Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ymke_Z schreef:ben jij bereid om je weg te cijferen voor hem??
Snorlex schreef:Ymke_Z schreef:ben jij bereid om je weg te cijferen voor hem??
Oh alsjeblieft zeg. Je maakt er wel een heel mooi verhaal van.
Dat heeft mijn moeder (en alle "thuisblijvers" die ik ken uit de wereld van defensie) nog nooit gedaan.
Het leven als vriendin/vrouw/kind is wellicht anders dan normaal. Maar wegcijferen?!
Je moet gewoon leren stevig in je schoenen te staan (en dat gaat de een beter af dan de ander).
Tranen met tuiten en ik had het liefst het vliegtuig direct teruggenomen. Winged schreef:Ymke_Z schreef:ben jij bereid om je weg te cijferen voor hem??
Oh alsjeblieft zeg. Je maakt er wel een heel mooi verhaal van.
Dat heeft mijn moeder (en alle "thuisblijvers" die ik ken uit de wereld van defensie) nog nooit gedaan.
Het leven als vriendin/vrouw/kind is wellicht anders dan normaal. Maar wegcijferen?!
Je moet gewoon leren stevig in je schoenen te staan (en dat gaat de een beter af dan de ander).
Dit inderdaad. Je staat beiden als gelijke in de relatie hoor. Genoeg mensen die in mijn omgeving het knap vonden dat ik het allemaal maar trok. Het is echt niet zo dat niemand naar jou vraagt, dan heb je de verkeerde omgeving.
Maar: Ik ben het er wel mee eens dat je er enorm zelfstandig van wordt. Je moet jezelf kunnen redden in de periode dat hij er niet is. En wanneer hij er wel is moet je omschakelen naar samen zijn. Echter: ja, die paniek herken ik echt nog wel van de eerste keer, en toen ging ik zelf nota bene voor 2 maanden wegTranen met tuiten en ik had het liefst het vliegtuig direct teruggenomen.
Snorlex schreef:Ja, flexibiliteit, aanpassingsvermogen.... Niet jezelf wegcijferen. Dat is geen gezonde relatie, daar moet je ook jezelf voor behoeden.
Mijn moeder heeft vrij weinig opgeofferd. Ik kan eigenlijk niets noemen wat ze echt "opgeofferd" heeft nu ik er over nadenk.
Behalve misschien bij de opvoeding. Papa was natuurlijk bijna nooit en als hij thuis was, dan was het feest.
Urona447 schreef:Mijn man zit bij de landmacht en de eerste dag dat hij weg is heb ik een jankdag , dan mis ik hem ontzettend en dan na een paar uur geef ik mezelf een schop onder me kont en ga ik leuke dingen doen. Ik plan me dagen helemaal vol zodat ik me niet verveel.
Al 10 jaar is mijn man ongeveer 20-30 weken per jaar weg (op zee of in het buitenland). De eerste dag en nacht blijven moeilijk.