Ben ik hetero?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:57

Mars schreef:
mingming schreef:

Daar ben ik het ook mee eens.

Dat vind ik dan weer net zo kortzichtig als mensen die ho/le/bi's niet accepteren of er een oordeel over hebben. Ik ben dus wél 100% hetero, niemand hoeft voor mij te bepalen dat dit niet zo is :+

Zo bedoel ik het niet, ik bepaald voor niemand wie hij/zij leuk vindt :)

Heb je nooit gehad dat je een vrouw zag en dacht, die is wel knap? Dus niet dat je iemand leuk vindt, maar gewoon ziet dat iemand wel een bepaalde aantrekkingskracht heeft?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:57

nou ts ik ben het helemaal met je eens.
Waarom moet men mij vertellen dat ze homo bi of weet ik wat zijn? Niemand is mij verplicht mij te vertellen wat hun geaardheid is. Ik heb er totaal geen problemen mee en vind dan ook dat er veel aandacht op gevestigd wordt. Waarom is een homo speciaal en heeft het een label nodig? Ik vind het gewoon gewoon. Al wisselt iemand elke maand van geaardheid. Mij best.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 19:00

anjali schreef:
Hetero is in feite normaal omdat er anders toch helemaal geen natuurlijke voortplanting zou zijn.

Ja uiteraard, en de meeste relaties zijn nu eenmaal man-vrouw, maar waar ik vooral over struikel, is dat overal een label op wordt geplakt en dat er zoveel nadruk op wordt gelegd dat het speciaal is. Ook bij online sites, raden ze je aan om met mensen erover te praten en ervoor te zorgen dat je een vertrouwenspersoon hebt oid, maar waarom? Moet je je persee apart voelen? Ik zie vanzelf wel of ik verliefd wordt op een man of vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:03

mingming schreef:
anjali schreef:
Hetero is in feite normaal omdat er anders toch helemaal geen natuurlijke voortplanting zou zijn.

Ja uiteraard, en de meeste relaties zijn nu eenmaal man-vrouw, maar waar ik vooral over struikel, is dat overal een label op wordt geplakt en dat er zoveel nadruk op wordt gelegd dat het speciaal is. Ook bij online sites, raden ze je aan om met mensen erover te praten en ervoor te zorgen dat je een vertrouwenspersoon hebt oid, maar waarom? Moet je je persee apart voelen? Ik zie vanzelf wel of ik verliefd wordt op een man of vrouw.

Ik denk dat dat vooral komt omdat het voor sommige mensen wel een probleem kan zijn. Als jij in een bijvoorbeeld zwaar christelijke omgeving bent opgegroeid, of opgevoed bent met de boodschap dat man-man of vrouw-vrouw relaties fout en vies zijn, dan kan het absoluut fijn zijn om een vertrouwenspersoon te hebben om erover te praten. Dat heeft niet zo veel te maken met apart voelen, dat heeft te maken met (binnen bepaalde omgevingen) apart zijn.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:03

mingming schreef:
anjali schreef:

Hetero wordt nog beschouwd als het normaalst. Als je een andere seksualiteit heb kun je je misschien nog wel eens buitengesloten voelen. Als je erover praat met iemand kan dat opluchten?

Geen idee, ik bedenk maar wat.

mingming

Re: Ben ik hetero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 19:06

Ik weet het ook niet, daarom plaats ik het ook hier :) Zou het graag willen horen. Ik bedoel het dus ook echt niet aanvallend, want ik begrijp het helemaal dat men hierover praat met ouders/vrienden/enz. Ik heb het er ook echt weleens over met vrienden.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 01:10

net ook al gereageerd in het seksualiteiten topic, dus om lekker in de sfeer te blijven;

:+ statistisch is de kans nou eenmaal groter dat je hetero bent, das nog best wel het uitgangspunt dus tsja...
ik snap dat minder mensen twijfelen of ze niet toevallig het uitgangspunt zijn want daar gaan ze dus uhm van uit :P

Ik denk dat als je niet hetero bent je dat toch wel meer moet ontdekken als het ware.. Toen ik een meisje leuk was gaan vinden heb ik dat ook tegen mijn vrienden gezegd veel meer dan dat ik dan ook over mn seksualiteit wilde praten. Sterker nog, ik vond het heel irritant als mensen daaruit conclusies haalde of me dan lesbisch noemde daarna

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:52

Moderatoropmerking:
Dit topic is vlak na [LZP] Seksualiteiten verdeling op bokt? geopend. Doordat beiden over seksuele voorkeur gaan, is er hier en daar wat overlap. We zien echter genoeg onderscheid in discussiepunten om dit topic open te houden. We willen jullie wel vragen om het gesprek hier naar aanleiding van de OP te voeren en de overlap met het andere topic zo klein mogelijk te houden. Wanneer de discussie hier toch algemener wordt en meer overeenkomt met [LZP] Seksualiteiten verdeling op bokt?, zijn we helaas genoodzaakt dit topic als 'dubbel' te zien en daarom te sluiten. Bedankt voor de medewerking alvast!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:59

dan moet je hem wel sluiten. :P

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:03

Nee hoor, lees mijn bericht nog maar eens door. :) Op dit moment zien we geen reden tot sluiten, dit gebeurt pas als de overlap met [LZP] Seksualiteiten verdeling op bokt? te groot zou worden. Wel fijn dat je meedenkt, bedankt daarvoor!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:05

Ah, my bad, ik las de eerste regel en gelijk erna de laatste regel. :o

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:06

Kan gebeuren. :)) Geeft niks!