Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonsparkle schreef:Ik vind banken ook behoorlijk lastig. Wij zoeken een bank met zachte aflopende leuning voor het slaapcomfort, zo'n bank die 2 zitdelen heeft en zo'n chassislounge(zo heet dat toch?)maar de zitdelen willen we dan weer niet gigantisch hebben. We willen niet dat de bank heel erg breed word. Dan zijn we ook nog eens klein, dus geen hoge zit.

dus dat vonden wij het belangrijkst!
Galja schreef:Vandaag nog even langs de Zuiderster en Ikea geweest.
Bij de Zuiderster kwamen we weer tot de conclusie dat de banken die we mooi vonden niet lekker zaten en de banken die lekker zaten we niet zo mooi vonden![]()
Dus toch nog even naar de Ikea om een zeer kritische blik op de Tidafors te werpen...
Enja, in de winkel zit en hangt hij echt niet verkeerd en is wel degelijk een stuk degelijker dan de Ektorp die we nu hebben. Maar we zijn gewoon bang dat de kussens ook na een niet al te lange tijd gaan inzakken en omdat de Tidafors vaste kussens heeft zijn ze ook niet te wisselen oid.
Wat wel een pluspuntje is ( vind ik zelf) is dat de Ikea 10 jaar garantie geeft op de bank en we dus wel degelijk ermee terug kunnen als de kussens binnen 10 jaar doorzakken oid.
We hebben uitgebreid met de verkoopster staan praten, volgens haar is het model Tidafors er pas een jaar of 3 dus daarom dat er waarschijnlijk weinig reviews over te vinden zijn.
Wel had ze het idd over nieuwe kussens voor de Ektorp. Deze kosten 50 euro per stuk en zouden onder de garantie moeten vallen áls we de aankoopbon nog zouden hebben. Nou hebben we hem niet via de Ikea gekocht maar nieuw van Marktplaats dus we hebben geen bon en geen garantie![]()
Maar wel fijn om te weten dat we dat dus wel hebben als we een nieuwe bank daar kopen...
Het model zoals Stella van Montel zie je vaker maar wij vinden die "losse" hoofdsteunen niet mooi![]()
Eigenlijk zijn we best wel zeikerds haha
.
) fantastisch (is ook ongeveer het standaard iets wat iemand zegt als ze hier op visite zijn geweest) en als mijn kat er niet in de eerste maand dat ik 'm had in had huisgehouden, was-ie nog als nieuw geweest. Buiten de krab-schade van poeslief is-ie verder namelijk nog supernetjes. Geen doorgezakte plekken, comfort is nog steeds erg goed etc.
en niet nodig geweest...