Het kopen van een nieuwe bank...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Re: Het kopen van een nieuwe bank...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:36

Ik heb een 2zits tidafors, sinds een paar jaar. Ik denk sinds 2011 of 2012, maar die is al aardig doorgezakt :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:39

Ben je al in Poortvliet geweest?

Mijn bank komt van Leen Bakker.. Ben er heel blij mee, maar gok dat dat ook niet is wat je zoekt :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:38

moonsparkle schreef:
Ik vind banken ook behoorlijk lastig. Wij zoeken een bank met zachte aflopende leuning voor het slaapcomfort :D, zo'n bank die 2 zitdelen heeft en zo'n chassislounge(zo heet dat toch?)maar de zitdelen willen we dan weer niet gigantisch hebben. We willen niet dat de bank heel erg breed word. Dan zijn we ook nog eens klein, dus geen hoge zit.

Hiervoor zijn mijn ouders bij de Bommel geslaagd! Is wel iets duurder ook geloof ik, maar ze hebben daar hele fijne banken.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:43

Wat leuk, nog een slachtoffer die een bank uit moet zoeken!
Toevallig heb ik maandag een bank besteld bij de Pronto, daar hebben we 15 jaar geleden ook een bank vandaan gehaald en die is nog steeds prima qua zitcomfort, maar er zitten vlekken in en hij is ook een beetje uit de tijd.

Bij de Pronto kun je uit heel veel kleuren en modellen kiezen en ook bij bepaalde banken zelf je indeling samenstellen. Ideaal.

Wat de verkoopster bij de winkel zei, is dat de prijzen van de meubelen een beetje gezakt zijn, omdat de markt is veranderd. Mensen willen tegenwoordig iedere 5-10 jaar nieuwe meubels en daarom is de kwaliteit minder en de prijzen lager. De gemiddelde bank gaat nu geen 15-20 jaar meer mee, maar 6-8 jaar. Dat is zeker wel iets om rekening mee te houden.
Ook goed kijken naar de vulling van de kussens, je kan beter koudschuim vulling hebben dan de standaarduitvoering. Is wat duurder, maar dan blijven je kussens langer fluffy.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:46

Als ik jou was zou ik ook eens de Zitmax in Ter Aar bezoeken. Ik weet niet waar je woont, maar ik weet wel dat mensen van het hele land daarheen gaan voor een bankstel. En ze hebben er ook nog leuke tussenstaan voor een mooie prijs.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:58

Wij hebben een bank die voldoet aan jouw eisen TS. Ik heb rugklachten en voor ons was een goedzittende bank met hoge rugleuning met een moderne(re) uitstraling ook een must. Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij de Pronto. Een driezitsbank voor €500. Na vier jaar zit hij nog steeds heel goed. Hij heette Napoli, maar ik weet niet of ze die nog verkopen.

Edit: ja hij is er nog!
https://www.prontowonen.nl/3-zitsbank-n ... 33241.html

Deze hebben wij in het rood.

Ze hebben ook nog deze twee varianten:
https://www.prontowonen.nl/3-2-zitsbank ... 33240.html
https://www.prontowonen.nl/2-zitsbank-n ... 33242.html

Edit: en de platte armleuningen vinden wij trouwens ook heel handig, om er dingen op te zetten. Daar hadden we van tevoren niet over nagedacht, maar we zijn er blij mee. :)
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 08-01-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:03

Bij mij in de buurt zit een megazaak LOWIK, daar zit tevens een profijt bij in (of naast is maar hoe je het bekijkt..) daar ben ik na heel hele speurtocht door bijna heel nederland uiteindelijk geslaagd en ook nog eens een outletmodel :)
Ander dorp hier heeft frits vos, die heeft ook kwalitatief superspul en tevens een outlet en inruilzaak

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:13

Ook onze bank komt bij profijt weg, hoe hij over een aantal jaar is kan ik je nog niet vertellen.
We hebben hem nu een jaar en hij ziet er nog hetzelfde uit als toen we hem kochten.
Op wat katten nagels haken na.
Maar hij is tot nu toe nog helemaal gaaf.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 13:43

Wow, wat een reacties!
Ff kijken....
Wij wonen in Bergen op Zoom maar zijn vrij flexibel al zou ik er niet voor naar de andere kant van Nederland rijden :o
Poortvliet zijn we vorig jaar wezen kijken en welgeteld 1 bank bleef er over die in aanmerking kwam en ja, daar willen we ook nog even naartoe terug om te kijken.

Verder zie ik veel winkels voorbij komen waar we gisteren ook geweest zijn, Pronto en Profijt weet ik alleen ff niet zeker dus das ook een optie net zoals de Zuiderster waar we gister geen zin meer in hadden :P

De Napoli lijkt me ook een vrij lage rugleuning hebben eerlijk gezegd, we zoeken echt iets wat je hoofd ook ondersteunt...

Andere kussens is miss ook een optie al blijft dan het feit dat de rugkussens eigenlijk te laag zijn...
Dank! We kijken gewoon rustig verder... We zitten niet op de grond :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:48

Trendhopper. Die verkopen ook banken die je helemaal naar wens aan kan passen. Wij konden ook niks naar wens vinden, maar zijn daar uiteindelijk goed geslaagd.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:50

onze bank komt bij Sanders meubelstad vandaan.

konden we zelf samenstellen en ligt heerlijk.

Wij zitten namelijk eigenlijk nooit op de bank maar hangen en liggen echt :') dus dat vonden wij het belangrijkst!

hebben ook heel fijn opbergruimte onder de bank en een protex behandeling en die werkt echt heel goed, kan ik uit ervaring zeggen :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:53

Wellicht is The Outlet Factory wat? Een outlet waar ze veel banken verkopen die allen veel goedkoper zijn! Zijn nieuwe banken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:06

Galja schreef:
De Napoli lijkt me ook een vrij lage rugleuning hebben eerlijk gezegd, we zoeken echt iets wat je hoofd ook ondersteunt...

Nee, klopt hij ondersteunt je hoofd niet. Als ik op de bank zit dan komt de rugleuning tot schouderhoogte. Dus dat is al hoger dan de meeste rugleuningen. :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:57

Mijn ouders hebben een bank van Montel en wij ook (beide model stella ). Die je geheel op eigen manier kunt aanpassen.

Mijn ouders bank is zoń 15-16 jaar oud en ziet er nog uit als nieuw en ook het zit comfort is nog zoals de aankoop (iig zover wij dat kunnen beoordelen)!! Het gaat om een groot model hoek bank in leer. (en ja dan zit je idd wel aan een prijs van 4000-4500 met dito kwaliteit leer). Maar het comfort is er ook echt naar.

Over 10 jaar als de bank 25 jaar oud is..ziet hij er vast nog steeds top uit en dan heeft hij zijn geld allang op gebracht.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:09

Afbeelding

Deze hebben wij besteld. Hier kun je hoofdsteunen op zetten (rond of rechthoekig), waardoor je de hoge rug/hoofdleuning krijgt.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:15

Onze bank komt van de bommel meubelen. Model binck alleen dan geen 3 zits maar een hoekmodel.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:06

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 01:10

Vandaag nog even langs de Zuiderster en Ikea geweest.
Bij de Zuiderster kwamen we weer tot de conclusie dat de banken die we mooi vonden niet lekker zaten en de banken die lekker zaten we niet zo mooi vonden :')

Dus toch nog even naar de Ikea om een zeer kritische blik op de Tidafors te werpen...
Enja, in de winkel zit en hangt hij echt niet verkeerd en is wel degelijk een stuk degelijker dan de Ektorp die we nu hebben. Maar we zijn gewoon bang dat de kussens ook na een niet al te lange tijd gaan inzakken en omdat de Tidafors vaste kussens heeft zijn ze ook niet te wisselen oid.
Wat wel een pluspuntje is ( vind ik zelf) is dat de Ikea 10 jaar garantie geeft op de bank en we dus wel degelijk ermee terug kunnen als de kussens binnen 10 jaar doorzakken oid.
We hebben uitgebreid met de verkoopster staan praten, volgens haar is het model Tidafors er pas een jaar of 3 dus daarom dat er waarschijnlijk weinig reviews over te vinden zijn.
Wel had ze het idd over nieuwe kussens voor de Ektorp. Deze kosten 50 euro per stuk en zouden onder de garantie moeten vallen áls we de aankoopbon nog zouden hebben. Nou hebben we hem niet via de Ikea gekocht maar nieuw van Marktplaats dus we hebben geen bon en geen garantie :')
Maar wel fijn om te weten dat we dat dus wel hebben als we een nieuwe bank daar kopen...

Het model zoals Stella van Montel zie je vaker maar wij vinden die "losse" hoofdsteunen niet mooi :o
Eigenlijk zijn we best wel zeikerds haha

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 08:32

Ik weet niet hoe ver het rijden is van Bergen op Zoom maar anders kan je ook eens bij Pallen kijken in Aken. Een enorm aanbod van veel merken in alle prijs categorieën.
Is het ook niet een optie om normale rugleuningen te hebben en dan zo een ding er op die je kunt verstellen als hoofdsteun?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:06

Galja schreef:
Vandaag nog even langs de Zuiderster en Ikea geweest.
Bij de Zuiderster kwamen we weer tot de conclusie dat de banken die we mooi vonden niet lekker zaten en de banken die lekker zaten we niet zo mooi vonden :')

Dus toch nog even naar de Ikea om een zeer kritische blik op de Tidafors te werpen...
Enja, in de winkel zit en hangt hij echt niet verkeerd en is wel degelijk een stuk degelijker dan de Ektorp die we nu hebben. Maar we zijn gewoon bang dat de kussens ook na een niet al te lange tijd gaan inzakken en omdat de Tidafors vaste kussens heeft zijn ze ook niet te wisselen oid.
Wat wel een pluspuntje is ( vind ik zelf) is dat de Ikea 10 jaar garantie geeft op de bank en we dus wel degelijk ermee terug kunnen als de kussens binnen 10 jaar doorzakken oid.
We hebben uitgebreid met de verkoopster staan praten, volgens haar is het model Tidafors er pas een jaar of 3 dus daarom dat er waarschijnlijk weinig reviews over te vinden zijn.
Wel had ze het idd over nieuwe kussens voor de Ektorp. Deze kosten 50 euro per stuk en zouden onder de garantie moeten vallen áls we de aankoopbon nog zouden hebben. Nou hebben we hem niet via de Ikea gekocht maar nieuw van Marktplaats dus we hebben geen bon en geen garantie :')
Maar wel fijn om te weten dat we dat dus wel hebben als we een nieuwe bank daar kopen...

Het model zoals Stella van Montel zie je vaker maar wij vinden die "losse" hoofdsteunen niet mooi :o
Eigenlijk zijn we best wel zeikerds haha

(die hoofdsteunen wat je op de website ziet vind ik ook niet mooi...maar die heben wij ook niet) geen vaste of losse... hebben de hele bank zelf samen gesteld dus de rugleuningen, pootjes, soort leer/kleur etc. Zit hoogte/diepte etc armleuningen alles zelf mogen kiezen)

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:59

en bij Poppeliers?

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 14:33

We zitten ook nog eens met een " beperkte" ruimte. We kunnen wel aardig wat bank kwijt maar een hoop comfortable banken zijn ook best groot... :o
We kijken gewoon nog even verder. Ik denk dat we toch bij de Tidafors uitkomen of er eentje moeten laten maken en dat is aanzienlijk duurder natuurlijk en dat is ook nog niet zo'n ramp maar dan moet hij het wel echt helemaal zijn *D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:41

Ik zou om die reden dus ook echt nooit een bank bij Ikea kopen. Overal waar ik kom en die mensen hebben toevallig een bank van Ikea, dan haal ik het er zo uit. Dat plofferige, rommelige aanzicht wat dus inderdaad vooral door die ingezakte kussens komt. Nou hou ik helemaal niet van dat plofferige en wil ik gewoon een strakke bank. Maar smaken verschillen gelukkig :D.
Wat ik wel echt i-de-aal vind aan de banken van Ikea is dat je dus de hoezen kunt wassen. Dat mis ik wel echt bij mijn bank.

Zag Pronto en Profijt al voorbij komen. Ik heb al een jaar of 8 bank van Pronto, zit (en ligt vooral :=) fantastisch (is ook ongeveer het standaard iets wat iemand zegt als ze hier op visite zijn geweest) en als mijn kat er niet in de eerste maand dat ik 'm had in had huisgehouden, was-ie nog als nieuw geweest. Buiten de krab-schade van poeslief is-ie verder namelijk nog supernetjes. Geen doorgezakte plekken, comfort is nog steeds erg goed etc.

Verder kun je misschien kijken bij Ladela, de Bommel (al weet ik niet of dat een landelijke keten is) en wellicht Leen Bakker. Montel hoort ik hier in de buurt ook goede verhalen over inderdaad.

Ik weet dat je bij Pronto, Profijt en Ladela banken kunt kopen in stukken zeg maar, dus dat je 'm zelf samenstelt. Hoekstuk met 6 verlengstukken ernaast of juist eentje. Dus wat dat betreft ideaal voor in elke ruimte natuurlijk. Ook kun je uit alle stalen kiezen welke stof je wilt. Volgens mij heeft de Leen Bakker alleen maar (of vooral, weet ik niet zeker) standaard banken. Bommel ook keus zat, maar stuk duurder. Montel durf ik ook neit te zeggen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:47

Wij (mijn vriend ) en ik. hebben er 1 gekocht bij een goede woonwiknel.
hoekbank geïmpregneerd tegen vlekken 10 jaar garantie tegen doorzakken hoge leuningen die zelfs verstelbaar zijn .

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 00:59

In mijn ogen zijn Leenbakker banken ook geen topbanken, en daar hebben ze sowieso geen banken met een hogere rugleuning.
Niet alle Ikea banken hebben wasbare hoezen, we hebben nu de Ektorp en die heeft idd hoezen die gewassen kunnen worden maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, gewoon te veel moeite :o en niet nodig geweest...
De Tidafors heeft vaste hoezen maar dat is dus geen probleem.

Ik denk dat ons probleem gewoon is dat we geen mega bank kunnen neerplanten dus een beetje met beperkte ruimte zitten. Plus tot nu toe in geen enkele woonwinkel ( en we hebben er echt heel veel gezien ondertussen) een bank hebben gezien ala Tidafors alleen in een degelijkere (?) versie. Want dat is toch wel het model wat het dichtst in de buurt komt van wat wij zoeken...alleen dus liever van iets betere kwaliteit...

Ladela ken ik niet, en een bank samenstellen is ook een optie maar dan moet er wel iets in de buurt komen natuurlijk en de meeste banken hebben toch echt een lagere rugleuning....