Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bruintje123 schreef:Waar ik meer aanstoot aan geef is dat mensen gaan verdediging met en ja ik heb er mensen aan verloren. En zich daarmee een extra recht willen geven tot mopperen erover?
Ik zou bijna willen zeggen wie niet.
Vicky_Belle schreef:HedwigO schreef:@ Vicky-Belle: eens, maar hij is heel lastig. Waar trek je grens en hoe voorkom je dat er misbruik van dat " recht" wordt gemaakt?
voor mij is de grens waar het persoonlijk wordt.
Iemand die in een zooi zit omdat er kanker is vastgesteld mag gerust het woord gebruiken
ik heb een dikke huid en neem niet snel iets persoonlijks, daarom schrik ik snel als andere mensen zich zo aangevallen voelen door een term die gebruikt wordt.
En raad eens hoe ik die dikke huid heb gekregen? juist ja, door veel van die termen te horen. Ze uit de weg gaan is ontwijken en daar help je volgens mij niemand mee.
Integendeel, niet te veel je hand boven teergevoelige zieltjes houden.
Je moet je aanpassen aan de wereld,
de wereld moet zich niet aanpassen aan jou.
_MelloW_ schreef:Maar wat ik me oprecht afvraag: zou er ook aanstoot aan gegeven worden als het woord kanker niet in de samenleving als scheldwoord werd gebruikt?
HedwigO schreef:Ik las net een topic van iemand waarvan haar vader met kanker in het ziekenhuis ligt en het woord " kankerzooi" in haar titel gebruikte. Zeven pagina's verder met mensen die heeel fel worden op dat ene woord en de TS in kwestie helemaal de grond in boren. TS die er in eerste instantie ook heel fel op reageert...Dat mensen zich aangevallen/gekwetst voelen, dat kan, maar waarom moet er direct zo fel, ongenuanceerd en respectloos op gereageerd worden? Ik zie zulk soort reacties/topics op Bokt met regelmaat langskomen, en ik zit vaak hoofdschuddend te lezen.
Na zo'n zoveelste topic vanavond, werd ik er ineens een beetje verdrietig van. Ik trok gelijk in gedachte de lijn met real-life; zwarte piet-disccusie (of mensen zijn direct racisten, of mensen moeten niet zo zeiken over een kinderfeest), de hele vluchtenlingenkwestie (of alle vluchtelingen zijn mannen die onze vrouwen komen verkrachten en de grenzen moeten dicht (en ons land gaat kapot etc), of je bent direct een racist en niet gastvrij als je ook maar 1 kritische noot over vluchtelingen plaatst)....etc etc..
Ik mis de nuance, zelfreflectie, het respect voor elkaar en dingen eens een keer vanuit andermans standpunt bekijken.... Eigenlijk gewoon het " doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" .
Dit moest ik even kwijt. Ik ben benieuwd of meer mensen hier mee zitten/dit zo zien

musiqolog schreef:Ik liep een tijdje terug met hetzelfde idee rond. De hele samenleving lijkt wel gek geworden, en het internet voorop.
Gevolg daarvan is ook dat de samenleving steeds meer in twee groepen wordt verdeeld: als je dit vindt, ben je dat en moet je dat doen. Als je laagopgeleid bent
* Stem je PVV (hardcoregevallen juichen ook bij zinkende vluchtelingenboten)
* Lees je de Telegraaf (vaak alleen online, om onder berichten te reageren)
* Haal je friet met vette frikandellen bij de snackbar
* Rij je in een oude auto met spoilers, om veel geluid te maken
* Drink je goedkoop bier uit een blikje
* Hou je van voetbal en darts
* Luister je naar smartlappen of trance (afhankelijk van je leeftijd)
* Kijk je SBS6
Als je hoogopgeleid bent
* Stem je GroenLinks (of D66)
* Eet je geen vlees (vaak ook geen suiker en hardcoregevallen ook geen gluten)
* Vier je geen sinterklaas (want dat is racistisch) en Koningsdag (nationalistisch)
* Luister je naar indierock of klassieke muziek
* Rij je in een bakfiets
* Kijk je niet naar sport, maar stuur je wel je kinderen naar de hockey
* Kijk je voornamelijk naar de VPRO, maar liever nog naar de BBC
!
al is onvervalste rock (ook boerenrock) en eigenlijk alles behalve smartlap en jazz.
heb wel een bakfiets alleen daar kan ik niks mee. Heb een oude auto die helaas niet te pimpen is.
sporte vroeger graag en kijk er ook graag naar alles behalve darts, hockey of standaard voetbal. Kijk graag naar de bbc maar meer naar discovery.