Debetrente zonder rood staan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Debetrente zonder rood staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:28

Nu ja.. Tot bepaalde hoogte dat wel. Houd een keer op :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:07

Tot -1000 als t goed is idd :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:05

En mits je binnen een X aantal dagen zorgt dat er weer voldoende saldo op je rekening staat! Anders mislukt de incasso alsnog.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 11:17

cp112 schreef:
Tot -1000 als t goed is idd :P

Ik mag toch hopen dat dat niet het geval is
Dat kan toch alleen als je rood kan staan?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:25

Bij het tanken checken ze volgens mij eerst je saldo. Is je saldo op, dan kun je niet tanken :=
Mss dat het een paar jaar geleden anders was, maar nu zeker niet meer.
Bij een onbemande pomp dan tenminste.

ABN houd de incasso's wel tegen als er niet voldoende saldo op je rekening staat.
Rabo niet. Heb daar ook wel eens pissig over opgebeld. Maar ze zeiden dat dat niet anders kon. Ze schrijven het er eerst af, staat er toch niet voldoende op, dan storten ze t terug en ondertussen kan jij lekker rente betalen 8)7

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:29

Skessa_ schreef:
Ze schrijven het er eerst af, staat er toch niet voldoende op, dan storten ze t terug en ondertussen kan jij lekker rente betalen 8)7

De meeste mensen vinden dat prettig omdat je anders (na weigering) je automatische incasso zelf handmatig moet uitvoeren, gedoe dus voor mensen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:30

Ik geloof dat een zekere inwoner van Sittard daar heel blij mee was geweest op dit moment. :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:31

Hahaha! Zeker! :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:36

Dat vind ik zo sneu voor de man. Maar idd abn houdt betalingen tegen. Aan de ene kant fijn, alleen staat het met deze versie van internet bankieren niet duidelijk waardoor soms verrassings aanmaningen komen. Maar zomaar afschrijven als het er niet opstaat is ook niet fijn,

Ik heb het wel gehad trouwens bij een onbemande pomp. Tank er uit principe liever niet maar haalde het net niet naar huis. Had 5 liter nodig om thuis te komen. Was een bedrag van niks dus maar wel was er eerst 100 euro afgeschreven meteen en een paar dagen later kwam dat bedrag terug min het getankte bedrag. Kwa daar acher toen ik de auto vol wilde tanken bij vaste pomp. Was niet voldoende saldo, gelukkig altijd een altijd werkende pas achter de hand. Kwam er toen thuis achter dat dit gebeurde. Best stom eigenlijk.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:38

Ir111 schreef:
Skessa_ schreef:
Ze schrijven het er eerst af, staat er toch niet voldoende op, dan storten ze t terug en ondertussen kan jij lekker rente betalen 8)7

De meeste mensen vinden dat prettig omdat je anders (na weigering) je automatische incasso zelf handmatig moet uitvoeren, gedoe dus voor mensen.

Ik vind het juist irritant. Heb niet voor niks ingesteld dat ik niet rood mag staan :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:39

Skessa_ schreef:
Ik vind het juist irritant. Heb niet voor niks ingesteld dat ik niet rood mag staan :=

Zoveel mensen zo veel wensen blijkt maar weer. :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:48

De bank doet eerst alle afschrijvingen en dan de bij schrijvingen bv je salaris. Daartussen kan het zijn dat je heel even rood staat. En daar trekken ze dan debet rente van.
Niet netjes. Ik heb het toen terug gekregen aangezien er geen toestemming was voor rood staan. Als zij dan wel afschrijven is het hun probleem. Het nadeel is dat het vaak maar kleine bedragen zijn. Voordeel voor de bank is: vele kleintjes maken toch een lekker potje. Maar er zal in de kleine lettertjes wel iets staan waardoor dit mag.