Een jaar lang je bucketlist uitvoeren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:52

Echt een goed idee, dit is ook mijn laatste jaar als niet-dertiger, en met het oog op kinderen ook lijkt me dit jaar wel het moment om mijn bucketlist af te gaan werken :D

Voor de maand januari kan ik er al 1 afstrepen, heb afgelopen 2 jaar als doel gehad om de kwart marathon mee te lopen in Egmond komend weekend, die kan ik hopelijk dus afstrepen deze maand!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:03

Kimmetjee07 schreef:
Ik heb voor dit jaar eigenlijk maar 1 ding op de bucket-list staan...
Het is ook in de trans van de TS, voor iedere maand 1 ding op de lijst.

Iedere maand 2 kilo afvallen.

En waarom ik dat voor iedere maand kies? Ik kan wel zeggen ik wil een X kilo afvallen, maar ik ken mij zelf... Ik begin er heel enthousiast aan en houd dat een paar weken vol, maar daarna ....
Dus nu heb ik voor mij zelf gewoon een doel gesteld voor iedere maand. Mijn gevoel zegt dat ik het dan veel langer zou vol houden :)

Wat enorm slim! Klinkt heel logisch inderdaad, ik wil zelf ook een aantal kilo kwijt en dan is een eindgetal altijd zo'n abstract ding. Per maand klinkt al veel behapbaarder, deze ga ik van je overnemen :P

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:27

imd schreef:
Kimmetjee07 schreef:
Ik heb voor dit jaar eigenlijk maar 1 ding op de bucket-list staan...
Het is ook in de trans van de TS, voor iedere maand 1 ding op de lijst.

Iedere maand 2 kilo afvallen.

En waarom ik dat voor iedere maand kies? Ik kan wel zeggen ik wil een X kilo afvallen, maar ik ken mij zelf... Ik begin er heel enthousiast aan en houd dat een paar weken vol, maar daarna ....
Dus nu heb ik voor mij zelf gewoon een doel gesteld voor iedere maand. Mijn gevoel zegt dat ik het dan veel langer zou vol houden :)

Wat enorm slim! Klinkt heel logisch inderdaad, ik wil zelf ook een aantal kilo kwijt en dan is een eindgetal altijd zo'n abstract ding. Per maand klinkt al veel behapbaarder, deze ga ik van je overnemen :P

Ik moet en zal afvallen. Daarom wil ik het over een andere boeg gooien en op een andere manier proberen dan alleen maar kijken naar het x aantal kilo dat Ik kwijt wil. :o

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:33

Ik heb het bucketlist boek. Ik ga dit jaar zoveel mogelijk dingen daarvan doen. 2015 is echt een rotjaar geweest dus we gaan 2016 eens even anders doen!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:36

ik heb dat ook gedaan alleen dan toen ik 25 was. parachute gesprongen, bungjee jumpen in scheveningen, abseilen van de euromast, strandrit,ijslander les in tolten, uilen wandeling plus vliegen prive, de stad wenen bezocht, ook maastricht geweest gecombineerd met rodelen wat in valkenburg kon, op de foto met een zeeleeuw (kon toen in zeeland bij neeltje jansen ). meeste heb ik in juni juli en augustus gedaan vanwege het weer.

Ik wou ook nog paragliden maar dat moet ik nog steeds doen :') .

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:43

Niet echt een bucketlist, dus daarom maar gewoon een lijst met mijn doelen en plannen voor dit jaar:

- Mijn examen en extra cursus met goede punten halen en toegelaten worden bij de opleiding die ik wil gaan doen
- Een nieuwe sport/hobby uitproberen
- (Examen)reis maken met vriendinnen
- Meer buiten mijn comfortzone komen
- (Poging doen tot) over mijn presentatie-angst heenkomen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:53

Op mijn bucketlist staan voornamelijk dingen die heel duur zijn of die ik zelf niet voor het zeggen heb :+ . Heb wel een bon gekregen voor m'n verjaardag voor een professionele massage en dat was zoiets wat ik altijd ooit wou en op mijn lijst had staan, maar wat ik namelijk nooit voor mezelf zou kopen.

Ik probeer wel regelmatig iets te doen van mijn lijst zo heb ik de afgelopen 4 jaar af kunnen strepen:

- een huis kopen
- naar een voorstelling van Acda en de munnik (helaas de eerste en laatste tot ze weer samen komen)
- naar een voorstelling van Racoon (niemand die ik ken vind het leuk dus ik ben gewoon alleen gegaan)
- op vakantie naar Hawaii
- parachutespringen
- een voetbalwedstrijd in het buitenland bijwonen

Cer

Re: Een jaar lang je bucketlist uitvoeren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:39

Wat een superleuk Topic :D

Zoiets soortgelijks heb ik gedaan in het jaar dat ik 40 werd, ik riep toen "ik vier het hele jaar mn verjaardag!" en dat ging prima +:)+ Zo ben ik (en wij ook ;-) ) begonnen met uitjes waarvan je zou denken "ja dag dat klinkt suf" en dat bleek dan onwijs leuk te zijn :j

Gelukkig durf ik heel veel dingen niet, dus al die bungeejump- parachutespring- enge rollercoasters vallen bij mij weg :')

Maar ik heb met mn grote muil gezegd dat ik wel eens een halve marathon wil lopen (die zet ik alleen niet 'vast' op een bucketlijst obviously 8-) )
GlowInTheDarkMidgetgolf - en check! afgelopen weekend gedaan dus goed begonnen :j
Naar een opera (La Triviatia bij voorkeur)
Naar een schietbaan cq kleiduifschieten cq iets wat erop lijkt
Zelf gaan klussen (dat lijkt me echt zo cool, dit jaar moet t echt gebeuren)
Regelmatig genieten van kleine dingen (dus dat is een terugkerend evenementje)
Mn spaardoel halen :$

En wie weet waar ik ineens nog tegenaan loop...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 08:36

Nou, heeft iedereen al wat bedacht voor februari :D ! Ik wel maar het is iets wat ik niet hier ga delen omdat dat beter is :+ .

Januari heb ik wel afgevinkt, gister mijn eerste motorles gedaan!!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:55

Ik zou graag ook mee doen, word alleen 32 dit jaar en heb al huisje, boompje, beestje (en kindje :D) maar toch heb ik gisteren iets van mijn Bucketlist kunnen afstrepen!

Ik heb gisteren (met mijn man) een strandrit gemaakt, die stond al een jaar of 15 op mijn lijstje.
Afbeelding

ruitje

Re: Een jaar lang je bucketlist uitvoeren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 09:05

Wat leuk!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:16

Oh jee, Wyoming, verslaving rijker?

In Februari knutselen we vrolijk verder aan Caab.

Voor degenen die niet zo into Caab zijn, zo moet het eruit gaan zien:
Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:25

I'm in!! *\o/*

Ik heb in januari mijn huis te koop gezet, ondanks dat ik nog niet precies weet waar en wat ik hierna wil gaan doen.
In 2016 heb ik mezelf voorgenomen om (niet) volgens het principe : ''Angstig leven, angstig sterven'' te leven.
Oftewel, laat je niet tegenhouden door angst, maatschappelijke druk en ''hoe het hoort''.
Nou leefde ik toch al redelijk authentiek maar je merkt toch dat je onbewust vaak dingen doet omdat het verstandig is.

Anyway, ik wil ik 2016 ook iedere maand iets doen (van heel klein naar heel groot) waardoor ik uit mijn comfortzone stap.