Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

Re: Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:34

Ik mag morgen na 2 weken vakantie gewoon weer voor de klas. Gelukkig heb ik lieve kids en hoop ik idd dat het me kan afleiden.. Anders wordt het een zware week.

De jaren daarvoor verliepen zo soepel, dat het ons verbaast dat het nu niet zo is. Miss zijn we idd te snel gegaan.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:36

Soms kan samenwonen inderdaad net een stap te ver zijn voor je relatie.
Hoe ging het samenwonen in de eerste maanden?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:39

PureSG schreef:
Soms kan samenwonen inderdaad net een stap te ver zijn voor je relatie.
Hoe ging het samenwonen in de eerste maanden?

Ik vond het wennen en hij ook. Maar ook omdat je beide van je ouders komt en ineens hele andere verantwoordelijkheden krijgt. Maar het ging zeker niet verkeerd. Je leert werkelijk alles van elkaar echt kennen. Ook de mindere dingen, maar je wilt niet alles benoemen. maar soms vergeet je denk ik dat het belangrijk is dat wel te doen want anders is het volgende kleine ding gelijk al veel groter dan het in werkelijkheid is.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:42

Communication is key... Zoals je dat zelf ook al aangeeft.
Blijven praten is zo onwijs belangrijk, om wat je zelf al zegt.

Hoe dan ook, voor nu kan ik je alleen maar sterkte wensen en je op het hart drukken om de afstand echt te nemen. :(:)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:47

Er is zeker een verschil tussen enkele keren per week elkaar zien en dan plots samenwonen. Misschien ging het wat te snel en is het hem net wat te veel op dit moment.

Je benoemt zelf al dingen zoals het niet aangeven van 'iets minder leuks'. Ik merk vanuit mijn eigen relatie dat dit zeker nu wel wordt gezegd tegen elkaar, hetzij ik vind dat het wel iets tactvoller kan soms. Maar dan weet je igg als er iets wrijft bij de ander. Communicatie en praten is o zo belangrijk in gelijk welke situatie.

Zoals ik al aangeef in een eerdere post, geef hem wat ruimte. Stuur hem af en toe iets kleins en oppervlakkigs.

Geniet van je klas, focus je op de kids :) Knuffel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:48

Soms helpt het om bijvoorbeeld af te spreken dat je één dag in de week gewoon een half uurtje samen gaat zitten om dingen te bespreken. Op die manier word het ook makkelijk om je uit te drukken en dingen bespreekbaar te maken. Het lucht op en klaart de lucht.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:49

Silkaay schreef:
Er is zeker een verschil tussen enkele keren per week elkaar zien en dan plots samenwonen. Misschien ging het wat te snel en is het hem net wat te veel op dit moment.

Je benoemt zelf al dingen zoals het niet aangeven van 'iets minder leuks'. Ik merk vanuit mijn eigen relatie dat dit zeker nu wel wordt gezegd tegen elkaar, hetzij ik vind dat het wel iets tactvoller kan soms. Maar dan weet je igg als er iets wrijft bij de ander. Communicatie en praten is o zo belangrijk in gelijk welke situatie.

Zoals ik al aangeef in een eerdere post, geef hem wat ruimte. Stuur hem af en toe iets kleins en oppervlakkigs.

Geniet van je klas, focus je op de kids :) Knuffel

Ik ben het altijd blijven zeggen wat mij dwars zat. Maar hij gaf nooit wat aan. Als ik dan de enige ben voel je je zo'n zeur en onbewust meld je het dan minder misschien?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:53

Jullie geven mij echt steun ondanks dat ik alsnog met mijn ziel onder de arm loop. Bedankt allemaal! Ik ga knallen deze week en hopen dat hij dat iets oplost voor zichzelf.
Laatst bijgewerkt door Jolien_x op 03-01-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:56

Dat is logisch!

Hij is er waarschijnlijk al veel langer mee bezig, jou valt het rauw op je dakje :(:)

Fijn dat je bij je ouders terecht kunt, kun je even tot rust komen van alle emoties :*

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:58

Je kan jezelf niets kwalijk nemen dan, jij gaf het altijd netjes aan. Is hij moeilijk om ergens over te praten? Kan zijn dat hij het moeilijk vond dat over te brengen omdat hij niet goed wist hoe.
Heb je er zelf ooit eens naar gevraagd? Gewoon id zin van 'hé, vind je dit of dat goed of wat kan beter?'

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 21:18

Silkaay schreef:
Je kan jezelf niets kwalijk nemen dan, jij gaf het altijd netjes aan. Is hij moeilijk om ergens over te praten? Kan zijn dat hij het moeilijk vond dat over te brengen omdat hij niet goed wist hoe.
Heb je er zelf ooit eens naar gevraagd? Gewoon id zin van 'hé, vind je dit of dat goed of wat kan beter?'

Meestal kreeg ik de waarheid wel boven tafel dus z'n gevoel tonen kan hij wel, maar ik ben daar zelf miss onzekerder in geworden. Bang voor de waarheid? Geen idee.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:23

Jolien_x schreef:
Nou het is zijn huis en we hebben het helemaal zelf gebouwd. 1.7 jaar over gedaan. Thuis heeft hij het ook niet makkelijk dus ik gun hem dat huis. Ik daarentegen ben een juf zonder vast contract waardoor ik ontzettend wisselend inkomen heb.

Valt me op dat je je inkomen noemt... is dat een issue tussen jullie wellicht?

Verder: kijk uit dat de week pauze niet nog verder verlengd wordt van zijn kant, nog een weekje, nog wat dagen, een maandje... Dan kan je beter zeggen: we gaan ieder onze weg (dus vrij om met een ander wat te beginnen) en wat will be, will be.
Wachten op een ander totdat die weet wat ie wil is vreselijk, sterkte!!!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 21:28

stefje schreef:
Jolien_x schreef:
Nou het is zijn huis en we hebben het helemaal zelf gebouwd. 1.7 jaar over gedaan. Thuis heeft hij het ook niet makkelijk dus ik gun hem dat huis. Ik daarentegen ben een juf zonder vast contract waardoor ik ontzettend wisselend inkomen heb.

Valt me op dat je je inkomen noemt... is dat een issue tussen jullie wellicht?

Verder: kijk uit dat de week pauze niet nog verder verlengd wordt van zijn kant, nog een weekje, nog wat dagen, een maandje... Dan kan je beter zeggen: we gaan ieder onze weg (dus vrij om met een ander wat te beginnen) en wat will be, will be.
Wachten op een ander totdat die weet wat ie wil is vreselijk, sterkte!!!

Iemand vroeg mij of ik misschien het huis over zou willen/kunnen nemen. Met mijn inwisselende inkomen gaat dat niet lukken

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:29

Wat ontzettend rot voor je.
Ik hoop voor jou dat je snel duidelijkheid hebt.

Praten in een relatie is altijd goed.
Wij bespreken van alles onder het uitlaten met de honden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:31

Wat vervelend ts.

Is he een prater of niet. Kan hij aangeven waarom hij het gevoel kwijt is? Communicatie is inderdaad de sleutel.

Heel veel sterkte.

Vrjdag spreken jullie weer? Ik zou dan tussentijd. Iet contacten. De rust juist respecteren.

In het gesprek aangeven wat je voelt en hoe jij er in staat

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:33

Moest direct aan deze denken :x
Afbeelding

Nee maar ik vind zelf pauzes echt niks.. En in de meeste relaties van mensen om me heen die een pauze hebben gehad gaat het uiteindelijk toch ook mis, je kunt moeilijk elke keer pauze nemen als iets je niet lekker zit. Ik zou hem dan ook tot vrijdag echt niks sturen en pas als hij echt 100% zeker is van z'n keuze verder met hem gaan.. Voor hij een paar weken later weer pauze nodig heeft.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:36

Oei, jullie komen dus allebei rechtstreeks uit het ouderlijk huis? Dan is dit niet heel raar, eerlijk gezegd. Jullie moeten nu ineens een volwassen leven leiden, met alle verantwoordelijkheden en beslissingen die daarbij horen, en doen dat dan ook nog eens met een relatieve vreemde, die in hetzelfde schuitje zit? Zo wordt iets dat eerst nog behoorlijk abstract was, ineens wel realiteit. En dan kom je jezelf en de ander letterlijk tegen. Vervelend daarbij dat hij zich slecht kan uiten.

Ik hoop voor jullie dat het weer goed gaat komen. Geef hem wat tijd en ruimte maar blijf wel in gesprek.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:39

Een pauze hoeft echt niet verkeerd te zijn. Wij zijn ook vrij snel gaan samenwonen en ik kreeg het ineens ontzettend benauwd. Kwam net uit een moeizame relatie van 7 jaar en had eigenlijk nog geen zin in weer een nieuwe relatie. Wij zijn uiteindelijk ruim 4 maanden uit elkaar geweest en opeens kwam ik tot de conclusie dat deze man toch wel heel erg leuk was. Inmiddels zijn we in februari 15 jaar samen. Geef elkaar de ruimte en maak duidelijke afspraken.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 21:43

Maflinger_S schreef:
Oei, jullie komen dus allebei rechtstreeks uit het ouderlijk huis? Dan is dit niet heel raar, eerlijk gezegd. Jullie moeten nu ineens een volwassen leven leiden, met alle verantwoordelijkheden en beslissingen die daarbij horen, en doen dat dan ook nog eens met een relatieve vreemde, die in hetzelfde schuitje zit? Zo wordt iets dat eerst nog behoorlijk abstract was, ineens wel realiteit. En dan kom je jezelf en de ander letterlijk tegen. Vervelend daarbij dat hij zich slecht kan uiten.

Ik hoop voor jullie dat het weer goed gaat komen. Geef hem wat tijd en ruimte maar blijf wel in gesprek.

Jij slaat de letterlijke spijker op z'n kop.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:43

Wat een ontzettend vervelende situatie. Hopelijk kunnen jullie alles goed bespreken samen, ook als jullie (hij) besluiten om niet samen verder te gaan.

De relatie tussen mijn man en mij ging razendsnel, na een maand woonden we zo goed als samen (we hadden toen nog wel allebei ons eigen huis ).
Toen we elkaar ruim een jaar kenden zijn we getrouwd en nog eens 3 maanden later was ik zwanger. Het voelde allemaal zo goed, alsof het altijd zo had moeten zijn.
Toch slopen er toen al kleine dingetjes in die niet helemaal goed zaten. Na de geboorte van onze dochter hebben we echt een hele moeilijke tijd gehad samen. Van beide kanten twijfels.
Uiteindelijk hebben we heel veel gepraat en gelukkig is het goed gekomen. Onze dochter wordt woensdag 5 en we hebben inmiddels ook een zoon van 1,5 en ik ben zwanger van de 3de.
Maar een grote verandering kan heel veel druk geven op je relatie.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie er samen uit komen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:45

Heel veel sterkte iig, wat er ook gebeurd.

Wat betreft gevoelens en emoties, mijn vriend, waar ik ondertussen 2 jaar gelukkig mee samenwoon (gelukkig ondanks toch wel beperkte ruimte, afentoe flink ruzie en krap budget door beginnend eigen bedrijf) heeft het toen we 8 maand samen waren uitgemaakt: hij was in de war zag het niet meer zitten, blabla. Ik heb hem toen ook met veel moeite de ruimte gegeven, maar ondertussen zat ik wel met al mijn emoties en gedachten. Als tussenweg heb ik toen 3 dagen lang allerlei gedachten op papier gezet. Dat is uiteindelijk een brief van 1,5 pagina geworden over mijn gevoelens, hoe ik over dingen dacht en wat ik vermoedde dat er mis was voor hem etc. Anyhow, ik heb hem die brief toen in bijlage van een email gestuurd. Daardoor was ik het kwijt en gaf ik hem de kans om zelf te kiezen of hij het wel of niet wou lezen.
Misschien voor jou ook een idee om zoiets te doen?

Ohja, en, een break betekend dus niet altijd einde oefening: mijn vriend kwam na een week met tranen in zijn ogen terug omdat hij me zo miste en zich vanalles had gerealiseerd. Het heeft ff geduurd voor eht vertrouwen er weer 100% was, maar we zijn nu meer dan 2,5 jaar verder en gelukkiger dan ooit!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:52

Jolien_x schreef:
Silkaay schreef:

Meestal kreeg ik de waarheid wel boven tafel dus z'n gevoel tonen kan hij wel, maar ik ben daar zelf miss onzekerder in geworden. Bang voor de waarheid? Geen idee.

De waarheid kan zeker gezegd worden, alleen de manier waarop dan. Probeer vooral niet te denken dat het allemaal jou schuld is. Hij zal zeker wel 'een reden' hebben hiervoor, wie weet speelt er wel meer mee. Het samenwonen, de druk, ...

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 21:53

Airborn schreef:
Heel veel sterkte iig, wat er ook gebeurd.

Wat betreft gevoelens en emoties, mijn vriend, waar ik ondertussen 2 jaar gelukkig mee samenwoon (gelukkig ondanks toch wel beperkte ruimte, afentoe flink ruzie en krap budget door beginnend eigen bedrijf) heeft het toen we 8 maand samen waren uitgemaakt: hij was in de war zag het niet meer zitten, blabla. Ik heb hem toen ook met veel moeite de ruimte gegeven, maar ondertussen zat ik wel met al mijn emoties en gedachten. Als tussenweg heb ik toen 3 dagen lang allerlei gedachten op papier gezet. Dat is uiteindelijk een brief van 1,5 pagina geworden over mijn gevoelens, hoe ik over dingen dacht en wat ik vermoedde dat er mis was voor hem etc. Anyhow, ik heb hem die brief toen in bijlage van een email gestuurd. Daardoor was ik het kwijt en gaf ik hem de kans om zelf te kiezen of hij het wel of niet wou lezen.
Misschien voor jou ook een idee om zoiets te doen?

Ohja, en, een break betekend dus niet altijd einde oefening: mijn vriend kwam na een week met tranen in zijn ogen terug omdat hij me zo miste en zich vanalles had gerealiseerd. Het heeft ff geduurd voor eht vertrouwen er weer 100% was, maar we zijn nu meer dan 2,5 jaar verder en gelukkiger dan ooit!

Thanks. Dat is idd miss wel wat

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:26

Hoe is het TS? Beetje afleiding kunnen vinden in de klas? :(:)

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:31

Pff wat een vreeemde dag is dit zeg.
Ik heb voor geen meter geslapen. Gelukkig wel een fijne dag met m'n klas gehad. Maar daar waar het gevoel de kans kreeg, gelijk weer dat rare gevoel. ik weet gewoon niet hoe ik mij gedragen moet. Ben eigenlijk ook over algemeen elke keer zenuwachtig.

Nu naar mijn werkdag: Zal hij een bericht sturen? Is hij online geweest? Maar ik kan de rust bewaren hem niets te sturen. Wat ik erg knap vind, maar ik ben bang het daarmee te verpesten ofzo?
Ik ben maar begonnen met het schrijven van een brief aan hem. Ik weet nog niet of ik deze sturen ga, maar dan kan ik mijn gedachten in ieder geval even kwijt.

Ook dit moest ik even kwijt. Ik moet het gewoon kunnen luchten af en toe. Dat ik jullie dan niet ken is misschien nog wel fijner?