Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Alarm_wlkp schreef:Ik heb ook een tijd geaccepteerd dat het paardrijden gedaan zou zijn.
Ik had ook heel veel chronische pijn in rug, krachtverlies en gevoelloosheid in mijn rechterarm en krachtverlies in mijn linkerbeen.
Ik had geen balans niet meer en voelde mij echt een beginneling en zat m'n paarden in de weg..
Aangezien deze klachten er altijd zullen zijn ben ik gestopt met paardrijden en miste het echt.
Uiteindelijk toch terug begonnen van 0 af en ben de eerste weken echt al jankend aan het rijden geweest.
Maar de pijn is zo goed als weg, heb mijn balans terug en beetje bij beetje kom ik terug op mijn 'niveau'.
Ik kamp ook aardig met depressies, burn-out's,... en paardrijden is mijn uitlaatklep.
Dus snap heel goed wat jij bedoeld, ik zit nu met een chronisch ziek paard en heb verder niets meer staan om te rijden dus nu terug bij af.

Little_Gift schreef:De mensen die hier spreken over rijden met één hand hebben duidelijk nog nooit zware schouderproblemen gehad... een schouder gebruik je sowieso bij alles in het rijden, de stoten en schokken die je lichaam moet incasseren doen net de schouderpijn oplaaien, niet het bewegen van de teugel.
En dan hebben we het nog niet eens over alle dingen die bij de paarden erbij komen: poetsen, tuig tillen, opzadelen, uitmesten.. Zowat alle bewegingen boven de 90 graden, gewicht etc zijn gewoon niet te doen met heftige schouder problemen.
!!!!
.
! Al een geluk dat mijn vriend super lief is en begripvol (hij mag de werken hier in huis nu ook alleen doen jammer genoeg). En daarbovenop wil hij mij altijd masseren als ik weer eens verkrampt ben, wat toch ook wel wat helpt! Vorige week kon ik het toch even niet laten om wat te snoeien, wel leuk op het moment maar achteraf dan mag je het wel bekopen.
. Heb aan de lopende band fistels/onstoken zweetklieren in mn lies. Het werd door in het zadel te zitten alleen maar erger. Vind het echt heel jammer, en snap je helemaal. Ik heb me er onderhand maar bij neergelegd, het is toch niet anders (al blijft het kriebelen om weer eens lekker een ritje te maken) Little_Gift schreef:De mensen die hier spreken over rijden met één hand hebben duidelijk nog nooit zware schouderproblemen gehad... een schouder gebruik je sowieso bij alles in het rijden, de stoten en schokken die je lichaam moet incasseren doen net de schouderpijn oplaaien, niet het bewegen van de teugel...
Ik ben nu zelf 6 maanden op de sukkel met een schouderletsel na een ongeval in juni en sinds 3 weken geopereerd en heb nog zeker 6 maanden voor de boeg, dit is dus ook al die tijd niet rijden... en ondanks dat ik het in het begin wel geprobeerd heb en ik een merrie heb die ik zelfs zonder gebruik van handen en teugels kan rijden, ontdek je dan pas dondersgoed dat de schouder net heel belangrijk is in het ganse paardrij - proces en je deze niet kunt ontzien eens op het paard, ook al gebruik je geen armen noch teugels...
En ik ben niet kleinzerig, met spierscheuren, verrokken enkelbanden, gekneusde rug, gebarsten pols enz reed ik lekker koppig door met mijn paard... echter, eens de schouder kapot gaat is dat geen optie meer en ja ik heb het meermaals geprobeerd de eerste maanden...
Sterkte Madeliefje !
Little_Gift schreef:Je bent verbrand op je rechterschouder en hebt verklevingen en littekenweefsel... dat is nog absoluut niet te vergelijken met gewricht in de schouder zélf die kapot is.... kun je absoluut nergens mee vergelijken!
Die schreef dat als je ernstige schouderklachten hebt in je gewrichten je ook niet met 1 hand kunt rijden omdat de schokken/het evenwichtsbewaren teveel pijn doen, met als voorbeeld dat zijzelf niet meer kan rijden van de pijn.
xyzutu2 schreef:Ik denk dat zij juist het idee had dat jij met jóuw post precies datzelfde deed bij de vorige poster.Die schreef dat als je ernstige schouderklachten hebt in je gewrichten je ook niet met een hand kunt rijden omdat de schokken/het evenwichtsbewaren teveel pijn doen. Waarop jij schrijft dat jij met verbrijzelde wervels en brandwond járen gewoon door hebt gewerkt en gereden op ook zeker geen makkelijk paard dus dat je prima met 1 hand kunt rijden.
Ik heb geen idee hoe je het bedoelde, maar zo kwam het ook op mij over.
voor diegene die ook niet meer kunnen rijden!