Sticky roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:34

Sorry maar wietlucht komt niet DOOR deuren heen, hooguit door kieren of een open raam.
Steek een wierookje aan en hopla, problem solved.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:35

funnyhorses; nou niet persé hoor. Mijn vriend woont ook in een wijk waar veel geblowt word (zo ook zijn buur) en dat kon je met momenten ook tot op de straat(soms zelfs paar huizen verder)/in zijn huis ruiken. Maar die buur had er echt geen plantage staan hoor, ruit even open, wind verkeerd dan ruik je dat al gauw :)

Aan TS, ik zou eens praten, zeggen dat je er last van hebt, wat meneer in kwestie ermee doet is een ander verhaal. Het blijft natuurlijk nog altijd legaal in eigen huis en je moet de juiste persoon treffen

Valentijn5

Re: Sticky roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 16:38

Ik moet ook voorzichtig zijn want het is geen type om ruzie mee te hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:40

Ik zou zeggen: vragen staat vrij. Buurman rookte ook onder het slaapkamer raam van mijn ouders en ze hebben gevraagd of hij in de tuin wil roken. Geen probleem, terwijl het ook geen symphatieke man is en ze deze uitkomst niet hadden verwacht. Communicatie is het toverwoord.

En in eigen huis mogen ze roken wat ze willen, dus dan zelf maar alles dicht gooien en aan de andere kant een raam open zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:42

Valentijn5 schreef:

Gewoon netjes vragen zonder verwijten of wat dan ook en als hij niet mee wil werken, c'est la vie.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:43

Wietlucht is makkelijk weg te krijgen met n open raam of geurkaarsje!

Ik zou het eerst je buurman vragen ts. Waarschijnlijk is hij zich van geen kwaad bewust!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:43

Valentijn5 schreef:
Ik wil ook verhuizen en dan hoop ik dat ik zoiets niet meer mee hoef te maken.

Haha alsof je net een wereldramp of iets traumatisch mee hebt gemaakt. Hoop dat dit niet je enige reden is om te verhuizen?
Ik vind het echt een zwaar overdreven reactie. Zet even een raampje open aan de andere kant van het huis, geurkaarsje aan en je hebt nergens meer last van. Gewoon niet zo op letten dan valt het allemaal best mee. Door dit topic zal je er nog dagen mee bezig zijn in je hoofd.
Als het nou dagelijks zo is bij jou binnen ala, maar over buiten of 1 keertje rond je voordeur, ga je er toch geen energie aan verspillen om je er druk om te maken?!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:51

_suus19_ schreef:
Valentijn5 schreef:
Ik wil ook verhuizen en dan hoop ik dat ik zoiets niet meer mee hoef te maken.

Haha alsof je net een wereldramp of iets traumatisch mee hebt gemaakt. Hoop dat dit niet je enige reden is om te verhuizen?
Ik vind het echt een zwaar overdreven reactie. Zet even een raampje open aan de andere kant van het huis, geurkaarsje aan en je hebt nergens meer last van. Gewoon niet zo op letten dan valt het allemaal best mee. Door dit topic zal je er nog dagen mee bezig zijn in je hoofd.
Als het nou dagelijks zo is bij jou binnen ala, maar over buiten of 1 keertje rond je voordeur, ga je er toch geen energie aan verspillen om je er druk om te maken?!

Het is zo jammer dat er door een ander meteen geoordeeld wordt dat dit allemaal niet zo erg is en dat ze zich niet aan moet stellen..

Voor sommige mensen is het ene heel vervelend, voor andere mensen is iets totaal anders vervelend..
Dat is persoonlijk en je kunt niet oordelen over de het feit of dit erg, erger of ergst is....

Er staat nergens dat dit maar 1x aan de orde is geweest, er staat nergens dat ze alleen om deze reden wil verhuizen er staat nergens dat ze hier al haar energie aan besteed of zich er de hele dag druk om maakt..

Maar iedereen heeft meteen zijn of haar oordeel klaar..
Jammer... Want wie weet heeft TS wel een erg prikkelbare neus en is deze geur zo erg voor haar dat het haar hoofdpijnen geeft...
En misschien ook wel niet..
Maar dit is maar zo'n klein stukje wat we weten van TS..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:57

Wietlucht is een aparte lucht.
Ik vind het stinken. En baal enorm als ik in de zomer een raam open heb en de buurjongen steekt een joint op.
Nou ja zijn huis, zijn lijf. Ik sluit de ramen.
Maar jammer is het wel.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:02

Fem; Als je er niet tegen kunt dat er geoordeeld wordt moet je geen topic aanmaken op een groot openbaar forum.
En ik vraag toch ook of dit de enige reden is om te verhuizen?
Ze zegt normaal ruik ik het buiten, nu zelfs bij de voordeur. Dan interpreteer ik het alsof dit de eerste keer is ja.
Verder zeg ik nergens dat dit haar al haar energie kost of dat ze er de hele dag druk mee is, dus zelf lees je ook niet goed.

Ik ga mee in wat eerder gezegd wordt, beetje verdraagzaamheid moet kunnen. Kan ook niet anders als je in een flat woont, anders maak je jezelf helemaal gek.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:14

Met open mond lees ik de reacties. Normaal dat het naar wiet ruikt? Als je die rommel gebruikt zou je gewoon horen te zorgen dat niemand er last van heeft.
Veel beter geregeld hier in Belgie met het verbod op drugs... Sta versteld van jullie mentaliteit.

TS inderdaad erg vervelend. Ik zou ook eerst met die jongen praten. Dan wijkagent, maar aangezien in Nederland drugs toegestaan is vrees ik ervoor dat die iets zouden doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:16

Welke mentaliteit? Verdraagzaamheid? O vreselijk idd :j moeten wij maar vlot mee ophouden :D wij malle Nederlanders :D

En daarom is het ook prima om gewoon netjes met de buren te communiceren als je last van elkaar hebt, stuk functioneler dan het online zetten.

Als je ervoor kiest om dicht op elkaar te wonen, kun je eens iemand naast je krijgen die je opmerkt. Hetzij door een sigaret, de keuken (vriendin woont naast Indonesiërs en die koken zeer fanatiek en tja, ruikt bij mijn vriendin ook vaak zeer kruidig in huis :') ) en in geval van ts: een joint.

Als praten niet werkt, dan heb je de 'normale' geuren die ze produceren in hun eigen huis maar te accepteren en moet je zelf kijken; wat kan ik zelf in mijn huis doen om de geur tegen te houden?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:33

niet verdraagzaamheid, maar de drugs is niet erg en je moet niet gek doen dat je de vreselijke geur van die rommel ruikt mentaliteit die ik heir wel lees.

Ik word kotsmisselijk van die geur bijvoorbeeld, ik moet dat dan maar accepteren zonder meer?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:39

Valentijn5 schreef:

Kijk en daarom de wijkagent inlichten die zal heus niet zeggen dat jij degene was die geklaagd heeft.
Nergens in het openbaar mag nog gerookt worden dan zou het helemaal fraai zijn als je in je eigen huis uitgerookt word door die gore wietlucht!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:41

Zoe_97 schreef:
niet verdraagzaamheid, maar de drugs is niet erg en je moet niet gek doen dat je de vreselijke geur van die rommel ruikt mentaliteit die ik heir wel lees.

Ik word kotsmisselijk van die geur bijvoorbeeld, ik moet dat dan maar accepteren zonder meer?

In zekere zin wel ja, tis gelukkig gewoon legaal hier in nederland. Dus als iemand in notabene z'n eigen huis een joint wil roken moet ie dat lekker doen.

Het is maar een geur, niet alsof ie de rook in je gezicht uitblaast. Ik vind wel meer dingen niet fris ruiken (stinkende paarden kleren in de bus bijvoorbeeld). Leven en laten leven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:44

de bus is openbaar, ze ruikt het tot in haar eigen huis!
Als mijn paardenkleren tot bij de buren geroken worden gaan die ook niet hapy zijn hoor.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:47

Zoe_97 schreef:
Met open mond lees ik de reacties. Normaal dat het naar wiet ruikt? Als je die rommel gebruikt zou je gewoon horen te zorgen dat niemand er last van heeft.
Veel beter geregeld hier in Belgie met het verbod op drugs... Sta versteld van jullie mentaliteit.

TS inderdaad erg vervelend. Ik zou ook eerst met die jongen praten. Dan wijkagent, maar aangezien in Nederland drugs toegestaan is vrees ik ervoor dat die iets zouden doen.

Hier in België zou het ook een heel andere kwestie zijn als je huis naar de wiet ruikt omdat je buurman het rookt :P

Vuurneon geeft een heel mooi voorbeeld, daar vergeleek ik het persoonlijk ook mee omdat ik Indische onderburen heb gehad :)

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:47

Beste ts,

Laat je niet uit je huisje verdrijven..
Begroet je buur en ga een open gesprek aan.je hoeft geen vrienden te worden..maar af en toe wat contact met je buren kan geen kwaad,een vriendelijk groet doet wonderen.(ik denk dan randstad dicht op elkaar)mocht er iets zijn kan je dat bespreekbaar maken..
een briefje vinden van een onbekend persoon,lokt misschien wat fustratie uit..
iedereen moet veilig en fijn kunnen wonen,dus ook jij :)
Mocht er na je gesprek geen verbetering optreden,dan woningbouw en wijkagent inschakelen..

Heel veel succes!!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:49

Ik vind dat je je een beetje aanstelt hoor TS.
Als mijn vriend hier in huis een joint gerookt heeft is die lucht met een kwartiertje/half uurtje weg als het raam even op een kier staat..
't is niet zo dat je half naar adem snakkend op de grond ligt omdat je die lucht niet meer kan verdragen..

Als je er echt zo'n last van hebt gewoon nog eens aanbellen en normaal aangeven dat je het niet prettig vind.
En anders gewoon niet zo zeuren.
Als ik zo'n brief van jou in de bus had gekregen zonder enige aanleiding (dus zonder dat je het eerst normaal was komen zeggen) dan had ik ten eerste keihard gelachen en ten tweede een paar gasten uitgenodigd om er met z'n allen een paar te gaan zitten roken hier, dan weet je pas wat een sterke wietlucht is.

Lijkt wel of men tegenwoordig niks meer kan hebben van elkaar :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:59

Vraag aan je buurman waar hij zijn jointje rookt omdat de lucht je huis binnen komt. Misschien kunnen jullie rekening met elkaar houden? Ik schrijf expres met elkaar omdat jij misschien ook iets kan doen om te voorkomen dat de wietlucht jouw huis binnen komt? Ramen sluiten of iets?

Verder kun je het hem inderdaad niet verbieden. Kan me voorstellen dat het vies is. Ik vind het ook stinken, maar dat vind ik van zoveel luchtjes. Boerenkool vind ik bijvoorbeeld ook onwijs vies, maar ja, kan slecht mensen verbieden dat te koken.

Dus als hij niet mee wil werken aan een oplossing zul je zelf moeten kijken of je het wat meer luchtjesdicht kan krijgen binnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:00

Zoe_97 schreef:
de bus is openbaar, ze ruikt het tot in haar eigen huis!
Als mijn paardenkleren tot bij de buren geroken worden gaan die ook niet hapy zijn hoor.

Houtkachel? Vuurkorf? BBQ? Wierrookstokjes? Sigaarlucht? Gekruid eten?

Allemaal dingen waarmee je de buren tot last kan zijn (wat maatschappelijk tot op grote hoogte wordt geaccepteerd).
Ik snap dat je baalt dat je de jointlucht ruikt van je buurman, maar als hij gewoon binnen in zijn eigen huis rookt, heb je (wettelijk) geen poot om op te staan.
Als je merkt dat hij bv zijn voordeur (die in het portaal uitkomt) open laat staan of een raam die dicht bij en raam van jouw zit, kun je vragen of hij deze in vervolg sluit.
Maar meer kun je eigenlijk niet eisen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:01

Onze buurjongen blowde vroeger met zijn balkondeur open als het mooi weer was. Zijn slaapkamer grensde aan die van mijn broertje. Als broertje ook zijn deur open had waaide die lucht heel leuk naar binnen en rook de hele bovenverdieping naar wiet :')
Hem hebben we gewoon gevraagd of hij voortaan zijn deur dicht wilde houden, dat was geen probleem. Hij had er gewoon niet bij stil gestaan.

Wietlucht kan best sterk zijn en als buurman een raam een stukje open heeft kan het best jouw huis in komen. Voordeel van wietlucht is wel dat het ook vrij snel vervliegt, het is niet zo dat je het dagen blijft ruiken.

Je kan altijd eens zeggen "Joh, ik ruik best vaak een wietlucht in m'n huis en ik vroeg me af of dat bij jou vandaan zou kunnen komen?" en kijken waar dat je brengt.

Gewoon het gesprek aan gaan. Niet boos worden, geen afkeurende toon gebruiken. De meeste mensen zijn best redelijk als je dat zelf ook bent. Briefjes zou ik niet aan beginnen, zou daar zelf alleen maar geïrriteerd van raken.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:06

Zoe_97 schreef:

Ik lees helemaal nergens dat mensen het normaal vinden dat het naar wiet ruikt? Wat kan jij ontzettend overtrokken reageren zeg :') 'onze mentaliteit'? Je afentoe eens aanpassen aan een ander bedoel je? Als iemand een joint rookt in zijn eigen huis heb jij daar geen reet over te zeggen. Als je de geur vies vind of er misselijk van word doe je het raam dicht, steekt een geurkaars aan of gaat naar buurman en vraag of 'ie alsjeblieft ergens anders wil gaan blowen. Meer kan je echt niet doen. Zolang er geen plantage in het huis is zal de wijkagent er ook niks aan doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:05

LZP -> HTT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:07

Mijn buurman is muzikant. Die heeft soms geen besef van tijd, dag of volume. Maar het is ook degene die zodra hij ziet dat mijn auto twee dagen niet verplaatst is komt vragen of ik ziek ben, zomaar fruit komt brengen of aan (ieder hun kant van) het raam een heel gesprek met een van mijn katten heeft.
Vergeet hij een keertje zijn koptelefoon.... Tja ach..Vergeet ie het twee keer vlak achter elkaar klop ik even op de deur en zeg dat ie best leuk zingt, maar ik mezelf niet meer kan horen denken.
Hou simpeler je het houdt, hoe makkelijker je met elkaar om kunt gaan vaak.
Zo hard als nodig, zo zacht als mogelijk. Deze uitspraak is niet alleen bij paarden, maar bij bijna elke situatie toepasbaar.