Dingen die je anders wil doen in 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:30

Sporten, naar mijn gevoel luisteren, meer rust nemen voor mezelf, mijn vrienden vaker opzoeken en afstuderen. :)

ItsMe2

Re: Dingen die je anders wil doen in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:36

Beter proberen te plannen.. met name het schoolwerk en niet alles op het laatste moment moeten doen :o

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:45

Meer bewegen & op mijn voeding letten met als doel uiteindelijk zo'n 30 kg af te vallenn

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:57

Ik wil mezelf blijven 'ontwikkelen', in de zin van uitzoeken wat ik wel en niet leuk vind.
Ik ben in 2013 geen vlees meer gaan eten. omdat ik dat ZELF wilde en dat heeft me een heel goed gevoel gegeven.
Ik wil al heel mijn leven veearts worden. Ik zit nu in 4vwo en het examen komt steeds dichterbij, dus moet ik ook al echt gaan nadenken wat voor studie ik ga doen. Hoe dichterbij het komt, hoe meer ik ga twijfelen of ik dit wel wil. Ik ben niet opgegroeid op het platteland ofzo, nee ik woon al heel mijn leven in de stad, maar ik geniet er altijd heel erg van als ik op de manege ben of in de buitenlucht. Maarja, ik weet dus niet of ik het wel zie zitten om later fulltime veearts te worden. Dus wil ik graag een dag met een boer (met koeien/varkens) meelopen om te kijken of ik dat leuk vind (als veearts moet je immers vaak naar koeien en varkens ;) ).
Dusja, ik hoop dat ik dit jaar te weten kom wat ik graag wil doen en wat niet en dat ik daarmee verder kan gaan :)

Oja, als iemand toevallig een stal vind waarbij ik een dagje mee kan lopen en kijken hoe het daar aan toe gaat in de buurt van Roosendaal, dan hoor ik het graag ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:04

Lyme verslaan. Maar buiten mijn medicijnen braaf slikken (wat ik uiteraard al doe) kan ik daar zelf niet veel aan veranderen.

Verder weet ik het niet zo goed, ik krijg in september een nieuwe klas dus hopelijk weer nieuwe vrienden maken.

En gewoon genieten van alle kleine dingetjes, dat vind ik heel belangrijk :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 16:26

Die pot vullen is echt leuk idd, is misschien wel een goede :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:33

minder snoepen, beter Engels leren, meer tekenen/schilderen. En tja meer zelfdiscipline..
Veel gitaar spelen, maar dat is niet echt een voornemen want dat komt vanzelf wel goed, het zou tof zijn als ik in een bandje kan gaan spelen maar die tijd moet rijp zijn en kan niet veel anders doen dan veel blijven oefenen, les blijven nemen... :P En mijn diploma voor honden trimmen halen dat is wel een voornemen en moet echt gaan gebeuren :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:34

Nog meer eten.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:37

Vermageren (ja de standaard haha)
verder wil ik werken aan mijn relatie, we hebben nogal vaak stribbelingen de laatste tijd
Slagen voor mijn examens
terug beginnen paardrijden
Meer doen wat ik wil, wanneer ik het wil :D

Dit is het zowat denk ik _O-

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:59

Meer eten, vroeger opstaan, minder op mijn mobiel kijken, meer genieten van het nu. Wat vaker uitgaan en leuke dingen doen, maar eerst wat nieuwe mensen leren kennen die dat ook willen.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:10

Mijn eigen geluk even een tijdje voorrang geven :j

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:10

Meer genieten van de kleine dingetjes en vaker nee zeggen

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:40

15 kilo afvallen met uitzicht van het einde van mijn sport opleiding moet ik dit van mijzelf!
Ik ga er keihard aanwerken en hopen dat het lukt!
(Tips zijn welkom via pb . liefste van een (sport) diëtist._)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:45

Ik ga gezonder leven! Dus sporten, gezonder eten ed. Ik ben de laastste maanden van 2015 aangekomen ivm gebruik van de pil. Mag er allemaal weer af, want ik merk al dat ik onzekerder over mijn lichaam ben dan voorheen.
Edit: en natuurlijk mijn diploma halen :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:48

Meer bewegen in plaats van de hele dag op mijn gat zitten, minder frisdrank/snoep en 10x nadenken voor ik iets zomaar koop.

En wat ik mij al jaren voorneem: op tijd beginnen met leren! Ondertussen... :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:52

Een paar kilo aankomen, een paard kopen, operazangeres worden, gezonder eten, meer slapen, mijn gymnasiumdiploma halen, nog beter leren pianospelen. Dat is het wel, eens zien wat er allemaal van lukt! :D

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:53

Vaker dingen doen die way out of my comfortzone zijn :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:02

Op pagina 1 was mijn reactie afvallen, maar dat was niet concreet. Ik ga hiermee door tot ik tevreden ben, maar doe dit wel op een gezonde manier.
Daarnaast wil ik ook iedere dag minimaal 1,5 uur bewegen, en niet met de gedachten: ik heb gisteren 3 uur lang bewogen dus ik hoef vandaag even helemaal niets.
Ook wil ik iedere dag iets doen waar ik trots op ben, of bijvoorbeeld blij van word.
Ik wil ook nieuwe dingen leren, bijvoorbeeld een taal (spaans!) en stoppen met nagelbijten.
Ik houd ook dagelijks dit jaar een lijstje bij met dingen zoals: heb ik nagels gebeten? Heb ik iets gedaan waar ik blij van werd? Heb ik op m'n voeding gelet en past dit in bij mn voeding van afgelopen dagen?

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:08

Iedere dag een taak doen voor mijn opleiding, zodat ik minder stress heb als de deadlines eraan komen. Laten we zeggen, iedere dag 1 uur aan de studie zitten.
En ook iedere week 2 keer werken aan Noors, doe een taalcursus, maar vind er momenteel nog geen tijd voor dus zit om de 2 weken zo in de cursus 'Huh, watte, waar gaat het over?' Niet echt handig :+

Die pot vullen met briefjes met leuke momenten vind ik een hele goeie. Ga ik ook doen! Heb een leuke winny the pooh kerstdoos die ik daarvoor kan gebruiken!

Echt gaan en blijven trainen om de slachtemarathon te kunnen wandelen (wandelen dus, haha). Training is wel noodzakelijk, en vinden we lastig om vol te houden, dus vandaar! 2 x per week dus wandelen middels een schema.

En ik wil wat minder suiker nuttigen, bijvoorbeeld cola alleen maar in het weekend (vrijdag - zondag) en maar 2 glazen per dag dan, zoiets). Merk dat ik anders toch snel heel moe wordt, door de suikerkicks en dips die erop volgen. Ook koekjes zijn voor in het weekend. Ik hoef zeker niet af te vallen, maar het is gewoon iets dat gezonder is om te doen, lijkt me een goed plan voor mezelf.

En tot slot iedere week een weeknummer sparen met behulp van een bingokaart. Ik schrijf mee in het huiskamertopic dat daarover gaat en dit is ook echt een verandering ten opzichte van vorig jaar, dus hoort hier ook wel bij.

Leuk topic! Mooie ideeën heeft iedereen zeg!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:49

2015 was een jaar van veranderingen voor mij, in positieve zin, ik heb veel over mijzelf geleerd en heb ook dingen kunnen veranderen zoals ik het graag wou. Een jaar waarop ik blij op terug kijk.

Deze spreuk is dan ook wel een leidraad geweest voor mij in 2015:
Afbeelding

In 2016 wil ik de lijn van 2015 heel graag door trekken, er zijn nog een paar dingen waar ik moeite mee heb en graag anders zou willen zien. Maar net zoals in 2015, stapje voor stapje, ik hoop dat ik volgend jaar met net zo'n goed gevoel terug kan kijken op 2016 als op 2015. :j

Het zijn best persoonlijke dingetjes dus ga geen concreet lijstje openbaar posten, maar 2016 gaat gewoon net zo'n fantastisch jaar worden als 2015. :j

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:58

Ik heb in 2015 heel veel pech gehad op werkgebied en vooral ook op paardengebied dus ik hoop in 2016 wat meer geluk te hebben.
Een nog betere band te krijgen met mijn paard zodat ik weer durf te gaan rijden. En het doel is dan in september een weekend naar de Veluwe te gaan! (zonder angst haha)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:57

eilleen333 schreef:
Helemaal niets!

Ik vind goede voornemens altijd zon onzin. Dan bedenk ik me in de zomer dat ik iets anders wil, en dan ga ik een beetje tot 1 januari zitten wachten? Nee, als iets me niet zind verander ik dat zo snel mogelijk.
Ik ben blij zoals ik ben.

Volledig mee eens!

Ik hoop in 2016 wat minder tegenslag te hebben (mama kanker & 2 revalidaties van mijn paard)
Maar goede voornemens? None. Vind het onzin.