Stappen jullie vandaag op je paard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stap jij op je paard op oudjaarsdag?

Poll eindigt op

Nee
68 (43%)
Ja, ik rij gewoon mijn buitenritje
17 (10%)
Ja, ik rij in een buitenbak
46 (29%)
Ja, ik rij in een binnenbak
25 (16%)

Totaal aantal stemmen: 156

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:06

Momenteel heb ik geen pony. Maar toen ik mijn pony had ging ik eigenlijk alleen longeren op oudjaarsdag en de 30e en nieuwjaarsdag. Ik moest over de weg heen om bij een buitenbak te komen. En ik hou zelf al niet van vuurwerk en was ook bang dat er vuurwerk naar mijn pony gegooid werd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:07

Als ik vrij was geweest was ik wel even gaan rijden, maar nu heb ik eigenlijk niet zo veel zin meer :+

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:10

safina schreef:
Nee. Er wordt hier flink geknald. Dat vinden ze best spannend. Vooral vuurpijlen en andere sissende en knetterende dingen. Carbid boeit ze verder niet zo. Ze staan samen en vinden ook echt steun bij elkaar. Dus ik hou ze lekker samen vandaag. Ze mogen lekker lang op het gras, want ik kan ze geen betere afleiding geven dan eten.

Bij mij staan ze ook samen op het gras. Doen nu niks om al dat carbid en ander geschiet. Zodra het donker wordt gaan ze samen de bak in en daar blijven ze de hele nacht. Ik heb één echte schijterd erbij zitten waarbij het vorige jaar de eerste oud en nieuw was die hij bij ons doorbracht. Dus ik was wel even nieuwsgierig wat hij ging doen toen ze eenmaal in de bak stonden omdat gras eten toch wel een verleidelijke afleiding is. Maar stomverbaasd stond ik te kijken ze met zijn drieën gezellig in een hoekje van de bak stonden te kijken naar de Fries en Tinker van de buren die nerveus heen en weer aan het galopperen waren. Ze deden niks, ook om 12 uur 's nachts viel het mee. Maar ik denk dat ze echt wel steun aan elkaar hebben. Dat ze daardoor een stuk rustiger zijn dan wanneer ik ze apart op stal zal zetten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:11

Nee, ik ben bang van vuurwerk en durf vandaag niet eens te fietsen. :(

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:13

Mijn rijles van vandaag had ik verplaatst van 's middags naar half 10 's ochtends en dat ging eigenlijk wel prima. Af en toe een verdwaalde knal, maar we reden in de binnenbak dus het paard in kwestie keek er niet van om.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:17

Nee.. Bij ons zijn ze vroeg naar buiten gegaan maar als het goed is staan ze weer binnen. Mijn paard staat vlak naast een volksbuurt en we hebben meerdere malen meegemaakt dat ze vuurwerk in de paddocks gooiden. Ze knallen al vanaf een uur of 11 's ochtends. Ontzettend gevaarlijk. Paardlief staat met lekker veel eten op stal.

Het liefst had ik een paar rotjes in hun reet geduwd. :Y)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:18

Ik zou vandaag zeker kunnen gaan rijden maar heb geen tijd en niet veel zin. Wat vreemd dat er bij sommigen van jullie overdag al vuurwerk afgestoken wordt. Daar zie je toch niks van, wat is het nut... Dat gebeurt hier helemaal niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:20

Katyatje schreef:
Ik zou vandaag zeker kunnen gaan rijden maar heb geen tijd en niet veel zin. Wat vreemd dat er bij sommigen van jullie overdag al vuurwerk afgestoken wordt. Daar zie je toch niks van, wat is het nut... Dat gebeurt hier helemaal niet.

maar het knalt wel leuk...... en het mag niet, dus dubbel leuk {:)-:(

mystery1980

Re: Stappen jullie vandaag op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:24

knallen gaan prima met rijden, alleen carbid niet zo. Het is dat paardlief niet zuiver liep afgelopen tijd dat ik vandaag niet ga rijden, anders had ik het rustig gedaan, de plek van carbid schieten vermijdend.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:25

Vandaag geen rijdag. Zou misschien best even in de bak hebben kunnen rijden, maar heb ze even in de bak gezet om hun benen te strekken en daar blijft het bij. Het bos in is sowieso geen optie, het knalt behoorlijk hier en wil dan niet onnodig risico's gaan nemen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:27

nop hier lijkt t wel oorlog zoveel vuurwerk gaat er af dus nee laat maar lekker buiten op t land staan, morgen weer een nieuwe dag

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:28

Nee zeker niet. Ze staan buiten in de paddock en hebben zelfs hun hooi bijna niet aangeraakt door al dat geknal. Van mij mag het morgen zijn :).

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:29

Net weer klaar :) De paarden bij ons staan op stal, maar mijn paard is redelijk knal proof :)
Ze stonden nog geen 150m verder op met Carbid te schieten en dan 7 harde knallen achter elkaar. Paard schrok alleen de eerste knal een beetje, maar dan meer van het onverwachte, niet van de harde knal. Heerlijk gereden met mijn knolletje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:34

Daantj__ schreef:
safina schreef:
Nee. Er wordt hier flink geknald. Dat vinden ze best spannend. Vooral vuurpijlen en andere sissende en knetterende dingen. Carbid boeit ze verder niet zo. Ze staan samen en vinden ook echt steun bij elkaar. Dus ik hou ze lekker samen vandaag. Ze mogen lekker lang op het gras, want ik kan ze geen betere afleiding geven dan eten.

Bij mij staan ze ook samen op het gras. Doen nu niks om al dat carbid en ander geschiet. Zodra het donker wordt gaan ze samen de bak in en daar blijven ze de hele nacht. Ik heb één echte schijterd erbij zitten waarbij het vorige jaar de eerste oud en nieuw was die hij bij ons doorbracht. Dus ik was wel even nieuwsgierig wat hij ging doen toen ze eenmaal in de bak stonden omdat gras eten toch wel een verleidelijke afleiding is. Maar stomverbaasd stond ik te kijken ze met zijn drieën gezellig in een hoekje van de bak stonden te kijken naar de Fries en Tinker van de buren die nerveus heen en weer aan het galopperen waren. Ze deden niks, ook om 12 uur 's nachts viel het mee. Maar ik denk dat ze echt wel steun aan elkaar hebben. Dat ze daardoor een stuk rustiger zijn dan wanneer ik ze apart op stal zal zetten.

Leuk om te lezen dat het bij die van jou ook zo werkt. Ik weet wel zeker dat ze samen rustiger zijn. Één van de twee heeft op oudejaarsdag een keer alleen gestaan. Die liep de draad eruit om naar de paarden op de wei ernaast te kunnen. Totale paniek. Nu staan ze samen en staat hij lekker te eten. Maar wel continu zij aan zij.
Vandaar dat ik die andere echt niet mee ga nemen nu. Zou leuk zijn voor mij, want het is mooi weer. Maar ik hou er liever rust in. Ik kan in 2016 nog genoeg ritjes maken.

Ik twijfel nog even wat ik vanavond doe. Één van de twee wil nu met dat geknal zijn stal niet meer zo graag in. Zelfs niet met etenstijd. Dus misschien dat ik ze ook op het paddock laat.

Ik ben ergens wel blij dat er nu vast wat geknald wordt en niet alleen vanavond. Ze wennen er nu geleidelijk aan. Maar als ik het voor het kiezen had werd dat køtspul per direct verboden. :j

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:36

Nee, ik ga vandaag niet rijden. Ik heb gister gereden en op de knallen die er toen waren reageert mijn paard totaal niet. Maar ik schrik zelf altijd wél als er opeens heel veel knallen zijn (thuis ook) en ik wil niet dat mijn paard schrikt, omdat ík schrik. Dus hij heeft lekker een dag vrij, vindt tie niet erg :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:37

Hier een klein buitenritje gemaakt in de ochtend, was er van overtuigd niets tegen te komen tot ik vlak langs een viaduct moest (er langs, niet onderdoor). Onder het viaduct hadden net 2 jongetjes een duizendknaller aangestoken, gelukkig schrokken de jongetjes zelf ook, die hadden mij niet zien aankomen. Maar toen was ponylief wel heel eventjes onder mij vandaan. :(:)
De rit wel ontspannen af kunnen sluiten na wat gedribbel. Maar volgend jaar ga ik toch dat risico niet nemen, om een buitenritje te maken, ook vanwege te veel spanning van mijn kant haha. Ben ook eigenlijk wel echt bang voor mensen die vuurwerk naar je gooien, wat verbazingwekkend vaak gebeurt.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:39

Ja hebben een rondje buiten gedaan. Paard geeft er niks om.
Ik rij dan niet door de dorpjes heen, dus dat scheelt al.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:43

die van mij sprong gisteren bij ieder knalletje een stukje de lucht in ging verder niet rennen maar was net een hert.
Nu staat ze sowieso ivm een blessure van mij en haar recente tandarts kwelling stil. maar oudjaarsdag rijd ik niet.
Mijn oude paard gaf er niks om die reed ik wel gewoon

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:43

Ja hoor, vanmorgen om half 10 zat ik erop. Lekker in de binnenbak. Nauwelijks knallen gelukkig.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:45

Nee, van een knal zal hij niet zo snel schrikken. maar ze zijn nu toch behoorlijk aan het knallen en daar zitten ook echt harde knallen tussen. vorig jaar waren ze vlakbij carbid aan het schieten. volgens mij nu ook. Ik laat het vandaag dus maar.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:46

Nee,
Toevallig ben ik dit jaar helemaal niet bij mijn paard. Maar normaal ook niet op oudejaarsdag, ik schrik mezelf steeds een ongeluk door die knallen.. Daar wordt de rust van mijn paard niet beter van...

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:47

Ja ik ga vanavond lekker twee rijden in de binnenbak

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:49

Ik vanmiddag heerlijk onze laatste dressuurtraining van 2015 meegepakt in de buitenbak, tijdens het vuurwerkgeknal. pony keek nergens van op en liep gewoon lekker haar rondje. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:52

Nee. Opgegroeid met paarden in een gebied waar erg veel vuurwerk werd afgestoken en de paarden er toch onrustig van waren. Is eigenlijk een beetje traditie om op oudjaarsdag niet te rijden. Geloof best dat ik met mijn huidige pony prima zou kunnen in rijden in de bak.

Heb jaren geleden eens een akkefietje gehad met jongens (die dagen voor O&N) een rotje naar mijn paard gooide in het bos. Is goed gegaan maar wel een reden om de dagen rond O&N op het terrein te blijven.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:57

Nee, ik kom pas rond 6 uur thuis. Dan wordt er al zoveel geknald in de omgeving, plus dat ik dan nog wat dingen moet maken voor vanavond.
Vorig jaar nog een poging tot longeren gedaan, maar was niet ideaal. Laatst met de dressuurles waren ze in de omgeving al met rotjes bezig, beviel ons ook niet zo goed. Om ons een hoop frustratie te besparen doe ik het dus maar gewoon niet.
Ook ga ik na half december niet meer naar buiten, vaak genoeg meegemaakt dat ze rotjes naar je gaan gooien. Zo ook laatst toen ik zonder zadel even snel een ommetje deed := Was niet zo fijn zullen we maar zeggen *heb die lieve kinderen ook voor joost mag weten wat uitgescholden O:)*

We vieren het bij de buren, dus vlak voor 12'en gooi ik er nog een extra plakje kuil in :j