Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
[***] schreef:Zou je zoiets eigenlijk ook bij de gemeente kunnen melden? Waarschijnlijk zullen ze er niks aan doen, maar toch.. Als ze geld willen verdienen moeten ze gewoon een paar mensen langs route's zetten waar veel scholieren langskomen, kunnen ze moet een hoop boetes uitschrijven, want ze fietsen of met z'n drieën naast elkaar, of hebben geen lamp aan.
Het is ook nog best een gevaarlijk kruispunt hier, fietsers nemen namelijk de weg om linksaf te slaan in plaats van het fietspad. Dus alle auto's moeten ineens vol op de rem.
met zn tweeën op hun fietsjes met motor het complete fietspad in beslag nemen, en dan als ze op je af komen nauwelijks opzij gaan. En maar schreeuwen die rotjeugd 
dan kan ik er niet meer langs. Of als ze in het midden lopen, kan ik geen kant op! En dan probeer jij je te haasten voor de trein. blegh.

[***] schreef:Lijkt net alsof ik dit geschreven heb! Ik fiets ook altijd naar mijn werk, net op zo'n tijdstip dat er veel scholieren naar school fietsen. Nu ben ik twee maanden geleden al in de berm beland, aangezien ze met z'n drieen(of soms zelfs meer) mijn richting op fietsen, en ik niet in de berm kan fietsen, dus toen lag ik daar. Resultaat: fiets kapot, lip kapot, zwaar gekneusde pols. Scholieren zijn gewoon doorgefietst, heel fijn.Sindsdien ben ik er nog banger voor geworden. Ze gaan gewoon echt niet aan de kant, en zelf uitwijken is soms gewoon onmogelijk. Pas was er een keer een wielrenner die voor me fietsen terwijl er een groep scholieren aankwam die met z'n drieën naast elkaar fietsen. De wielrennen bleef gewoon doorfietsen, en hun ook zonder even ruimte te maken. Resultaat: wielrennen fietste bijna de buitenste van de drie van de fiets af. En die jongens maar schreeuwen dat hij aan de kant moest gaan. Belachelijk gewoon! Ik had het wel erg leuk gevonden als de hele groep scholieren onderuit was gegaan, dat is denk ik de enigste manier waarop ze het leren.

) Hopelijk heeft ie z'n lesje dan wel geleerd, maar kan er met mijn verstand niet bij dat je mobielt terwijl je midden op een straat loopt
Silkaay schreef:Oh dit heb ik ook nog gedaan
Was alleen zo dat dit groepje jongeren midden op een straat liep (en dan schat ik ze ongeveer 17/18 jaar) in een toch wel druk centrum. Jongen bleef op zijn gsm kijken en liep recht mijn richting uit. Ik had toen écht iets van, als jij niet oplet dan moet je het zelf maar weten. Heb hem toen met mijn stuur nogal hard geraakt, maar tja, beter dat dan een auto (en geloof mij, ze houden hier ook niet in) Hopelijk heeft ie z'n lesje dan wel geleerd, maar kan er met mijn verstand niet bij dat je mobielt terwijl je midden op een straat loopt
Ik durf het niet, ben bang dat ik dan de hele groep achter me aan krijg.. Mijn vader heeft het ook wel eens gedaan met een groep fietsers, zorgde voor een leuk domino effect.
), en zelf stoor ik me ook aan enorme groepen jongeren die in rijen van 20 groepjes van 3 achter elkaar fietsen. En als je dan langsfietst wordt er inderdaad vanalles naar je hoofd geschreeuwd.
Het zal ook wel aan de school liggen. Op mijn vorige school deden ze dit inderdaad vaak. Op mijn nieuwe school zal ik nooit iemand zien die dit doet, en dan vervolgens begint te schelden als er iets van gezegd wordt. 

Of hoe ze hun portier open doen zonder te kijken of er een onfortuinlijke fietser aankomt die vervolgens vol de deur in fietst. Om maar niet te spreken over hoe auto's die langs een fietspad geparkeerd staan gewoon wegrijden zonder te kijken, waardoor je vervolgens met een enorme slag in het wiel van je nieuwe fiets zit, waarna je alleen maar een slome, domme "oh...sorry..." te horen krijgt, en er uiteraard niets vergoed wordt. Geen wonder dat fietsers (ja, niet alleen scholieren) dan scheit hebben aan al die automobilisten waarvan een groot deel toch de verkeersregels niet kent!
daar betaal ik met liefde meer belasting voor.
incl getuigen etc. Was echt sprake van schuldvraag ivm minderjarige ook nog