officiële vuurweek verkoop van start, al overlast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: officiële vuurweek verkoop van start, al overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:42

ik ben het laatste half uur al 2 x gaan kijken of mijn auto opgeblazen was, zulke enorme klappen!
Mijn paard staat 2 dorpen verderop en vanmorgen vroeg (toen het tuig nog sliep) zag ik dat het hele bos vergeven was van vuurwerkresten, ik vroeg me al af waar al die slappe mest toch vandaan kwam...... nu weet ik het.
Vanmiddag zag ik een stel jochies van een jaar of 10 op het bruggetje bij het begin van het bos (tegenover mijn land) zitten paffen en knallen. Ik durfde er niet van te zeggen uit angst dat ze mijn paard/ezel/katten gaan treiteren zodra ik m'n hielen licht.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:43

Hier wordt wel wat afgestoken, al weken. Heb er eigenlijk weinig last van. Mijn paard is er wel al een paar keer van geschrokken onderweg naar de manege, maar dat kan altijd gebeuren. Zodra ze mij zagen stopten ze gelijk met afsteken en gingen pas weer door als ik weer weg was. Dus dat vind ik dan wel weer netjes van ze, het blijven natuurlijk tieners waarbij alles wat niet mag heel cool is :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:15

vandaag nog lekker een buitenritje gedaan.. toen we bijna terug bij stal waren werd er wat meer geknald in het nabij gelegen dorp.. gelukkig leidde dat alleen tot wat gedribbel..

overduidelijk gevalletje van dorety onder mijn kont.. als ik nu drie keer met mijn hoeven klak en ik knipper met mijn ogen, sta ik weer vertrouwd in de wei..

weer op de wei was hij ook weer compleet ontspannen ondanks het plof en knetter op minder dan 500 meter afstand.. dus morgennacht op de stal met een radio aan komt helemaal in orde denk ik..

een van mijn kittens was minder gecharmeerd van een knal pfieeeeeeeeeeew en hoop licht buiten.. schoot overeind op de bank.. om even later gewoon in de logia te gaan liggen pitten.. enige plek s avonds waar ze naar buiten kunnen kijken omdat voor de rest de gordijnen dicht zijn.. Logia staat gewoon open, dus ze kozen er beiden zelf voor om op die ene plek te gaan liggen waar ze er mee geconfronteerd worden momenteel want in de kamer zelf hoor je bijna niets nog.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:18

Bij ons al een paar weken aan de gang hier hoor ik de hele dag harde knallen en vogels in paniek wegvluchten, mijn konijnen schrikken er ook van. maar hier is het vooral illegaal vuurwerk denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:19

oorlog hier -O-

Bange poes eet al niet meer , die trilt onder de eetstoel . Kitten ligt naast me , en poes 3 wil niet meer naar buiten en niet op de bak dus die zal alles wel onder oliebol.

Ben zo gefrustreerd , en moet machteloos naar bange poes kijken want aanraken zit er niet helemaal meer in

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:26

Hier is het nog lekker rustig!
Benieuwd hoe het morgenavond zal zijn :)

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:31

Hier ook al , word er een beetje moe van , hond zit telkens te joelen bij elke knal die ze hoort...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:42

hier tot nu toe heel rustig tegen over voor gaande jaren. soms een klein rotje. maar geen enorme knallen.
Gelukkig maar heb een zieke kat thuis die rotjes boeit hem weinig maar harde knallen vind hij minder. Dus blij dat ze zich nog in houden.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:51

Hier helaas ook al. Het hondenbeest durfde zojuist al niet naar buiten voor een wandelingetje. Zo sneu voor der.. -O-

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:55

Hier was het af en toe een knal, sinds gisteren wordt er regelmatig geknald. Er is er 1 die handgranaten heeft geloof ik. Man wat een klappen zitten er tussen. Gelukkig geeft m'n kat er niet om.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:56

Net mijn brievenbus dicht geplakt. Werd al mee gerommeld....
Tommie heeft er weinig last van. Mijn kat is ook heel relaxed. Kijkt gewoon naar buiten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:56

Hier al wel flinke knallen vanmiddag en begin avond, maar ik denk dat die niet van de officiele vuurwerk verkoop zijn.
Gelukkig zijn mijn honden niet bang, maar ik laat ze alleen nog in de tuin en met de auto mee naar een goed omheind en rustig gelegen stuk bos.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:02

Toen ik nog in de stad woonden knalde het ook al met regelmaat een maand van te voren.
Nu ik bij mijn vriend woon, achteraf op een boerderij, heb ik nog geen knal gehoord.
Heerlijk! Wat een rust zeg, dat had ik jaren eerder moeten doen! :')

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:06

Hier in Kampen is al 3 dagen af en toe wat te horen. Sinds gisteren is het meer geworden. Mijn poes is heel druk en onrustig. Naar buiten gaat ze al een paar dagen niet meer. Alleen op het balkon. Maar dat nu ook niet meer. Gelukkig zitten ze al 2 jaar niet meer met een melkbus in de straat.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:11

Hier alleen geknal in het straatje naast de rijbak waar ik les had, gelukkig bleef mijn paard lekker rustig :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:12

Mwah, er wordt wel flink geknalt, maar het is wel eens erger geweest. Poezel is vooral gefrustreerd omdat ze nu van mij niet naar buiten mag. Dat gaat me net iets te ver.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:18

Hier zijn ze al heel flink bezig.
Poezenbeesten zijn doodsbang, verstoppen zich vooral in mijn kledingkast nu.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:18

vanmorgen pilletjes gehaald bij de dierenarts voor de poes , meteen mee begonnen en ze is nu heerlijk relaxed . Zal morgenavond wel anders zijn..onze overuren halen troep uit het buitenland brengen vervolgens hun paarden elders onder om vervolgend boven mijn stal die ellende af te steken , paarden dus aan de tranquigel . Van mij mag vuurwerk verboden worden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:19

Valt me nog mee!
Was net bij de paarden, en die staan 3km van t dorp af. Kon al wel wat pijlen zien, was leuk om te zien!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:34

Het is hier in de wijk is het muisstil en dat is in Eindhoven :P straat is hier ook altijd schoon op 1 januari :D

vandaag weg wat knallen gehoord in het dorp waar mijn paard staat (en veel sirenes).
Paard keek wel een paar x op van wat knallen tijdens het rijden.

Ik heb het idee dat het vuurwerk ieder jaar minder wordt!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:54

minder.. >;) , helaas hier niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:56

Eerste jaar hier , vorige huis was stukken minder

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:01

Ja. Gister is de verkoop gestart en meteen duidelijk merkbaar meer geknal buiten. Vooral nadat het donker was geworden 's avonds.
Paarden waren vanmorgen ook erg druk buiten, hoorde ik. Dus ik denk dat die het ook al gemerkt hebben.

En vanavond was er even zoveel herrie dat je bijna zou gaan denken dat iedereen in het dorp zich collectief in de datum heeft vergist en alvast Oud & Nieuw aan het vieren is... -O-

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:04

Hier nog rustig.
Vind het zo zielig voor de diertjes, zeker de niet-huisdiertjes als vogels en zwerfkatjes bijvoorbeeld. Waar moeten die arme beesten toch schuilen :(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:07

Inmiddels toch wel aardig overlast, en een deel gaat niet meer over vuurwerk maar over ontploffingen en bescheiden bommen.