Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:34

Vriendinnetje van mij zit nu in zo'n relatie, ze heeft er wel een gloednieuwe Lexus voor terug gekregen :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:36

Ja, dat kan ik, blijkbaar. Zo eens zo verliefd geweest op een jongen en vond hem zooo knap. Nu zijn we nog altijd vrienden en innerlijk is hij top, maar begrijp niet hoe ik hem ooit knap vond :'). Want dat is ie echt niet. Maar he, liefde maakt blind. Als er gewoon een goede klik is zie je vaak door zijn of haar onvolkomenheden heen, want dan is er gewoon die spark en dan kan die eruit zien als een trol, het is dan wel jouw mooie trol :D.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:40

Ik ben 2 x verliefd geworden op iemand die toch echt niet "knap" was. En dan liep ik er met gemak ruim 4 maanden achteraan, want god want vond ik ze leuk!
Achteraf gezien vind ik ze echt niet leuk meer, kan me niet voorstellen hoe ik daar zo blind voor ben geweest.

Echter kom ik nu ook vaak écht leuke jongens tegen die niet knap zijn. Maar ze hebben gewoon iets wat ze leuk maakt.

Ik ben van mening dat je "smaak" verandert, net zoals je zelf verandert.
Waar je eerst ergens gemakkelijk tevreden mee was, zoek je nu iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:56

Ik vond mijn huidige partner eerst alles behalve aantrekkelijk en toch ben ik voor hem gevallen.

Ben al lang blij, dat er mensen zijn die op het innerlijke vallen, wie zou er anders een door brandwonden verminkte persoon zoals mezelf willen? Toen we net samen waren, kreeg mijn partner van een vriend te horen dat hij wel wat beter kon krijgen als een meisje zoals ik. -:(-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 03:07

Er moet voor iedereen wel een bepaalde aantrekkingskracht zijn. Wat je dus eigenlijk vraagt is of onze smaak dezelfde is als de 'standaard' smaak, of dat we ook vallen op een uiterlijk dat niet door de meeste als 'knap' wordt gezien. :P

Mijn antwoord is ja.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 03:25

Ik val niet op knap/mooi, ik val op uitstraling.
Een vrouw hoeft niet knap te zijn, als de klik er maar is en ze een beetje uitstraling heeft maakt dat bijna alles goed.
Enige waar ik echt op afknap is onverzorgd als in: oud zweet, baggervet haar, stinkende smerige kleding etc.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 08:36

Ik vond een man "aantrekkelijk" terwijl ik zelf ook zei, zo knap issie niet. Vreemde gewaarwording

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:07

Liefde maakt blind.. Mijn ex vond ik super knap maar nu noem ik hem altijd Smeagol 2.0. :=
Uiterlijk wordt vanzelf mooi als je het innerlijk mooi vind, maar ik moet iemand bij de eerste kennismaking al wel aantrekkelijk vinden anders word het niks.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:10

Captain schreef:
Uiterlijk wordt vanzelf mooi als je het innerlijk mooi vind, maar ik moet iemand bij de eerste kennismaking al wel aantrekkelijk vinden anders word het niks.

Exact dit :j

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:14

Een man moet zeker ''iets'' hebben voor mij, maar hoeft zeker niet een typisch mooie man te zijn met een glad uiterlijk. Kale mannen kunnen bv. ook zeer aantrekkelijk zijn. Jason Stattham is zo'n voorbeeld. Een persoon moet iets uitstralen, soms is dat ''iets'' niet te benoemen.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:44

Mijn vriend is niet knap nee. Maar het is wel een schatje, hij heeft zo'n geweldig innerlijk. Dan worden ze inderdaad vanzelf knap. Maar wat heb je aan een knappe vent? Ooit een knappe bejaarde gezien? Nee, ik ook niet en zo worden we vanzelf.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:48

PortRoyal schreef:
Jason Stattham is zo'n voorbeeld.

Jep, super aantrekkelijk maar knap kan ik hem niet noemen.

Mijn ex had een hele smalle kaak (toch een beetje apart voor een kerel). Ik was daar echt niet blind voor maar vond hem ondanks dat toch gewoon heel leuk. Later werd hij wat chubby (zeker niet dik) en daar had ik meer moeite mee.
1x echt m'n ogen achterna gegaan en dat is niet goed bevallen. Zowel tussen de lakens als bij een goed gesprek klikte het gewoon niet. Heel egoïstisch persoon en zo betrouwbaar als een krolse poes.

Mijn huidige vriend is leuk om te zien en heeft echt een geweldig karakter. Het is zijn manier van doen en karakter dat hem aantrekkelijk maakt en niet dat sixpack, al is het natuurlijk mooi meegenomen ;).

Een top karakter compenseert veel uiterlijke onvolkomenheden, andersom werkt dit helaas niet. Ik pas voor een knappe vent met poedersuiker.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:55

Wát is überhaupt de definitie van 'knap' :) Wat ik knap/aantrekkelijk vind, kan een ander afschuwelijk vinden :))

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:03

Ja waarom niet.
Wat de een aantrekkelijk en knap vind hoeft niet voor iedereen zo te zijn :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:05

wat een uitspraak, het gaat om de binnenkant!
niet iedereen is even knap maar dat wordt vaak gecompenseerd is mijn ervaring....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:08

in eerste instantie val je op iemands uiterlijk en gedrag, iemand spreekt je aan of niet.
Om een relatie met iemand te willen hebben is voor mij het innerlijke is het belangrijkste.

Al kan ik mij voorstellen dat mensen die voor een one night stand gaan alleen naar het uiterlijk kijken.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:12

Tja, ik zeg altijd: op het uiterlijk word je verliefd en van het innerlijk ga je houden.

Maw, ik val niet op iemand die onaantrekkelijk/niet knap is, maar wel een mooi innerlijk heeft. Het oog wil ook wat. Net zoals eerder al is gezegd; je moet het er op kunnen doen. :') Ben ik het wel mee eens. Ik moet er de hele dag tegenaan kijken haha. Gelukkig heeft iedereen hier een andere kijk op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:42

Waikiki schreef:
Vriendinnetje van mij zit nu in zo'n relatie, ze heeft er wel een gloednieuwe Lexus voor terug gekregen :+

T is maar net waar je blij van wordt hè :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:02

Uiterlijk brengt je bij elkaar, innerlijk houdt je bij elkaar. Ook een mooie uitspraak! :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:12

Ik val niet op het type fotomodel. Mannen mogen van mij wat ruigs hebben, zo'n dingetje wat eigenlijk net niet mooi is maar wat t hele geheel toch maakt dat ik denk wow!

Ik heb bv echt een zwak voor Daniel Graig.

Mijn eigen vent vind ik na 8 jaar nog net zo prachtig als de eerste dag dat ik hem zag. Hij was me eigenlijk een beetje te slank (vooral omdat ik dat zelf niet zo ben haha) maar ik kan mijn ogen nog steeds niet van hem afhouden :)

Innerlijk leer je toch pas echt kennen wanneer je iemand beter kent. Dus het uiterlijk speelt voor mij zeker mee.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:19

ik blijf erbij dat zolang die langer als mij is en er iets is waar k echt wild van kan worden, dat echt al een hele goede start is samen met een mooi innerlijk :D Er moet toch iets zijn waar je, je tot toe aangetrokken voelt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:30

Toen ik m'n vriend leerde kennen had hij zo'n lelijk ringbaardje (ik haat baardjes en snorren) maar je valt toch op uitstraling en innerlijk. Hij was verder zelfverzekerd. Baardje ging eraf op eerste date en ander kapsel en kledingstijl (laatste vanwege werk) en nu is hij een mooie zwaan. (In mijn ogen natuurlijk) Dus ik zeg, uitstraling en innerlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:38

knetterhard schreef:
Kun jij dat/zou je het kunnen? Waarom wel/niet?

Ik had het er over met iemand en dat diegene het niet zou kunnen.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden?

Geen idee eigenlijk. Ik word echt zelden verliefd en de afgelopen 9 jaar helemaal niet meer.
Er moet 'iets' zijn wat je aantrekt en wat dat dan is dat is nogal ongrijpbaar vaak. En wat is een minder uiterlijk? Ook dat is heel subjectief. Er zijn ook echt hele knappe mannen waar ik niet verliefd op word.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:41

De eerste keer dat ik mijn man zag dacht ik no way! Totaal niet mijn type. Maar het klikte zo goed dus toch gaan datent. Nog steeds is het niet de hunk waarvan ik droomde maar ik vind hem wel aantrekkelijk. Alleen het uiterlijk bepaald niet of iemand knap of lelijk is ben ik achter gekomen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:46

Heel simpel: klikt het goed maar ben ik niet tot hem aangetrokken dan is het een gewone vriend.
Klikt het goed en ben ik tot hem aangetrokken: dan wil ik meer.

Ik zou dus niet verliefd kunnen worden op iemand die ik niet aantrekkelijk vind.