Ik moet netjes gekleed...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Re: Ik moet netjes gekleed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 17:39

Net bij de vera moda geweest, nou vond het echt een dooie boel! Alleen maar heel donker en saai gekleurd..
Maar op internet vedrer kijken dan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:47

Bij Wehkamp hebben ze zat leuke (feest)kleding. Vandaag voor 23.00 bestellen is morgen in huis. ;-)

www.wehkamp.nl

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 17:50

Zit nu bij de wehkamp te kijken, heb gevraagd of ik ook wit mag want anders word het echt lastig :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:52

Oh wat jammer! Ik heb dit jaar kleding van internet dus ben niet bij de winkels geweest. Niks gemist dus :Y)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:58

H&M heeft vaak genoeg leuks. Ook van die jasjes uit je OP, die had ik daar voor 30 euro.
Gister nog een leuk jurkje voor 20 euro. ze hebben best veel feestkleding in de uitverkoop liggen nu. Tenminste, in zwolle

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 18:00

Ik heb besloten dat ik toch voor een witte blouse ga, krijg ineens een appje dat het alleen rode accenten mogen wezen. Dus alleen armbandjes oorbellen etc.
Ben ik even blij dat ik in de stad niks heb kunnen vinden _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:04

Wel vreemd dat ze zoveel eisen stellen. Alsof iedereen een mega uitgebreide garderobe heeft...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:05

Een getailleerde bloes toont toch al netjes. En een blazer op een t shirt is vaak ook al heel mooi.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 18:09

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:11

SindyKaya schreef:
Net bij de vera moda geweest, nou vond het echt een dooie boel! Alleen maar heel donker en saai gekleurd..
Maar op internet vedrer kijken dan.

Hou op! Het is momenteel EEN GROTE BRON VAN TREURNIS wat aangeboden wordt in de winkels. Ik ben het helemaal met je eens. De mode is heel rigide. "wij bepalen wat de kleuren zijn, en dit zijn ze, en dit is alles wat we aanbieden".

De winkels kunnen namelijk niet voor iets anders kiezen, ze krijgen het gewoon niet aangeboden. En momenteel is het dus bruin, grijs, ecru, zwart, zalm roze...
Allemaal kleuren die mij flets en ziekelijk maken. :(
Warm rood en groen zijn kleuren die mij er goed doen uitzien. Maar dat is er nauwelijks. En hetgeen wat er is, is vaak in een vorm die mij niet aanspreekt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 18:14

Oke, wit mag dus niet. Echt grijs, zwart of rood.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:15

Laatst bijgewerkt door _Lente op 22-12-15 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:23

Ik vind de Lola&Liza altijd erg leuk!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:25

Pff, ze maken het je wel moeilijk zeg!
En die korte termijn, en geen jurkje, en alleen zwart, grijs of rood...

Zwarte broek met wit bloesje en zwart colbertje er overheen? Of mag die witte blouse helemaal niet? In dat geval zou ik denk ik zoeken naar een donkerrode blouse met een zwarte colbert.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:29

Ik snap het niet helemaal het moet rood grijs of zwart zijn maar alleen accenten?
Geen idee wat voor bedrijf het is, maar is een geinige kerstrui niks in die kleuren? :Y)

Anders zou ik gewoon voor blouse gaan, zwart oud en dan een rood colbertje er over heen gooien (ook al houdt je niet van colbertjes, sommige maken het wel heel leuk, en lekker makkelijk)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:30

Ik zou echt niet via internet nu doen, het meeste komt te laat aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:35

Ben ik de enige die de neiging zou krijgen om baaslief te zeggen dat als ie zoveel eisen heeft dat ie maar een uniform moet sponseren of dat je thuis blijft? :?
Je bent 16 dus ik veronderstel dat het hier geen vaste job betreft maar een soort vakantie-job?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:38

Wat moeilijk doen zeg. Geen jurkje moet rood/grijs of zwart zijn.

Heb je al bij ter stal gekeken daar hebben ze ook nog wel eens iets leuks hangen

Ayasha ik heb het helemaal met je eens hoor. Snap niet dat het het zo moeilijk moet zijn. Netjes is toch gewoon goed.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:38

Ayasha schreef:
Ben ik de enige die de neiging zou krijgen om baaslief te zeggen dat als ie zoveel eisen heeft dat ie maar een uniform moet sponseren of dat je thuis blijft? :?
Je bent 16 dus ik veronderstel dat het hier geen vaste job betreft maar een soort vakantie-job?

Ik denk hetzelfde :o Kijk, als je nou een chique diner hebt en je werkt bij een bank oid... Dan snap ik het nog. Maar een paar dagen van tevoren en je werkt in een supermarkt... Vind ik een beetje raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:42

Is er niemand van wie je iets kan lenen? Je baas is wel heel laat en veeleisend, het is je bijbaantje, ik zou daar geen geld aan gaan uitgeven eigenlijk :o

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:44

Ayasha schreef:

Ah die 16 was me nog niet opgevallen. In dat geval trek ik mijn blouse met colbertje terug en zeg ik;
Lekkere foute kersttrui aan *\o/*

Lekker tegenstrijdig met je nette zwarte broek maakt het helemaal compleet!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 18:45

Het is gewoon een parttime baan in de supermarkt :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:46

UhNee schreef:
Ayasha schreef:

Ik denk hetzelfde :o Kijk, als je nou een chique diner hebt en je werkt bij een bank oid... Dan snap ik het nog. Maar een paar dagen van tevoren en je werkt in een supermarkt... Vind ik een beetje raar.

Helemaal mee eens! Ik zou voorstellen wat ik in huis heb, en daar moeten ze het maar mee doen. Hoeveel verdien je nou als 16 jarige in een supermarkt? Dan gaat je hele maandloon op aan een kerstoutfit die je zelf misschien nooit gekocht zou hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:46

Vraag ze of ze zelf misschien nog iets hebben liggen? Het lijkt me niet heel realistisch dat iedereen in 2 dagen zoiets kan regelen, en te hoge kosten maken voor kleding voor een keer kerst zou ik ook niet doen tenzij je het zelf ook echt wilt hebben. Beetje zonde als je de hele dag werkt en er eigenlijk niks aan overhoudt omdat je er kleding van hebt moeten kopen die je verder nooit gebruikt.

(Bij een hogere managementfunctie waarin je representatief moet zijn ligt dat alweer anders, maar het gaat hier om een bijbaantje, iets als supermarkt denk ik? Daar doen ze hier ook vaak rond kerst wat stijlvolle kleding aan ipv het supermarktuniform.
En ik vind het op zich heel gezellig en feestelijk staan, maar ik zou echt niet willen dat iemand daarvoor hoge kosten moet maken of een hele dag moet opofferen om dat uit te gaan zoeken. Leuk als je het hebt en het zo uitkomt, anders niet.)