iemand aan zelfmoord verloren..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkertje89

Re: iemand aan zelfmoord verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:14

Ik ben m'n beste vriendin verloren aan zelfmoord. Nu zo n drie jaar geleden. Het blijft lastig. er zijn zoveel dingen waardoor je er aan herinnerd wordt. Heb met haar ouders nog fijn contact

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:34

Probeer de gedachte te accepteren dat hij ziek was.
Niet duidelijk zichtbaar voor de buitenwereld, maar daarom niet minder ernstig en uiteindelijk ook met een onvermijdelijke dood tot gevolg ;(

Het woord zelfmoord geeft het allemaal een nog naarder beeld, alsof het een misdaad is die begaan is...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:41

Daarom vind ik het vriendelijker klinken wanneer iemand zegt dat een ander een einde aan zijn of haar leven heeft gemaakt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:42

Dat vind ik dus ook.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:59

Hier mijn vader verloren op 8 jarige leeftijd. Hij zou nu 59 zijn. Het is nu al 11 jaar geleden en het blijft moeilijk. Vooral nu ik hem heel hard nodig heb. De pijn wordt niet minder, maar uiteindelijk leg je je erbij neer..

Nu ik dit typ zit ik toevallig voor zijn graf en het donker met eeb kaarsje. Gewoon even zitten, helemaal alleen.

Sterkte allemaal!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:06

Ik heb niet alles gelezen. Helaas heeft mijn moeder zelfmoord gepleeg, 18 jaar geleden.
Afgelopen jaar is de tante van mijn vriend ook uit het leven gestapt.

En eigenlijk heb ik er wel vrede mee, baas over eigen lichaam.
Je leeft voor jezelf en voor niemand anders, ookal doet het ontzettend veel pijn en verdriet

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:17

Shirley schreef:
Niet duidelijk zichtbaar voor de buitenwereld, maar daarom niet minder ernstig en uiteindelijk ook met een onvermijdelijke dood tot gevolg ;(

Het woord zelfmoord geeft het allemaal een nog naarder beeld, alsof het een misdaad is die begaan is...

Ik vind ziek eigenlijk nog erger klinken, dan gewoon benoemen dat iemand er voor gekozen heeft om een einde aan zijn leven te maken... Ik vind zelf ziek niet het goede woord, maar dat komt misschien omdat ik mijn opa en broertje nooit als ziek heb ervaren. Ook de keuze die zij gemaakt hebben niet.... In de meeste gevallen is het geen keuze die van de ene op de andere dag gemaakt is, maar een weloverwogen keuze.

In de laatste post hierboven word dat ook zo mooi gezegd, je bent de enigste die altijd zeker is in je leven en waar het in jouw leven om draait...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:23

Shirley schreef:

Gelukkig kan ik zijn keuze zelf wel accepteren, maar er gaan wel verhalen rond waar ik dan weer geen vrede mee heb..
Zo zou hij zichzelf door zijn hoofd hebben geschoten en zelfs vermoord (!?) zijn! Hierdoor lijkt mijn vader al helemaal een crimineel terwijl hij alles behalve een crimineel is.. Het was een lieve man die voor iedereen klaar stond en heeft de meest vredige en pijnloze dood gehad.

Dus bij ons maken ze van mijn vader een groter crimineel dan dat ik zou zeggen dat hij vredig zijn leven heeft beëindigd helaas..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:39

Wat gruwelijk, blyth!
Waarom verzinnen mensen toch zulke nare dingen?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:40

myxlea schreef:
Shirley schreef:

Ik vind ziek eigenlijk nog erger klinken, dan gewoon benoemen dat iemand er voor gekozen heeft om een einde aan zijn leven te maken... Ik vind zelf ziek niet het goede woord, maar dat komt misschien omdat ik mijn opa en broertje nooit als ziek heb ervaren. Ook de keuze die zij gemaakt hebben niet.... In de meeste gevallen is het geen keuze die van de ene op de andere dag gemaakt is, maar een weloverwogen keuze.

In de laatste post hierboven word dat ook zo mooi gezegd, je bent de enigste die altijd zeker is in je leven en waar het in jouw leven om draait...

Ik zeg juist wel dat mijn moeder ziek was. En ik denk ook zeker dat dat zo was. Mijn vader antwoord ook altijd ja op de vraag of ze ziek was (als mensen vragen waaraan ze overleden is)

Boos ben ik nooit echt geweest. Voel(de) wel altijd heel erg in de steek gelaten.
Echt een plekje heb ik het nooit kunnen geven. Ook al is het al ruim 13 jaar geleden.
Nog een half jaar en dan leef ik net zolang zonder als met mama. Zo'n raar idee.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:45

myxlea schreef:
Shirley schreef:

Sorry, het was niet mijn bedoeling iemand daarmee te kwetsen!
Het zal zeker sterk afhangen van de situatie, maar als het een wanhoopsdaad betreft van iemand die meent dat zijn familie en de wereld beter af is zonder hem of zichzelf dermate in de weg zit dat de dood de enige uitweg lijkt, kun je toch niet spreken van een mentaal gezond mens?

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:47

Shirley schreef:
Wat gruwelijk, blyth!
Waarom verzinnen mensen toch zulke nare dingen?

Zijn overburen dachten een harde klap gehoord te hebben en vonden het blijkbaar nodig om dingen de wereld in te helpen zonder te weten wat er nu echt aan de hand was :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:58

Onbegrijpelijk...alsof het zo al niet erg genoeg is voor jullie!

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:04

Twaalf geleden is iemand die ik als een zus beschouwde zelf uit het leven gestapt. Ik wist dat zij al meerdere pogingen had gedaan en dat zij ook nog steeds de wens had, maar toch is het onverwacht.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:10

Twee jaar geleden m'n neef verloren aan zelfmoord en anderhalf jaar geleden heeft m'n nichtje een poging gedaan, zij leeft gelukkig nog wel. Ik kan niet in woorden beschrijven hoe blij ik ben dat zij er nog is.
Hoewel ik m'n neef nog elke dag mis, hoop ik dat hij de rust gevonden heeft die hij zocht. Ik gun hem al het geluk van de wereld en als dit de manier is voor hem om dat te krijgen, kan ik er vrede mee hebben.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:28

Ik wil niet veel kwijt over het hoe en wat,maar ziek was hij niet.
Het was bij mijn broer echt een wanhoopsdaad.
Maar het feit dat niemand wist van zijn problemen,dat hij in zn eentje daarmee heeft gelopen..dat doet zeer

hij heeft zo'n masker op gehad,hij was altijd vrolijk en vol humor.

En nu dat denk ik heel vaak..
Nu moet ik of liever gezegt wij zonder jou.
En dat doet pijn

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:37

Hoi ts,

Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen. Het is iets vreselijks om mee te maken.

Ik ben kortgeleden mijn dierbare oom kwijtgeraakt aan zelfmoord.
Als je wil praten of iets dergelijks mag je mij pb sturen..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:38

Niet om je nog meer de grond in de praten. Maar je weet dat depressie ect ook een ziekte is..?

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:42

In mijn directe omgeving ook 5 mensen die uit het leven zijn gestapt. Vrienden en klasgenootjes. Ik vond en vind het moeilijk om te begrijpen. De gedachtegang van die mensen staan zo ver van die van de mijne vandaan. Ook al heb ik wel eens suïcidale gedachten gehad. Maar dat kwam door medicijnen waar ik niet tegen kon.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:44

Hier hetzelfde Saffire, mijn vader was een echte binnen vetter.
Over zijn problemen praten deed hij (bijna) nooit en na jaren ellende doet dat je geen goed..

Het blijft heel heftig allemaal, vind het ook erg om te lezen dat er nu al best veel zijn die iemand hier door zijn verloren!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:44

SindyKaya schreef:
Niet om je nog meer de grond in de praten. Maar je weet dat depressie ect ook een ziekte is..?

Oei, foute opmerking. Dit is een zwaar en beladen onderwerp, sommige nabestaanden vinden wel dat hun kennis/vriend/famillielid ziek was, anderen weer niet. Dit is echt verschillend per persoon.

Heel veel sterkte voor iedereen die iemand is verloren op deze manier. Het lijkt me afgrijselijk. :(:)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:45

Ja dat weet ik zeker wel
heb daar zelf jammer genoeg ervaring mee.
Maar ik weet van mn broer dat hij niet depressief was...
Bij hem speelde er andere dingen

en zeker blyth ik vind dat ook erg om te zien dat er toch nog zoveel mensen zijn.

Maar het bied wel troost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:46

Jeetje, wat een verdrietig topic...

Sterkte, voor jullie allemaal :(:)

Ik heb het (gelukkig) niet in mijn directe omgeving meegemaakt, maar helaas wel vrienden die er over kunnen meepraten...

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:50

Aan de ene kant mijn vriendinnen die in de groepsapp klaagden over de trein die weer eens vertraging had, maar op het zelfde moment kreeg ik aan de andere kant te horen dat dat kwam doordat de beste vriend van mijn vader er voor gesprongen was. Heel heftig..

Veel sterkte allemaal. Y;(

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:59

Heel veel sterkte iedereen Y;(
Ik ben in 2013 zo zwaar depressief geworden dat ik ook verschillende pogingen heb gedaan, maar steeds op tijd ben gevonden.
Het is erg verdrietig als iemand een poging doet, maar ik snap het nu wel beter.