Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat komt nogal over alsof ik de waarheid in pacht heb aangezien ik de persoon met alle antwoorden ben (in plaats van ook maar iemand met vragen) en dus een soort superieure leraar ben. xyzutu2 schreef:Als ik op een topic klik dat 'Mijn liefste pony op wedstrijd', dan verwacht ik - heel stereotyp - een blank meisje op een pony. Als ik in plaats daarvan een meisje met een hoofddoek zie, ben ik wel even verrast. Net als wanneer het een donker of chinees meisje is. Of een blanke jongen. Of iemand zonder benen. Of wanneer het niet zomaar een wedstrijd is, maar een EK.
saphire schreef:Ayasha schreef:Is paardrijden voor een moslima anders dan?
Wat onderscheid jij je toch graag v andere. Viel me vroeger als je reageerde ook al op hoe graag je de aandacht hebt.
Weet je wat mij opvalt?! Dat jij in elk topic waar ik je tegen kom, bot doet tegen iedereen.
xyzutu2 schreef:Wel apart trouwens dat er zo aanvallend wordt gereageerd op een gewoon wat onhandig opgesteld topic. Want natuurlijk is iedereen gelijk, maar sommige verschillen vallen wel op.
Als ik op een topic klik dat 'Mijn liefste pony op wedstrijd', dan verwacht ik - heel stereotyp - een blank meisje op een pony. Als ik in plaats daarvan een meisje met een hoofddoek zie, ben ik wel even verrast. Net als wanneer het een donker of chinees meisje is. Of een blanke jongen. Of iemand zonder benen. Of wanneer het niet zomaar een wedstrijd is, maar een EK.
Het is onzin om te doen alsof die verschillen (en de bijbehorende verraste reactie) en helemaal niet zijn.
Maar het is ook onzin om mensen aan te spreken op het feit dat ze soms verrast worden door verschillen en er meteen van uit te gaan dat ze er dus ook meningen/vragen over moeten hebben. Misschien is dat waarom een deel van de Bokkers hier zo gepikeerd reageert. Gewoon omdat heel veel mensen prima in staat zijn om verrast te worden, hun verwachtingspatroon bij te stellen en weer verder te gaan met hun dag - zonder dat verschil meteen als slecht of raar te zien.
Dat er nu gepikeerde reacties komen heeft denk ik ook niet zoveel te maken met geloof, maar meer met hoe dit topic is opgestart: ze zouden net zo gepikeerd reageren als wanneer ik een topic zou openen met de boodschap dat ik een clickertrainer ben en dus niet meer met zwepen en correcties werk maar alleen nog maar met paardvriendelijke technieken en dat er nog veel misverstanden bestaan over clickertraining dus dat mensen maar hun vragen moeten stellen, want dan geef ik wel het antwoord.Dat komt nogal over alsof ik de waarheid in pacht heb aangezien ik de persoon met alle antwoorden ben (in plaats van ook maar iemand met vragen) en dus een soort superieure leraar ben.
Ik denk dat het al anders zou lopen als je openingspost bestond uit dat je een filmpje wilde maken over paardrijden en moslim zijn maar dat niet genoeg vragen kon bedenken en je je afvraagt of Bokkers nog leuke vragen weten? Dat klinkt een stuk minder hautain dan de openingspost (waarschijnlijk onbedoeld) overkomt.
HorseTopShop schreef:xyzutu2 schreef:Als ik op een topic klik dat 'Mijn liefste pony op wedstrijd', dan verwacht ik - heel stereotyp - een blank meisje op een pony. Als ik in plaats daarvan een meisje met een hoofddoek zie, ben ik wel even verrast. Net als wanneer het een donker of chinees meisje is. Of een blanke jongen. Of iemand zonder benen. Of wanneer het niet zomaar een wedstrijd is, maar een EK.
Oke, zonder benen ben ik met je eens. Maar met de rest niet. Wat maakt een Chinees, Belg, Ethiopiër, christene, Moslim, iemand zonder geloof of wat dan ook anders?
In mijn ogen niks.
Blijkbaar heb jij een veel breder denkende geest dan ik. Die van mij gaat gewoon uit van gemiddelden en als iets daarvan afwijkt, dan ben ik even verrast. Sammie schreef:Ik vind het een leuk bedoeld topic hoorJammer dat mensen hier zo geforceerd op moeten reageren. Ts is bereid om vragen te beantwoorden, nou als die niet hebt houdt dan ook je mond
miezelke schreef:Ik krijg de kriebels van het tegenwoordig zo fel in-geloofshokjes-stoppen van mensen! Waarom toch altijd dat onderscheid? We gaan inderdaad potverdikke terug in de tijd; alle nieuws,... draait tegenwoordig rond een bepaalde geloofsgroep. Een gewone "mens" bestaat precies niet meer... "Jullie" willen inderdaad gelijk behandeld worden, lok dan ook geen ongelijkheid uit.
Palmera schreef:Ik kan mij een aantal topics herrineren waarin mensen die aangaven bang te zijn voor vluchtelingen/moslims/islam compleet zijn afgebrand. Ze moesten zich volgens bokt eens schamen, wat meer begrip tonen en zich eens verdiepen in een ander.
Dan opent TS een topic. Een gelegenheid om ons te verdiepen in een ander. En wat gebeurd er? Mijn broek zakt ervan af, maar TS word betiteld tot aandachtstrekker.
En ook door mensen die in andere topics om het hardst liepen te brullen om verdieping in de medemens.
Ga jullie schamen!