Hebben jullie vragen over moslima's die paardrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:30

Ik vind het inderdaad nogal apart dat je zo benadrukt dat je moslima bent. Heb de foto's bekeken en juist degenen met een hoofddoek zijn bekeerde moslima's volgens mij (ze zien er niet uit alsof ze uit een moslimland komen)
Dus nee ik heb geen vragen en een paardrijdende moslima is in mijn ogen geen haar anders dan welk ander paardrijdend persoon ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:30

Het mooie van vrijheid van meningsuiting is dat iedereen zelf mag bepalen waar hij/zij behoefte aan heeft zonder bang te moeten zijn dat het van een ander niet mag.

Als TS er behoefte aan heeft om haar geloof te paard te verheffen tot iets bijzonders dan mag dat toch?

Ik heb wel een vraag (die eigenlijk ook op christenen van toepassing is).
Ik neem aan dat moslims ook een soort zondagsrust hebben? Zo ja, ga je op die dag dan ook niet naar stal? Zo niet, vind je het dan geen probleem dat iemand anders voor jou op zondag moet werken om de box van je paard schoon te maken?

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:32

Sorry maar ik snap hier helemaal niets van.. waarom zou er een verschil zijn?
En ik ben het er mee eens dat je hier nou discriminatie mee uitlokt, je bent niet 'anders' als andere mensen die paardrijden.. ik snap dan ook niet waarom mensen hier vragen over zouden hebben.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:34

Vind het erg leuk dat je vlogt, heb je niet eerder voorbij zien komen op youtube. Zelf zou ik er niet blij van worden dat er inderdaad weer onderscheid wordt gemaakt. Discriminatie is zo'n issue tegenwoordig en dat zou ik niet gaan benadrukken.
Dat je open staat voor vragen vind ik heel goed, over het hoofddoekje onder je cap + bedekkende kleding kan ik ook wel vragen bedenken. Maar snap niet goed dat hier dan een speciaal filmpje voor moet worden gemaakt.

Anoniem

Wel apart trouwens dat er zo aanvallend wordt gereageerd op een gewoon wat onhandig opgesteld topic. Want natuurlijk is iedereen gelijk, maar sommige verschillen vallen wel op.

Als ik op een topic klik dat 'Mijn liefste pony op wedstrijd', dan verwacht ik - heel stereotyp - een blank meisje op een pony. Als ik in plaats daarvan een meisje met een hoofddoek zie, ben ik wel even verrast. Net als wanneer het een donker of chinees meisje is. Of een blanke jongen. Of iemand zonder benen. Of wanneer het niet zomaar een wedstrijd is, maar een EK.

Het is onzin om te doen alsof die verschillen (en de bijbehorende verraste reactie) en helemaal niet zijn.
Maar het is ook onzin om mensen aan te spreken op het feit dat ze soms verrast worden door verschillen en er meteen van uit te gaan dat ze er dus ook meningen/vragen over moeten hebben. Misschien is dat waarom een deel van de Bokkers hier zo gepikeerd reageert. Gewoon omdat heel veel mensen prima in staat zijn om verrast te worden, hun verwachtingspatroon bij te stellen en weer verder te gaan met hun dag - zonder dat verschil meteen als slecht of raar te zien.

Dat er nu gepikeerde reacties komen heeft denk ik ook niet zoveel te maken met geloof, maar meer met hoe dit topic is opgestart: ze zouden net zo gepikeerd reageren als wanneer ik een topic zou openen met de boodschap dat ik een clickertrainer ben en dus niet meer met zwepen en correcties werk maar alleen nog maar met paardvriendelijke technieken en dat er nog veel misverstanden bestaan over clickertraining dus dat mensen maar hun vragen moeten stellen, want dan geef ik wel het antwoord. 8-) Dat komt nogal over alsof ik de waarheid in pacht heb aangezien ik de persoon met alle antwoorden ben (in plaats van ook maar iemand met vragen) en dus een soort superieure leraar ben.

Ik denk dat het al anders zou lopen als je openingspost bestond uit dat je een filmpje wilde maken over paardrijden en moslim zijn maar dat niet genoeg vragen kon bedenken en je je afvraagt of Bokkers nog leuke vragen weten? Dat klinkt een stuk minder hautain dan de openingspost (waarschijnlijk onbedoeld) overkomt.

saphire

Ayasha schreef:
Is paardrijden voor een moslima anders dan? :+
Wat onderscheid jij je toch graag v andere. Viel me vroeger als je reageerde ook al op hoe graag je de aandacht hebt.

Weet je wat mij opvalt?! Dat jij in elk topic waar ik je tegen kom, bot doet tegen iedereen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:37

xyzutu2 schreef:
Als ik op een topic klik dat 'Mijn liefste pony op wedstrijd', dan verwacht ik - heel stereotyp - een blank meisje op een pony. Als ik in plaats daarvan een meisje met een hoofddoek zie, ben ik wel even verrast. Net als wanneer het een donker of chinees meisje is. Of een blanke jongen. Of iemand zonder benen. Of wanneer het niet zomaar een wedstrijd is, maar een EK.

Oke, zonder benen ben ik met je eens. Maar met de rest niet. Wat maakt een Chinees, Belg, Ethiopiër, christene, Moslim, iemand zonder geloof of wat dan ook anders?
In mijn ogen niks.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:38

saphire schreef:
Ayasha schreef:
Is paardrijden voor een moslima anders dan? :+
Wat onderscheid jij je toch graag v andere. Viel me vroeger als je reageerde ook al op hoe graag je de aandacht hebt.

Weet je wat mij opvalt?! Dat jij in elk topic waar ik je tegen kom, bot doet tegen iedereen.

weet je wat mij opvalt?Hoe vaak Ayasha@ het bij het goede eind heeft.En misschien leest dat niet altijd even prettig maar ik kan het in iedergeval waarderen.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:40

xyzutu2 schreef:
Wel apart trouwens dat er zo aanvallend wordt gereageerd op een gewoon wat onhandig opgesteld topic. Want natuurlijk is iedereen gelijk, maar sommige verschillen vallen wel op.

Het is onzin om te doen alsof die verschillen (en de bijbehorende verraste reactie) en helemaal niet zijn.
Maar het is ook onzin om mensen aan te spreken op het feit dat ze soms verrast worden door verschillen en er meteen van uit te gaan dat ze er dus ook meningen/vragen over moeten hebben. Misschien is dat waarom een deel van de Bokkers hier zo gepikeerd reageert. Gewoon omdat heel veel mensen prima in staat zijn om verrast te worden, hun verwachtingspatroon bij te stellen en weer verder te gaan met hun dag - zonder dat verschil meteen als slecht of raar te zien.

Dat er nu gepikeerde reacties komen heeft denk ik ook niet zoveel te maken met geloof, maar meer met hoe dit topic is opgestart: ze zouden net zo gepikeerd reageren als wanneer ik een topic zou openen met de boodschap dat ik een clickertrainer ben en dus niet meer met zwepen en correcties werk maar alleen nog maar met paardvriendelijke technieken en dat er nog veel misverstanden bestaan over clickertraining dus dat mensen maar hun vragen moeten stellen, want dan geef ik wel het antwoord. 8-) Dat komt nogal over alsof ik de waarheid in pacht heb aangezien ik de persoon met alle antwoorden ben (in plaats van ook maar iemand met vragen) en dus een soort superieure leraar ben.

Ik denk dat het al anders zou lopen als je openingspost bestond uit dat je een filmpje wilde maken over paardrijden en moslim zijn maar dat niet genoeg vragen kon bedenken en je je afvraagt of Bokkers nog leuke vragen weten? Dat klinkt een stuk minder hautain dan de openingspost (waarschijnlijk onbedoeld) overkomt.

Dit vind ik heel goed geformuleerd! Ook mijn gedachte. Ik zou wel geïnteresseerd zijn in een Q&A over Paardrijdende Moslima's, waar je zoal tegenaan loopt (wat niet per se anders hoeft te zijn dan niet-Moslims) , of hoe je geloof je helpt/je kijk op paardrijden en de omgang met paarden beïnvloedt :)

saphire

Citaat:
weet je wat mij opvalt?Hoe vaak Ayasha@ het bij het goede eind heeft.En misschien leest dat niet altijd even prettig maar ik kan het in iedergeval waarderen.

Dat is dan zeer prettig voor jou. Maar ik vind het nogal denigrerend over komen.

Sammie

Ik vind het een leuk bedoeld topic hoor :) Jammer dat mensen hier zo geforceerd op moeten reageren. Ts is bereid om vragen te beantwoorden, nou als die niet hebt houdt dan ook je mond :')

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:41

Ik weet niet echt hoe slim het is om speciaal een topic hier over op te richten dat is vragen om problemen

maar ik vindt ook dat ts blijkbaar met andere moslims en geïnteresseerden het er over wil hebben en dat mag tocht bevalt het je niet reageer dan niet krijg je alleen maar gedoe mee...

geerke

Re: Hebben jullie vragen over moslima's die paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:43

TS zal het goed bedoelen,maar ik denk dat er veel mensen ''moslimmoe'' zijn.Op een paar na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:44

HorseTopShop schreef:
xyzutu2 schreef:

Oke, zonder benen ben ik met je eens. Maar met de rest niet. Wat maakt een Chinees, Belg, Ethiopiër, christene, Moslim, iemand zonder geloof of wat dan ook anders?
In mijn ogen niks.

:D
Ik weet niet precies hoe jij het er niet mee eens kunt zijn met dat ik verrast ben als ik iemand met een andere huidskleur op een paard zie. :D

Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat jij er niet door verrast wordt als jij een paars/groen/geel persoon op een paard ziet zitten. 8-) Blijkbaar heb jij een veel breder denkende geest dan ik. Die van mij gaat gewoon uit van gemiddelden en als iets daarvan afwijkt, dan ben ik even verrast.
Maar even verrast zijn door iets zichtbaars en dan weer verder gaan met je dag is ook weer iets totaal anders dan vinden dat huidskleur of geloof mensen anders maakt.

Dus eigenlijk snap ik niet precies wat je met je reactie op mijn post bedoelt?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:45

Ik krijg de kriebels van het tegenwoordig zo fel in-geloofshokjes-stoppen van mensen! Waarom toch altijd dat onderscheid? We gaan inderdaad potverdikke terug in de tijd; alle nieuws,... draait tegenwoordig rond een bepaalde geloofsgroep. Een gewone "mens" bestaat precies niet meer... "Jullie" willen inderdaad gelijk behandeld worden, lok dan ook geen ongelijkheid uit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:45

Sammie schreef:
Ik vind het een leuk bedoeld topic hoor :) Jammer dat mensen hier zo geforceerd op moeten reageren. Ts is bereid om vragen te beantwoorden, nou als die niet hebt houdt dan ook je mond :')

Moet dat in een apart topic?

Als ze gewoon zo rijfotos plaatst en iemand vraagt iets over de hoofddoek kan ze dan toch gewoon antwoorden.

Dit is juist jezelf anders neer zetten als de rest.
En als wij dat andersom doen is de wereld te klein.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:46

Het is idd goed bedoelt.
Maar erg slim vind ik het niet,zo leg je de aandacht verkeerd neer.
En word er alleen maar negatief gereageerd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:48

miezelke schreef:
Ik krijg de kriebels van het tegenwoordig zo fel in-geloofshokjes-stoppen van mensen! Waarom toch altijd dat onderscheid? We gaan inderdaad potverdikke terug in de tijd; alle nieuws,... draait tegenwoordig rond een bepaalde geloofsgroep. Een gewone "mens" bestaat precies niet meer... "Jullie" willen inderdaad gelijk behandeld worden, lok dan ook geen ongelijkheid uit.

inderdaad :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:48

In dat soort rijtopics zal die vraag wrs minder snel gesteld worden. Komt er weer commentaar op hé jij rijdt met een hoofddoek en dan een andere Bokker ja nou en??? (En ja dat is gebeurd). Bovendien is het daar ook nog eens offtopic.

Ik zie het probleem echt niet van dit topic. Erg jammer dat sommige mensen zo geforceerd 'neutraal' gaan doen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:49

Ik kan mij een aantal topics herrineren waarin mensen die aangaven bang te zijn voor vluchtelingen/moslims/islam compleet zijn afgebrand. Ze moesten zich volgens bokt eens schamen, wat meer begrip tonen en zich eens verdiepen in een ander.

Dan opent TS een topic. Een gelegenheid om ons te verdiepen in een ander. En wat gebeurd er? Mijn broek zakt ervan af, maar TS word betiteld tot aandachtstrekker.

En ook door mensen die in andere topics om het hardst liepen te brullen om verdieping in de medemens.

Ga jullie schamen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:51

Sammie

Ik ben neutraal.
Als mensen ook neutraal zijn.
Niet bij alles de discriminatie kaart trekken.
Maar ook niet zichzelf apart in een hokje zetten. Terwijl juist daar altijd prutsmuts over is.

UhNee

Palmera schreef:
Ik kan mij een aantal topics herrineren waarin mensen die aangaven bang te zijn voor vluchtelingen/moslims/islam compleet zijn afgebrand. Ze moesten zich volgens bokt eens schamen, wat meer begrip tonen en zich eens verdiepen in een ander.

Dan opent TS een topic. Een gelegenheid om ons te verdiepen in een ander. En wat gebeurd er? Mijn broek zakt ervan af, maar TS word betiteld tot aandachtstrekker.

En ook door mensen die in andere topics om het hardst liepen te brullen om verdieping in de medemens.

Ga jullie schamen!

Helemaal mee eens. Al die reacties lijken wel gebaseerd op angst voor een ander geloof ofzo.

MarjanB

Ik heb je wel eens op concours gezien en we vroegen ons gelijk af waarom je een doek onder je cap had. Niemand kwam met het idee dat je moslima zou zijn, eerder iets met zonneallergie, geen haar oid.

Maar goed ik denk dat het dus in veel gevallen niet discriminerend is maar gewoon dat mensen denken van gut wat heeft die dan? Niks meer niks minder.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:52

Ik trek hier die discriminatiekaart niet hoor. Heb het woord nergens gebruikt, maar mijn broek zakt ook af van sommige reacties hier. Verder verwijs ik naar Palmera d'r post..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:54

Sammie schreef:
Ik trek hier die discriminatiekaart niet hoor. Heb het woord nergens gebruikt, maar mijn broek zakt ook af van sommige reacties hier. Verder verwijs ik naar Palmera d'r post..

Dat bedoelde ik algemeen.

Ik ben neutraal. Maar kan het vaak niet zijn om de boven genoemde redenen.