Geld geven aan de kranten/folder bezorger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Geld geven aan de kranten/folder bezorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:17

Over welke zin ben je nou het meest verbaasd ;) :D ?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:27

Shirley schreef:
Maar onze krant wordt bezorgd door een volwassen kerel met een auto dikker dan de mijne ;)
En die stopt dan een kaartje met zijn bankrekeningnummer in de bus: of we maar wat willen overmaken?

:wow: Hahaahaaa!!! Een brutaal mens heeft de halve wereld he? :D :D

Ik heb een nee / nee sticker dus hier klopt niemand aan. Behalve de bezorger van de krant. Die krijgt een dikke vette fooi, krant is er altijd op tijd en netjes en dat voor een kl0te loontje.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:28

Ik heb een nee-nee sticker op de brievenbus. Hier komen ze maar 1x per jaar een pakket folders geven en dat is precies wanneer ze mij ook fijne feestdagen wensen. Toeval??
Van mij krijgen ze dus niks, sticker zit er niet voor niks! :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:32

Ik heb ook de krant, maar ik geef dit jaar niks. Vorig jaar 5 euro gegeven aan die beste knul, kwam altijd elke dag weer of geen weer, is maar 1 of 2 keer niet geweest ivm ziek zijn. Deed ook altijd leuk zwaaien naar me kleine uk :).

Dit jaar is er een nieuwe, vergeet 3 keer per week de krant, dagelijks al klacht aan t indienen en helpt niks. Komt ook niks na bezorgen. Die krijgt dus helemaal niks van mij :) Ben al genoeg kwijt aan de krant, die ik nooit ontvang :).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:34

Shirley schreef:
Als er hier een leuke puber op de fiets zou komen?
Zeker wel :j

Maar onze krant wordt bezorgd door een volwassen kerel met een auto dikker dan de mijne ;)
En die stopt dan een kaartje met zijn bankrekeningnummer in de bus: of we maar wat willen overmaken?
Nou...nee dus :D

Verder ben ik best aardig en gul, hoor {:)

Ik had 1 cent gestort _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:34

Ik heb zelden contant geld in huis, in mijn beurs zit zelfs zelden kleingeld. Dan nog zou ik het niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:36

Wij gaven thuis altijd alleen de jongen die het NRC bij ons bezorgde wat :+ Die kreeg dan volgens mij ook wel een euro of 5, maar andere bezorgers (folders en dat regionale krantje etc) gaven we uit principe niks eigenlijk :o

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:38

Voorheen gaf ik ze wel eens een 50 cent.. ondanks dat ik een Nee Nee sticker heb kwamen er soms wat jongere bezorgers aan de deur, terwijl ik dus geen blaadje krijg hahaha maar gaf ze toch altijd wat.... Tot dit jaar ieder die hier nu aanbeld moet ik teleurstellen.. er is hier een stelletje onverlaten actief die dus nep kaartjes printen/produceren/jatten geen idee hoe die eraan komen maar die lopen dus langs deuren met die kaartjes voor geld terwijl ze dus nog nooit een folder ergens dan ook bezorgd hebben. Maar hadden we ook met kinder sponserloop.. kinderen die hier rondlopen met nep formulieren.. of die zogenaamd geld inzamelen voor de voedselbank en dan bij nabellen blijkt dat de voedselbank hier, nooit om geld zou vragen .. zulk soort mensen.. echt mogen ze van mij eruit trappen..
Maar ja vind het snue voor de echte bezorgers etc.. want die krijgen nu ook niks maar ik heb geen zin om alles na te gaan bellen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:39

Wij krijgen geen folders met onze nee-nee sticker. Dus ook al komt die aan de deur dan sorry maar nee krijgt niks, zal ik dan ook zeggen haha. Bedoel als je hele jaar hier niet bezorgd en wel om "geld komt vragen" ja sorry maar dat doe ik niet.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:41

nee, hier loopt iemand die werkt voor haar sigaretten , rookt als een oude diesel en haar kinderen in de winter als het echt vriest geen wanten hebben omdat ze die niet kan betalen.... wel heb ik de kinderen wantjes gegeven afgelopen jaar( 2e hands dat dan wel) want die moeten dus ook helpen als het koud is!
leuk vond ze het niet maar ik heb er betaling in natura van gemaakt. ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:42

Nou vind als je je kinderen in de kou mee laat werken voor jouw baan,met welke reden dan ook, je blij moet zijn als iemand dat aan je kids geeft ! Beter als die 1 of 2 euro in dat geval.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:42

Ik bezorg ook, en ben na lang twijfelen toch langs de deuren gegaan, dit alleen bij mensen waar ik bezorg (dus niet bij mensen met Nee/Nee of Nee/Ja) en deze keuze heb ik gemaakt omdat ik wekelijks 1,5 uur bezig ben, en van het bedrijf maar liefst €3,20 krijg voor dat 1,5 uur. Ik wil graag een baan als vakkenvuller maar ben pas 14 en mag nergens aan het werk. Dus heb ik besloten langs de deuren te gaan, en ik heb bijna 40 euro opgehaald, wat ik leuk kan gebruiken voor een kerstcadeautje voor mezelf :P

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:43

Nupe. Hier hebben we ook een gehad, die schooide er heel subtiel om. Hand ging in de zakken en rinkelde even met een paar muntjes. Heb haar fijne feestdagen gewenst, en daar mocht ze het mee doen :j
Als ik wil geven dan wil ik dat het uit mijn eigen goodwill is, en niet omdat er (subtiel) om wordt gevraagd :)

shoes

Ik vind het verschrikkelijk! Maar geef altijd wat omdat ik de kinderen juist wel leuk vind :o
Dus door oa mijn bijdrage worden ze wel aangespoord om het te doen. Mijn dochters mogen later,wanneer ze misschien bezorger zouden zijn, echt niet bij de mensen aanbellen voor een zakcentje.

Het is aan de werkgever om iets extra's te geven zoals een kerstpakket of een kleine gratificatie, zoals heel veel bedrijven doen. Hand ophouden omdat je baan kranten bezorgen is, kan in mijn ogen niet.
Lang, lang geleden ;) had ik ook minder leuke en slecht betaalde bijbanen en hield niet mijn hand op. Minimum jeugdloon en vervelende banen horen bij opgroeien en de weg naar volwassen worden en een beter betaald baan.

karlli

Ik ben vroeger wel gewoon langs de deuren gegaan. Als jij zelf altijd netjes optijd bent krijg je van genoeg mensen wel wat extra's hoor. Niet veel maar met genoeg deuren toch leuk zakcentje :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:45

hier in belgië word dat niet op die manier verdeeld, maar gewoon alleaal via postbode en weekkrant is een organisatie gehandicapten hier. Ik zou as hier iemand aanbelde die folders bezorgde ook niets geven. Ik heb een ook vakantiejob als postbode gehad, ik had mijn loon. Waarom zou ik nog geld aan de mensen gaan vragen. Ik vind dat ronduit schandalig eigenlijk om dat te gaan vragen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:46

Dat ligt er maar net aan. We hebben hier een meisje die de krant super netjes in de bus stopt dus altijd een droge en leesbare krant, ja zij krijgt wat van mij, puur voor de extra moeite die ze er voor doet. We hebben een jongen die de krant echt in de bus propt en er half uit laat steken dus een verfrommelde en natte niet leesbare krant, sorry maar voor hem niets. En de man die de ochtendkrant bezorgt krijgt ook wat omdat hij het ook netjes doet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:46

Misschien omdat ik belgië fatsoenlijke jeugdlonen betaald worden en hier in Nederland niet?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:47

Tigress schreef:
Nupe. Hier hebben we ook een gehad, die schooide er heel subtiel om. Hand ging in de zakken en rinkelde even met een paar muntjes. Heb haar fijne feestdagen gewenst, en daar mocht ze het mee doen :j
Als ik wil geven dan wil ik dat het uit mijn eigen goodwill is, en niet omdat er (subtiel) om wordt gevraagd :)

Wat kon ik toch walgen van sommige mensen aan de deur he, commentaar als 'nu moet ik je zeker geld geven' of 'je doet het voor het geld of niet'
Maar eigenlijk zit het zo; Het zou FIJN zijn als degene aan de deur een centje overhad, maar namens het bedrijf willen ze het liefst dat we de kerstwens zo persoonlijk mogelijk brengen, dus als wij 'Prettige feestdagen' zeggen, mag je dat ook zo aannemen, niet zoals 'geef geld'. Ik probeer altijd zo vriendelijk mogelijk te doen, enkel ben ik de kaartjes met een vriendin samen gaan afgeven zodat het iets minder awkward is, en we hebben 3x de vraag gekregen of we dat altijd samen doen en dan moesten ze ons alletwee iets geven, nou... nee :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:49

Lalidan schreef:
Misschien omdat ik belgië fatsoenlijke jeugdlonen betaald worden en hier in Nederland niet?

dat maakt voor mi weinig verschil. Jeugd die in een winkel werkt in Nederland moetne het ook maar met hun loon stellen. Ik vind dat het gewoon onbeschoft is aan deuren gaan schooien toevallig omdat je job ik krantjes bezorgen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:51

Mijn zusje deed de deur open en die wist het niet, dus bij ons hebben ze niks gekregen. Maar ik woon in een vrijgevige buurt dus eeh ze zullen wel genoeg ophalen. :')

En toen ik 17 was werkte ik dagen van 11 uur met veel verantwoordelijkheid (stond vaak alleen in een winkel met nog 2 jonge meiden) voor nog geen 5 euro in het uur... Zo zit het hier met de jeugdlonen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:52

Haha hij doet maar 1 krantje en folders hoor! Maar vind het gewoon netjes dat hij altijd zo vroeg z'n bed uitkomt daarvoor :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:54

Lonneke2001 schreef:
Ik bezorg ook, en ben na lang twijfelen toch langs de deuren gegaan, dit alleen bij mensen waar ik bezorg (dus niet bij mensen met Nee/Nee of Nee/Ja) en deze keuze heb ik gemaakt omdat ik wekelijks 1,5 uur bezig ben, en van het bedrijf maar liefst €3,20 krijg voor dat 1,5 uur. Ik wil graag een baan als vakkenvuller maar ben pas 14 en mag nergens aan het werk. Dus heb ik besloten langs de deuren te gaan, en ik heb bijna 40 euro opgehaald, wat ik leuk kan gebruiken voor een kerstcadeautje voor mezelf :P

Meid, gelijk heb je! Als mensen niks willen geven doen ze het lekker niet. Er zijn er ook zat die wél wat willen geven, toen ik nog folders etc ontving in mijn brievenbus gaf ik ook altijd geld. Ik eet er geen boterham minder om en ik weet hoe blij ik met dat extraatje was toen ik zelf nog folders liep.

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:56

Ik bezorg zelf ook folders en ben nu 2 jaren langs de deuren geweest met die kaartjes. Veel mensen geven er wel wat. Dit jaar €180 opgehaald terwijl ik 160 huizen heb :o

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:58

xxxMarleen schreef:
Ik bezorg zelf ook folders en ben nu 2 jaren langs de deuren geweest met die kaartjes. Veel mensen geven er wel wat. Dit jaar €180 opgehaald terwijl ik 160 huizen heb :o

Sow he! Goed bezig :P Ik kreeg bijna overal wel wat, maar vind het dan jammer dat mensen daarvoor nog even een vervelende opmerking moeten maken (misschien voor hun heel normaal, maar die hoor je 20x per dag als je langs de deuren gaat) en dan denk ik zo van als je t niet wil dan laat maar zitten hoor :')