Ik kan niet verder..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:56

Hey ts, wat moet jij je naar voelen. Wat een heftige tijden heb je achter de rug.
De hulp die je kreeg was blijkbaar niet in staat je ook echt te helpen. Wat vreemd dat die psycholoog er zo simpel over deed.
Ik wil je alvast vertellen, dat al die dingen die mensen (ouders, klasgenootjes, familie etc) waardoor je je slecht bent gaan voelen niet waar zijn, want dat is alleen een uiting van hoe zij zich echt voelden.
En ja, dat weet je vast wel, maar soms is het fijn het toch nog even te lezen ;)

Zo te lezen ben je sterk, en kun je echt wel aan jezelf werken. Want je hebt je automutilatie al overwonnen.
En het is oké dat je terugvalt, het is vroeg donker en kill, tijd van het jaar wat gezellig zou moeten zijn maar het daarom niet meteen is.
Maar, dat gaat weer veranderen oké, vooral aan jezelf denken en aan je vriend. Lief zijn voor jezelf, want dat mag.

Het is zo jammer dat mensen je pijn doen, maar wat sterk van je dat je afstand hebt kunnen nemen en op je eigen benen staan. Uitstel maar geen afstel naar beterschap, je kunt dit!
Dikke knuffel van mij :(:)

Anonymous86

Re: Ik kan niet verder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 17:58

Bedankt allebei, ik neem de nummers niet meer op en voor nu is het ook stil. Hoe ik moet blokkeren weet ik niet 8)7

Dat wordt me heel vaak gezegd dat ik zo sterk ben dat ik uberhaupt nog leef (ja er zijn mensen die zo lomp zijn) Ik heb alleen zoiets van ik moet wel. Zonder mij wat gebeurt er met de ponys.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:00

Wat heb jij veel meegemaakt TS!
Vind het heel erg dat je familie je zo veel pijn doet.
Wil je heel veel sterkte wensen :(:)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:02

Ik heb je verhaal gelezen en ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen ;(
Wat een onmacht en eigenbelang, je hebt het niet getroffen met je familie, je vader en moeder hebben er een zooitje van gemaakt.
Kinderen kunnen hier niks aan doen. Ouders hebben altijd macht over hun kind ook al ben je als kind nog zo dwars. Ouders zijn verantwoordelijk en kinderen zijn een prduct van hun opvoeding.
Laat je niet wijsmaken dat het aan jou ligt.
Het enige wat je kunt doen is jezelf hieruit vechten en misschien je ouders even laten voor wat het is.
Ik denk niet zozeer dat je dood wil maar vooral dat je dit leven zoals het nu is met al die pijn niet meer wil.
Probeer toch stukje bij beetje je problemen bij de psycholoog neer te leggen en ik denk ook dat je er verstandig aan doet om aan te geven dat je vaak denkt aan dood willen, desnoods bij de huisarts.
Ik zie in je profiel een heel gewoon meisje dat alle recht heeft op een echt leven zonder ballast van de fouten die volwassenen hebben gemaakt.
Een knuffel voor jou :(:)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:06

Bedankt, ik doe mn best om verder te gaan het is inderdaad niet zo zeer het leven zelf maar wel het leven zoals ie nu is. Ik probeer hoop te houden dat ik ooit weer wordt zoals ik was vrolijk.

Mijn psycholoog ben ik al heel ver bij gekomen maar nog steeds vertel ik alles heel platonisch, zonder gevoel alsof het over iemand anders gaat en niet over mij. Ik durf bijvoorbeeld niet te huilen. Mij is altijd voorgehouden dat huilen een teken van zwakte is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:12

Poe wat een verhaal.
Een verhaal dat ik met stijgende verbazing heb gelezen.

Welke ouder zegt nu in hemelsnaam tegen zijn kind dat het lelijk is? Dat het zijn kind niet meer is? Komt niet op voor haar oudste dochter en zorgt dat die ook mee mag naar Disney? (als dat te duur is ga je maar helemaal niet)

Ik zou willen dat ik je kon helpen. Dat ik met een paar getypte woorden kond zeggen dat je er wel toe doet, je wel mooi bent en dat het zeker niet allemaal aan jou ligt.
Een kind gedraagt zich voor een heel groot deel ook naar wat je er in stopt.

Heb je het tegen je psycholoog ook verteld dat je het heel moeilijk vind om bij je gevoel te komen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:12

Ach, meisje toch. Je bent echt op de goede weg!
Laat al die mensen alsjeblieft in hun sop gaar koken en probeer je op jezelf te focussen, want jij bent belangrijk en jij mag er zijn!

Huilen is geen teken van zwakte, het is juist iets wat je gewoon nodig hebt op z'n tijd. Maar ik weet ook dat het heel moeilijk is om emotie te laten zien, als je altijd verteld is dat dit niet kan en mag. Het heeft alleen heel veel tijd en oefening nodig.

Voor jezelf open stellen geldt dat ook... ook dat is niet makkelijk, maar als jij de psycholoog vertrouwt, dan gaat dat je vast lukken. Je bent al zo ver, ook dit soort zaken opschrijven is alweer een stapje.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:13

Owee als je in het asiel ook kinderen kon dumpen.....
Wat heb je toch waardeloze ouders. Jouw ouders verdienen geen kinderen. Waar is die onvoorwaardelijke liefde waar iedereen zo tegen mij over roemt, als ik zeg dat ik nooit een kinderwens heb gehad? die zie ik niet terug in jouw ouders.
Maar dat zegt meer over hén dan over jou!

ik vind het niet best dat jij met de kerst alleen moet zitten. Kun je niet vrijwilligerswerk gaan doen in een pleegtehuis of zo? Want daar zijn mensen die net als jij alleen zitten, die ook niet opgezocht worden door familie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:15

Desiree schreef:
Owee als je in het asiel ook kinderen kon dumpen.....
Wat heb je toch waardeloze ouders. Jouw ouders verdienen geen kinderen. Waar is die onvoorwaardelijke liefde waar iedereen zo tegen mij over roemt, als ik zeg dat ik nooit een kinderwens heb gehad? die zie ik niet terug in jouw ouders.
Maar dat zegt meer over hén dan over jou!

Helemaal mee eens.

Zoals TS bezorgd is over haar ponies zegt wel heel veel over haar :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:16

Desiree schreef:
ik vind het niet best dat jij met de kerst alleen moet zitten. .

Mee eens.

Op bokt lopen een aantal topics waar bokkers mensen uitnodigen om daar 1 van de kerstdagen door te brengen.

Zou dat wellicht iets voor je kunnen zijn?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:18

@Natasje: Dat dacht ik ook wbt dat disney verhaal maar mn moeder ziet het niet zo. Ik ben een verwend kind wat dr zin niet krijgt.
Ik heb het uitgelegd dat ik het nog heel moeilijk vind om me open te stellen en het hele verhaal te vertellen incl gevoelens.
Wbt kerst bij een bokker, ik heb van een hele lieve bokker al een aanbod gehad om daarheen te gaan. Maar ik wil mensen niet tot last zijn dus vind het erg moeilijk dat te accepteren. Plus dat ik even tot mezelf moet komen.

@Wendy: Ik doe mn best maar het is zo moeilijk. Ik hou ontzettend veel van mijn moeder. (mijn vader is al lang geleden van zn voetstuk gevallen.)
Mijn ponys zijn echt mijn alles. Ik heb Liz nu twee jaar zonder haar had ik de hoop allang opgegeven

@desiree: Dan was ik gedumpt als een ongewenste puppy. Ik ben zoiezo uitgenodigd door schoonfamilie en door vrienden. Maar ik weet nog niet of ik daar puf voor heb.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:19

Eerst een dikke knuffel.

Zal maar niet neerzetten hoe ik over jou verwekkers denk.
Krijg ik een ban, vrees ik.

Je ben een prachtige jonge vrouw.
Een vrouw die nog moet leren om van zichzelf te gaan houden.
En dat is moeilijk. En zal niet gelijk lukken, maar je kan het.
Je bent het waard.

Telefoonnummers blokkeren, vraag ik aan mijn man of puberzoon.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:20

@luuntje: Dankjewel, ik probeer het allemaal maar te accepteren inderdaad. Heb ook al eerder tegen mn moeder gezegd dat ik me niet gewenst voelde, liep niet zo goed af. Werd me gelijk een schuldgevoel aangepraat helaas -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:23

Ik kan alleen maar zeggen dikke knuffel, ik weet precies hoe je je voel...
Voor mij te lastig om er inhoudelijk op in te gaan *meelezers*
Jij red t wel meissie... Echt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:24

Ts, veel sterkte en bedenk dat ieder levend wezen er mag zijn en waardevol is. Print dit topic uit en laat het je psycholoog lezen. Helaas is het nog steeds zo dat je vrienden kiest en familie krijgt.
En het meest vervelende is het feit dat je vrienden die het niet goed met je voor hebben , daar kun je afscheid van nemen. Helaas geld het voor familie niet meteen, als kind wil je zo graag dat schouderklopje dat bevestigd dat je er toe doet en er mag zijn. Jij moet dat helaas allemaal zelf doen, doe dat ook, bouw je leven op en ga genieten, samen met je vriend, pony's. Iets anders is er nu gewoon niet voor je, hoe hard dit ook klinkt, je familie zal jou niet gelukkig kunnen maken, daarvoor is er veel te veel gebeurt. Ook al heb je geen puf, ga er uit, dwing jezelf om onder de mensen te komen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:25

Rianne1994 schreef:
Wbt kerst bij een bokker, ik heb van een hele lieve bokker al een aanbod gehad om daarheen te gaan. Maar ik wil mensen niet tot last zijn dus vind het erg moeilijk dat te accepteren. Plus dat ik even tot mezelf moet komen.

Lieverd, als je een uitnodiging krijgt ben je iemand niet tot last. Echt niet.

Als je de rust nodig hebt is dat uiteraard aan jou.

Nou en jij verwend??? Waarmee dan vraag ik me af.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:26

Sommige mensen zijn het niet waard het woord ouder te heten :(:)

En ik het herken het wel, dat het nooit aan hun ligt maar dat jij het weer verkeerd begrijpt.
Nou meid, geloof me, jij bent een knappe leuke vlotte meid en dat zij dat niet zien is hun probleem!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:28

Twee x vakantie in amerika, altijd kunnen paardrijden, dat ik gezond ben en leef.
Bij mn vader kreeg ik veel spullen maar dat vulde de leegte in mn hart niet.

Bedankt bigone, het is gewoon erg lastig om mezelf ertoe te zetten maar ik probeer het wel, zo ga ik elke dag naar mijn ponys. Ze staan op een pensionstal dus met de mensen daar probeer ik altijd wel even een praatje te maken.

Niet alleen verkeerd begrijp nee ik geef mijn ouders een rotgevoel door wat ik zeg.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:28

Ts, neem die uitnodiging aan, deze bokker heeft je verhaal gelezen en gaat je echt niet als een last zien...

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:29

Dankjewel, blijft toch lastig, stomme stemmetjes :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:34

Rianne1994 schreef:
Mijn psycholoog ben ik al heel ver bij gekomen maar nog steeds vertel ik alles heel platonisch, zonder gevoel alsof het over iemand anders gaat en niet over mij. Ik durf bijvoorbeeld niet te huilen. Mij is altijd voorgehouden dat huilen een teken van zwakte is.

Ja, nare mensen hebben daar een handje van.
Eerst iemand fysiek of psychisch zoveel klappen geven tot hij of zij huilt (ooit was ik lid van amnesty international, nu alleen nog donateur - iedereen gaat vroeger of later huilen en daar mikken de ellendelingen op)
.....en dan nog een trap na: zeggen dat je zwak zou zijn (of je uitlachen of waar ze maar ""lol"" in hebben) om jou op een andere manier in je hemd zetten.

Gevolg: je huilt alleen als je iemand compleet vertrouwt..
Geen gekke eigenschap, hou m maar in ere!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 21-12-15 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:35

Ik wil niets anders zeggen dan: meis de deur staat altijd voor je open bellen appen alles mag! En dan ook gewoon doen :(:)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:40

Jeetje meis wat een ellende, ben blij dat ik al heel lang geen contact meer met mijn vader heb als ik dit zo lees.

Eerste wat ik wil zeggen is over kerst. Meid echt waar ga lekker ergens naar toe met kerst, je bent al uitgenodigd en dat is omdat iemand je even een uitweg wilt geven om alle ellende te vergeten en mee te komen in de gezelligheid. Naar mijn mening is dat even wat je nodig hebt, een schop onder je kont en wat gezelligheid. Het is geen familie dus niet weer diezelfde vragen die je altijd al met kerst krijgt, lekker ongenuanceerd banketstaaf met gezellige bokkers.

Het is heel lastig ik weet het. Maar je moet je zelf de deur uit schoppen en dingen onder nemen, je moet het licht weer zien, het leven kan leuk zijn! Maar zolang je je zelf voor blijft houden dat je geen goed gezelschap bent of omdat je er geen puf voor hebt blijf je in die mood hangen. Ik snap ook echt wel dat je er geen puf voor hebt en de eerste paar keren zal het ook voelen alsof je je ene been niet voor het andere krijgt, maar hoe vaker je het doet hoe beter het gaat worden.

Wat voor telefoon heb je? Mocht het een samsung zijn, dan kan ik het je heel makkelijk uitleggen. Ga naar het contactpersoon, (voor 5 en 6 staan er 3 puntjes rechtsboven en voor oudere modellen is het links onder, onder je beeldscherm zeg maar) als je op de puntjes of op het touchscreen knopje klikt krijg je verschillende opties, hiertussen moet "blokkeren" staan of iets in die trant.

En voor het probleem met je ouders zou ik echt niet weten wat je moet doen. Het zijn je ouders en er blijft altijd een stemmetje die zegt dat je contact met ze wil. Kies wat voor jou het beste is en dat is in dit geval even geen contact met je ouders. Daarbij denk ik niet dat jij een verwende strontblaag bent, lekker laten banketstaaf!

Mocht je wat kwijt willen kan je altijd pb'tje sturen.
(Als het echt niet lukt met je zielenknijper... kan je niet op zoek naar een ander?)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:47

Net even in je profiel gekeken. Ik zie daar een hele leuke meid!
Morgen psycholoog bellen. Evt een telefonisch consult . Even iemand die naar je luistert.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:48

Jeetje meis wat een verhaal!
Even over de kerst, net zoals anderen zeggen, neem dat aanbod gewoon aan. Mensen zien je idd niet als last en geven je juist de kans om met kerst niet alleen te zijn. Want ik ben vab mening dat niemand met kerst alleen hoeft te zijn! Lekker op de uitnodiging ingaan en wie weet is het een nieuwe start!