Jullie plannen X-Mas 2015!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:43

Relaxed schreef:
BeSen schreef:
ligt het aan mij of bestaat 3e kerstdag eigenlijk helemaal niet :')

Is vrij normaal aangezien dat nu ook een zondag is, dan wordt het gewoon een 3e kerstdag genoemd :+

héél vroeger hadden we in NL een 3e én 4e kerstdag :j
http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/ges ... -kerstdag/

Maar nu wordt 27 december vaak 3e kerstdag genoemd als mensen naar vrienden/familie gaan waarvoor geen tijd was op 1e of 2e kerstdag :') Eigenlijk een beetje een afgescheept gevoel (3e keus) krijg ik er bij -O-

Maar wij vieren kerstavond mijn vaders verjaardag en sterfdag van opa (2 jaar geleden alweer, maar blijft gevoelig), 1e kerstdag heerlijk in mijn kerstpyjama puzzelen en daarna gourmetten met pap, mams en zusje. 2e kerstdag waarschijnlijk naar oma om daar met een andere oom en tante een buffet te maken en lekker op te eten :j

Oud en Nieuw vier ik lekker in mn eentje, met goede films, lekkere hapjes en vuurwerk kijken :j

Eilandmeisje

Re: Jullie plannen X-Mas 2015!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:54

Ik ga naar de wal (woon op een eiland) en daar vier ik 1e kerstdag met familie lekker eten etc., dit zal de 2e kerstdag ook wel gebeuren. Wij vieren ook altijd 3e kerstdag, mijn broertje is jarig dan :+

Verder erg lui zijn en genieten van mijn twee weken vakantie (tja ook onderwijs) :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:23

Kerstavond ga ik cadeautjes uitpakken met (lees: voor) m'n kat.
De kerstdagen zelf weinig in de planning, vooral een niks moet en alles mag:
lekker in m'n joggingbroek en huissokken rondbanjeren, films/series kijken, muziek luisteren, makkelijk maar lekker eten (keuze: quiche, chickenwings, bladerdeeghapjes, soep met brood, pannenkoeken, pizza of mss toch iets afhalen).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:25

1e kerstdag naar mijn bijna 90 jarige moeder in het bejaardentehuis, verder gewoon 2 x de paarden verzorgen, zoals iedere dag en 2e kerstdag ben ik voor het eerst in héél lange tijd een dag helemaal vrij (op de paarden na dan)..... niet naar mijn moeder (die wordt door een nicht opgehaald voor een kerstdiner en ik ben gelukkig niet uitgenodigd), 3e kerstdag wordt mijn moeder 90, dus mag ik er weer naartoe.

Ik zie enorm uit naar 2e kerstdag, een dag helemaal voor mezelf, geen verplichtingen.........nu maar hopen dat het droog is, dan kan ik mijn paard uit gaan laten in het bos (of hij mij).

W.b. eten: gewoon groenten en een stukje vlees: ik ben op dieet en als ik ook maar iets anders eet, word ik er ziek van.

oud&nieuw, zoals ieder jaar: in mijn uppie bij de paarden op de wei, doodeng in the middle of nowhere......

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:52

1e kerstdag naar m'n ouders en broertje. Opa komt ook. Hebben lootjes getrokken dus cadeautjes uitpakken en gourmetten.
2e kerstdag wil ik even naar Intratuin (heb nog bonnen van m'n verjaardag om iets leuks van Blond Amsterdam te kopen) en eten met familie.

Oudjaarsdag werken en de avond komen vriendinnen naar mij. :D
Nieuwjaarsdag langs familie.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:01

Ik begin op de 23e met een vroeg kerstdiner met collega's!

Op 1e kerstdag met mijn ouders, broertje, schoonzusje, wat vrienden en opa & oma. Vervolgens om 18:00 werken (restaurant)

2e kerstdag weer de hele avond werken. Verder niets speciaals.

Oud & nieuw werken van 17:00 tot 6:00 :))

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:36

Kerst avond op de bank met vriendlief, traditioneel all you need is love aan.
1ste kerstdag gaan we brunchen met mijn familie. 2de kerstdag gaan we naar de familie van mijn vriend.
De dagen daarna de allerlaatste voorbereidingen, en dan gaan we 30 december trouwen ^&+
Oud en nieuw word daardoor ook anders dan andere jaren, want dat vieren we nu lekker met z'n tweetjes.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:39

Kerstavond vieren we de verjaardag van mijn zwager. Eerste kerstdag bij mijn ouder. Tweede kerstdag is mijn vriend jarig en komen mijn ouders op visite en in de loop van de middag de schoonfamilie. Die blijven ook eten.
Derde kerstdag hebben we uitbuikdag met de vriendengroep. Dan komt iedereen bij ons en nestelen we ons in pyjama en met dekentjes op de bank, kijken we kerstfilms en eten we alle kliekjes op <3.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:10

Kerstavond doen we niks bijzonders

Eerste kerstdag vieren we gewoon met het gezin. Lekker samen gourmetten :D
Cadeautjes hebben we gister al gehad :')

Tweede kerstdag gaan we met de hele familie brunchen. En daarna ga ik trainen :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:00

Morrie schreef:
1e kerstdag naar mijn bijna 90 jarige moeder in het bejaardentehuis, verder gewoon 2 x de paarden verzorgen, zoals iedere dag en 2e kerstdag ben ik voor het eerst in héél lange tijd een dag helemaal vrij (op de paarden na dan)..... niet naar mijn moeder (die wordt door een nicht opgehaald voor een kerstdiner en ik ben gelukkig niet uitgenodigd), 3e kerstdag wordt mijn moeder 90, dus mag ik er weer naartoe.

Ik zie enorm uit naar 2e kerstdag, een dag helemaal voor mezelf, geen verplichtingen.........nu maar hopen dat het droog is, dan kan ik mijn paard uit gaan laten in het bos (of hij mij).

W.b. eten: gewoon groenten en een stukje vlees: ik ben op dieet en als ik ook maar iets anders eet, word ik er ziek van.

oud&nieuw, zoals ieder jaar: in mijn uppie bij de paarden op de wei, doodeng in the middle of nowhere......

Ik gok dat het regent 2e kerstdag of je paard wat mankeert :+

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:16

Kerstavond: lekker eten met het gezin en broer, schoonzus en nicht komen ook aanschuiven. Later op de avond zullen er een stel, gewapend met een thermoskan glùwein, naar kerstzang in de stad gaan. Diegene die niet mee willen blijven lekker thuis.
Eerste kerstdag: brunchen bij een schoonzus en zwager met hun gezin en schoonfamilie. Hierna gaat ieder zijn eigen weg en op bezoek bij schoonfamilie en ik ga naar de paarden om te mesten, te rijden en aandacht te geven. ´s Avonds lekker eten met jongste dochter en haar lief, die deze dag gewerkt heeft.
Tweede kerstdag: rustig aan en ook naar de paarden en 's avonds gezellig eten met de kids en aanhang.
Derde kerstdag: sowieso naar de paarden en voor de rest zien we wel. Niets moet alles mag en lekker rustig aan.
Oudejaarsavond: Werken en op nieuwjaarsdag een borrel bij mijn zus en zwager halen en toasten op het nieuwe jaar.

en nu...... lekker de keuken in om voorbereidingen te treffen, iedereen is het huis uit vandaag en ik kan lekker aan de gang met recepten <3 <3

chamionJarig
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:24

Kerstavond niks bijzonders.

1ste kerst dag moet er waarschijnlijk iemand werken (nog steeds niet bekend) en dan hebben we rond 11 uur ons kerstontbijt. Daarna lekker spelletjes tijd. In de avond gaan we aan de tapas (zelf maken) en als toetje een kaasplankje.
2de kerstdag overdag moeten we nog even aankijken. Avondeten wordt konijn.

O&N; zoals elk jaar een koud en warm visbuffet.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:29

Ik ben niet opgevoed met kerst vieren, omdat mijn vader altijd al in de horeca werkt en toch niet thuis is dan. Met als gevolg:

Eerste kerstdag werk ik. Net als mijn vader in de horeca en mag sluiten, dus zal wel laat worden.
Tweede kerstdag, ben ik nu nog vrij. Maar direct aangeboden dat ik graag wil werken, dus ben nu een 'reservedienst'(voor het geval er mensen ziek worden en met de heersende griep hier, is die kans nog best aannemelijk).
De zondag na kerst, ben ik ook gewoon weer aan het werk.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:53

Kerstavond ben ik aan het werk tot 19.00 (op een kinderdagverblijf ik vraag me af tot hoelaat er kindjes zijn := )

1e kerstdag ben ik bij mijn schoonfamilie. Het is eigenlijk de hele dag maar dat vind ik echt te gek. Dus ik ga rond 13.00 heen. Daar eten, cadeautjes enz. Savonds gourmetten.

2e kerstdag heb ik geen verplichtingen en ga ik lekker bij de paardjes rommelen en savonds uit.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:59

Kerstavond: gourmetten en op verjaardag
Eerste kerstdag: met school bezig :+ 's middags naar m'n vader en daar gourmetten, hapjes enzo
Tweede kerstdag: mijn verjaardag vieren :( baal baal
Oud&nieuw: werken en m'n ouders komen bij ons met hapjes, daarna naar de feesttent!

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:25

xApple schreef:
Kerstavond ben ik aan het werk tot 19.00 (op een kinderdagverblijf ik vraag me af tot hoelaat er kindjes zijn := )

Succes! Wij hebben vorig jaar tot 21:30 kunnen wachten terwijl wel om 18:30 sloten. Vader was aan het kerstborrelen en kind vergeten {:)-:(

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:33

Kerstavond naar mijn schoonmoeder om daar te eten met vriend, schoonzus + zwager, schoonmoeder en nog een aantal ooms en tantes.
1ste kerstdag ga ik 's morgens naar stal om op mijn gemak paard te rijden en te douchen. Daarna rond een uur of 3 naar mijn schoonvader om daar cadeautjes uit te pakken met vriend, schoonzus en zwager.
2de kerstdag komen mijn broer en zus 's morgens bij mijn ouders met aanhang en kids. Die blijven lunchen, daarna even naar stal en 's avonds gourmetten met mijn ouders en vriend.

Nieuwjaarsavond gaan we naar mijn schoonzus.

En daarna ben ik wel weer klaar met eten en familie gok ik :+

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:36

Kerstavond lekker voor all you need is love!

Eerste kerstdag lekker brunchen, oma ophalen en als iedereen er is kado's onder de kerstboom uitpakken en barbequen op de houtkachel. S avonds oma weer thuisbrengen :)
Tweede kerstdag gaan we heerlijk op vakantie! We vliegen om 4 uur, dus we gaan 1 uur weg.
Oud en nieuw vieren wij dus ook op Gran canaria :j Ik heb geen idee hoe dat eruit gaat zien haha.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 03:23

Kerstavond All you need is love gekeken.
Eerste kerstdag lekker niksen.
Tweede kerstdag kwamen 's middags mijn opa, oma, tante, oom, zus en zwager op visite. Cadeautjes uitpakken, kletsen etc. 's Avonds gingen we met z'n allen gourmetten.
Zus en zwager bleven tot 22.00 en hebben daar nog kaartspelletjes mee gedaan.
Oudejaarsdag 's avonds met oom en tante uit eten.
Nieuwjaarsdag met opa en oma naar oom en tante toe.