Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:Werk je bij een bedrijf waar ze snel aan (veel) kleingeld kunnen komen? Zorg dan dat je 250 euro in 5 en 10ct bij elkaar krijgt. Doet dat in een grote pot en breng het bij hem langs. Leuk briefje erbij en
(ook leuk.... houdt het op 100 euro en breng de rest pas als ie klaagt dat het te weinig is. Ook in 5ct of 10ct natuurlijk)
turtlelito schreef:Ik zie hier vooral de focus op het wel/niet betalen, maar uit de openingspost lees ik toch dat het een vriend is/was. Wel een die zich raar gedraagt op het moment, maar toch....
Waarschijnlijk zat het bij hem toch dieper, misschien zit hij even in zwaar weer, ik zie de rekening in ieder geval als een roep om aandacht. Dus: gewoon verder gaan met contact zoeken.
Of je nu wel of niet betaald, als er daarna geen contact is blijf je toch met een rot gevoel zitten. Steek er nog wat effort in, misschien heeft hij je heel hard nodig op dit moment.
LBLGypsyCobs schreef:turtlelito schreef:Ik zie hier vooral de focus op het wel/niet betalen, maar uit de openingspost lees ik toch dat het een vriend is/was. Wel een die zich raar gedraagt op het moment, maar toch....
Waarschijnlijk zat het bij hem toch dieper, misschien zit hij even in zwaar weer, ik zie de rekening in ieder geval als een roep om aandacht. Dus: gewoon verder gaan met contact zoeken.
Of je nu wel of niet betaald, als er daarna geen contact is blijf je toch met een rot gevoel zitten. Steek er nog wat effort in, misschien heeft hij je heel hard nodig op dit moment.
Dat denk ik dus ook, dat het een manier is om aandacht te vragen.
Maar ik vind wel dat als hij een probleem heeft, hij gewoon op een normale volwassen manier contact op kan nemen en dat niet TS achter hem aan moet om te vragen wat er is.
Hij reageert niet als ze contact zoekt, maar speelt het wel via haar moeder.
Sammie schreef:Werk je bij een bedrijf waar ze snel aan (veel) kleingeld kunnen komen? Zorg dan dat je 250 euro in 5 en 10ct bij elkaar krijgt. Doet dat in een grote pot en breng het bij hem langs. Leuk briefje erbij en
(ook leuk.... houdt het op 100 euro en breng de rest pas als ie klaagt dat het te weinig is. Ook in 5ct of 10ct natuurlijk)
ik heb 74 eurocent aan 5ct en 2ct in mijn spaarpotje, totaal van 16 muntjes.

) en het uit willen praten, weten wat er speelt, en dan als vrienden uit elkaar gaan.
finnens schreef:Beetje raar van hem. Zou contact blijven zoeken en zolang hij geen gehoor geeft ook niks betalen. Eerst maar eens netjes bespreken.
Je zet vooral jezelf voor schut daar mee.
bridgetF schreef:De rekening betreft het uur loon of materialen?
Als het materialen zijn, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je er voor betaald.
Het zou wat zijn als je als vrienden dienst iemand helpt met bv reparatie verkzaamheden en ook de materialen moet betalen. Dus materialen netjes aan hem betalen!
Zijn het diensten (uren aan werk) dan zou ik dat niet betalen. Het was immers een vriendendienst en dat de vriendschap niet eindigt zoals hij hoopte (in relatie) dan is dat pech.
Hij kan je daarin ook niks maken, je hoeft niet in te zitten over incasso e.d, want jullie waren vrienden, en je was in aanname dat het om een vriendendienst ging, mede daar je regelmatig hebt gevraagd of hij er iets voor wilde hebben.
Sterker nog als je er voor betaald, ben je zelfs fout, omdat je dan mee werkt aan zwart werken en dat is tegen de wet