vriend presenteert rekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:17

Het zou mij tegen de borst stuiten dat je geld aanbood hij weigerde en nu via moeder rekening presenterrt.

Kwa vriendschap wel over, maar ik zou hem er wel op aanspreken en dan betalen. En dan streep er onder zetten.

En hopen dat hij erg blij word van het geld op deze manier verkregen! En dat zou ik ook zeggen.

teleurstellend dat hij zich verlaagd naar nivo wat niet bij mij levenswijze past!

Succes

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:21

Sammie schreef:
Werk je bij een bedrijf waar ze snel aan (veel) kleingeld kunnen komen? Zorg dan dat je 250 euro in 5 en 10ct bij elkaar krijgt. Doet dat in een grote pot en breng het bij hem langs. Leuk briefje erbij en :evaw:

(ook leuk.... houdt het op 100 euro en breng de rest pas als ie klaagt dat het te weinig is. Ook in 5ct of 10ct natuurlijk)

Dit is wel echt geniaal _O- _O-

Ik weet niet precies wat ik zou doen. Ik weet wel dat dit een aparte gang van zaken is.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:21

Ik zie hier vooral de focus op het wel/niet betalen, maar uit de openingspost lees ik toch dat het een vriend is/was. Wel een die zich raar gedraagt op het moment, maar toch....

Waarschijnlijk zat het bij hem toch dieper, misschien zit hij even in zwaar weer, ik zie de rekening in ieder geval als een roep om aandacht. Dus: gewoon verder gaan met contact zoeken.

Of je nu wel of niet betaald, als er daarna geen contact is blijf je toch met een rot gevoel zitten. Steek er nog wat effort in, misschien heeft hij je heel hard nodig op dit moment.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:24

Niet betalen. Wat een zak hooi.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:24

turtlelito schreef:
Ik zie hier vooral de focus op het wel/niet betalen, maar uit de openingspost lees ik toch dat het een vriend is/was. Wel een die zich raar gedraagt op het moment, maar toch....

Waarschijnlijk zat het bij hem toch dieper, misschien zit hij even in zwaar weer, ik zie de rekening in ieder geval als een roep om aandacht. Dus: gewoon verder gaan met contact zoeken.

Of je nu wel of niet betaald, als er daarna geen contact is blijf je toch met een rot gevoel zitten. Steek er nog wat effort in, misschien heeft hij je heel hard nodig op dit moment.

Dat denk ik dus ook, dat het een manier is om aandacht te vragen.

Maar ik vind wel dat als hij een probleem heeft, hij gewoon op een normale volwassen manier contact op kan nemen en dat niet TS achter hem aan moet om te vragen wat er is.
Hij reageert niet als ze contact zoekt, maar speelt het wel via haar moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:29

Ik zeg ook niet betalen. Hij heeft zijn kans gehad, jij hebt het aangeboden. Echter is het jammer dat er niets zwart op wit staat. Mijn ouders hebben door de jaren heen geleerd met onder andere hun werk dat mensen die goede vrienden lijken ook opeens moeilijk kunnen gaan doen over geld, zelfs als het zwart op wit stond. In het begin was dat heel moeilijk voor ze, nu houden ze hun poot stijf.

Kortom, het hoeft niet altijd dieper te zitten zoals sommigen hier zeggen, maar het zou wel kunnen. Ik zou er met hem over praten, en proberen te achterhalen waarom hij het heeft gedaan. Als hij gewoon moeilijk wil doen zou ik niks betalen. Het was toch een vriend van je? Die horen niet moeilijk te doen. Maar het blijft toch jouw bood waar hij mee heeft geholpen. Als hij met met iets komt waarvan jij denkt dat het wel geloofwaardig en een goede reden is, zou ik aanbieden om een deel mee te betalen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:31

LBLGypsyCobs schreef:
turtlelito schreef:

Dat denk ik dus ook, dat het een manier is om aandacht te vragen.

Maar ik vind wel dat als hij een probleem heeft, hij gewoon op een normale volwassen manier contact op kan nemen en dat niet TS achter hem aan moet om te vragen wat er is.
Hij reageert niet als ze contact zoekt, maar speelt het wel via haar moeder.

Natuurlijk is het super vreemd. Maar goed: voor mij zijn vrienden mensen bij wie je af en toe super vreemd doet, die je dat doen inzien, waarna je weer verder gaat en er na een tijdje zelfs gewoon om kunt lachen.....
De arme kerel heeft waarschijnlijk een gebroken hart, dat doet rare dingen met mensen :(:)

Jannepauli

Re: vriend presenteert rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:42

.... en wat brengt hij dan eigenlijk in rekening? Heeft hij materiaal gekocht? Uurloon?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:50

Ik neem aan dat er geen contract is over betaling? Zo nee; zou ik het niet betalen. Kinderachtig gedrag. :evaw:
Waarschijnlijk dat hij jou niet alleen als een vriendin zag. Nu is hij dus beledigd dat jij een vriend hebt. Iéts anders zou ik me niet kunnen bedenken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:08

Sammie schreef:
Werk je bij een bedrijf waar ze snel aan (veel) kleingeld kunnen komen? Zorg dan dat je 250 euro in 5 en 10ct bij elkaar krijgt. Doet dat in een grote pot en breng het bij hem langs. Leuk briefje erbij en :evaw:

(ook leuk.... houdt het op 100 euro en breng de rest pas als ie klaagt dat het te weinig is. Ook in 5ct of 10ct natuurlijk)

Wat dat betreft wil ik best een duit in het zakje doen :P ik heb 74 eurocent aan 5ct en 2ct in mijn spaarpotje, totaal van 16 muntjes.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:17

Hij klinkt als een beledigd en gefrustreerd jongetje -O-
Denk ook jaloers.
Jammer, want hij zou ook gewoon samen met jullie vrienden kunnen zijn, maar dat zit er met de meeste mannen helaas niet in :n

Zou hem wel uitnodigen voor een bak koffie (of bier ;) ) en het uit willen praten, weten wat er speelt, en dan als vrienden uit elkaar gaan.
Even los van het geld.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:39

Iemand die je zo behandeld wil je niet eens als vriend.. dus jammer maar helaas.. :wave:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:42

Ik zou een vriendelijke brief / kaartje terugsturen met "hee, ik heb een brief van je ontvangen over de betaling voor de boot. Ik dacht dat we hadden afgesproken dat dat niet nodig was, maar daar kunnen we vast uitkomen. Zullen we het er even over hebben?"

Als 'ie daar niet op ingaat zou ik het lekker laten zitten (en niet betalen). Als hij er wel op ingaat kun je het overleggen en dan zou ik daarnaast nog een leuk extraatje geven als bedankje.

Betalen in kleingeld dan weet je zeker dat je niet meer echt vriendschappelijk met elkaar om kunt gaan, ook niet in de toekomst, dus dat zou ik niet doen. Dat is alleen maar het voortzetten van frustratie over en weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:43

Gianti schreef:
Sowieso probeer ik contact te krijgen maar tot nu toe geen reactie ergens op.

Heel simpel dan, niet eerder betalen dan dat je normaal met hem hebt kunnen praten.. Duidelijk een jongen zonder ballen :n

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:52

Sammie schreef:

uh je begrijpt dat met die leuke stortingsapparaten bij de bank zo'n geintje niet echt effect meer heeft? Gewoon met die pot naar de bank, in de bak dumpen en automaat doet de rest; heb je zo al dat kleingeld geteld. Ik zou er in ieder geval niet warm of koud van worden van zo'n geintje, juist vanwege die mooie automaten bij de bank.

Aan ts; zou even contact met hem opnemen; neemt hij niet op, stuur je een smsje dat je eerst onder 4 ogen die rekening van hem wil bespreken voor je betaald. Dan is de zet aan hem of hij contact met je opneemt of niet.
Die heeft aan je boot gewerkt in de hoop dat het wat zou worden tussen jullie. Is niet gebeurd en jij hebt nu een vriend. Die rekening is (althans zo lijkt het) een uiting van jaloezie. Kinderachtig natuurlijk.
Maar goed; hij was toch een vriend (tot hij die rekening stuurde), dus even serieus uitpraten dit zodat jullie samen over een beloning kunnen hebben...of dat hij het er gewoon bij laat; immers, in eerste instantie wou hij tenslotte er niks voor hebben.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 19-12-15 12:00, in het totaal 4 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:54

Gerechtelijk kan die jongen trouwens niks. Mondelinge afspraak was vriendendienst voor nop. Wil hij het tegendeel bewijzen dan laat hem maar met getekende offerte over de brug komen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:01

De rekening betreft het uur loon of materialen?
Als het materialen zijn, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je er voor betaald.
Het zou wat zijn als je als vrienden dienst iemand helpt met bv reparatie verkzaamheden en ook de materialen moet betalen. Dus materialen netjes aan hem betalen!

Zijn het diensten (uren aan werk) dan zou ik dat niet betalen. Het was immers een vriendendienst en dat de vriendschap niet eindigt zoals hij hoopte (in relatie) dan is dat pech.

Hij kan je daarin ook niks maken, je hoeft niet in te zitten over incasso e.d, want jullie waren vrienden, en je was in aanname dat het om een vriendendienst ging, mede daar je regelmatig hebt gevraagd of hij er iets voor wilde hebben.
Sterker nog als je er voor betaald, ben je zelfs fout, omdat je dan mee werkt aan zwart werken en dat is tegen de wet :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:05

Tja, dat krijg je met die zielige jochies die alles aangrijpen om in je buurt te blijven in de hoop op meer. En toen kreeg jij een vriend en hij voelt zich genaaid.
Mail hem en wees heel erg duidelijk. Je hebt een vergoeding aangeboden, hij heeft geweigerd. Nu heb je een vriend en moet er wel betaald worden?? Prima maar dan een zeer gespecificeerde rekening graag met bonnetjes en uren registratie. En dan vertel je hem maar dat het daarna helemaal over en uit is en je hem nooit weer wil zien omdat dit geen vriendschap is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:12

Ik zou er niet eens meer over praten. Sommige mensen zijn het gewoon niet waard.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:12

De fantasie is weer op hol geslagen.. waar staat dat deze jongen uit jaloezie handelt?
TS heeft een tijdje met hem gedate - ze hebben besloten dit niet voort te zetten en hebben het 'uitgepraat'.. (waarom TS dan vervolgens hem nog vraagt of 'er iets veranderd' als ze een nieuw vriendje heeft is mij een raadsel) .. maar bokt-dames maken er weer een drama van.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:13

finnens schreef:
Beetje raar van hem. Zou contact blijven zoeken en zolang hij geen gehoor geeft ook niks betalen. Eerst maar eens netjes bespreken.

Dit zou ik doen. Als hij het fantsoen als vriend niet meer heeft om gewoon te kunnen praten dan heeft hij echt pech.

Als hij wel praat kun je het er over hebben en dan eventueel betalen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:19

Lekker volwassen zo. Jij biedt hem meerdere keren aan om hem te betalen, hij weigert telkens, maar als jij dan een vriend hebt komt hij je op zo'n banketstaaf manier de rekening presenteren. Klinkt mij als een jaloers jongetje. Ik zou hem gewoon smsen dat je helemaal niks betaald tot er een fatsoenlijke gesprek komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:24

Sammie schreef:

Wat kinderachtig. Ik heb zo eens een bedrag gekregen en ik ben hardop beginnen lachen. Vond dat zó kleinzielig. Ik heb het in 2 euro muntstukken gekregen en heb zelfs nog gezegd "dan had ik het ook goed gedaan en het in centjes gedaan". Ik had ze trouwens een dag later al omgeruild. :(:) Je zet vooral jezelf voor schut daar mee.

Vriend heeft toch het werk verzet? Waarom dan zo debiel doen als ie zich (om eender welke reden, maakt niet uit welke) toch bedenkt dat ie wel betaald wil worden.
wellicht heeft het gebrek aan contact iets in hem geknakt. Zeker als hij vrij veel werk gratis voor TS gedaan heeft en dat hij dit nu een beetje ervaard als "nu alles gedaan is kijkt ze niet meer naar me om."

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:28

bridgetF schreef:
De rekening betreft het uur loon of materialen?
Als het materialen zijn, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je er voor betaald.
Het zou wat zijn als je als vrienden dienst iemand helpt met bv reparatie verkzaamheden en ook de materialen moet betalen. Dus materialen netjes aan hem betalen!

Zijn het diensten (uren aan werk) dan zou ik dat niet betalen. Het was immers een vriendendienst en dat de vriendschap niet eindigt zoals hij hoopte (in relatie) dan is dat pech.

Hij kan je daarin ook niks maken, je hoeft niet in te zitten over incasso e.d, want jullie waren vrienden, en je was in aanname dat het om een vriendendienst ging, mede daar je regelmatig hebt gevraagd of hij er iets voor wilde hebben.
Sterker nog als je er voor betaald, ben je zelfs fout, omdat je dan mee werkt aan zwart werken en dat is tegen de wet :P

Dit dus..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:42

Hoe ziet die rekening eruit? "Pietje heeft werk verricht voor Gianti en dat kost 250 euro". Niet op ingaan dus. Vraag hem maar om een officiële factuur compleet met KVK-nummer.
Als hij die niet heeft ook niet betalen.