Willen jullie een jonge moeder steunen met een kaartje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jindai

Re: Willen jullie een jonge moeder steunen met een kaartje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:59

Ik doe eens gek en wil ook wel een kaartje sturen! :D
Waar houdt ze van? Kan me voorstellen dat een kerstkaartje nu niet echt leuk voor haar is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 01:16

Ik heb diegenen die na mijn reactie hebben gereageerd een pb gestuurd :o .

Ik had het al aangegeven maar ik ben er gewoon wat sprakeloos van dat random personen een kaartje voor steun willen sturen naar iemand die ze helemaal niet kennen.

Jullie zijn ontzettend lief <3 .

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 01:21

Stuur Maar een pb met het adres.
Ik ben zo vergeetachtig als een vergiet, maar als ik eraan denk zal ik een kaart sturen.

Mijn moederhart brak bij het lezen van dit..

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 03:07

Zou ik ook het adres mogen? Wordt geen kerstkaartje, die haalt het waarschijnlijk toch niet op tijd vanuit Denemarken, maar wil wel graag iets sturen, word al emotioneel bij de gedachte om in dezelfde situatie te zitten.. brr...

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:31

Is het geen mogelijkheid dat het kind bij familie geplaatst kan worden, zodat moeder toch meer betrokken kan blijven bij de opvoeding?
Ik weet dat er wel eens kinderen naar opa en oma gaan en door hun worden opgevoed bijvoorbeeld.
Je hoort ook wel eens dat moeder en kind bij opa en oma intrekken en dat ze zo gezamenlijk de zorg delen, alleen zijn opa en oma dan hoofd verantwoordelijk.
Zou natuurlijk ook met broers of zussen kunnen.
Uiteraard moet de familie het ook zien zitten

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:17

Kom maar door met dat adres!

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:13

Ik wil ook wel een kaartje sturen!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:22

Ik wil ook wel een kaartje sturen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:14

Nijland mijn schoonzusje heeft geen sterk netwerk en buiten mij en mijn man waren er geen adressen die goed genoeg waren voor jeugdzorg.
De oma (mijn schoonmoeder) had wel altijd wel een helpende hand maar is helaas niet instaat voltime voor een kindje te zorgen. Al had ze dit wel graag gewild hoor maar haar gezondheid laat het niet toe.
Opa idemdito.

Jeugdzorg heeft mijn man gevraagd of wij het konden en wilden. Wij durfden het niet aan ;( .
Een kind is een hele verantwoordelijkheid en ik was/ben daar niet geschikt voor.
Dat is ook waarom het mij zo aan het hart gaat want ergens hadden wij kunnen voorkomen dat dit zo ver uit de klauwen zou gaan lopen.
Toen jeugdzorg ons vroeg door liep ik net een dagbehandeling omdat het met mij niet zo goed ging.
Laat ik zo zeggen mijn schoonzus is een betere moeder dan dat ik ooit zou kunnen zijn.
Ik had het trouwens ook absoluut niet getrokken als jeugdzorg tegen ons had gezegd dat mijn schoonzus haar zoontje minder zou mogen zien.
Want hoe je het went of keert het pleeggezin heeft minder te zeggen dan de voogd van jeugdzorg.

Gisteravond nog in gesprek geweest met mijn man en mijn schoonmoeder.
En dan ben ik niet eens bij het moeilijke gesprek geweest van jeugdzorg maar hoe mijn man vertelde hoe zijn zusje reageerde op het slechte nieuws dat deed alles in mij bewegen.
Mijn schoonzus stortte emotioneel compleet in en lag te schokken op de stoel, ze gaf zelfs over.
De begeleider van mijn schoonzus en de voogdes van Jeugdzorg schokken hier enorm van en hebben haar allebei getroost.
De voogdes probeerde mijn schoonzusje uit te leggen dat ze niet meer deed dan haar werk uitvoeren maar dat dit haar wel enorm raakte.
Ze maken zich nu ook zorgen om mijn schoonzus want ze zijn bang dat ze zich zelf wat aan doet.
Aan ons en mijn schoonouders de taak om mijn schoonzusje hier zo goed als mogelijk door heen te loodsen.
En ik ben heel eerlijk, ik vind het enorm zwaar. Het raakt mij diep om haar zo intens verdrietig te zien.

De kaartjes die jullie willen sturen aan mijn schoonzusje waardeer ik enorm. Niet alleen voor haar maar ook voor mezelf.
Door die kaartjes voelen mijn man en ik ons ook gesteund opdat we weten dat wij niet de enige zijn met troostende woorden.
Je hebt zo snel het idee dat je te kort schiet. Dus nogmaals super fijn en lief dat jullie dit willen doen.

Ik heb weer pb'tjes gestuurd met haar adres.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:21

Pfff dit raakt me echt heel erg,
stuur me het adres maar!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:34

TS, kaartje is geschreven en gaat op de bus.
Het is heel verstandig dat jij en je man niet dit kind opgenomen hebben in jullie gezin, als jullie zelf het niet verwachten dit aan te kunnen. Daar schiet je neefje ook niets mee op.
Heel veel sterkte hoor, ook voor jezelf :(:)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:40

Ik wil ook graag een kaartje sturen! Kan een kerstkaartje wel of liever een gewoon kaartje?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:41

Ik wil ook wel graag een kaartje sturen :)

Heel erg veel sterkte en kracht toegewenst :(:)

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:51

Ik wil ook wel een kaartje sturen. Wat een slecht nieuws en dat voor de feestdagen Y;(
Veel sterkte

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:34

Kaartje ligt bij de te posten kerstkaarten.

Natuurlijk kunnen jij en je man hier niets aan doen en is dit vreselijk voor je schoonzusje en haar kleine ventje...een kaartje sturen is zeker in deze tijd van kaarten schrijven geen enkele moeite en als het haar maar een klein beetje het gevoel geeft dat er mensen om haar geven dan is dit in het kader van kerst het mooiste kaartje dat ik verstuur dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:55

Wat fijn dat er nog weer een paar bokkers zich gemeld hebben om een kaartje te sturen. Ik heb jullie haar adres gegeven in een pb.
Ik heb wel in de gaten dat ik namen van bokkers door elkaar haal, gebeurd niet met opzet. Ik heb al aardig wat pb's verstuurd en haal het wat door elkaar. Mijn excuses daar voor.

Ik wil ook iedereen bedanken die medeleven toont richting mij en onze familie. Erg lief van jullie.
Ook de reacties via PB's zijn erg fijn. Doet mij goed dat jullie zo mee leven.

Dammie je hebt gelijk hoor, verstandelijk weet ik dit ook goed een plek te geven maar gevoelsmatig vind ik het lastig om het zo te kunnen parkeren.
Dan lijkt het net of een stemmetje zegt "als jij niet psychisch onstabiel was geweest dan had jij dat jochie en zijn moeder kunnen helpen".
Geen helpende gedachte dus die probeer ik zoveel mogelijk te negeren.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:59

Door de foto raakt het me alleen nog maar meer. Kaartje ga ik morgen schrijven en op de bus doen!

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:47

Jeetje, wat een verhaal.
Ik wil ook graag een kaartje sturen.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:57

Ook ik wil graag een kaartje sturen :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:35

Stuur mij het adres ook maar. Dit raakt me enorm. En TS, je kunt niet voor een ander zorgen als je nu zelf even alle zorg nodig hebt. Ik denk dat je de allerbeste beslissing hebt genomen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:46

Ik wil ook een kaartje sturen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:50

Heel fijn dat er nog weer bokkers bij gekomen zijn die een kaartje willen sturen.
Ik probeer steeds iedereen een PB'tje te sturen maar mocht je nog niet 1 hebben gekregen dan stuur je maar even een pb.
Het is nu ook even chaotische tijd zo met kerst en alle drukte daar om heen.

Ik probeer steeds dit topic wat bij te houden want vind het een enorm liefde vol gebaar dat bokkers het adres vragen om een kaartje te sturen.
Zo mooi hoe we dan de handen in een slaan om iemand die intens verdriet te verwerken heeft willen bemoedigen en troosten met een kleine gebaar als een kaartje.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste kaartjes bij haar bezorgd worden en ik ben heel erg benieuwd naar haar reactie.
Vanuit de grond van mijn hart hoop ik dat het haar een beetje troost bied wetende dat er mensen zijn die met haar mee leven.

Jullie zijn toppers <3

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:01

Ik zou haar graag een kaartje sturen

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:06

Mag ik ook adres? Ik ga zo de kaartjes schrijven dus deze kan mooi mee :-) Wat top dat je dit doet voor haar.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:11

Mag ik ook het adres?