Sem_ schreef:En heb je weleens gekeken naar een studievereniging (geen studentenvereniging)?
Ik ben lid van een studievereniging. Ik heb geprobeerd om mee te doen met hun activiteiten, maar dit zijn... vooral borrels.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sem_ schreef:En heb je weleens gekeken naar een studievereniging (geen studentenvereniging)?
.
. Ik woon helaas in Tiel dus dat is een stukje

) en tja, niet iedereen drinkt omdat het stoer is natuurlijk. Legio's mensen die het gewoon lekker vinden om een Drankje te drinken.
eenitraM schreef:Pfoeeeh, wat heb jij een zwaar leven/wat zul jij het zwaar hebben in de toekomst. Dat je roken en drinken en af en toe een nipje nemen problemen vindt zeg..![]()
Vrienden neem je zoals ze zijn. Je accepteert ze, net zo als zij jou accepteren.
vuurneon schreef:Waarom ga je niet gewoon een keer naar de borrel toe? Je hoeft geen alcohol te nemen en ze staan echt niet de polonaise te doen in hun blote reet omdat ze bezopen zijn
Misschien ben ik zelf makkelijk, want ik heb het nooit als een bezwaar gevoeld dat ik geen alcohol dronk en drink. (Goed, 1 glaasje champagne met oud en nieuw elk jaar) en tja, niet iedereen drinkt omdat het stoer is natuurlijk. Legio's mensen die het gewoon lekker vinden om een Drankje te drinken.
Dorine92 schreef:Ik heb ook nooit meer dan 2 glaasjes gedronken, nooit geprobeerd te roken en nooit drugs gebruikt. Als je zelf maar gewoon uitstraalt dat dat doodnormaal is dan vinden anderen dat ook. Hoe zelfverzekerder je daarin bent, hoe makkelijker anderen dit accepteren.
En een tipje om niet-zuipende/rokende/drugsgebruikende vrienden te vinden: leer salsadansen en ga lekker naar salsafeestjes. Daar wordt niet gedronken en gerookt en drugs gebruikt (want dansers zorgen over het algemeen goed voor zichzelf + met drank op lukt het dansen niet zo goed. Drinken en drugs wordt in dat wereldje ook echt niet gewaardeerd. Ik spreek uit ervaring)
als we afspreken praten we daarover en over andere gedeelde interesses. Deze mensen studeren hetzelfde en waren allemaal de stillere, rustige en zelfstandige types in de klas die graag 's avonds in een onesie op Tumblr zitten in plaats van in de kroeg. Misschien kun je eens rustig iemand benaderen en bv praten over een televisieserie of t-shirt dat ze aanhebben(of zelf een t-shirt van bv. een tv serie of band aanhebben!), en eventueel dan vragen of ze bv mee willen naar een film avond? Studieverenigingen/universiteiten houden trouwens ook vaak goedkope filmscreenings waar je makkelijk mensen ontmoet. Een andere plek om mensen te ontmoeten is een spelletjesavond van een spelletjeswinkel, studenten die daarop afkomen zijn vaak ook juist geen uitgaanstypes!
Ik zou vooral op activiteiten afgaan die je zelf leuk vindt, dan ontmoet je vaak mensen die dezelfde dingen leuk vinden en ook prioriteiten geven.

Gianti schreef:Ik ken wat je zegt echt niet
Zwaar astmatische dus roken in mijn buurt kan niet en ben eigenlijk altijd nuchter en heb helemaal niets met drugs.. en ik woon en studeer in A'dam
Maar mensen waarderen mij er om.. ze vinden alleen maar tof. Maar ik ga mensen er niet om afkeuren. Ze doen maar lekker wat ze willen maar mij moeten ze het niet aan doen... nu worden mensen ook boos als iemand mij een peuk aan bied en beetje begint aan te dringen etc. Mensen houden zich ook in met drank en drugs gebruik als ze met mij uitgaan
Als je wil kunnen we wel eens gezellig drankje doen? We zijn even oud en beide amsterdammers

. Dronken mensen vind ik eng
. Uitgaan en het welbekende drinken is natuurlijk echt een 'hype' onder de meeste jongeren, maar ik heb daar geen behoefte aan.
Harde muziek, niet verstaanbaar zijn etc., doe mij maar gezellig naar de bioscoop of een terrasje. Ik drink echt geen druppel en als ik eens ergens ben, houd ik het bij een flesje water of Seven Up.
Nee, laat maar! Ik ben veel meer een gezelligheidsmens en al dat andere hoeft van mij niet. Dan maar 'saai'.
) ik ben heel veel vrienden/vriendinnen kwijt geraakt omdat ik gewoon niet mee deed dus dan hoorde ik er ook niet bij.. nu al helemaal niet meer want ik ga naar de paarden en denk heel goed na over mijn toekomst en tja wat doen hun?Yunaa schreef:Haha, TS, het lijkt met of ik dit heb geschreven. Ik denk er namelijk precies het zelfde over.
Ik heb echt een aversie tegen drank, drugs en roken. Ik kan me hier zo aan ergeren. Ik ben denk echt een uitzondering onder de jongeren die er zo over denkt en dat maakt vrienden maken ook lastig voor mij, omdat ik simpelweg niet houd van diehard uitgaan met drank (en drugs op festivals) en ik ben gewoon kieskeurig. Dronken mensen vind ik eng
. Uitgaan en het welbekende drinken is natuurlijk echt een 'hype' onder de meeste jongeren, maar ik heb daar geen behoefte aan.
Harde muziek, niet verstaanbaar zijn etc., doe mij maar gezellig naar de bioscoop of een terrasje. Ik drink echt geen druppel en als ik eens ergens ben, houd ik het bij een flesje water of Seven Up.
Helaas gaan meiden die ik ken wel elk weekend feestbeesten of zijn bij hun vriendje. Zo ben ik eens met een paar vriendinnen uitgegaan en continu viel er één flauw, omdat ze te veel gezopen hadNee, laat maar! Ik ben veel meer een gezelligheidsmens en al dat andere hoeft van mij niet. Dan maar 'saai'.
eenitraM schreef:Pfoeeeh, wat heb jij een zwaar leven/wat zul jij het zwaar hebben in de toekomst. Dat je roken en drinken en af en toe een nipje nemen problemen vindt zeg..![]()
Vrienden neem je zoals ze zijn. Je accepteert ze, net zo als zij jou accepteren.
Rare reactie. We vinden elkaar nu eenmaal niet allemaal leuk
Geryon schreef:Ik heb precies hetzelfde. Kan ook geen vriendschap hebben met het type dat ik zelf totaal niet ben. Maar heb niet per se de behoefte aan vriendschappen dus ik vind het niet erg.
Er zijn er weinig van ons, maar heb er laatst wél weer één gevonden!![]()
Sabine_Duco schreef:Yunaa schreef:Haha, TS, het lijkt met of ik dit heb geschreven. Ik denk er namelijk precies het zelfde over.
Ik heb echt een aversie tegen drank, drugs en roken. Ik kan me hier zo aan ergeren. Ik ben denk echt een uitzondering onder de jongeren die er zo over denkt en dat maakt vrienden maken ook lastig voor mij, omdat ik simpelweg niet houd van diehard uitgaan met drank (en drugs op festivals) en ik ben gewoon kieskeurig. Dronken mensen vind ik eng
Helaas gaan meiden die ik ken wel elk weekend feestbeesten of zijn bij hun vriendje. Zo ben ik eens met een paar vriendinnen uitgegaan en continu viel er één flauw, omdat ze te veel gezopen hadNee, laat maar! Ik ben veel meer een gezelligheidsmens en al dat andere hoeft van mij niet. Dan maar 'saai'.
Het ergste is eigenlijk nog dat je dan als saai gezien wordt, terwijl je gewoon liever jezelf niet naar de klote helpt.
Tuurlijk is het wel jammer dat hierdoor veel mensen afvallen om een vriendschap mee te beginnen, omdat hun interesses gewoon heel anders liggen. Niet dat ik zeg: 'Met jou wil ik geen vriendjes zijn', maar automatisch gebeurd dat gewoon omdat de interesses anders liggen. Tot op heden ken ik bijna niemand die zo is als ik (op twee na dan)
Ik kan met iedereen opschieten hoor en ben heel sociaal aangelegd, maar de vriendschappen klikken gewoon niet op dat front. Als je niet mee drinkt en niet mee uitgaat, voel je je al snel een buitenstaander
Yunaa schreef:Klopt, dat vind ik ook jammer. Maar ik ben gewoon té 'verstandig' om daar allemaal niet aan te willen beginnenTuurlijk is het wel jammer dat hierdoor veel mensen afvallen om een vriendschap mee te beginnen, omdat hun interesses gewoon heel anders liggen. Niet dat ik zeg: 'Met jou wil ik geen vriendjes zijn', maar automatisch gebeurd dat gewoon omdat de interesses anders liggen. Tot op heden ken ik bijna niemand die zo is als ik (op twee na dan)
Ik kan met iedereen opschieten hoor en ben heel sociaal aangelegd, maar de vriendschappen klikken gewoon niet op dat front. Als je niet mee drinkt en niet mee uitgaat, voel je je al snel een buitenstaander
Sabine_Duco schreef:Yunaa schreef:Klopt, dat vind ik ook jammer. Maar ik ben gewoon té 'verstandig' om daar allemaal niet aan te willen beginnenTuurlijk is het wel jammer dat hierdoor veel mensen afvallen om een vriendschap mee te beginnen, omdat hun interesses gewoon heel anders liggen. Niet dat ik zeg: 'Met jou wil ik geen vriendjes zijn', maar automatisch gebeurd dat gewoon omdat de interesses anders liggen. Tot op heden ken ik bijna niemand die zo is als ik (op twee na dan)
Ik kan het meestal ook wel goed met ze vinden, maar ze vallen inderdaad dan toch af... Want als ze iets "leuks" gaan doen in het weekend komt het daarop neer, en mijn definitie van leuk is toch iets anders.