Mijn eerste vaste job valt enorm tegen :-(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:39

inderdaad wat iedereen zegt. Gewoon goed om je heen gaan kijken en rustig gaan solliciteren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:41

Rap gaan solliciteren naar wat anders!

Hier wordt je niet gelukkig en je hebt het geprobeerd zo te lezen. In elk bedrijf vind je wat en laat je wat, er zijn weinig mensen die gelijk bij hun eerste baan blijven hangen.
Daarbij is het niet het werk wat jij voor ogen had met je opleiding dus vind ik het niet vreemd dat het je niet ligt.

Wel moet je beseffen dat het zoeken naar een nieuwe baan natuurlijk ook tijd in beslag gaat nemen, dat heb je niet in een weekje of wat geregeld vaak. Kan je tot die tijd hier je redden zonder er zelf helemaal aan onderdoor te gaan?

_suus19_

Re: Mijn eerste vaste job valt enorm tegen :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:49

Ik zit in dezelfde situatie. Maar je moet toch geld verdienen TS.. Werk blijft toch werk en er zijn echt niet veel mensen die juichend naar hun werk gaan.
Je zegt in je beginpost dat je 1 sollicitatie verstuurd hebt die wel in je richting was. Ben je hier later nog wel mee doorgegaan? Ik weet dat het moeilijk is om dan niet bij de pakken neer te gaan zitten, maar blijf gewoon door solliciteren. Dan vind je vanzelf wat beters en heb je zelf ook het gevoel dat je vervelende baan nu maar voor tijdelijk is! :)

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:05

Hier hetzelfde.
Paar maanden klaar met Diermanagement opleiding, geen werk kunnen vinden in de sector. Uitzendbureau belde, of ik aan de slag wou als productiemedewerker.
Ja hoor, er moet tenslotte geld binnenkomen.

Het werk zelf is hersendodend saai. Het is voor mij ook relatief zwaar, de lopende banden zijn vrijwel allemaal te laag, waardoor ik veel last van mijn rug heb. En vaak als ik dozen nodig ben van de lijn boven mij moet ik ver rijken. Wat op tempo ook in last van mijn rug resulteert. Door de machines kan je elkaar nauwelijks verstaan. En ik werk als flexwerker in de ploegendienst, dit betekent in 1 week tijd zowel vroege, late als aflos dienst (best wel slopend).

Ik heb alleen een mazzel, over het algemeen heb ik geweldige sarcastische droge humor collega's :) al zitten er een paar erg rotte appels tussen pff.
Ga ik het hier jaren vol houden? Nee.
Maar het is werk, het betaald goed door de ploegen en het houdt me van de bank/straat.
En ondertussen solliciteer ik verder op functies die aansluiten bij mijn opleiding :)
Laatst bijgewerkt door _Milo op 03-03-16 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:07

Ach soms heb je 100 sollicitatiebrieven nodig voor een leuke baan.
Je kan gaan zitten wachten tot er iets aan komt waaien of pro actief te werk gaan als je echt een andere baan wilt
Bij niemand is er ooit aan de deur iemand komen kloppen of ze aub daar willen komen werken

Ik heb mijn baan nav een open sollicitatie en heb in de 3 maanden dat ik thuis zat ook wel op veel gereageerd dat ik dacht hmmmm .... misschien niet mijn ding maar het is wel een baan

Dus als je echt iets wilt zal je jezelf een schop onder je kont moeten geven en op zoek gaan

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:09

Vervelend dat je je niet thuis voelt. Een prettig werksfeer maakt geestdodend werk zelfs leuk. Ik denk dat de meeste mensen wel zo beginnen..

Je kan ondertussen gewoon solliciteren voor ander werk als je dat tegen komt. Intussen daar wel blijven werken tot je iets anders gevonden hebt. Vanuit werk solliciteren gaat nou eenmaal beter als dat je werkloos bent.

Ik zelf heb ook een dierenopleiding gedaan, daarna onderwijsassistente omdat werken met dieren dus niet lukte. Nu werk ik in de zorg. Ook niet wat ik voor ogen had maar is wel te doen.
Sterkte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:25

Ik snap je dilemma niet zo goed.

Waarom twijfelen om op zoek te gaan naar iets anders :? Gewoon doen :j

Je stopt niet meteen met je huidige werk dus je verliest er niets mee, maar hebt wel kans dat je wat leukers tegenkomt.

Waarom zou je NIET rondkijken voor wat anders :?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:48

Zoals de meesten al zeggen, gewoon rondkijken naar wat anders, maar tegelijk aan het werk blijven.

Ik heb nu een leuke job, en zelfs dan blijf ik af en toe vacatures checken. Niet erg intensief, maar je weet maar nooit of er iets nog meer ideaal langskomt.. In jouw situatie zou ik na je uren intensief gaan solliciteren :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 13:32

Aan iedereen al bedankt voor de tips en advies!
Jullie hebben me overtuigd om toch de stap te zetten en op zoek te gaan naar iets anders.

Ik blijf natuurlijk hier werken, tot ik iets anders gevonden heb.

Het probleem is een beetje dat ik niet zo goed weet wat ik wil...
Mijn hele leven draait rond paarden en al mijn opleidingen hebben verband met paarden.

Dus ik zoek eigenlijk iets dat verband heeft met paarden (mag ook iets zijn dat niet rechtstreeks contact heeft met paarden zelf), als het maar in de paardenwereld is.
Ik heb zelf een paard en doe heel veel dingen die met paarden te maken hebben, dus ik zoek iets dat ik kan combineren (liefst geen 9-to-5 job). Ik ben zelf heel flexibel wat betreft uren en ik heb ook geen probleem met af en toe lange dagen maken of overuren doen.

Ik zoek ook iets afwisselend en geen pure bureau-job, maar ook geen fysiek heel zwaar werk

soms vindt ik wel iets leuk, maar is het 40-50km ver, en om elke dag uren in de file te staan... zie ik ook niet echt zitten.

Maar ik weet niet goed waar te beginnen... Vacature-websites zijn niet echt de plaats waar je jobs ivm paarden kan vinden

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:38

Ken je deze al? http://www.paardenwerk.nl/
En marktplaats en plaatselijke krantjes in de gaten houden, staat ook nog wel eens wat op.
Misschien langs paardenbedrijven in je regio gaan?
Hoe ver wil je wel reizen? De perfecte job ligt vaak niet naast de deur en 45-60 min enkele reis is voor veel mensen wel vrij normaal. Er loopt op bokt daar ook wel een topic over. Persoonlijk vind ik 50 km niet zo ver voor een leuke baan.

Wat voor bedrijf wil je zelf starten?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:43

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:48

"soms vindt ik wel iets leuk, maar is het 40-50km ver, en om elke dag uren in de file te staan... zie ik ook niet echt zitten".

Misschien toch iets verder weg gaan kijken, met de auto ben je in ruim een half uur al 40km verder. En een leuke baan levert weer veel energie op en werkervaring, en met die werkervaring kan je later misschien weer iets dichterbij huis vinden. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:39

Ik denk dat het er vooral ook aan ligt hoe je je eigen bedrijfje vorm wilt geven?

Wat hoop je over pak hem beet 3 jaar te doen? Qua dag / week indeling zeg maar?
En is dat realistisch / haalbaar?

Als je dat doet, wil je er dan toch nog een baan naast blijven houden voor een tenminste gedeeltelijk stabiel inkomen?

Zo ja dan zou ik vooral zoeken naar iets dat daar goed bij past. Misschien dan juist niet in de paarden, omdat je dat zelf al wilt doen en het dan wel fijn kan zijn om juist iets anders er naast te doen :j

Want over het algemeen worden mensen die "in de paarden" willen het na een aantal jaar toch vaak wel een beetje zat / wordt het lastig doordat het best zwaar is en dan is het fijn als je op iets anders terug kan vallen.

Bovendien is het voor de afwisseling wel fijn :j

Als je hobby je werk wordt dan heb je in de praktijk vaak eigenlijk geen hobby meer.... dat is iets dat veel mensen toch vergeten :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 23:59

_suus19_ schreef:
Ken je deze al? http://www.paardenwerk.nl/
En marktplaats en plaatselijke krantjes in de gaten houden, staat ook nog wel eens wat op.
Misschien langs paardenbedrijven in je regio gaan?
Hoe ver wil je wel reizen? De perfecte job ligt vaak niet naast de deur en 45-60 min enkele reis is voor veel mensen wel vrij normaal. Er loopt op bokt daar ook wel een topic over. Persoonlijk vind ik 50 km niet zo ver voor een leuke baan.

Wat voor bedrijf wil je zelf starten?

Bedankt voor de link, maar ik ben van Belgie...

Ik ben gestart als zelfstandige in bijberoep. (vooral scheren en toilettage van paarden)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 00:04

pmarena schreef:
Ik denk dat het er vooral ook aan ligt hoe je je eigen bedrijfje vorm wilt geven?

Wat hoop je over pak hem beet 3 jaar te doen? Qua dag / week indeling zeg maar?
En is dat realistisch / haalbaar?

Als je dat doet, wil je er dan toch nog een baan naast blijven houden voor een tenminste gedeeltelijk stabiel inkomen?

Zo ja dan zou ik vooral zoeken naar iets dat daar goed bij past. Misschien dan juist niet in de paarden, omdat je dat zelf al wilt doen en het dan wel fijn kan zijn om juist iets anders er naast te doen :j

Want over het algemeen worden mensen die "in de paarden" willen het na een aantal jaar toch vaak wel een beetje zat / wordt het lastig doordat het best zwaar is en dan is het fijn als je op iets anders terug kan vallen.

Bovendien is het voor de afwisseling wel fijn :j

Als je hobby je werk wordt dan heb je in de praktijk vaak eigenlijk geen hobby meer.... dat is iets dat veel mensen toch vergeten :)

Klopt, daarom dat ik eigenlijk op zoek ben gegaan naar een job buiten de paarden.
Maar ik mis het echt...
Daarom zoek ik eerder iets wat gerelateerd is aan paarden, en misschien minder iets dat rechtstreeks met paarden zelf te maken heeft.

Bv een ruitersportwinkel, een voederfirma, iets met ruitersportmateriaal, evenementen (bv jumpings, ...)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 07:25

Kaaaren schreef:
"soms vindt ik wel iets leuk, maar is het 40-50km ver, en om elke dag uren in de file te staan... zie ik ook niet echt zitten".

Misschien toch iets verder weg gaan kijken, met de auto ben je in ruim een half uur al 40km verder. En een leuke baan levert weer veel energie op en werkervaring, en met die werkervaring kan je later misschien weer iets dichterbij huis vinden. :)

Of als je met het openbaar vervoer gaat? Zie dat je van België bent, naar Brussel enz gaan de meeste werkende mensen met de trein. Ik ga zelf ook werken in Hasselt, Genk en Mechelen met de trein, en woon zelf naast Leuven :P

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:23

ikkebenhier schreef:
soms vindt ik wel iets leuk, maar is het 40-50km ver, en om elke dag uren in de file te staan... zie ik ook niet echt zitten.

Maar wie weet is die job 40-50km verder wel veel leuker en beter betaald als je job die je nu hebt..
Zelf heb ik een afstand van 76 km enkele rit voor de boeg, meestal doe ik deze met het openbaar vervoer. Afstand went wel, en je leert je tijd er naar indelen. En beste van al, ik heb momenteel een job die me goed gaat, en die ik op 5km van men huis nooit had kunnen vinden

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:12

Doorgaan emt solliciteren zou ik zeggen !

Je zit 40 uur op je werk, het is wel belangrijk dat je je daar op je gemak voelt. Voor het financiele aspect deze baan wel aanhouden tot je iets anders gevonden hebt, anders komt je droom alleen maar verderweg te liggen.

Het is ook lasting zonder ervaring op een leuke plek terecht gekomen, maar de aanhouder wint. En zeker met wat je naast je job op gaat zetten zijn er mogelijkheden genoeg.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:14

The_Cat schreef:
ikkebenhier schreef:

Maar wie weet is die job 40-50km verder wel veel leuker en beter betaald als je job die je nu hebt..
Zelf heb ik een afstand van 76 km enkele rit voor de boeg, meestal doe ik deze met het openbaar vervoer. Afstand went wel, en je leert je tijd er naar indelen. En beste van al, ik heb momenteel een job die me goed gaat, en die ik op 5km van men huis nooit had kunnen vinden

Ik werk momenteel op 90km enkele reisafstand. Dit is een tijdelijke opdracht voor mijn vaste baas (wel met leaseauto) Voor een vaste baan zou ik dit te ver vinden, maar tot 50km is mijn inziens goed op en neer te reizen. Zeker als het bedrijf flexibel is in werktijden, thuiswerken etc.