Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
al zitten er een paar erg rotte appels tussen pff.
Gewoon doen 

_suus19_ schreef:Ken je deze al? http://www.paardenwerk.nl/
En marktplaats en plaatselijke krantjes in de gaten houden, staat ook nog wel eens wat op.
Misschien langs paardenbedrijven in je regio gaan?
Hoe ver wil je wel reizen? De perfecte job ligt vaak niet naast de deur en 45-60 min enkele reis is voor veel mensen wel vrij normaal. Er loopt op bokt daar ook wel een topic over. Persoonlijk vind ik 50 km niet zo ver voor een leuke baan.
Wat voor bedrijf wil je zelf starten?
pmarena schreef:Ik denk dat het er vooral ook aan ligt hoe je je eigen bedrijfje vorm wilt geven?
Wat hoop je over pak hem beet 3 jaar te doen? Qua dag / week indeling zeg maar?
En is dat realistisch / haalbaar?
Als je dat doet, wil je er dan toch nog een baan naast blijven houden voor een tenminste gedeeltelijk stabiel inkomen?
Zo ja dan zou ik vooral zoeken naar iets dat daar goed bij past. Misschien dan juist niet in de paarden, omdat je dat zelf al wilt doen en het dan wel fijn kan zijn om juist iets anders er naast te doen
Want over het algemeen worden mensen die "in de paarden" willen het na een aantal jaar toch vaak wel een beetje zat / wordt het lastig doordat het best zwaar is en dan is het fijn als je op iets anders terug kan vallen.
Bovendien is het voor de afwisseling wel fijn
Als je hobby je werk wordt dan heb je in de praktijk vaak eigenlijk geen hobby meer.... dat is iets dat veel mensen toch vergeten
Kaaaren schreef:"soms vindt ik wel iets leuk, maar is het 40-50km ver, en om elke dag uren in de file te staan... zie ik ook niet echt zitten".
Misschien toch iets verder weg gaan kijken, met de auto ben je in ruim een half uur al 40km verder. En een leuke baan levert weer veel energie op en werkervaring, en met die werkervaring kan je later misschien weer iets dichterbij huis vinden.
ikkebenhier schreef:soms vindt ik wel iets leuk, maar is het 40-50km ver, en om elke dag uren in de file te staan... zie ik ook niet echt zitten.
The_Cat schreef:ikkebenhier schreef:soms vindt ik wel iets leuk, maar is het 40-50km ver, en om elke dag uren in de file te staan... zie ik ook niet echt zitten.
Maar wie weet is die job 40-50km verder wel veel leuker en beter betaald als je job die je nu hebt..
Zelf heb ik een afstand van 76 km enkele rit voor de boeg, meestal doe ik deze met het openbaar vervoer. Afstand went wel, en je leert je tijd er naar indelen. En beste van al, ik heb momenteel een job die me goed gaat, en die ik op 5km van men huis nooit had kunnen vinden