Killyenn schreef:Ik vind het altijd jammer dat in dit soort topics de vrouwen die zelf stiefmoeder zijn en dat als moeilijk ervaren dit op de TS projecteren, daar heeft ze weinig aan. Ik snap heel goed dat TS het lastig vind te accepteren dat zij van hot naar her wordt gesleept, terwijl haar pa een huis heeft dat wel groot genoeg is voor iedereen. Dat heeft haar vader dus duidelijk niet met haar besproken, en daarmee zijn eigen wensen boven die van zijn kind gezet. Ik lees niet of zij ook echt seks hebben als zij in de kamer ligt, maar als dat het geval is dan kan dat natuurlijk helemaal niet. Sowieso lijkt het me gewoon normaal dat je op je 15de wat privacy krijgt en niet meer bij je pa op de kamer hoeft.
Aan de andere kant, TS, probeer niet je boosheid/gekwetsheid naar je vader op je nieuwe familie te projecteren. Je stiefmoeder en jij hebben duidelijk een lastige relatie, maar ik lees ook wel wat dingen die je pa niet helemaal goed geregeld heeft. Schrijf eerst eens op wat je nu wil van je vader en de situatie (niet meer bij hen in de kamer slapen, etc). En als dat besproken is, zelf opnieuw positief de relatie instappen met je pa's vriendin. Ze hoeft geen moederfiguur te worden, maar het is wel fijn als jullie op een goede manier met elkaar om kunnen gaan.
Lees jij dezelfde antwoorden als ik? De bonusmoeders die hier reageren, reageren niet vanuit het gevoel dat ze liever geen bonuskinderen hadden gehad. Ze geven aan dat niet alleen een bonuskind worstelt met hoe om te gaan met de nieuwe situatie. Maar ook de nieuwe partner van een ouder kan hiermee worstelen. Het woord "stief-" wordt meestal al geassocieerd met heks of hufter. Terwijl dat niet per definitie hoeft te zijn. TS worstelt met de manier waarop ze met de situatie moet omgaan, maar dat doet de vriendin van paps misschien ook wel. En daar reageren de meeste bonusmoeder op, van joh, voor jou als kind van je vader is het moeilijk, maar voor ons soms ook lastig. Want je wilt je niet opdringen, maar je wilt de kinderen ook niet het gevoel geven dat je ze liever niet hebt.
Dat Pa en vriendin beslissen telkens in het huis van vriendin te blijven is vervelend, vooral vanwege oa het feit dat ze bij de volwassenen op de kamer slaapt. Een meidje van 15 moet haar Eigen stekkie hebben. Vind ik.
Ik lees overigens nergens boosheid van de TS hoor. Ik zie een onzeker meiske, dat zich geen raad weet met de nieuwe situatie. Wel een lief meisje dat openstaat voor het geluk van haar vader en daarmee ook positief met de vriendin van de vader wil omgaan, maar hier heel erg zoekerig in is. Iemand hiervoor schreef het al, ze lijkt me een lieve meid als bonuskind.
En hoe goed je het allemaal wilt doen, er zitten gewoon heel veel punten in, die wennen zijn / voor verbetering vatbaar.
TS hoort gewoon niet bij vader plus vriendin op de kamer te slapen. En hoe de TS en de vriendin met elkaar omgaan, dat zal moeten blijken. Ik zie nu vooral veel onwennigheid en "angst om het verkeerd te doen". Als TS voor zichzelf op een rijtje heeft wat ze graag wel en vooral niet met de vriendin van haar vader wil doen, dan is dat een eerste stap.Dit bespreken en kijken hoe ze dit in de toekomst kunnen uitbouwen.