Problemen in de familiaire kringen.. wat eraan te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:24

Jolien87 schreef:
Klink heel hard, maar als je iets tegen iemand hebt gezegd waarmee je diegene hebt gekwetst dan moet je daar je verantwoordelijkheid voor nemen. Ongeacht of het wel of niet verkeerd was bedoeld tegen diegene.

Dit inderdaad, als ik bij wijze van grap tegen iemand zeg dat ze een domme koe is kan ik verwachten dat dat diegene kwetst, ongeacht of dat zo bedoelt was of niet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:28

Nouja ze heeft ook in haar bericht aangegeven dat het mogelijk gedeeltelijk door haar komt, schoonzus had ook iets gezegd en we weten niet wat precies. Maar ik gok dat zowel ts als schoonzus boos en beledigd zijn. Dat komt in de beste kringen voor. Er moet er dan een de wijste zijn. Ts mag dan 24 zijn maar de schoonzus 13 jaar ouder en moeder van kinderen je zou zeggen die zou ook beter kunnen weten.
Maar we weten niet wat er gezegd is. En denk dat ze gewoon botsende karakters hebben en beiden kennelijk kinderachtig doen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:31

Anoli schreef:
Krijg het gevoel dat je schoonzusje zich echt gekwetst voelt door je bericht en jij je als rasechte puber met rare argumenten probeert te verdedigen (terwijl je stiekem misschien best weet dat je haar met dat bericht gekwetst hebt en dat niet nodig was)

rasechte puber? Het gedrag wel ja, maar volgens haar profiel is TS 24.

waxmeltsenzo schreef:
Nouja ze heeft ook in haar bericht aangegeven dat het mogelijk gedeeltelijk door haar komt, schoonzus had ook iets gezegd en we weten niet wat precies. Maar ik gok dat zowel ts als schoonzus boos en beledigd zijn. Dat komt in de beste kringen voor. Er moet er dan een de wijste zijn. Ts mag dan 24 zijn maar de schoonzus 13 jaar ouder en moeder van kinderen je zou zeggen die zou ook beter kunnen weten.
Maar we weten niet wat er gezegd is. En denk dat ze gewoon botsende karakters hebben en beiden kennelijk kinderachtig doen.
Hoe kun je dat dikgedrukte nou zo stellig beweren als je eronder zelf al aangeeft dat we nie weten wat er gezegd is?

Ts, het gaat er niet (zo zeer) om wat je hebt gezegd, maar hoe het overkomt. En als jij met jouw doen je schoonzus hebt gekwetst, dan biedt je gewoon je excuses aan voor het feit dat je haar hebt gekwetst en dat dat niet de bedoeling is.

De manier echter waarop je hier in het topic reageert en het feit dat je moeder verwacht dat je "normaal" moet doen, is volgens mij een duidelijk signaal dat het wellicht verstandig is om eens up-close-and personal naar jezelf te kijken en hoe je op anderen overkomt. If 1 man says you are a donkey, so be it. But if ten men say, you better buy yourself a sattle. En je moeder is niet de enige die het zegt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:45

Soms is het in zo'n situatie beter om het gesprek aan te gaan met een neutrale persoon er bij. Die heeft er weer een andere kijk op. Dus iemand van buiten de familie, maar die jullie wel allebei "kent". Buurvrouw of zo.

edit: Voorwaarde is uiteraard dat jullie allebei bereid zijn om er over te praten en naar oplossingen te zoeken. Buuf kan ook niet toveren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:55

@Rocamor dat wat jij mij vraagt is juist het punt. Er wordt door velen stellig beweerd dat ts haar schoonzus beledigd heeft, dat zal heus zo zijn, maar andersom kan dat net zo goed.
En er wordt geroepen dat ts omdat ze al 24 is beter zou moeten weten en zich volwassener op zou moeten stellen, dat geldt voor beide partijen m.i ;) en zeker als je er een leeftijd aan hangt zoals sommigen doen.

Ik zou zelf de wijste zijn en de schoonzus op facebook negeren en veel voor haar afschermen, als ze zich dan persee zou willen bemoeien zou ze wel een gesprek aan moeten gaan. Maargoed dat ben ik. En ook aangeven dat als ze iets met mij zou willen bespreken dat graag rond de tafel zou doen en niet online via facebook en kenbaar maken dat er anders geen plaats meer zou zijn voor har tussen de facebook vriendjes.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 16-12-15 10:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:58

Maximus91 schreef:
Hallo allemaal!

Uhm... ik heb veel problemen in de familie, wat wellicht aan mijzelf ligt, maar als ik mijzelf niet kan zijn dan zijn ze toch niet goed voor me right? Als ik me in alle bochten moet wurmen om de rest tevreden te stellen en daar zelf aan onder door ga?!?

Ik wil niet te diep de details in gaan... maar dit is waar ik meezit:

Mijn broer heeft na een relatie, waaruit 2 kids zijn ontstaan, na de scheiding nu een nieuwe relatie. Op zich een heel toffe dame (als je haar aan je kant hebt, mag ze je niet, dan heb je oorlog om niks). laat ik zeggen dat ik haar (door mezelf te zijn op FB) op dr teentjes heb getrapt met iets kleins... sindsdien word ik doodgezwegen, vuil aangekeken en genegeerd, ruzie met mn broer als ik m al zie (werk 5 lange dagen) en ook met mn moeder (ja we wonen met zn allen in 1 grote boerderij)... nu ben ik 10 jaar jonger dan haar en 13 jaar jonger dan mn broer, en mn moeder zegt dat ik ''normaal'' moet doen tegen hun. Maar waarom moet ik mij in allerlei bochten wringen om hun weer tevreden te stellen? Zij hebben toch een probleem met mij, kunnen ze dan niet gewoon naar mij toe komen? en er 'NORMAAL' over praten??? ipv me vals aan te kijken enzo? maargoed, het zal wel allemaal aan mij liggen, ik ben de gek.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Zeker met oog op aankomende kerstshizzle.
Als er niet op een toffe manier (je mag best kritiek op mij hebben, maar val me niet persoonlijk aan, je kent me immers niet) gereageerd kan worden, verwijder ik dit topic weer en modder ik gewoon wat aan...

bij voorbaat dank voor de moeite!

Groetjes Maxime

Nou, veel succes daarmee.

Maximus91 schreef:
Snap ik maar dit komt omdat ik heel slechte ervaringen heb met hoe mensen online tegen mij doen, en dus zet ik het er zo bij dat ik dat niet waardeer.

Volgens mij heb jij wel veel last van 'hoe mensen tegen jou doen'. Zowel online als in het echte leven, aangezien het topic daarover gaat.

Misschien is het toch tijd dat je eens naar jezelf kijkt. Hoe staat JIJ eigenlijk in het leven? En als "iedereen" zo doet tegen jou, is het al eens bij je op gekomen dat "iedereen" gelijk heeft, en jij niet?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:03

Poeh, zoveel mensen zoveel wensen.
Er zijn heel veel manieren om iets kenbaar te maken, als je merkt dat de manier waarop je iets gezegd hebt de betreffende persoon kwets kan je altijd zeggen van goh ik vind het vervelend dat het je kwetst, maar ik bedoel het zo (dan zeg je hetzelfde maar op een andere/mildere manier). We hebben onze mond allemaal niet alleen gekregen om eten en drinken door naar binnen te werken.
Ik weet hoe het voelt begrijp me niet verkeerd TS, heb ook zo'n relatie met mijn broer (tikje erger nog denk ik) en bij hem moet je ook altijd erg opletten wat je zegt en hoe. Persoonlijk ben ik zo dat ik vaak zeg wat ik denk, weet je wat je hebt aan mij en kan het alleen maar waarderen als een ander dat ook bij mij doet, weet ik weer wat ik voor me heb zeg maar. Alleen lang niet iedereen kan dat hebben.

Ik zou in deze situatie zeggen: prima dan ben ik de verstandigste van het stel en ga het gesprek aan dan heb ik mijn best gedaan.

Tanya

Re: Problemen in de familiaire kringen.. wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:10

Ik geloof dat TS bekend is met PDD NOS, wellicht dat ze daarom zo reageert, is een goede verklaring. Heb je iets aan de dingen die hier worden gezegd TS?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:30

Tanya schreef:
Ik geloof dat TS bekend is met PDD NOS, wellicht dat ze daarom zo reageert, is een goede verklaring. Heb je iets aan de dingen die hier worden gezegd TS?

Dit dacht ik eigenlijk meteen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:00

Rocamor schreef:
Anoli schreef:
Krijg het gevoel dat je schoonzusje zich echt gekwetst voelt door je bericht en jij je als rasechte puber met rare argumenten probeert te verdedigen (terwijl je stiekem misschien best weet dat je haar met dat bericht gekwetst hebt en dat niet nodig was)

rasechte puber? Het gedrag wel ja, maar volgens haar profiel is TS 24.

Dat weet ik, maar dat je qua leeftijd 24 bent hoeft nog niet te zeggen dat je je dan niet als een puber kan gedragen. En ik vind dit gedrag toch wel erg richting puberaal gedraag gaan. Tijd dus voor ts om zich eens als een 24 jarige te gaan gedragen :j Oftewel ga met je schoonzusje om de tafel, steek je hand eens in eigen boezem ts. Daar is nog nooit iemand aan dood gegaan :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:04

O? Je bent geen puber meer? Misschien gewoon eens als volwassenen om tafel gaan zitten en het bespreekbaar maken met een kop koffie.
Vraag gewoon aan haar, wat het was waardoor zij zich zo gepikeerd voelde en weet je? Als het een klein ding is, zou ik gewoon excuses aanbieden dat je haar een vervelend gevoel hebt gegeven. 1 tip, laat de slachtofferrol dan thuis. Dus ook geen zin vormen met 'ja maar...'
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-12-15 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:17

Ts, wij weten natuurlijk niet wat er allemaal voorgevallen en gezegd is en moeten het doen met de info die jij geeft.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wie er hier meer of minder schuldig is, of wie zich meer of minder als een volwassene moet gedragen. Het gaat er om hoe je de sfeer weer beter kunt maken. Jij geeft aan je er nu niet prettig bij te voelen. Dan kan je wachten tot de ander een eerste stap zet, omdat je dat 'eerkijk' vindt, maar waarschijnlijk kan je wachten tot je een ons weegt. Je kan je schoonzus niet dwingen om een eerste stap te zetten. Wees zelf de verstandige en ga naar haar toe. Of je dit nu wel of niet terecht vindt.

Ga dan ook op een normale manier om tafel. Vraag aan je schoonzus/broer of ze deze week een keer tijd hebben om een kopje koffie te drinken zodat jullie het SAAMEN over de de sfeer kunnen hebben. Geef aan dat jij je er nu niet prettig bij voelt en graag wil weten wat JIJ kan doen om het beter te maken. Leg de verandering bij jezelf, dan zullen ze veel meer bereid zijn om te praten. Als je van te voren al met een vinger wijst, dan gooien anderen ook hun kont tegen de krib. Jij wil een verandering, je kan alleen je eigen gedrag helemaal beïnvloeden. Daar moet je dus ook beginnen. En waarschijnlijk als zij zien dat je het echt meent, zullen ze vanzelf ook veranderen :)

Over excuses aanbieden: ik weet natuurlijk niet wat er gezegd is en of dat wel of niet door de beugel kan. Maar er zijn natuurlijk meerdere manieren om sorry te zeggen. Je hoeft niet per se sorry te zeggen voor het feit dat je iets vindt. Je kan wel sorry zeggen over het gedeelte dat het haar gekwetst heeft. Ik neem namelijk aan dat dat niet de bedoeling was. Mocht dat wel de bedoeling zijn geweest, dan moet je echt eens bij jezelf te raden gaan...

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:40

MirMy schreef:
Ik weet helemaal wat je bedoeld. Ik heb ook zo iemand in de familie. Bij mij maakt het niet uit wat ik wel of niet doe, ik doe het toch niet goed. Probeer er over te praten wat nu precies het probleem is, wat jullie er aan kunnen doen om het weer leefbaar te krijgen en anders lekker laten varen. Zegt misschien ook wat over haar als ze zo doet.

Ennuh... awwijk... dimmen???? sorry hoor, beetje jammer!

Beetje jammer? Beetje jammer dat ts t nodig vind mensen te beledigen vanwege hun sterrenbeeld.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:56

Ik lees nergens een belediging van anderen met het sterrenbeeld ram, hoogstens dat ze alludeert op de karaktereigenschappen van koppig zijn, die algemeen gekend en gebruikt worden. Beetje van een mug een olifant maken en eerlijk gezegd... zelf nog erger en agressiever zijn in je reactie als TS zelf...

Uit de manier van typen denk ik dat TS niet altijd even goed op voorhand inziet hoe hard en stug een reactie kan overkomen. Ik denk niet dat het haar bedoeling was om opzettelijk te kwetsen, anders zat ze er nu ook niet zo mee. En ik heb ook het gevoel dat ze een beetje preventief in de verdediging gaat, uit zelfbescherming.
Ik denk ook dat het niet makkelijk is voor haar om rechtstreeks met haar schoonzus te praten, dat is wel confrontatie eerste klas en die stap kan groot zijn. Als ik TS was, zou ik een klein kaartje schrijven, met daarin dat het helemaal niet haar bedoeling was om te kwetsen en dat ze zich rot voelt bij de hele situatie hoe die nu is. Daarin kan dan ook de vraag staan om het uit te praten. Op deze manier is het makkelijker om de eerste stap te zetten en hiermee laat ze ook de mogelijkheid open aan haar schoonzus of die er iets mee wil doen of niet, zonder direct zelf de deur in het gezicht te krijgen owv de emoties op het moment zelf. Reageert ze: fijn, reageert ze er niet op en blijft het zoals het was: dan weet je ook genoeg.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:13

Evi84 schreef:
Ik lees nergens een belediging van anderen met het sterrenbeeld ram, hoogstens dat ze alludeert op de karaktereigenschappen van koppig zijn, die algemeen gekend en gebruikt worden. Beetje van een mug een olifant maken en eerlijk gezegd... zelf nog erger en agressiever zijn in je reactie als TS zelf...

Uit de manier van typen denk ik dat TS niet altijd even goed op voorhand inziet hoe hard en stug een reactie kan overkomen. Ik denk niet dat het haar bedoeling was om opzettelijk te kwetsen, anders zat ze er nu ook niet zo mee. En ik heb ook het gevoel dat ze een beetje preventief in de verdediging gaat, uit zelfbescherming.
Ik denk ook dat het niet makkelijk is voor haar om rechtstreeks met haar schoonzus te praten, dat is wel confrontatie eerste klas en die stap kan groot zijn. Als ik TS was, zou ik een klein kaartje schrijven, met daarin dat het helemaal niet haar bedoeling was om te kwetsen en dat ze zich rot voelt bij de hele situatie hoe die nu is. Daarin kan dan ook de vraag staan om het uit te praten. Op deze manier is het makkelijker om de eerste stap te zetten en hiermee laat ze ook de mogelijkheid open aan haar schoonzus of die er iets mee wil doen of niet, zonder direct zelf de deur in het gezicht te krijgen owv de emoties op het moment zelf. Reageert ze: fijn, reageert ze er niet op en blijft het zoals het was: dan weet je ook genoeg.

Agressieve reactie? Ik scheld niet, ik beledig niet. Ik vraag ts enkel of t wat minder kan en zeg dat ze na moet denken met wat ze zegt omdat ze op deze manier andere mensen ook beledigd want ja ik vind "Ze zijn oost indisch doof... ze horen alleen wat ze willen horen...2 Rammen" beledigend en dat mag ik vinden en dus ook wat van zeggen. Dan is het maar net hoe je het opvat en leest om het vervolgens agressief te noemen dan ruk je het toch wel erg uit zijn verband.

TS wil het helemaal niet zelf oplossen. Ze vind dat haar schoonzus naar haar moet komen om met haar te praten dat geeft ze meerdere keren aan. Ook denk ik dat TS dit topic geopend heeft in de hoop dat we allemaal zouden zeggen dat haar schoonzus idd maar naar haar moet komen en zich niet zo aan moet stellen. Nu dit anders uitpakt moet t topic maar verwijderd worden als we niet "normaal" kunnen reageren.

Overigens is het briefje wel een goed idee als ts daadwerkelijk niet zo goed is in praten. Anderzijds als ts pdd nos zou hebben of een ander soort autisme waardoor ze moeilijk praat neem ik aan dat haar moeder t wel wat meer zou sturen of haar broer. Daar ben je tenslotte naaste familie voor om met iemand met zo'n aandoening het niet te ver uit de hand te laten lopen.

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:38

Beste TS, heeft je schoonzus ook echt daadwerkelijk gezegd waar ze nu precies kwaad over is, of kijkt ze alleen vuil?
Maar je denkt te weten dat dat gekomen is door wat je op Facebook had geschreven?

Het is natuurlijk fijn als je jezelf kan en mag zijn maar dan moet je toch nog rekening houden met anderen. Alles zeggen is niet altijd fijn of gewenst. En dan bedoel ik niet de je moet faken of liegen, maar hoeft niet altijd alles te zeggen.

Misschien helpt het je in de huidige situatie om je voor te stellen dat iemand dat wat jij over haar zij over jou gezegd zou hebben. Kan je je dan indenken dat dat niet fijn over kon gekomen zijn? En niet meteen zeggen: "nou, dat zou ik me niet aantrekken", probeer dan iets anders voor te stellen wat je wel zou raken. En stel je dan voor hoe jij zou reageren en speel het in je hoofd af hoe het dan goed opgelost kon worden. Dat helpt misschien met idee krijgen hoe nu in het echt verder.

Als het moeilijk voor je is om nu goed de woorden te vinden voor een gesprek, misschien kan je het schriftelijk aan haar uitleggen dat je het vervelend vindt dat zij het zo opvat. Of zeg het met bloemen of zo als woorden niet lukken. En dan bedoel ik niet dat je niet jezelf mag zijn, of dat jij de 'schuldige' bent, maar gewoon dat soms mensen het anders opvatten dan dat je bedoelde.

Het zou fijn zijn als de sfeer bij jullie thuis wat op zou klaren, dat leeft heel wat fijner.

En geloof me, ik heb zelf last van flapuiteritis en ook wel eens gewild dat ik mijn woorden weer terug kon trekken. Door de tijd en heel wat grijze haren verder gaat dat beter :-)

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:21

Beste TS,

In je tekst lees ik dat je vind je schoonzus maar naar jou toe moet om uit te praten wat er is. Terwijl je zelf in de eerste plaats ook niet persoonlijk naar haar toe bent gegaan want zij heeft jou ongenoegen over haar dus op facebook moeten lezen..

Zou je dan zelf wel met haar gaan praten, of zal je denken met die persoon wil ik liever niets te maken hebben, wie weet wat ze de volgende keer weer over me op facebook zet...

Ik denk dat je haar vertrouwen gewoon beschadigd hebt en dan vind ik een excuus van jou kant meer op zijn plaats.

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 20:11

Bonna schreef:
Ts, wij weten natuurlijk niet wat er allemaal voorgevallen en gezegd is en moeten het doen met de info die jij geeft.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wie er hier meer of minder schuldig is, of wie zich meer of minder als een volwassene moet gedragen. Het gaat er om hoe je de sfeer weer beter kunt maken. Jij geeft aan je er nu niet prettig bij te voelen. Dan kan je wachten tot de ander een eerste stap zet, omdat je dat 'eerkijk' vindt, maar waarschijnlijk kan je wachten tot je een ons weegt. Je kan je schoonzus niet dwingen om een eerste stap te zetten. Wees zelf de verstandige en ga naar haar toe. Of je dit nu wel of niet terecht vindt.

Ga dan ook op een normale manier om tafel. Vraag aan je schoonzus/broer of ze deze week een keer tijd hebben om een kopje koffie te drinken zodat jullie het SAAMEN over de de sfeer kunnen hebben. Geef aan dat jij je er nu niet prettig bij voelt en graag wil weten wat JIJ kan doen om het beter te maken. Leg de verandering bij jezelf, dan zullen ze veel meer bereid zijn om te praten. Als je van te voren al met een vinger wijst, dan gooien anderen ook hun kont tegen de krib. Jij wil een verandering, je kan alleen je eigen gedrag helemaal beïnvloeden. Daar moet je dus ook beginnen. En waarschijnlijk als zij zien dat je het echt meent, zullen ze vanzelf ook veranderen :)

Over excuses aanbieden: ik weet natuurlijk niet wat er gezegd is en of dat wel of niet door de beugel kan. Maar er zijn natuurlijk meerdere manieren om sorry te zeggen. Je hoeft niet per se sorry te zeggen voor het feit dat je iets vindt. Je kan wel sorry zeggen over het gedeelte dat het haar gekwetst heeft. Ik neem namelijk aan dat dat niet de bedoeling was. Mocht dat wel de bedoeling zijn geweest, dan moet je echt eens bij jezelf te raden gaan...

Kijk hier kan ik wat mee!

Dit heb ik vandaag ook gedaan en het is dus praktisch bijgelegd... we gaan morgen nog om de tafel... maar het is inmiddels wel weer gezellig thuis.

De mensen hier staan echt snel met oordelen klaar... Ik denk niet dat ik dit nog eens probeer. en dat dat verwijderen niet kan en dat daar meermaals een bijdehante opmerking over moet worden gemaakt is beide erg jammer...

maargoed, ik heb t zelf opgelost.

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 20:14

Evi84 schreef:

DANKU DANKU DANKU!!! *\o/*

Dit heb ik vanmorgen gedaan, we praten morgen, sfeer in huis is weer goed, ze heeft mn lievelingseten gekookt... het komt dus wel goed en heb het opgelost.

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 20:21

Samantha_01 schreef:
Beste TS, heeft je schoonzus ook echt daadwerkelijk gezegd waar ze nu precies kwaad over is, of kijkt ze alleen vuil?
Maar je denkt te weten dat dat gekomen is door wat je op Facebook had geschreven?

Het is natuurlijk fijn als je jezelf kan en mag zijn maar dan moet je toch nog rekening houden met anderen. Alles zeggen is niet altijd fijn of gewenst. En dan bedoel ik niet de je moet faken of liegen, maar hoeft niet altijd alles te zeggen.

Misschien helpt het je in de huidige situatie om je voor te stellen dat iemand dat wat jij over haar zij over jou gezegd zou hebben. Kan je je dan indenken dat dat niet fijn over kon gekomen zijn? En niet meteen zeggen: "nou, dat zou ik me niet aantrekken", probeer dan iets anders voor te stellen wat je wel zou raken. En stel je dan voor hoe jij zou reageren en speel het in je hoofd af hoe het dan goed opgelost kon worden. Dat helpt misschien met idee krijgen hoe nu in het echt verder.

Als het moeilijk voor je is om nu goed de woorden te vinden voor een gesprek, misschien kan je het schriftelijk aan haar uitleggen dat je het vervelend vindt dat zij het zo opvat. Of zeg het met bloemen of zo als woorden niet lukken. En dan bedoel ik niet dat je niet jezelf mag zijn, of dat jij de 'schuldige' bent, maar gewoon dat soms mensen het anders opvatten dan dat je bedoelde.

Het zou fijn zijn als de sfeer bij jullie thuis wat op zou klaren, dat leeft heel wat fijner.

En geloof me, ik heb zelf last van flapuiteritis en ook wel eens gewild dat ik mijn woorden weer terug kon trekken. Door de tijd en heel wat grijze haren verder gaat dat beter :-)

het ging niet eens OVER haar... ik had een mening over iets algemeens en kleins

maar het is alweer bijna opgelost... ik heb midden in de nacht vanwege t woelen een brief geschreven en daarin mijn excuus gemaakt voor het feit dat ik haar pijn had gedaan met die mening, dat dit niet zo was bedoeld, dat ik wat anders bedoelde en waarom... en de sfeer is nu weer oke, we gaan morgen nog om de tafel en ronden het dan netjes voor kerst af. En dit heb ik zelf voorgesteld. en ja iedereen leest alleen wat ie wil lezen... beetje jammer dat dat zo is...

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:23

Maximus91 schreef:
Kijk hier kan ik wat mee!

Dit heb ik vandaag ook gedaan en het is dus praktisch bijgelegd... we gaan morgen nog om de tafel... maar het is inmiddels wel weer gezellig thuis.

De mensen hier staan echt snel met oordelen klaar... Ik denk niet dat ik dit nog eens probeer. en dat dat verwijderen niet kan en dat daar meermaals een bijdehante opmerking over moet worden gemaakt is beide erg jammer...

maargoed, ik heb t zelf opgelost.

Ik vind helemaal niet dat de mensen hier snel oordelen. Blijkbaar komen jouw berichten op een bepaalde manier over en dat roept bij ons ook weer gedachten en reacties op.
Dan kun je ervoor kiezen om dat te negeren, of je kan erover nadenken of er misschien wat waarheid in zit.

Maar fijn dat het opgelost is.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:23

Wat goed dat je een brief hebt geschreven hebt en morgen nog even gaat praten!

Hoe moeilijk het ook is, praten lost altijd het meest op en soms moet je dan een beetje water bij de wijn doen.

Mijn ouders zeiden vroeger atlijd: "wie oud genoeg is om ruzie te maken, is ook oud genoeg om sorry te zeggen en het weer bij te leggen". Dat is soms heel moeilijk, dus super dat je die eerste stap gezet hebt.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:02

Beste TS, met het hebben van een eigen mening vind ik niets mis en vind ook niet dat je daarvoor hoeft te verontschuldigen. Alleen is het niet altijd even handig om het naar buiten te brengen of, de manier waarop.. Maar daar was je dus zelf ook al achter ;)

Alvast een fijne kerst gewenst.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:48

Goed gehandeld TS! :) Fijn dat het is opgelost.