Slaapproblemen, baby 11 mnd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:36

Heb je er al eens bij stilgestaan dat oorontstekingen een bijwerking zijn van vaccinaties? En dat daar ook zeker de slaapproblemen van kunnen komen?

Mijn zoontje van 1 heeft koemelkallergie, en slaapt heel slecht als ik koemelkproducten heb gegeten, huilt dan ook veel.

Ik blijf er altijd bij liggen totdat ie slaapt. Laten huilen vind ik echt achterhaald en het is schadelijk voor de hechting met je kindje.
Laatst bijgewerkt door Toad op 15-12-15 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:37

Herkenbaar verhaal, mijn zoontje is nu 8, maar toen hij klein was, was het slapen ook drama. Ik heb persoonlijk niks tegen even laten huilen. Wij deden dat ook. Als we bij hem kwamen was het helemaal drama en sliep hij helemaal niet meer. Op een gegeven moment ben je als ouder zijnde op en hebben we hem echt wel een uur laten huilen. Tot aan de dag van vandaag nog spijt van, maar goed. Gelukkig heeft hij er verder niks aan over gehouden. Uiteindelijk bleek hij vocht achter zijn trommelvliezen te hebben. vanaf dat hij buisjes heeft is het helemaal over.

Davlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:46

Als reactie op benangelique

Ik denk er hetzelfde over als Sellyxx, als moeder hoor je het verschil tussen huilen van pijn, angst, frustratie en boos zijn en daar reageer je dan op. :-) Als ze lag te huilen door pijn ging ik haar niet gecontroleerd laten huilen hoor.

Nu kinderen hebben is nog erger dan paarden. Iedereen heeft een mening met of zonder een overtuigde aanpak. Kies een aanpak die voor JOU en jouw kindje werkt en waar je je goed bij voelt. Jij bent de mama, jij alleen weet wat het beste is voor jouw kind.

Dus kopop mama, je komt er wel! :-D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:47

Zolang de oorontsteking nog speelt, zou ik hem niet laten huilen.
Alleen achter gelaten worden met pijn is natuurlijk verschrikkelijk en liggen kan de pijn versterken :(:)

Ik ben zelf altijd heel streng geweest in regelmaat bij alle drie de kinderen.
Mijn jongste huilde in het begin veel en wilde niet aan de borst drinken dus rap gaan kolven, pap er bij en de boel in de fles en ze was tevreden.

Verder had ik voor de 2de een kindercasette speler.
Ze sliep ook moeilijk in dus draaide ik een casette, duurt meestal meer als een half uur en ze hebben iets om naar te luisteren.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:53

Hallo

Wat doet jullie zoontje wanneer hij huilt?

Ons zoontje huilt ook erg veel snachts en valt soms pas om 04:00 uur in slaap. Zit/zat altijd aan zijn oren te trekken en zijn weet ik hoevaak bij huisarts geweest, maar het was (op 1 keer na) steeds geen oorontstekingen. Verder was hij ontroostbaar en bonkte hij met zijn hoofd tegen het matras.

De chiropraktor kon alles erkennen waar ik tegenaan loop en heeft nu 2 behandelingen gehad en knapt al super op.

Misschien kan de chiropraktor ook iets voor jullie betekenen

050206051012

Re: Slaapproblemen, baby 11 mnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:59

Bij mijn zoon hielp het goed om vaste tijdstippen en lengtes van slaapjes aan te houden, wellicht dat je dat kunt proberen?

Laten huilen heb ik 1x gedaan, op advies van het CB, wat voelde ik me een onmens!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:00

Ik heb onze zoon ook nooit laten huilen, de eerste maanden (bijna het eerste jaar) heeft hij overdag eigenlijk nooit in zn bedje geslapen maar altijd bovenop mij, en heerlijk vond ik het. Hij slaapt nu probleemloos op af en toe zijn fases na maar huilen doet ie alleen als er echt wat is en hij weet dan ook dat wij komen.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:02

Mijn neefje had ook zo'n slaapprobleem.
Zus is met hem naar de chiropractor geweest. Zijn hersenpan bleek scheef te groeien ofzo, waardoor er veel druk op zijn ene oor kwam te staan en daar werd ie op een gegeven moment wakker van.
Het kan natuurlijk heel veel zijn, maar wie weet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:05

benangelique schreef:
dat is echt achterhaalde informatie. huilen heeft niet met verwerking te maken, maar met de hunkering naar aandacht, om wat voor reden dan ook. Als jij lang huilt, val je ook in slaap, volledig uitgeput.

Dit is ook niet helemaal waar.
Het kán zijn dat dit het is maarrrr het huilen kan ook een verwerking zijn.
Mijn kind huilde zichzelf in slaap, als ik er bij bleef of haar ging troosten dat viel ze niet in slaap en zodra ik weg was, huilde ze 5 minuten en wat het over, die ging later over in brabbelen en nu is het een grote kleuter die als ik haar in bed gelegd heb nog zeker 10 minuten blijft fluisteren in zich zelf om de dag te overzien.
Dus dat het achterhaalt is is gewoonweg niet waar.
Je hoort overigens wel het verschil tussen de huiltjes, als er echt iets is dan hoor je dat

Rust en regelmaat waren hier de sleutels

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:14

Ik ben van het rust, regelmaat en ritme principe. Dus elke dag vast ritme met eten, slapen, spelen. Nu is mijn dochter wel een makkelijke slaper, maar ook ik heb weleens samen met haar geslapen omdat ze ontroostbaar was.

Ben nooit moeilijk geweest daarin, als zij vond dat ze bij mij moest slapen dan deed ik dat. Overigens nooit in mijn eigen bed maar logeerbed of op de bank.

Hoe gefrustreerder jij word hoe gefrustreerder je kindje word.
Overigens sliep mijn dochter met 11maanden nog maar 2x per dag. Smiddags van 1 tot half 3 en dan 'S avonds van 7 tot ze wakker werd.

Ze is nu 3 en gaat nog steeds om 7 uur naar bed. En doe ik voordat ze in bed gaat haar lekker in bad of onder de douche. Ze weet ook precies na welk programma wij naar boven gaan. Dus dan staat ze al klaar als het afgelopen is.

Als ik had moeten wachten tot ze zelf in slaap valt dan is ze om 1uur 'S nachts nog niet moe haha. Zij slaapt overigens ook niet altijd meteen. Hoor haar ook nog weleens spelen in haar bedje.

Maar hier was vooral ritme echt een fijn iets. Zij was vannacht ook om half 5 wakker en wilt dan plassen en slaapt dan verder tot half 8/8uur.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:34

Onze kleine is nu ook 11 maanden en ik heb hetzelfde probleem. Hij is nooit echt een goede slaper geweest, maar op dit moment is het een stuk erger. Bij ons helpt het alleen wel om hem bij ons in bed te leggen. Wanneer hij wakker wordt en begint te huilen, kan ik er meteen voor hem zijn. Hoe eerder ik er voor hem ben, des te eerder slaapt hij weer door. En dat geeft mij ook weer rust. Laten huilen doen wij ook nooit.. Ik ben het ook met benangelique eens.. En daarbij zou het laten huilen mij ook enorm frustreren. Maar het is ieders keus om te bepalen hoe ze het doen. Ik weet wel: het is nu even zwaar... Hoop voor je dat het snel overgaat. Deze week hebben wij ook een afspraak bij de HA voor de zekerheid. Wel is er net een kies bij hem doorgekomen, dus misschien heeft hij last van z'n tandjes?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:38

verschil in huilen hoor je zeker, ben ik volledig met jullie eens. maar zolang er nog sprake is van medische onduidelijkheid, zou ik mijn kind nimmer alleen laten.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:53

Het klinkt wel herkenbaar, behalve het huilen. Mijn zoontje heeft tot een maand of 5 super geslapen, zowel overdag als 's nachts. Sliep met 3 maanden ook al door. Toen begon het langzaam 's nachts. Een keer eruit moeten omdat hij huilend wakker werd, speentje geven en weer verder slapen.
1 x per nacht eruit werd 6 x eruit, toen heb ik de babyfoon niet meer op mijn slaapkamer gezet en ben niet gelijk meer naar hem toe gegaan als hij wakker werd. Hij werd weer maar 1 of hooguit 2 x per nacht wakker maar kon dus zelf weer in slaap komen.
Toen hij een maand of 11 was begon het weer, alleen dat speentje geven en weggaan ging niet meer. Iedere keer als ik wegliep begon hij te krijsen. Ging ik bij hem zitten, was het goed.
Die week heb ik bij hem geslapen en hij 1 x bij ons in bed. Die week was hij ook niet fit en er kwamen tanden door. Ik weet het dus aan zijn sprongetje (Oei, ik groei en het klopt in grote lijnen wel), zijn tandjes en zijn ziek zijn.
Hij heeft daarna weer een week doorgeslapen en toen begon het weer. Alleen was het geen huilen, hij was boos als ik wegging. Toen heb ik hem laten gaan en ben niet meer bij hem geweest.
Hij probeerde op duizend en 1 manieren aandacht te krijgen, ik heb er toen voor gekozen om het te negeren. Als hij echt huilt ga ik uiteraard naar hem toe, maar ze zijn ook zo kien om te weten dat je komt en hier "gebruik" van maken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:13

Ik ben heel erg anti laten huilen. Nooit gedaan bij mijn zoontje en dat betekende soms wel eens dat ik hem 10x opnieuw neer probeerde te leggen. Nou hebben wij gelukkig niet vaak dat soort avonden gehad, maar zeker wel een periode dat hij begon te krijsen als ik hem naar richting bed bewoog, zowel overdag als in de avonden. Dit heeft echt wel een tijdje geduurd en ik ben altijd bij hem gebleven en hem getroost zo lang dat nodig was. Hij heeft tot hij een maand of 9/10 was bij ons op de kamer of in ons bed geslapen. Nu slaapt hij gewoon in zijn eigen bedje en over het algemeen de hele nacht door. Hier ook altijd naar bed gebracht bij de eerste vermoeidheidssignalen. Als ik hem neer leg als hij niet moe is gaat hij alleen maar staan springen in bed, dus daar schiet niemand wat mee op. Nu is het gewoon om 19.00/19.30 in bed. Daarvoor ons ritueeltje van lekker badderen, alle lampen uit, zijn minion nachtlampje aan en dan lekker slapen.
Ik geloof wel in regelmaat en een slaapritueeltje, maar dus niet in laten huilen, altijd een no go geweest hier en al helemaal na het lezen van meerdere onderzoeken die bewezen hoe slecht het kan zijn voor de ontwikkeling.

Ts ik denk in jullie geval dat het belangrijkste is om eerst een lichamelijke reden uit te sluiten, dus ik hoop van harte dat je snel terecht kan. Misschien heeft hij gewoon toch ergens last van.
Verder, tja het enige wat wij hier altijd gedaan hebben is erin meegaan met de gedachte 'het is een fase, het gaat weer over'

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:37

Ik ben d'r ook heel slecht in....Daarom slaapt mijn dochter van bijna 20 maanden snachts nog steeds bij mij.......
OVerdag slaapt ze wel in d'r eigen bedje, maar snachts heb ik geen puf voor toestanden dus slapen we samen.

Mijn zoon sliep ook altijd slecht en tussen ons in, is vanzelf goedgekomen, inmiddels is hij 4,5 en slaapt vanaf zijn 3e door op zijn eigen kamer.
Maak me niet te druk.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 18:18

Wat een hoop reactie's, dank jullie wel allemaal!

Ik denk dat julie een punt hebben dat er mer regelmaat in kan zitten. In het begin regelde dat regelmat zich heel mooi van zelf, maar nu met minder slaapjes is dat toch lastiger.
Momenteel doet hij overdag 2 slaapjes, afentoe 1 en ik heb het idee dat het daar ook in kan zitten.

Ik ga eens beginnen met proberen hem op een vaste tijd naar bed te doen, kijken of dat gaat werken.
En duimen dat die verwijsbrief eens even binnenkomt! Anders ga ik morgen bellen.

Wil iedereen bedanken voor het hart onder de riem!
Overigens, chiropractor heeft hij al een behandeling gehad, ik zelf ook nl.
Inentingen heb ik zorgvuldig afgewogen, dat is een beslissing geweest waar ik al heel veel over nagedacht heb. Sowieso zitten wij niet in het reguliere schema.

@Adin, grappig, jouw zoon heeft dezelfde naam! Alleen mijn zoon schrijf je met een I ipv een Y.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:02

Wat grappig, onze zoon heeft ook dezelfde naam maar dan ook met de Y haha, hoor de naam niet vaak :P
Ik hoop voor je dat hij vanavond wat beter slaapt! Onze kleine man doet overdag meestal ook nog 2 slaapjes, soms denk ik ook wel dat hij gewoon nog wat moe is van de nacht. Het komt vast en zeker goed!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:56

Adin schreef:
Ik ben d'r ook heel slecht in....Daarom slaapt mijn dochter van bijna 20 maanden snachts nog steeds bij mij.......
OVerdag slaapt ze wel in d'r eigen bedje, maar snachts heb ik geen puf voor toestanden dus slapen we samen.

Mijn zoon sliep ook altijd slecht en tussen ons in, is vanzelf goedgekomen, inmiddels is hij 4,5 en slaapt vanaf zijn 3e door op zijn eigen kamer.
Maak me niet te druk.

Goed zo. Onze drie kinderen hebben alle drie de eerste twee jaar bij ons in bed geslapen. Ik kon ze niet laten huilen, dat ging volledig tegen mijn moederhart in. Ik vond dat ik ze geborgenheid moest bieden, ze moesten weten dat er altijd iemand was als ze verdrietig waren.
Dat was best een zware tijd. Wat slapen betreft ging het wel, bij ons in bed sliepen ze altijd wel. Maar het is een ware beproeving voor je huwelijk ;).
Geniet van deze tijd, voor je het weet, is het voorbij. Onze oudste is nu 18, onze tweede 16 en de jongste wordt deze maand 13. Bij mij in bed slapen doen ze al heel lang niet meer ;), nu mis ik dat wel.
En slapen doen ze ook stukken beter. Tot ver in de middag kunnen ze zonder moeite redden :D .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:06

Toad schreef:
Heb je er al eens bij stilgestaan dat oorontstekingen een bijwerking zijn van vaccinaties? En dat daar ook zeker de slaapproblemen van kunnen komen?

Mijn zoontje van 1 heeft koemelkallergie, en slaapt heel slecht als ik koemelkproducten heb gegeten, huilt dan ook veel.

Ik blijf er altijd bij liggen totdat ie slaapt. Laten huilen vind ik echt achterhaald en het is schadelijk voor de hechting met je kindje.

Ik vind het nogal een ferme uitspraak. Schadelijk voor de hechting met je kindje. Daaruit kun je dus concluderen dat hele generaties totaal geen hechting met hun ouders hebben gehad. Sorry maar dit is weer het andere uiterste. Je herkend snel genoeg de huiltjes van je kind en daarnaast worden ze wel heel erg gepamperd door sommige ouders. Elk kreetje is genoeg om te troosten.
Ik heb kinderen die echt wel eens gehuild hebben en toch een uitstekende binding met pa en ma hebben. En als jij het beste met jouw kind voor hebt dan laat je zelf de produkten waar het koemelkeiwit in zit staan, lastig maar het kan.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:49

Wat grappig zoveel sy(i)lvan's in een topic. Zovaak hoor je het niet idd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 00:52

bigone schreef:
Toad schreef:

Ik vind het nogal een ferme uitspraak. Schadelijk voor de hechting met je kindje. Daaruit kun je dus concluderen dat hele generaties totaal geen hechting met hun ouders hebben gehad. Sorry maar dit is weer het andere uiterste. Je herkend snel genoeg de huiltjes van je kind en daarnaast worden ze wel heel erg gepamperd door sommige ouders. Elk kreetje is genoeg om te troosten.
Ik heb kinderen die echt wel eens gehuild hebben en toch een uitstekende binding met pa en ma hebben. En als jij het beste met jouw kind voor hebt dan laat je zelf de produkten waar het koemelkeiwit in zit staan, lastig maar het kan.

Logisch dat je dat zegt als je ze zelf hebt laten huilen ;)

Ik kan zeggen dat min kinderen over het algemeen gemakkelijke slapers waren maar ik heb dat advies ook wel gehoord en achteraf heb ik er nog teveel naar geluisterd. Het is niet nodig om op elke kik aan te komen draven maar het is onnatuurlijk een huilend kind te negeren. Zeker jonge baby's willen vaak ook gewoon bij je zijn en dat is heel normaal.

Toen mijn oudste 3 maanden was had ik minder voeding en gilde hij na het voeden. Kreeg het advies maar vaker aan te leggen en zou wel over gaan. Als ik een fles zou bijgeven zou het zeker niet meer lukken.
Elk uur aanleggen hielp niet en hij bleef huilen. Dom advies, mijn kind huilde nooit, hij had gewoon honger.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 05:37

TS, wat lastig zeg! Als moeder van 2 waarvan er 1 op dit moment flinke slaapproblemen heeft, weet ik wat je meemaakt.

Je schrijft dat het vooral overdag is. Slaapt hij wel in de wandelwagen als je een eind wandeld met hem? En heb je hem wel eens in een draagzak of doek gedragen?
Mijn dochter slaapt binnen notime als ik haar op mijn rug draag en ga wandelen. Ook als je kindje hier niet aan gewend is, kan hij het heerlijk vinden om zo lekker tegen mama aan in slaap te vallen.
Ook zou ik terug naar 1 slaapje gaan. Hier rond 1 jaar ook gedaan en dat ging al veel beter.
Verder zou je toch bij hem op de kamer kunnen blijven als hij naar bed gaat. In het begin zal hij dat niet snappen, maar ga er desnoods op een matras op de grond naast liggen en doe alsof je zelf ook slaapt. Na een paar dagen zal hij weten wat de bedoeling is en rustig in slaap vallen. Alleen laten huilen is in mijn ogen nooit de juiste oplossing.

Succes, het is niet makkelijk (zegt de moeder om half 5 's nachts met een wakker kindje naast zich).

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 05:40

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:16

Mijn zoontje van 1,5 is soms ook nog wel slechte onrustige slaper snachts. Ik ben een strak slaapritme aan gaan houden. Was wel moeilijk, want overdag sliep hij 4x en snachts 7x wakker. Dus moest hem overdag ook wel eens wakker houden. Hij ging toen twee keer en snachts sliep hij al beter. Ik zorg ook dat hij genoeg gegeten heeft. Savonds iets minder drinkt. Ivm natte luier en honger. En als hij begint met huilen niet meteen er na toe rennen. Want hij huilde soms eventjes terwijl gewoon sliep. Ik ging eerst luisteren wat voor huiltje het was. Want als hij sliep klonk het heel anders als hij wakker was.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:26

De 11 maanden sprong ?
Zoon hier heeft hetzelfde. Slapen gaat hier ook met ups en downs. Als hij in een sprong zit is het slapen prut. Op dit moment wil hij alleen slapen als ik naast hem lig.