Warboel schreef:Neej schreef:HerkenbaarMijn MBP van nu dik 4 jaar oud is ook zo traag als dikke poep door een theezeefje. Geen idee waar het 'm in zit, m'n OS alleen al vreet al 3,5 gig geheugen dus er blijft ook niet zoveel meer over. Maar hij dóet het nog wel, en verder loopt ie niet vast, hij crasht niet, hij is eigenlijk bést lief. Ik voel me zo bezwaard om 'm te vervangen
Het is een proces Neej, het is een proces...![]()
Elke keer denk ik "ha! Nu ga ik toch eens kijken voor een nieuwe" en dan zie ik m'n lieve trouwe Macje zo op tafel liggen.. En dan kan ik het niet opbrengen om 'm te vervangen![]()
Overigens heb ik toen ik 'm aanschafte begin 2011 er gelijk 8 GB RAM in laten zetten dus dat scheelt al enorm, met El Capitan erop is 'ie echt enórm vooruit gegaan qua snelheid.
Alleen ja, Adobe wordt steeds zwaarder natuurlijk. InDesign trekt 'ie bijvoorbeeld erg slecht, Illustrator gaat nog wel goed en Photoshop een beetje er tussen in. Arm ding
Ik heb mijne ook 5 jaar en ineens begaf de accu het(een ander probleem) maar omdat hij ook slomer werd heb ik hem ook leeg laten halen en opnieuw installeren, er zaten allerlei bestanden/dingen op die met downloaden van dingen zijn meegekomen waardoor hij vol zat(terwijl dat eigenlijk niet zo kon zijn. Nu kan ik gewoon weer 3 adobe programma's openen zonder problemen! Was geloof ik als je alleen dat liet doen iets van 20 euro, scheelt je dan een hoop geld
of je moet natuurlijk graag een nieuwe willen, dan zou ik hem inruilen terwijl je een nieuwe koopt!
Mijn MBP van nu dik 4 jaar oud is ook zo traag als dikke poep door een theezeefje. Geen idee waar het 'm in zit, m'n OS alleen al vreet al 3,5 gig geheugen dus er blijft ook niet zoveel meer over. Maar hij dóet het nog wel, en verder loopt ie niet vast, hij crasht niet, hij is eigenlijk bést lief. Ik voel me zo bezwaard om 'm te vervangen 

.We zijn matties
heb een Macbook Pro die nu bijna 5 jaar is. Hij doet het opzich nog prima, maar merk dat hij trager wordt met bijvoorbeeld Photoshop of Illustrator, terwijl ik die programma's echt heel hard nodig heb. Laatst nog een nieuwe lader gekocht. Ik kan 'm nu nog inruilen. Heb nu maar gewoon genoeg gespaard voor een nieuwe, zodat ik elk moment kan beslissen
of nog even wacht tot de nieuwe er zijn.