"Gered" dankzij je mobieltje, wie heeft het mee gemaakt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: "Gered" dankzij je mobieltje, wie heeft het mee gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:52

Oké succes met de verkoop

Ahzo dan zorgen dat je ook optijd terug bent en niet te ver weg gaan

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:36

Ohh, ik dacht ook dat dit pas gebeurd is! Zo lijkt je topic wel bedoeld, om het verhaal even kwijt te moeten :)
Misschien even duidelijker in de OP zetten dat je benieuwd bent naar verhalen hoe andere bokkers gered zijn door hun telefoon.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:55

je kan toch altijd wel bellen desnoods dat vrienden je gaan zoeken of iemand met een boot en goed licht, om nou een hele winter nacht ergens te gaan liggen wachten tot het licht word... de mensen thuis worden dan toch ook ongerust. je battery zal maar wel leeg gaan en er word wel iemand onwel.. of er komt toch rot weer aan.

ik heb ook al eens iemand die gevallen was met paard en al kunnen zoeken in het bos, gelukkig was ik bekend met het bos en kon ze uitleggen waar ze lag, met nog iemand van stal toen de ambulance nog de weg gewezen ze moest mee na het ziekenhuis.

die vrouw gaat niet meer het bos in zonder gps volgens mij op haar telefoon of andere apparaatje.

ik zelf heb ook al eens na stal gebeld dat een paard er aan kwam rennen, de staleigenaar was net op tijd met de fiets voordat ze de drukkere weg over kon . waren jagers aan het schieten.. gelukkig zagen hun dat gebeuren en brachten mij met de auto na mijn paard terug.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:25

Noodgeval of niet, de politie en hulpdiensten zijn er ook voor dit soort situaties hoor. Ik zou zeker ook gebeld hebben.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:39

Mooi verhaal :') ik zou ook zeker gebeld hebben hoor haha.

Ik was laatst ook behoorlijk blij dat ik een telefoon bij me had.. Was op buitenrit in de Ardennen en zat ergens midden in het bos op een berg toen mijn paardje verkeerd stapte, uitgleed en we samen omvielen. Godzijdank had zij wel redelijk snel haar balans en is dus niet vol op mij terecht gekomen en bleef ze daarna staan.. Maar ik had wel mijn sleutelbeen gebroken. Ik dacht echt 'Oh god, hoe kom ik van deze berg'. Maar kon dus een vriendin in de buurt bellen en die heeft me gered met haar 4x4 :') met de buurman mee zodat zij het paard kon terug rijden..

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:53

Ik ben ooit gered door mijn vader te bellen :+ in woonde 15km verderop en mijn vriend was die avond niet bij mij. Woonde op dat moment anti kraak in een school gebouw en had 1 hoek afgeschermd om de slapen.

Ik ben als de dood voor spinnen, kleintjes oke gaat nog durf ik nog dood te maken maar grote echt niet.
Zat er in de opening een mega dikke zwarte rioolspin... ik gillen natuurlijk maar er was niemand thuis. Heb voor mijn gevoel uren naar die spin zitten staren niet wetende wat te doen (ik zat op bed was ongeveer 11 uur savonds). Dus ik mijn vader gebeld wat te doen. En die geweldige vent is gekomen! maarja moest wel de deur open doen...
na een 10 tal minuten begon de spin te lopen en liep hij onder mn bed... ben er als een gek afgesprongen, schoenen aan gedaan en naar buiten gerend..

Mijn vader heeft de spin dood gemaakt maar ik durfde daar niet alleen meer te slapen dus ben met hem mee naar huis gegaan en lekker op mijn oude kamer in mijn oude bed geslapen ♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:57

Haha elisexjoelle zo herkenbaar!

Had ik ook mijn allereerste nacht alleen wonen, een gigantische bruine harige spin! Ook rond 11u s avonds en ook mijn vader is me, dankzij mijn mobiel, komen redden (hoewel die wel een stukje verder woonde oeps..)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:38

Dit verhaal heb je toch al eens gepost?

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:51

Heb laatst vast gezeten op zolder. Dacht dat ik een kast wel alleen naar beneden kon tillen, niet dus. Kon de draai niet maken en toen zat hij vast tussen de leuning en de muur, hij ging geen kant meer op. En ik kon niet naar beneden. Had ook geen telefoon bij me :(
Mijn zoontje heeft mijn telefoon opgehaald zodat ik de buurvrouw kon bellen, en vond de bevrijding gelukkig snel plaats *\o/* *\o/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 00:16

EliseXJoelle schreef:
Ik ben ooit gered door mijn vader te bellen :+ in woonde 15km verderop en mijn vriend was die avond niet bij mij. Woonde op dat moment anti kraak in een school gebouw en had 1 hoek afgeschermd om de slapen.

Ik ben als de dood voor spinnen, kleintjes oke gaat nog durf ik nog dood te maken maar grote echt niet.
Zat er in de opening een mega dikke zwarte rioolspin... ik gillen natuurlijk maar er was niemand thuis. Heb voor mijn gevoel uren naar die spin zitten staren niet wetende wat te doen (ik zat op bed was ongeveer 11 uur savonds). Dus ik mijn vader gebeld wat te doen. En die geweldige vent is gekomen! maarja moest wel de deur open doen...
na een 10 tal minuten begon de spin te lopen en liep hij onder mn bed... ben er als een gek afgesprongen, schoenen aan gedaan en naar buiten gerend..

Mijn vader heeft de spin dood gemaakt maar ik durfde daar niet alleen meer te slapen dus ben met hem mee naar huis gegaan en lekker op mijn oude kamer in mijn oude bed geslapen ♡

_O- _O- _O- _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:36

tinkerteun schreef:
Heb laatst vast gezeten op zolder. Dacht dat ik een kast wel alleen naar beneden kon tillen, niet dus. Kon de draai niet maken en toen zat hij vast tussen de leuning en de muur, hij ging geen kant meer op. En ik kon niet naar beneden. Had ook geen telefoon bij me :(
Mijn zoontje heeft mijn telefoon opgehaald zodat ik de buurvrouw kon bellen, en vond de bevrijding gelukkig snel plaats *\o/* *\o/*

oeps das banketstaaf, dat soort acties heb ik ook alleen heb ik geen zoon die me even de telefoon aan kan geven. dan krijg je acties van door het raam klimmen op het dak van de schuur en via de container op de grond.. en hopen dar de achterdeur open is.. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:52

Jeetje wat een verhalen, gelukkig allemaal met goede afloop.
Ik heb eens opgesloten gezeten in mijn zadelkast van 2x2 meter. Het waaide die dag en de deur sloeg achter me dicht, en het schuifje was precies in het gaatje gegaan. Gelukkig mijn telefoon bij me want ik was de enige die daar moest zijn, geen stallen of zadelkasten in de buurt :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:08

Jup, met een gebroken bovenbeen (helemaal doormidden dus daar kruip je nog geen meter mee) in een stukje bos waar echt zelden iemand komt. Dan ben je heel blij met je mobiel :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:25

Wanneer 9 km van huis je sulky opeens door midden knapt. Sta je daar in the middle of nowhere. Met je pony en je tweedelige kar en een meisje haha. Snel paps gebeld en die haalde de sulky op en ik kon het hele eind naar huis fietsen met de pony aan de hand...
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 15-12-15 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:31

wel eens door gps de weg terug gevonden ( 15 km verkeerde kant op oepsie )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:38

Gered, gered... Ik was er enorm blij mee!
Ik had laatst op geen 2 kilometer van stal dat mijn pony voor de wagen ineens viel.
Volledig onderuit, ik eraf gelanceerd en pony liep na opstaan weer door.
Ik gelijk mijn ouders gebeld die als een gek naar stal zijn gereden.
Nog terwijl ik ze aan de telefoon had werd hij gevangen verderop door een mevrouw.
Ik liep nog, hij ook gelukkig.
Staleigenaar vroeg gelijk als eerste of hij een dierenarts moest bellen ja of nee.
Met moeders en pony ben ik naar stal gewandeld, en mijn vader heeft mijn marathonwagen uit de berm geplukt en naar huis gesleept.
Er stond wel 170 PK voor vertelde hij heel trots, dat had mijn wagen vast nooit eerder meegemaakt dacht hij. :')

Mijn pony heeft er trouwens niks aan overgehouden, en vind het nog net zo leuk als hij dat altijd al vond.
Maar ik merk wel dat hij eerder gerust tegen wilde sputteren, wat hij nu wel laat.
Hij was echt doodbraaf toen hij viel, maar hij beseft overduidelijk dat asfalt echt hard is als je er op valt. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 02:08

Meerdere keren, de 2 die me het meeste bijgebleven zijn: mijn gebroken heup midden op de zandvlakte in de drunense duinen en de keer dat mijn vriend iemand buiten probeerde te houden en diegene behoorlijk agressief werd. Achteraf bleek ie een mes bij te hebben. Krijg nog steeds kippenvel als ik eraan denk...

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 02:36

xyzutu2 schreef:
Leuk avontuur! :D

Wat ik alleen niet begrijp; waarom zo groot alarm slaan en alle hulpdiensten aan het werk zetten als je ook gewoon een nachtje zou kunnen wachten? Het vriest niet en als je een kajuit hebt zit je droog en uit de wind, en aangezien je vastgelopen bent zit je niet op open water en ben je geen gevaar voor andere boten. Misschien was het wel noodzakelijk hoor, bijvoorbeeld omdat het voor een van de passagiers noodzakelijk is om snel thuis te komen ivm medicatie, maar zoals je het beschrijft klinkt het alsof er veel mensen en alarmdiensten ook behoorlijk lang aan het werk zijn gezet voor een niet zo heel erg groot probleem (maar zolals gezegd kan ik dat verkeerd geinterpreteerd hebben).

wil hier toch even op reageren, hier zijn hulpdiensten toch voor?
ze heeft geen 112 gebeld maar het normale nummer. de mensen verkeerde wel degelijk in een noodsituatie, vast gelopen boten maken namelijk grote kans tot omslaan, doordat hun zwaartepunt hoger komt te liggen. daarnaast is het zelfs met dit weertype geen goed plan om op een boot te slapen zonder daarvoor uitgerust te zijn (ligt overigens ook aan het type boot). onderkoeling ligt echt wel om de hoek als je in de wind ligt op "open" water, en lichamelijk niks doet (slapen).

Mochten ze overigens niet de hulpdiensten gebeld hebben zou er een zoekactie op touw zijn gezet aangezien ze zijn gaan varen voor een dagje maar niet zijn terug gekeerd.

daarnaast blijft het altijd de keuze van de hulpdiensten zelf om in actie te komen of niet. dat is een afweging die zij moeten maken. ik weet zeker dat andere "spoedgevallen hier geen last van hebben ondervonden aangezien die zouden zijn voor gegaan.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 03:52

xxrossiexx schreef:
xyzutu2 schreef:
Leuk avontuur! :D

Wat ik alleen niet begrijp; waarom zo groot alarm slaan en alle hulpdiensten aan het werk zetten als je ook gewoon een nachtje zou kunnen wachten? Het vriest niet en als je een kajuit hebt zit je droog en uit de wind, en aangezien je vastgelopen bent zit je niet op open water en ben je geen gevaar voor andere boten. Misschien was het wel noodzakelijk hoor, bijvoorbeeld omdat het voor een van de passagiers noodzakelijk is om snel thuis te komen ivm medicatie, maar zoals je het beschrijft klinkt het alsof er veel mensen en alarmdiensten ook behoorlijk lang aan het werk zijn gezet voor een niet zo heel erg groot probleem (maar zolals gezegd kan ik dat verkeerd geinterpreteerd hebben).

wil hier toch even op reageren, hier zijn hulpdiensten toch voor?
ze heeft geen 112 gebeld maar het normale nummer. de mensen verkeerde wel degelijk in een noodsituatie, vast gelopen boten maken namelijk grote kans tot omslaan, doordat hun zwaartepunt hoger komt te liggen. daarnaast is het zelfs met dit weertype geen goed plan om op een boot te slapen zonder daarvoor uitgerust te zijn (ligt overigens ook aan het type boot). onderkoeling ligt echt wel om de hoek als je in de wind ligt op "open" water, en lichamelijk niks doet (slapen).

Mochten ze overigens niet de hulpdiensten gebeld hebben zou er een zoekactie op touw zijn gezet aangezien ze zijn gaan varen voor een dagje maar niet zijn terug gekeerd.

daarnaast blijft het altijd de keuze van de hulpdiensten zelf om in actie te komen of niet. dat is een afweging die zij moeten maken. ik weet zeker dat andere "spoedgevallen hier geen last van hebben ondervonden aangezien die zouden zijn voor gegaan.

Rossie je overdrijft

Ik heb jaren gezeild op dat stukje water en ken de situatie ongeveer. In mijn ogen is er nooit een acute noodsituatie geweest, om daarin niet te recht tekomen kan ik mij indenken dat de diensten niet tot de volgende ochtend hebben gewacht. gezien de tijd van donker kan een nacht koud en vooral heel lang zijn.
Het is misschien oncomfortabel maar een boot slaat niet om als die is vastgelopen, er is geen getij of stroming. Ook scheepvaart verkeer is er dan niet meer omdat de sluizen niet meer open zijn.

TS heeft door een heel slechte planning zich in de problemen gebracht rond een uur in de middag weg, 2 x 1,5 uur varen lijk mij al heel krap, zou eerder zeggen 2,5 uur maar ik ken de boot niet.
2x de sluis bij nijkerk door en ook nog in spakenburg willen wandelen. Het donker was met die planning niet te vermijden.
Ook was er geen waterkaart aan boord en een kompas mis ik ook in het verhaal.

Mensen gaan gewoon te onvoorbereid op stap, heb daar vaker duitsers met een autokaart zien vastlopen. die snapten van de vaargeul ook niets; een kortere weg is er op het nuldernauw ook niet.

Ik denk niet dat de haven de nooddiensten gewaarschuwd zou hebben, er gaan veel bootjes naar een andere haven waar overnacht wordt.
vrienden en kennissen hadden waarschijnlijk ,s avonds gewoon gebeld.

TS heeft zelf ook "Gered" geschreven.

Wel ze had gelukkig wel haar mobiel bij haar die erger en vervelender heeft voorkomen.
Een leerzame ervaring die veel vervelender had kunnen verlopen, zeker gezien de medicatie van haar partner.

Ik heb op fietstochten om veiligheidsredenen ook een mobieltje en identificatie bij mij. Gemerkt dat bereik in de bergen soms wel heel beperkt is. Gelukkig nooit voor een echte noodsituatie nodig gehad.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 06:48

Om 3 uur in de nacht vast komen te zitten met de motorfiets in het mulle zand. Kreeg hem met geen mogelijkheid meer naar voor of naar achter!
Ergens in the middle of weet ik veel waar Maasvlakte strand...
Gelukkig mobiele telefoon bij. En eerst de ANWB gebeld. "daar komen wij niet voor... Maar u kunt de sleep dienst bellen!"
"heeft u pen en papier?" Nee, wel een heleboel zand en een stokje!
Koste me €250 om los te laten trekken. Had ik zelf echt nooit voor elkaar gekregen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:06

Regelmatig met pech langs de weg.

1 keer was ik als begeleiding mee op een beginnersrit waarmee we een stapritje over het strand maakte. Ineens kwamen er 2 mensen hard uit de duinen rennen. De paarden schrokken en gingen op hol. Ik kon mijn paard om trekken en zag zo hoe de rest van de groep in de verte verdween met her en der gevallen ruiters op t strand. 1 van de ruiters was bewusteloos maar kwam snel bij. Echter ze wist niet welk jaar t was en waar ze was. 112 gebeld en de stal waarvoor ik reed dat de paarden onderweg naar huis waren. Al kwamen er ook een paar terug. De ambulance was er snel maar kon niet t duin door dus de kustwacht bracht de hulpverleners naar ons toe. Besloten werd om de trauma heli te laten komen om haar over te vliegen naar t ziekenhuis. Inmiddels was de staleigenaar er ookmet een vriendin van mij enhij heeft de ruiters terug naar stal gebracht terwijl mijn vriendin en ik te paard met diverse handpaarden terug zijn gestapt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 09:06

Wat ben je blij met je mobiel als je met een gebroken iets in the middle of nowhere ligt!
Stel dat je die niet bij je had,wie weet hoe lang je dan moet blijven liggen.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:27

Oef!
Gelukkig zelf nooit iets "ernstigs" mee gemaakt.
Wel mezelf een paar keer buiten gesloten dat ik de deur uit liep zonder sleutel en de deur achter mij dicht viel :+ Zo blij dan met een telefoon op zak. Oude buren hadden een sleutel, maar waar wij nu wonen, is dat niet het geval.
Kan ook de poort niet in, want die zit altijd op slot :+ Buurmeisje komt anders altijd zo binnen zetten waar ik niet vrolijk van wordt.

Wel een keertje dat ik onderweg met de trailer was en was bijna thuis. Paard flipte hem toen helemaal en dacht echt dat hij was gaan liggen. Gelijk iemand gebeld die in de buurt woont en is naar stal gekomen (normaal is er niemand aanwezig of toevallig de veehouder, maar ook niet altijd zo). Samen toen paard eruit gehaald. Durfde toen niet te stoppen, ook omdat ik al zo dichtbij huis was en uitladen kon ook niet. Was veel te bang dat hij er niet meer in wilde.
Bleek hij zijn hooinet helemaal losgetrokken te hebben en erbovenop te staan, waardoor hij was uitgegleden en de rubberen matten ook had meegenomen. Hij stond nog wel, maar fatsoenlijk staan lukte niet door alles.
Hoe hij het voor elkaar gekregen heeft, weet ik niet, want het rubber was helemaal gescheurd :+ Waren gloednieuwe matten van nog geen half jaar oud waar we keurig voor zorgden. Dus door uitdroging kon het ook niet. En zaten vast :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:37

unihorses schreef:

Dit. Dat heeft tegenwoordig toch elke telefoon? Had je op je boot ook kunnen gebruiken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 09:39

knollentuin schreef:
unihorses schreef:

Dit. Dat heeft tegenwoordig toch elke telefoon? Had je op je boot ook kunnen gebruiken

We waren niet verdwaald,de vaarroute daar was omgelegd vanwege zandwinning,en dat wisten we niet.