Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ik zou ook zeker gebeld hebben hoor haha.
met de buurman mee zodat zij het paard kon terug rijden..
in woonde 15km verderop en mijn vriend was die avond niet bij mij. Woonde op dat moment anti kraak in een school gebouw en had 1 hoek afgeschermd om de slapen.
EliseXJoelle schreef:Ik ben ooit gered door mijn vader te bellenin woonde 15km verderop en mijn vriend was die avond niet bij mij. Woonde op dat moment anti kraak in een school gebouw en had 1 hoek afgeschermd om de slapen.
Ik ben als de dood voor spinnen, kleintjes oke gaat nog durf ik nog dood te maken maar grote echt niet.
Zat er in de opening een mega dikke zwarte rioolspin... ik gillen natuurlijk maar er was niemand thuis. Heb voor mijn gevoel uren naar die spin zitten staren niet wetende wat te doen (ik zat op bed was ongeveer 11 uur savonds). Dus ik mijn vader gebeld wat te doen. En die geweldige vent is gekomen! maarja moest wel de deur open doen...
na een 10 tal minuten begon de spin te lopen en liep hij onder mn bed... ben er als een gek afgesprongen, schoenen aan gedaan en naar buiten gerend..
Mijn vader heeft de spin dood gemaakt maar ik durfde daar niet alleen meer te slapen dus ben met hem mee naar huis gegaan en lekker op mijn oude kamer in mijn oude bed geslapen ♡
tinkerteun schreef:Heb laatst vast gezeten op zolder. Dacht dat ik een kast wel alleen naar beneden kon tillen, niet dus. Kon de draai niet maken en toen zat hij vast tussen de leuning en de muur, hij ging geen kant meer op. En ik kon niet naar beneden. Had ook geen telefoon bij me![]()
Mijn zoontje heeft mijn telefoon opgehaald zodat ik de buurvrouw kon bellen, en vond de bevrijding gelukkig snel plaats![]()
xyzutu2 schreef:Leuk avontuur!![]()
Wat ik alleen niet begrijp; waarom zo groot alarm slaan en alle hulpdiensten aan het werk zetten als je ook gewoon een nachtje zou kunnen wachten? Het vriest niet en als je een kajuit hebt zit je droog en uit de wind, en aangezien je vastgelopen bent zit je niet op open water en ben je geen gevaar voor andere boten. Misschien was het wel noodzakelijk hoor, bijvoorbeeld omdat het voor een van de passagiers noodzakelijk is om snel thuis te komen ivm medicatie, maar zoals je het beschrijft klinkt het alsof er veel mensen en alarmdiensten ook behoorlijk lang aan het werk zijn gezet voor een niet zo heel erg groot probleem (maar zolals gezegd kan ik dat verkeerd geinterpreteerd hebben).
xxrossiexx schreef:xyzutu2 schreef:Leuk avontuur!![]()
Wat ik alleen niet begrijp; waarom zo groot alarm slaan en alle hulpdiensten aan het werk zetten als je ook gewoon een nachtje zou kunnen wachten? Het vriest niet en als je een kajuit hebt zit je droog en uit de wind, en aangezien je vastgelopen bent zit je niet op open water en ben je geen gevaar voor andere boten. Misschien was het wel noodzakelijk hoor, bijvoorbeeld omdat het voor een van de passagiers noodzakelijk is om snel thuis te komen ivm medicatie, maar zoals je het beschrijft klinkt het alsof er veel mensen en alarmdiensten ook behoorlijk lang aan het werk zijn gezet voor een niet zo heel erg groot probleem (maar zolals gezegd kan ik dat verkeerd geinterpreteerd hebben).
wil hier toch even op reageren, hier zijn hulpdiensten toch voor?
ze heeft geen 112 gebeld maar het normale nummer. de mensen verkeerde wel degelijk in een noodsituatie, vast gelopen boten maken namelijk grote kans tot omslaan, doordat hun zwaartepunt hoger komt te liggen. daarnaast is het zelfs met dit weertype geen goed plan om op een boot te slapen zonder daarvoor uitgerust te zijn (ligt overigens ook aan het type boot). onderkoeling ligt echt wel om de hoek als je in de wind ligt op "open" water, en lichamelijk niks doet (slapen).
Mochten ze overigens niet de hulpdiensten gebeld hebben zou er een zoekactie op touw zijn gezet aangezien ze zijn gaan varen voor een dagje maar niet zijn terug gekeerd.
daarnaast blijft het altijd de keuze van de hulpdiensten zelf om in actie te komen of niet. dat is een afweging die zij moeten maken. ik weet zeker dat andere "spoedgevallen hier geen last van hebben ondervonden aangezien die zouden zijn voor gegaan.
Zo blij dan met een telefoon op zak. Oude buren hadden een sleutel, maar waar wij nu wonen, is dat niet het geval.
Buurmeisje komt anders altijd zo binnen zetten waar ik niet vrolijk van wordt.
Waren gloednieuwe matten van nog geen half jaar oud waar we keurig voor zorgden. Dus door uitdroging kon het ook niet. En zaten vast