Pil vergeten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tinkermiep

Re: Pil vergeten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:05

Inderdaad eerst goed je bijsluiter lezen: van A tot Z

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:07

Ik dacht altijd dat de bijsluiter zei dat je je pil binnen 36 uur moest nemen vanaf je laatste pil. Normaal gesproken als je het dus een dag bent vergeten neem je de volgende dag gewoon de pil en klaar. Gewoon goed je bijsluiter lezen en zien wat je moet doen. Normaal gespoken is 1 vergeten pil geen probleem en zou je nog steeds even goed moeten beschermen.

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 21:08

bijsluiter gelezen... dat ik daar niet meteen aan dacht vind ik ook een beetje stom van mezelf

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:10

In zo'n geval zou ik even de apotheek bellen en vragen of je de apotheker (dus niet de apothekersassistente die de telefoon waarschijnlijk op zal nemen) kunt spreken. Ik heb dit een keer gedaan toen ik per ongeluk 2 pillen (geen anticonceptiepil) had geslikt in plaats van 1 en ik wilde weten wat ik nu verder moest doen - of ik mijn volgende pil moest overslaan o.i.d. Anyway, ik vroeg of ik de apotheker mocht spreken en kreeg deze direct te spreken.

Echter is je reguliere apotheek nu natuurlijk gesloten en ik weet niet of je de noodapotheek zo kunt bereiken. Misschien even de huisartsenpost bellen?

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 21:20

Fish_n_Chips schreef:
In zo'n geval zou ik even de apotheek bellen en vragen of je de apotheker (dus niet de apothekersassistente die de telefoon waarschijnlijk op zal nemen) kunt spreken. Ik heb dit een keer gedaan toen ik per ongeluk 2 pillen (geen anticonceptiepil) had geslikt in plaats van 1 en ik wilde weten wat ik nu verder moest doen - of ik mijn volgende pil moest overslaan o.i.d. Anyway, ik vroeg of ik de apotheker mocht spreken en kreeg deze direct te spreken.

Echter is je reguliere apotheek nu natuurlijk gesloten en ik weet niet of je de noodapotheek zo kunt bereiken. Misschien even de huisartsenpost bellen?

ja ik denk dat ik morgen (ookal is het een zondag) even bel naar de huisartsenpost oid. Dat zij me verder kunnen helpen. Ik heb nu maar gewoon 2 pillen geslikt. Bijsluiter zegt dat ik zwanger kan zijn. Ik bel morgen maar

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:44

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:54

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik ben soms wel meerdere dagen achter elkaar de pil vergeten en nu niet meer aan de pil. Nog nooit zwanger geworden. Als je een normale regelmatige cyclus hebt, kan je in ieder geval niet zwanger worden de eerste paar dagen na je menstruatie en de laatste paar dagen voor je menstruatie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:00

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:37