stalking/dreiging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:02

Awwijk24 schreef:
Purny dat jij ook een uitkering krijgt wil niet zeggen dat onze levens en vaste lasten overeen komen.

Succes met het achterhalen van je stalker. Lijkt me doodeng. Ik kan er al niet tegen als iemand te lang achter me aan loopt

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 12:08

purny schreef:
Awwijk24 schreef:
Purny dat jij ook een uitkering krijgt wil niet zeggen dat onze levens en vaste lasten overeen komen.

Succes met het achterhalen van je stalker. Lijkt me doodeng. Ik kan er al niet tegen als iemand te lang achter me aan loopt

Zal ik zeker niet doen. Als iemand dat nodig vind zegt dat meer over die persoon dan over mij. Meestal zijn dat mensen die bang zijn zelf te kort te komen. Helaas had ik t gewoon nodig om rond te komen en dat mensen daar geen begrip voor hebben moeten ze zelf weten. Ik laat me iig niet chanteren dat als ik t hier niet weg haal iemand me aan gaat geven bij de gemeente. Heb wel genoeg over me heen gekregen afgelopen tijd dacht ik zo maar als iemand vind dat die schop na moet geven, ik hou niemand tegen.

Het is idd heel beangstigend om te weten dat je in de gaten gehouden worden maar heb ook het idee dat ik mezelf gek maak. Precies wat je zegt als iemand te lang achter je loopt is t al irritant. Als iemand nu te lang achter me loopt denkt ik gelijk "zou dat hem zijn".

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:11

Kan je zelf geen verdedigingscursus gaan doen of op een vechtsport? Daar heb ik in ieder geval heel veel aan gehad en het geeft me rust om te weten dat ik in nood met 1 handeling iemand neer kan leggen.

PureSG

Re: stalking/dreiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:22

Jeetje wat heftig. Ik krijg er de kriebels van als ik je verhaal zo lees.
Wat gaat de politie hier verder aan doen? Heb je afspraken staan met hun, dat als er bv weer iets voorvalt ze direct iemand langssturen? Of dat de wijkagent extra patrouilleert rondom jouw gebouw?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:28

Ts, wat moet dit lastig zijn zeg! Knap dat jij nog thuis durft te zijn. Ik heb ook 2 honden lopen, maar zou me ondanks dat toch niet meer op mijn gemak voelen!

Goed dat je in elk geval telkens de politie op de hoogte brengt, dan zijn ze in elk geval bekend.
Misschien kunnen ze wat vaker surveilleren in je buurt?

Over het zwartwerken hoeft hier niets gezegd te worden, staat los van het feit dat je gestalkt wordt. Slim of niet, eigen keus en eerlijk, ik snap je wel. Een uitkering is zeker niet altijd makkelijk en heb je inderdaad vaak dat je maar net rond kunt komen. Zie het zelf bij mijn moeder. En overleven moet je toch!

En alles wat je niet vertrouwd, aangeven bij de politie. Hierboven werd ergens de tip gegeven om een whatsapp groepje te maken met buren en omstaanders. Dit lijkt me ook wel een slim idee. Zo kunnen jullie elkaar misschien wel helpen!

Ik wil je veel sterkte, succes en wijsheid wensen voor komende tijd.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 12:32

Ik heb kickboksen gedaan jaren lang. Ben ook helemaal niet bang aangelegd. Dit sluipt er gewoon ontzettend in. Wat zelf verdediging betreft heb ik zo iemand na de grond als het moet maar wanneer iemand een wapen heeft dan laat je dat wel. Tegenwoordig is er geen inbreken of overvaller meer die het zonder wapen komt doen.

Politie kan weinig doen. Als ik bel zullen ze er idd direct zijn en heb goed contact met de wijkagent die hier ook regelmatig is. Verder is het afwachten tot er sporen achter gelaten worden of dat de dader een keer laat weten wat hij wil zodat we weten welke richting we moeten kijken.

Eigenlijk hoop ik na alle maatregelen dat het gewoon is afgelopen nu. Ze hebben mijn geld ze hebben me bang gemaakt. Zou niet weten wat je als dader nog meer zou willen.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 12:35

Loez dankjewel. Het is idd erg eng. Ik heb verder geen buren alleen een achter buurman en daar heb ik goed contact mee. Hij is op de hoogte van alles en Let ook goed op als ik weg ben.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:43

Je hebt ook goedkopere camera's voor in huis is dat geen idee? En goedkopere alarmen dat als de deur opengaat er iets piept dat bevestig je aan je deur en kozijn kan je ook erop plakken eventueel.

Politie doet tegenwoordig weinig,mits je beroemd bent. Zelf ook poosje gestalkt maar tot er fysiek geweld gebruikt word doen ze niks...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:53

Jeetje, wat eng :oo .
Lagen er nog reservesleutels in huis toen er ingebroken werd? Zo ja, zou ik ook de sloten vervangen. Sommige sleutels zijn heel makkelijk na te maken als ze er een afdruk van hebben. Ik heb anderhalf jaar geleden de sloten van mijn huis veranderd. Sinds ik hier woon raakte in nogal eens wat kwijt en dat kwam ik dan echt op bizarre plaatsen weer tegen. Nu ben ik een chaoot, dus daar stak ik het maar op. Toen ik dingen tegen kwam in mijn huis waarvan ik toch vrij zeker van was dat die niet van mij waren, begon ik te twijfelen. Nadat mijn zus om een bepaalde cd vroeg en er een doos met 200 cd's en cd singles verdwenen bleek, waarvan 3 mensen met zekerheid wisten te vertellen waar die hoorde te staan maar die plek was nu leeg, wist ik het zeker, er kwam iemand in mijn huis met een sleutel als ik niet thuis was. Dezelfde dag nog de sloten veranderd en sindsdien vind ik steeds minder dingen op bizarre plaatsen terug. Wel op vreemde plaatsen, maar ik ben nu eenmaal een chaoot :+

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:18

Jeetje snap dat dit niet echt grappig meer is. Wie zou je dit willen aandoen? Het is toch bizar hoe iemand willens en wetens jou angst wil aanjagen. Ik hoop dat dit snel ophoudt!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:41

Heb je een naambordje hangen??
Dan kan de dader zien dat er iemand anders op het adres woont dan dat hij in gedachten heeft.
Desnoods een naambordje die je verzint, Saskia huppeldepup of Desiree bla bla of een naambordje bestaand uit man en vrouw bijvoorbeeld Joris Jansen en Floor Klaassen

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:56

Bah wat vreselijk zeg! Ik weet zo eigg niks om je te helpen maar wilde even zeggen dat ik het heel dapper van je vjnd dat je je niet zomaar laat wegjagen!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:12

Stalker denkt niet als een normaal mens. Ik raad aan om iemand te zoeken die er verstand van heeft, er voor geleerd heeft. Weten welke fase de persoon zit en is waar je op moet letten. Die kan vast betere tips geven over wat je wel en niet moet doen.
Een hond lijkt me idd een goed idee om iig wat extra ogen en oren te hebben in je directe omgeving.
Sterkte iig!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:20

Er was op sbs 6 zo'n programma over gestalkt. Misschien dat je die kan bellen om advies te vragen wat je het beste kan doen.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 14:44

paardje1983 schreef:
Er was op sbs 6 zo'n programma over gestalkt. Misschien dat je die kan bellen om advies te vragen wat je het beste kan doen.

Daarvoor duurt dit nog maar veel te kort. Dat programma gaat over mensen die al jaren gestalkt worden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:09

Awwijk24 schreef:
paardje1983 schreef:

Daarvoor duurt dit nog maar veel te kort. Dat programma gaat over mensen die al jaren gestalkt worden.

Denk dat dat niet perse uitmaakt, maar je zou je af kunnen vragen of je dit op tv wil gaan oplossen...

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:07

Niet om op tv uit te zenden maar gewoon bellen om advies te vragen

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:22

Na ruim 4-5 jaar gestalkt en bedreigd te zijn kan ik wel zeggen dat ik aardig wat ervaring hiermee heb.

Mijn advies;
-maak iedere keer melding bij de politie
-bewaar de toegestuurde items
-houd een dagboek bij van iedere gebeurtenis incl tijd
-zijn andere mensen getuigen of hebben ze wat gezien? Laat hun dit opschrijven, ondertekenen en inleveren bij de politie
-zorg dat al je social media op privé staan

Om je eigen gevoel te verbeteren kun je een geluidskastje kopen. Je trekt het touwtje eruit en dat ding maakt een rot herrie. Programeer op je telefoon nummers in waarvan je weet dat ze snel opnemen. Plaats dummy camera's echte zullen waarschijnlijk niet mogen dat moet via een aanvraag bij de rechter.

Let op dat je niet teveel eigen rechter gaat spelen. Dit kan straks eventueel compleet tegen je werken

Ik wens je heel veel sterkte.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:24

Omdat dit topic is aangemaakt door een niet-toegestaan SchaduwAccount (SA), plaats ik hier een slotje.