Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

We zijn het nu zeker aan het overwegen. 44Myrthe44 schreef:Goof schreef:Als je verhuist naar een andere plek kun je inderdaad tussentijds overstappen van school.
Als je wil overstappen naar een andere school omdat je een ander niveau wil doen zal je niet zomaar toegelaten worden. Om dezelfde reden die ik eerder in dit topic al noemde.
Scholen hebben regels en afspraken voor dit soort dingen. Als iedereen die geen motivatie meer heeft, geen zin meer heeft, stress heeft, een paar onvoldoendes haalt en het niet meer ziet zitten etc etc maar over wil stappen wordt het een chaos.
Daarom worden schooljaren gewoon afgemaakt.
dit is echt je reinste onzin, geen idee waar je dit vandaan hebt.
Op een goede school ben je geen nummertje en kan je gewoon overstappen als het voor jou nodig is. Heb je inderdaad een school die denkt zoals hierboven, wegwezen daar!
Goof schreef:Scholen hebben regels en afspraken voor dit soort dingen. Als iedereen die geen motivatie meer heeft, geen zin meer heeft, stress heeft, een paar onvoldoendes haalt en het niet meer ziet zitten etc etc maar over wil stappen wordt het een chaos.
Daarom worden schooljaren gewoon afgemaakt.
Goof schreef:Je vindt het onzin dat jongeren massaal van niveau wisselen. Massaal misschien niet, maar je wil niet weten hoeveel jongeren halverwege aangeven te willen wisselen. Dat aantal is groter dan je denkt. Zeker als je eraan zou 'toegeven' willen er meer en meer overstappen.
Citaat:Ik ken scholen die heel ver gaan om een 'goed' te krijgen van de inspectie. Die eerst kijken naar hun eigen beoordeling en dan pas naar het niveau (en geluk!) van de leerling.
annedv schreef:Hooi!
Ik heb in een soort van zelfde schuitje gezeten.
Ik vond de overgang onderbouw bovenbouw erg groot. Hierdoor stond ik in 4v al snel veel onvoldoendes. Ik heb daar ook heel veel stress om gehad en minder plezier in de leuke dingen. Ben uiteindelijk ook blijven zitten en na het jaar afgemaakt te hebben naar 4 havo gegaan. Wat was dit een top keuze.
Door de SE's kon ik destijds niet van 4 VWO naar 5 havo, dus ben van 4 VWO naar 4 havo gegaan. Havo vond ik echt ongelooflijk veel makkelijk dan VWO. Bovendien wilde ik toch altijd al HBO gaan doen.
Ik heb wel de bewuste keuze gemaakt niet voor een HBO te kiezen, maar een MBO en doen wat ik echt leuk vond (ik zat op de havo). Ik heb er veel hulp bijgehad, maar ik blijf een stress kippie. Nu, op het MBO ook nog hoor, elke toetsweek is een drama en heb ik migraine van de stress. 

dorientjuh schreef:annedv schreef:Hooi!
Ik heb in een soort van zelfde schuitje gezeten.
Ik vond de overgang onderbouw bovenbouw erg groot. Hierdoor stond ik in 4v al snel veel onvoldoendes. Ik heb daar ook heel veel stress om gehad en minder plezier in de leuke dingen. Ben uiteindelijk ook blijven zitten en na het jaar afgemaakt te hebben naar 4 havo gegaan. Wat was dit een top keuze.
Ook mijn verhaal. Maar ik vind achteraf gezien dat ik geen jaar heb weggegooid. Je bent dan een jaartje ouder als je aan het HBO gaat beginnen, en dat werkt juist in je voordeel.Door de SE's kon ik destijds niet van 4 VWO naar 5 havo, dus ben van 4 VWO naar 4 havo gegaan. Havo vond ik echt ongelooflijk veel makkelijk dan VWO. Bovendien wilde ik toch altijd al HBO gaan doen.