Bekeuring uit Hongarije

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:58

7.Als u nog wel met het voertuig gaat rijden, dan kunt u het bestaande kenteken gebruiken. U kunt de kentekenplaten zelf maken door het bestaande kenteken in zwarte letters/cijfers te plaatsen op een witte kentekenplaat (karton). Of u kunt de kentekenplaten laten maken bij een erkende kentekenplaatfabrikant pdf, 91 kB , op vertoon van de kentekencard. Dit kenteken is alleen geldig in Nederland. Na aanmelding voor uitvoer mag een voertuig nog maximaal 14 dagen op de openbare weg rijden, maar niet langer dan de APK geldig is. Als u met het voertuig mag en gaat rijden, vergeet dan niet voor die periode een verzekering af te sluiten. Controleer bij de buitenlandse instanties of u mag rijden met het voertuig in het buitenland

Gekopieerd van de RDW site, dus als deze Hongaar heeft aangegeven dat hij er nog even mee in Nederland bleef rondrijden is gewoon het bestaande kenteken gebruikt?
Laatst bijgewerkt door zigranta op 10-12-15 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 21:58

Sonja_vR schreef:
Je zou nog een reactie sturen dat jij vanaf 5 oktober niet langer de eigenaar bent van de auto en dus ook niet verantwoordelijk bent of gehouden kan worden voor overtredingen gemaakt/begaan met de auto vanaf dat moment .
evt met nogmaals een kopie van de vrijwaring er bij en dat ze voor gegevens van de koper en vragen over hoe dat nou zit met een vrijwaringsbewijs etc contact kunnen opnemen met de RDW .

Daarna zouden ze van mij echt de hik kunnen krijgen :+

RDW zou idd wel gewoon gegevens van de koper moeten hebben, die is voor export ook gewoon overgeschreven, en jij hebt niet voor niets een vrijwaringsbewijs , juist om aan te kunnen tonen dat jij niets meer van doen hebt met dat voertuig.

Vind het trouwens wel knullig dat aan jou word gevraagd wat de gegevens van de koper zijn etc.
Maar goed, ik heb geen flauw idee hoe het zit met eigendom van auto's etc in hongarije

ik zal de brief wel even hier posten,en staan ook leuke reclame dingetjes aan de onderkant van de brief...vond ik ook al zo :7

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:59

Knip en plak werk van die Hongaar zelf?
Hij heeft immers de auto gekocht en zaken met je gedaan.
google het banknummer eens, benieuwd of je uit komt bij een Hongaars politiebureau, gemeente of een CJIB-achtige instantie.

Denk dat het nummer niet te vinden is, kans is groot dat het rekeningnummer bij privépersoon hoort.

Nooit betalen en verder geen energie meer aan verspillen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 21:59

zigranta schreef:
7.Als u nog wel met het voertuig gaat rijden, dan kunt u het bestaande kenteken gebruiken. U kunt de kentekenplaten zelf maken door het bestaande kenteken in zwarte letters/cijfers te plaatsen op een witte kentekenplaat (karton). Of u kunt de kentekenplaten laten maken bij een erkende kentekenplaatfabrikant pdf, 91 kB , op vertoon van de kentekencard. Dit kenteken is alleen geldig in Nederland. Na aanmelding voor uitvoer mag een voertuig nog maximaal 14 dagen op de openbare weg rijden, maar niet langer dan de APK geldig is. Als u met het voertuig mag en gaat rijden, vergeet dan niet voor die periode een verzekering af te sluiten. Controleer bij de buitenlandse instanties of u mag rijden met het voertuig in het buitenland

ja dat had ik ook al gelezen :)
hij mag er ook nog uiterlijk 14 dagen mee rijden 8-)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 22:01

tienus63 schreef:
Knip en plak werk van die Hongaar zelf?
Hij heeft immers de auto gekocht en zaken met je gedaan.
google het banknummer eens, benieuwd of je uit komt bij een Hongaars politiebureau, gemeente of een CJIB-achtige instantie.

Denk dat het nummer niet te vinden is, kans is groot dat het rekeningnummer bij privépersoon hoort.

Nooit betalen en verder geen energie meer aan verspillen.

ik kan inderdaad eens kijken waar dat rekening nr vandaan komt...ik zit alleen nu op me werk, dus doe ik dat straks wel even als ik thuis ben :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:01

Maar iemand die niet van plan is om zich aan de regels te houden, houdt zich ook niet aan die 14 dagn en dat hij er alleen mee in Nederland mag rijden. -O-

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 22:03

zigranta schreef:
Maar iemand die niet van plan is om zich aan de regels te houden, houdt zich ook niet aan die 14 dagn en dat hij er alleen mee in Nederland mag rijden. -O-

tja hoop niet dat ik meer van die brieven ontvang {:)-:(

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:04

Inderdaad Sonja. Ze hebben helemaal het recht niet om aan jou persoonsgegevens te vragen van een derde. Sterker nog, jij hebt het recht niet om di gegevens aan derden te doen toekomen. Zou helemaal mooi zijn, heeft niemand op die manier nog privacy.

Sammie

Re: Bekeuring uit Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:15

Ik vind het erg naar oplichting stinken..

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:22

Dat is het ook Sammie

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:23

Ik denk dat de Hongaarse overheid de Hongaarse meneer op de korrel heeft, anders vroegen ze de TS niet om de gegevens van die meneer.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 22:26

Bucksinlover schreef:
Ik denk dat de Hongaarse overheid de Hongaarse meneer op de korrel heeft, anders vroegen ze de TS niet om de gegevens van die meneer.

ja maar als ze aan mijn gegevens kunnen komen ,moet die van hem toch ook niet moeilijk zijn?
aangezien hij toch een rijbewijs had ,en die zal ook wel op een adres staan?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:30

Hongaarse consulaat die brief laten zien. Consulaat is wel Hongaars grondgebied.... Of even douane bellen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:08

gewoon in de kachel of oud papierbak gooien

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:13

Afbeelding
dit was de 1 ste brief :

wel heel klein :(

even iets anders proberen :)
Laatst bijgewerkt door Frozen op 10-12-15 23:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:16

Ik zie geen plaatje...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:20

Blue_Eyes schreef:
Ik zie geen plaatje...

nee het lukt niet...nog even proberen :o

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:26

:D
Laatst bijgewerkt door Frozen op 10-12-15 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:27

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:32

er staat dat Vehicle licensing authority mijn gegevens heeft gegeven....iemand ooit van gehoord?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:32

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:36

grappig er staat : die boete minimaal 70 euro te bedragen
de boete was 50 euro...alleen kwam er nog 30 euro administratie kosten bij ...apart!

oh EPC kan dus even goed.... :+
Laatst bijgewerkt door Frozen op 10-12-15 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:38

Frozen schreef:
er staat dat Vehicle licensing authority mijn gegevens heeft gegeven....iemand ooit van gehoord?

Op een of andere manier twijfel ik meteen aan de echtheid van deze brief. Internationaal banknummer is in Duitsland?, Hele stukken in het Nederlands (incl. naam instantie?). Wat zegt de politie er van?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:39

tamary schreef:
Frozen schreef:

Op een of andere manier twijfel ik meteen aan de echtheid van deze brief. Internationaal banknummer is in Duitsland?, Hele stukken in het Nederlands (incl. naam instantie?). Wat zegt de politie er van?

daar ga ik morgen even heen.... :D

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:43

tamary schreef:
Frozen schreef:

Klopt inderdaad van geen kant. Bekeuring uit duitsland ontvang je ook gewoon in het duits ipv Nederlands.
Ik zou er mee naar de politie gaan, en even in de gaten houden als onbekenden aan de deur staan, aangezien ze dus wel je adresgegevens hebben......