Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sonja_vR schreef:Je zou nog een reactie sturen dat jij vanaf 5 oktober niet langer de eigenaar bent van de auto en dus ook niet verantwoordelijk bent of gehouden kan worden voor overtredingen gemaakt/begaan met de auto vanaf dat moment .
evt met nogmaals een kopie van de vrijwaring er bij en dat ze voor gegevens van de koper en vragen over hoe dat nou zit met een vrijwaringsbewijs etc contact kunnen opnemen met de RDW .
Daarna zouden ze van mij echt de hik kunnen krijgen
RDW zou idd wel gewoon gegevens van de koper moeten hebben, die is voor export ook gewoon overgeschreven, en jij hebt niet voor niets een vrijwaringsbewijs , juist om aan te kunnen tonen dat jij niets meer van doen hebt met dat voertuig.
Vind het trouwens wel knullig dat aan jou word gevraagd wat de gegevens van de koper zijn etc.
Maar goed, ik heb geen flauw idee hoe het zit met eigendom van auto's etc in hongarije
zigranta schreef:7.Als u nog wel met het voertuig gaat rijden, dan kunt u het bestaande kenteken gebruiken. U kunt de kentekenplaten zelf maken door het bestaande kenteken in zwarte letters/cijfers te plaatsen op een witte kentekenplaat (karton). Of u kunt de kentekenplaten laten maken bij een erkende kentekenplaatfabrikant pdf, 91 kB , op vertoon van de kentekencard. Dit kenteken is alleen geldig in Nederland. Na aanmelding voor uitvoer mag een voertuig nog maximaal 14 dagen op de openbare weg rijden, maar niet langer dan de APK geldig is. Als u met het voertuig mag en gaat rijden, vergeet dan niet voor die periode een verzekering af te sluiten. Controleer bij de buitenlandse instanties of u mag rijden met het voertuig in het buitenland

tienus63 schreef:Knip en plak werk van die Hongaar zelf?
Hij heeft immers de auto gekocht en zaken met je gedaan.
google het banknummer eens, benieuwd of je uit komt bij een Hongaars politiebureau, gemeente of een CJIB-achtige instantie.
Denk dat het nummer niet te vinden is, kans is groot dat het rekeningnummer bij privépersoon hoort.
Nooit betalen en verder geen energie meer aan verspillen.
Bucksinlover schreef:Ik denk dat de Hongaarse overheid de Hongaarse meneer op de korrel heeft, anders vroegen ze de TS niet om de gegevens van die meneer.
Frozen schreef:er staat dat Vehicle licensing authority mijn gegevens heeft gegeven....iemand ooit van gehoord?
tamary schreef:Frozen schreef:er staat dat Vehicle licensing authority mijn gegevens heeft gegeven....iemand ooit van gehoord?
Op een of andere manier twijfel ik meteen aan de echtheid van deze brief. Internationaal banknummer is in Duitsland?, Hele stukken in het Nederlands (incl. naam instantie?). Wat zegt de politie er van?
tamary schreef:Frozen schreef:er staat dat Vehicle licensing authority mijn gegevens heeft gegeven....iemand ooit van gehoord?
Op een of andere manier twijfel ik meteen aan de echtheid van deze brief. Internationaal banknummer is in Duitsland?, Hele stukken in het Nederlands (incl. naam instantie?). Wat zegt de politie er van?