MirandaFuego schreef:Wij vonden nog oude kerstpostzegels...daar moeten we nu twee van opplakken omdat de postzegels inmiddels twee keer zoveel kostten..
Als de zegels van 2010 of later zijn, mag je ze gewoon nog gebruiken.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MirandaFuego schreef:Wij vonden nog oude kerstpostzegels...daar moeten we nu twee van opplakken omdat de postzegels inmiddels twee keer zoveel kostten..
Kirstenn schreef:Ik blijf het ook trouw doen. Vind het zelf leuk om kaartjes te krijgen en dus ook om te versturen. Lekker ouderwets, alles is al digitaal genoeg tegenwoordig.
musiqolog schreef:MirandaFuego schreef:Wij vonden nog oude kerstpostzegels...daar moeten we nu twee van opplakken omdat de postzegels inmiddels twee keer zoveel kostten..
Als de zegels van 2010 of later zijn, mag je ze gewoon nog gebruiken.

musiqolog schreef:Ik verstuur er toch een paar, al was het maar omdat ik die muzikale kerstkaarten nu toch in huis heb. Maar inderdaad, de prijs... ik haal nog twee oude velletjes kerstzegels (2006 en 2007) uit een laatje: 29 cent! En twee velletjes gewone zegels: 44 cent.
Waarschijnlijk hebben ze de prijs verhoogd omdat ze daar verlies draaiden, en dat verlies draaien ze omdat niemand ooit meer een kaartje stuurt, en niemand stuurt meer een kaartje omdat het geld kost... Ik bespeur een vicieuze cirkel. Misschien moeten we gewoon maar weer vaker brieven en kaarten sturen. Twintig, dertig jaar geleden deden we dat ook, terwijl we ook toen al net zo gemakkelijk konden bellen. Alleen: dat hoorde je niet te doen, een brief sturen was attenter. Het is dus niet de techniek, maar de veranderde moraal die de papieren post de nek om heeft gedraaid.
Maar inderdaad, de prijzen zijn exorbitant gestegen in de afgelopen jaren en dat haalt het plezier van een persoonlijk kaartje of een brief sturen wel weg...