Kerstkaarten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:45

MirandaFuego schreef:
Wij vonden nog oude kerstpostzegels...daar moeten we nu twee van opplakken omdat de postzegels inmiddels twee keer zoveel kostten.. :x

Als de zegels van 2010 of later zijn, mag je ze gewoon nog gebruiken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:48

Kirstenn schreef:
Ik blijf het ook trouw doen. Vind het zelf leuk om kaartjes te krijgen en dus ook om te versturen. Lekker ouderwets, alles is al digitaal genoeg tegenwoordig.

Precies dit!

vind alleen de prijs van de postzegels wel belachelijk duur nu! 2012 waren de kerstzegels 0,35 en nu 0,65.... Scheelt nog maar 0,04 met de gewone postzegel -O-
En als je dan nagaat dat wij bijna aan de 80 kaarten zitten..... :o

Cerastes

Re: Kerstkaarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:23

Jeetje dat is nog een flinke hoeveelheid!
Top zeg! {:)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:27

Lekker nog oud en vertrouwd kerstkaarten geschreven en verstuurd!
Heerlijk, inderdaad wat Kirstenn zegt, vind het geweldig om ze te ontvangen en te versturen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:37

musiqolog schreef:
MirandaFuego schreef:
Wij vonden nog oude kerstpostzegels...daar moeten we nu twee van opplakken omdat de postzegels inmiddels twee keer zoveel kostten.. :x

Als de zegels van 2010 of later zijn, mag je ze gewoon nog gebruiken.

Ja, kweet 't, maar ze zijn van 2008, 34 eurocentjes. :')
We plakken dus gewoon twee op en kopen nog een vel nieuwe bij, ik heb ook 30 foto's laten afdrukken.

Kentaro, das wel megaveel, krijg je er ook zoveel terug? :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:40

dat wordt wel minder...... steeds meer mensen inderdaad die een berichtje via facebook doen :P (en dan denk je die stuur ik volgend jaar ook niet meer, krijg je weer wel een kaart..... :') )

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:42

Ja, haha, ik stuur ook niet elk jaar, dus net op het moment dat ze geen kaart meer willen sturen sturen wij wel. :P

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:01

Ik maak sinds 2012 elk jaar zelf een kerstkaart via de hema! Ik kies een dier uit de collectie thuis, kleed die aan, maak een foto, creëer hier op de site van hema een leuke kaart mee dus met opmaak en laat deze afdrukken! :))

Van deze foto's heb ik een kerstkaart laten maken afgelopen jaren, dit zijn dus niet de kaarten hoe ze geworden zijn, maar alleen de foto's.

2012
Afbeelding

2013
Afbeelding

2014
Afbeelding

En dit is de foto van dit jaar! De kaart heb ik nog niet gezien, die kunnen we aankomende dinsdag ophalen! :D
Afbeelding

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 17:11

Die van dit jaar is echt super leuk Laura! Maar hoeveel kost het dan om het te laten maken bij de Hema?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:24

Ik stuur geen kaarten per post, wel digitaal per e-mail of social media.... lekker modern, snel en kostenbesparend :D

Onze kerstkaart dit jaar, dus bij deze ook voor bokkers :Y) {:)

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:15

Ik ga vanavond de kaarten schrijven. We hebben nog genoeg zegels van andere jaren, dus dat is mooi. :D Zelfs nog een vol velletje van 2011 gevonden.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:17

Ik stuur gewoon appjes... := >;)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:35

Kalender7 schreef:
Die van dit jaar is echt super leuk Laura! Maar hoeveel kost het dan om het te laten maken bij de Hema?

10 euro per 20 kaarten! :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:50

Ik maak elk jaar zelf kerstkaarten met foto's van de dieren. De 'kaarten' laat ik wel als foto's afprinten (kaarten zijn te duur) en we brengen ze zelf rond bij vrienden en familie. Wel enkel de vrienden die we regelmatig zien (of horen) en waarvan we ook een kaartje terug krijgen. Ik denk dat we jaarlijks 1 of 2 kaarten moeten opsturen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:14

Ik verstuur er toch een paar, al was het maar omdat ik die muzikale kerstkaarten nu toch in huis heb. Maar inderdaad, de prijs... ik haal nog twee oude velletjes kerstzegels (2006 en 2007) uit een laatje: 29 cent! En twee velletjes gewone zegels: 44 cent.

Waarschijnlijk hebben ze de prijs verhoogd omdat ze daar verlies draaiden, en dat verlies draaien ze omdat niemand ooit meer een kaartje stuurt, en niemand stuurt meer een kaartje omdat het geld kost... Ik bespeur een vicieuze cirkel. Misschien moeten we gewoon maar weer vaker brieven en kaarten sturen. Twintig, dertig jaar geleden deden we dat ook, terwijl we ook toen al net zo gemakkelijk konden bellen. Alleen: dat hoorde je niet te doen, een brief sturen was attenter. Het is dus niet de techniek, maar de veranderde moraal die de papieren post de nek om heeft gedraaid.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:20

Ik stuur voor het eerst kerstkaarten, 12 kaarten voor 1 euro bij de xenos, postzegels wel 12 euro :=
Vroeger deelde ik ze uit op school maar dat was nog op de middelbare en daarna had ik niet zoveel vrienden en nu wel dus :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:22

Ik verstuur nog wel kerstkaarten, juist omdat het nog een persoonlijk tintje heeft. Het Facebook-gebeuren vind ik zo onpersoonlijk. Nu heb ik dan wel niets met kerst, maar ik wil bepaalde mensen - die er wel iets mee hebben en die mij dierbaar zijn - niet vergeten. Het is dan maar een handjevol mensen die ik stuur, maar het wordt nog steeds erg gewaardeerd!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:23

musiqolog schreef:
Ik verstuur er toch een paar, al was het maar omdat ik die muzikale kerstkaarten nu toch in huis heb. Maar inderdaad, de prijs... ik haal nog twee oude velletjes kerstzegels (2006 en 2007) uit een laatje: 29 cent! En twee velletjes gewone zegels: 44 cent.

Waarschijnlijk hebben ze de prijs verhoogd omdat ze daar verlies draaiden, en dat verlies draaien ze omdat niemand ooit meer een kaartje stuurt, en niemand stuurt meer een kaartje omdat het geld kost... Ik bespeur een vicieuze cirkel. Misschien moeten we gewoon maar weer vaker brieven en kaarten sturen. Twintig, dertig jaar geleden deden we dat ook, terwijl we ook toen al net zo gemakkelijk konden bellen. Alleen: dat hoorde je niet te doen, een brief sturen was attenter. Het is dus niet de techniek, maar de veranderde moraal die de papieren post de nek om heeft gedraaid.

Lang leve Postcrossing! *\o/* Maar inderdaad, de prijzen zijn exorbitant gestegen in de afgelopen jaren en dat haalt het plezier van een persoonlijk kaartje of een brief sturen wel weg...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:54

ik schrijf ook nog getrouw elk jaar kerstkaartjes (+/- 30stuks) en bij goede vrienden schrijf ik ook een persoonlijke boodschap. Versturen doe ik alleen naar mensen die ik niet vaak meer zie, maar waarvan ik weet dat ze voor me klaarstaan als ik ze nodig heb. De rest wordt gewoon afgegeven en voor de vage vrienden/kennissen deel ik een foto op fb.

Ik laat om de kosten te drukken gewoon een foto die ik voorzie ve tekst afdrukken. 10€ voor 20 kaartjes is me echt te duur. Heb nu denk ik 6€ betaald voor 40 afdrukken (10cent per foto pklus verzending)