Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Silly1972 schreef:nee dat is zo, maar met kerst voelt het extra wrang kan ik je vertellen, vanwege al die gezellige reclames alles wat toegespitst is op kerst gezellig samen met je familie.
En als je dat dan niet hebt voel je je extra eenzaam.
Ja rest van het jaar ook wel, maar dan wordt je er toch een heel stuk minder mee geconfronteerd.
elenaMM77 schreef:En feit blijft dat sommigen geen vrij kunnen nemen voor een familiefeest of familiebijeenkomst.. maar stuur een rouwkaart en ze kunnen wel verschijnen..

Pandora2 schreef:Silly1972 schreef:nee dat is zo, maar met kerst voelt het extra wrang kan ik je vertellen, vanwege al die gezellige reclames alles wat toegespitst is op kerst gezellig samen met je familie.
En als je dat dan niet hebt voel je je extra eenzaam.
Ja rest van het jaar ook wel, maar dan wordt je er toch een heel stuk minder mee geconfronteerd.
Precies dit dus.... hier net zo.![]()
En sinds het overlijden van mijn man hakt het er nog extra in.
Probeer al een paar jaar te doen alsof kerst niet bestaat
Silly1972 schreef:Dat doe ik nou net niet, ik ben juist altijd degene van de familie geweest die dol is op kerst en dat ben ik nog steeds, maar duurde even voor ik er ook echt weer plezier in had ipv alleen maar verdriet en gemis.
Probeer een manier te vinden om het voor jezelf toch leuk te maken,
Ik maak er altijd een heerlijke pyamadag van met kerstfilms en lekkere hapjes voor mijzelf.
2e kerstdag ga ik altijd de hele dag naar stal en/of bij vrienden
Maar dat is niet echt kerst...
Dreamybol schreef:Ik heb heel veel met kerst (sinds ik uit die 2e relatie ben tenminste). En ik ben het hele jaar heel vreselijk veel alleen (ziek, behoorlijk aan huis gebonden en best veel hulp nodig). Maar nu met kerst maken mensen zich daar ineens druk om. En dat vind ik dus hypocriet. Als het mensen in de zomer niet boeit dat ik in mijn uppie op bed lig, waarom dan nu met kerst wel? Omdat er sentimentele reclamefilmpjes worden gemaakt? Kunnen mensen nou echt niet meer zelf verzinnen dat het nooit fijn is om je aan je lot overgelaten te voelen??
Mischa schreef:Met 'geen tijd hebben' bedoelen we eigenlijk 'er geen prioriteit van maken'
Pandora2 schreef:Silly1972 schreef:Dat doe ik nou net niet, ik ben juist altijd degene van de familie geweest die dol is op kerst en dat ben ik nog steeds, maar duurde even voor ik er ook echt weer plezier in had ipv alleen maar verdriet en gemis.
Probeer een manier te vinden om het voor jezelf toch leuk te maken,
Ik maak er altijd een heerlijke pyamadag van met kerstfilms en lekkere hapjes voor mijzelf.
2e kerstdag ga ik altijd de hele dag naar stal en/of bij vrienden
Ik verzet bergen werk op stal en met de paarden op deze dagenMaar dat is niet echt kerst...
![]()
Net besloten om wel wat lekkers te maken dit jaar...
Brainless schreef:Mischa schreef:Met 'geen tijd hebben' bedoelen we eigenlijk 'er geen prioriteit van maken'
Zij is 13 jaar.. en als ze verder weg wonen kan zij er niets aan doen dat ze minder vaak naar oma toe gaan.
RaafSmits schreef:Inderdaad.....wáárom alleen met kerst??
Iedere dag kunnen mensen je ontvallen.
Iedere dag zou er "vrede "op aarde moeten zijn, maar laten we beginnen met aandacht voor elkaar.
Ook dat massáál bunkeren en voedsel inslaan.
Ik eet iedere dag lekker.
Niet overvloedig luxe maar wél lekker.
Iets extra's of wat anders prima.......maar meedoen aan dat vreet festijn.........nog niet een beetje!!
Daarvoor hoeft ze maar 20m te wandelen naar de gemeenschappelijke kantine ipv een half uur in de auto. Die is niet blij als je op kerstdag komt aankakken voor 13u "want ze wil uitslapen van haar feestavond waar het bier rijkelijk vloeit"
En om 17u schuift ze je weer de deur uit want dan moet ze gaan dineren met haar buren haha.