Trek die stekker uit mijn wekker...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:47

Ik heb een luchtalarm wekker. Dat dingetje gaat eruit en vliegt door de kamer heen. Ook daar slaap ik dwars doorheen. Overigens mag ik die alleen zetten na 07:30 omdat de buren al meerdere keren ervan schrokken haha.

Ik ga doordeweeks meestal rond 22:00 naar bed en slaap sowieso wel 7-8uur per nacht. Ik slaap alleen heel slecht in.

Heb me er maar bij neergelegd dat ik gewoon geen ochtend mens ben.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:47

mairead schreef:
Laatst nog met een collega over gehad: Nadat je wekker gaat even 5 minuutjes met je smartphone bezig zijn! Spelletje of even het nieuws lezen op internet (of op Bokt, hahah :P ).
Door het licht van het schermpje wordt je wakker. :)
( 's Avonds voor het slapen gaan moet ik ook altijd mijn smartphone weg leggen, want anders kan ik niet meer slapen! )

Doe ik ook. Mijn standaard aktielijstje 's morgens:
1. de NS app checken of er misschien niet een vreselijke storing is waardoor ik nog kan blijven liggen.
nooit natuurlijk -O-
Die storing komt gegarandeerd als ik al helemaal klaar sta te vertrekken :roll:
2. op 1limburg app het weer bekijken of ik nat ga regenen op de fiets
3. facebook checken (dit is ongegeneerd uitstelgedrag eigenlijk)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:48

Vroeger legde ik mn wekker altijd aan de andere kant vd kamer en liet ik hen heel vaak afgaan. Dan moet je er wel uit.

Ik slaap er altijd doorheen trouwens, heb mn oude piepwekker niet meer. Wordt altijd wakker van mn vriend.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:49

Kun je geen wekker zetten waar een half luchtalarm vanaf komt :D ?

Ik ben meestal voor de wekker wakker, maar als hij wel afgaat is het een heel rustgevend toontje van natuurgeluiden. Heb een hekel aan die schelle wekkers waarbij je ineens wakker schrikt :P .

snorkel1986

Re: Trek die stekker uit mijn wekker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:52

Een ouderwetse rinkel wekker ( met die grote bellen boven op) in een metalen schaal met 10 knikkers er in.... maakt echt een kolere herrie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:55

snorkel1986 schreef:
Een ouderwetse rinkel wekker ( met die grote bellen boven op) in een metalen schaal met 10 knikkers er in.... maakt echt een kolere herrie

Als mijn man dat ide ooit krijgt gaat ie idd snel wakker zijn want dan schop ik m elke ochtend letterlijk uit bed.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:56

Ayasha schreef:
snorkel1986 schreef:

Als mijn man dat ide ooit krijgt gaat ie idd snel wakker zijn want dan schop ik m elke ochtend letterlijk uit bed.

Mmmm dat werkt ook goed :j

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:57

Ir111 schreef:
Rebecca schreef:
Half uurtje ervoor hem zetten , naar de thermostaat rennen beneden en dan plassen en snel naar bed terug en na half uur lekker warm eruit

Oh! Dat is een slimme!

In de zomer sta ik prima op. Maar in de winter... alles koud en donker. :brr:

Ik twijfel nog steeds over zo'n wake up light ding....

Ik heb zo'n wake-up light gekocht bij de Lidl :j Ik moet de afgelopen tijd om 6:00 op. In de winter vind ik dat moeilijk, vanwege het licht. Als het buiten licht is, maakt het tijdstip niet uit, dan word ik gewoon goed wakker. Vandaar dat ik die lamp wilde.

Ik heb m nu zo ingesteld dat het licht een kwartier lang steeds feller wordt en dan het geluid op 6:00 af gaat. Als ik met mijn gezicht naar de wekker toe lig, wordt ik in 1x wakker van het licht, als ik de andere kant op lig, word ik geleidelijk wakker, net als van natuurlicht. Als ik dan de wekker uitzet, gaat het licht ook uit en is mijn kamer weer donker, en dat is slecht voor het wakker blijven :+ Dus ga ik eerst het bed uit om de lamp aan te zetten, daarna zet ik de wekker pas uit. Ik heb een hoogslaper, dus na dat trappetje ben ik in elk geval echt opgestaan.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:00

Ik heb een wake-up light. Moet eerlijk bekennen dat ik in de winter pas wakker wordt als ook de vogeltjes beginnen te fluiten en het licht al op de felste stand staat. En dan nog is het moeilijk. :Y)

Mijn vriend gaat er iedere dag dezelfde tijd uit, 6:45 uur. Ritme is alles! Ik ga er altijd ook uit zodra hij onder de douche stapt, want ik maak iedere ochtend zijn ontbijtje :') Maar op tijd naar bed, wake-up light, en iedere dag zelfde tijdstip opstaan werkt voor mij het beste.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:01

snorkel1986 schreef:
Mmmm dat werkt ook goed :j

de gefrustreerde "als je nu niet op staat of gewoon dat ding uit zet dan steek ik 'm persoonlijk waar het licht niet schijnt" werkte ook vrij goed gezien hij mijn ochtendhumeur nogal kent. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:02

Hier helaas ook last ervan :Y) In de zomer gaat het wel, aangezien ik dan gewoon het rolluik een stuk open laat en dan van de zon wakker wordt. Maar nu in de winter is het zo koud en donker. Het enige wat bij mij een beetje werkt is om de wekker 20 minuten te zetten voordat ik eruit moet en dan op mijn telefoon even op facebook/bokt te lezen. Van dat licht wordt ik nog een klein beetje wakker.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:06

Volgens mij ben ik dan een uitzondering. Ik ben een avondmens maar als de wekker om 5 uur gaat kan ik er toch makkelijk uitkomen, ben zowel ochtend als avondmens maar wel meer avondmens.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:09

fjordjes schreef:
Volgens mij ben ik dan een uitzondering. Ik ben een avondmens maar als de wekker om 5 uur gaat kan ik er toch makkelijk uitkomen, ben zowel ochtend als avondmens maar wel meer avondmens.

hier ook echt een avondmens. Normaal stond ik op een vrije dag nooit voor 11 uur op. Nu moet ik zeggen dat hoe ouder ik wordt hoe makkelijker het wordt om iets eerder op te staan omdat ik het anders zonde van de dag vind. Vandaag ook om half 10 opgestaan omdat de hond er uit moest en ik toch echt huiswerk moet maken omdat ik vanmiddag naar school moet.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:24

Ik ben ook echt een avondmens en opstaan is dan ook een hel voor mij... nee wás een hel voor mij.

Tegenwoordig heb ik zoveel te doen dat ik gewoon op tijd op sta.
Qua wekker heb ik 4 wekkers staan die een uur eerder afgaan dan dat ik er uit wil. Elke wekker staat een kwartier na de eerste wekker en met snooze heb je dan elke 5 minuten van het uur een wekker die afgaat :').
Daarnaast heb ik nog een wekker die afgaat op het moment dat ik aan het ontbijt wil zitten, zodat ik weet of ik voor of achter loop... of precies op tijd natuurlijk :').

Daarnaast maak ik de dag van te voren een lijst met alle dingen die ik moet doen op de dag zelf. Die leg ik naast mijn wekker. En eigenlijk is het tegenwoordig zo dat zodra mijn derde wekker gegaan is, ik mijn telefoon er al bij pak en een spelletje ga doen, of ga bokken :+.

Dit werkt voor mij het beste :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:30

Paulina schreef:
Gordijnen open laten in de winter. Als het licht wordt, word ik vanzelf wakker.

Helaas kan ik nu niet meer uitslapen in de zomer, haha.

Nu ik even werk sta ik op als t nog donker is :'). Dat maakt t juist zo erg.
Mijn bed is zo lekker warm en zacht, en daarbuiten is het donker en koud

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 12:30

Ess_Ramona schreef:
Mijn bed is zo lekker warm en zacht, en daarbuiten is het donker en koud

Dat is dus precies het probleem, mijn bed is zo fijn 's ochtends.. :')

Maar wat een heerlijke tips komen hier voorbij haha! Geweldig om jullie opstaan technieken (inclusief luchtalarm wekkers) te lezen, en te weten dat ik niet de enige ben met opstartproblemen 's ochtends.

Ik ga vanavond eens alle rituelen uitproberen: gordijnen open, sloffen naast mijn bed voor warme voeten, wekker aan de andere kant van de kamer, briefje met to do's ernaast, alle lichten aandoen en niet snoozen. Op naar een productieve ochtend *\o/*
Laatst bijgewerkt door xIrlijn op 09-12-15 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:31

Hier nooit moeite om uit bed te komen, behalve als de kinderen me de halve nacht wakker hebben gehouden. Maar dat zijn tevens ideale wekkers, afgesteld op 6 uur en die krijgen iedereen uit bed.

Het is alleen zo drastisch om daarom kinderen te overwegen. :+

1 wekker op loopafstand van je bed, 1 halverwege de trap, 1 in de hal/woonkamer en 1 in de keuken naast het koffiezetapparaat. Zo'n ouderwetse. Met filter. Die je op een tijdklok zet, zodat ie klaar is met verse koffie als jij de laatste wekker in de keuken uit zet. Helpt vast, toch? :')

En je thermostaat op een programma zetten, zodat ie een half uur voor je opstaat aanslaat?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:32

Ik druk ongeveer 7 keer op snooze en toch ben ik nog niet wakker genoeg :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:33

Ik ben eigenlijk al een paar minuten wakker voordat mijn wekker gaat maar ook als ik dat niet ben en pas wakker wordt al hij afgaat gooi ik gewoon mijn dekbed van mij af en sta op. Toegegeven, het kost mij in de winter wel iets meer moeite maar het is geen groot probleem. Moet er 4 ochtenden om 05.00 uit en je raakt eraan gewend. Kan in het weekend ook nooit tot 11 uur blijven liggen ofzo, word gewoon om half acht wakker en ga eruit...heb ik tenminste nog wat aan mijn dag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:35

Jeetje hebben jullie eigenlijk partners?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:37

Ayasha schreef:

Jup...
Eentje die nog erger is als ik daarin (de wekker 1,5 uur van te voren zetten en laten snoozen zodat hij nog lekker met mij kan knuffelen... >;)
Iets wat ik hem dus echt nooit in Dank af neem en ook herhaaldelijk zorgt voor discussies... Vooral als ik eens een dagje vrij ben :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:41

Regelmaat en pure discipline. Ik ben een avondmens en als ik zou leven naar mn eigen natuurlijke ritme, duik ik tegen de ochtend mn bed in en kom er pas smiddags weer uit. Maar omdat ik me al jaaaaaaren heel streng aan een ander ritme hou, kan ik smorgens ook 'goed' opstaan. Ik krijg mezelf iig uit bed gesleept en vaak ben ik voor de wekker al wakker geworden (wekker staat normaal op 9 uur).

In mijn ervaring is snoozen echt niet handig. Ik word er alleen maar geirriteerder van en het legt de nadruk op het feit dat ik er uit moet en dat juist niet wil....wat bij mij werkt, is dus keihard zijn voor jezelf. Geen zelfmedelijden maar hop beentjes uit bed en opstaan! Ik wandel door naar de badkamer om te plassen en daarna gooi ik een koude plens water in mn gezicht. Op slechte ochtenden laat ik de wastafel vollopen en hou mn gezicht een paar tellen onder water (ijskoud dus!). Dat voorkomt dat ik half slapend toch weer terug kruip. Ook dat is een kwestie van hard zijn voor jezelf...

Meteen in actie komen ipv rustig opstarten werkt voor mij ook goed. Vroeger deed ik dat nooit, ben nog zooooo wazig en slaperig de eerste uren....maar sinds ik de paarden aan huis heb, heb ik de gewoonte om als eerste naar buiten te gaan en ze te voeren (en de konijnen en de schapen). Dat kan ik op de automatische piloot namelijk, hoef ik niet bij na te denken. Want nadenken is dan echt nog niet mogelijk, ik ben een wandelende zombie. Daarna begin ik pas aan mn ontbijt en rustig wakker worden. Maar door die beweging en frisse lucht, juist voor mn ontbijt, kan ik veel beter wakker worden. De neiging weer in bed te kruipen is dan veel minder, ook al is mn hoofd dan dus nog nauwelijks wakker geworden.
Vroeger gaf ik er dus juist altijd aan toe, het lukte niet en ik ben ook echt geen ochtendmens. Ben ik dus nog steeds niet, maar nu lukt het dus wel.

Katten helpen ook! Vooral niet onbeperkt voeren, dan zorgen ze er smorgens wel voor dat je uit bed komt...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:50

Ayasha schreef:

Hihi, dit vroeg ik me ook af.
Ik word soms zelfs wakker van de wekker van mijn moeder in een andere kamer. Als mijn vriend ook zo'n opsta probleem zou hebben zou ik liever zelf even wakker worden om hem uit bed te schoppen dan een uur lang telkens weer die herrie aan te moeten horen. Zul je zien dat ik na een week elke ochtend voor zíjn wekker wakker ben en dus altijd een uur wakker lig :+ .

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:52

Wij hebben in huis allemaal het uitslaap gen :')

Mijn dochter is tegenwoordig om 08:00 wakker maar voorheen was ze voor 09:30 niet wakker te krijgen haha.

Mijn man laat de kat naar boven als hij weggaat. Ik word vaak genoeg wakker met een kat aan de ene kant onder de dekens en een kind aan de andere kant :+

Ben ook een jaar lang tegelijk met mijn man uit bed gegaan. Maar ik vind 06:00 toch wel erg vroeg. Nu 08:00 eruit en dan ga ik meteen ontbijt maken, schoonmaken en opruimen. Daarna gelijk douchen en aankleden. Vanaf volgend jaar zal ik wel weer om 06:00 eruit moeten. Dochter moet toch op tijd op school zijn.