Benodigdheden voor op kamers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:57

emilyslaluna schreef:
leintje_ schreef:
[quote="emilyslaluna"
Heeft iemand van jullie ervaring met kamers in Antwerpen? Ik weet echt niet in welke wijken ik moet zoeken...

Ik studeer zelf biologie aan de Universiteit Antwerpen en ik woon op de grens van Berchem en Wilrijk. Gezien je diergeneeskunde gaat studeren, zou ik je ook aanraden om een kamer te zoeken in deze buurt. Ik woon op 5 minuten fietsen bij campus Groenenborger en ongeveer 15 minuten bij campis Drie Eiken vandaan. Dit zijn de 2 campussen waar je les gaat hebben, Drie Eiken wrs iets meer dan Groenenborger.

Bedankt voor de tip! Hoe hebben jullie een kamer uitgezocht? Ik ben nu bezig met kotweb.[/quote]

Ik heb mijn kamer via kotweb gevonden
Laatst bijgewerkt door leintje_ op 20-02-16 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:58

2 paar beddengoed (kussensloop, matrashoes, dekbedhoes) zodat je niet zonder zit als de ene in de was zit.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:00

Stabledoor schreef:
leintje_ schreef:
Ik studeer zelf biologie aan de Universiteit Antwerpen en ik woon op de grens van Berchem en Wilrijk. Gezien je diergeneeskunde gaat studeren, zou ik je ook aanraden om een kamer te zoeken in deze buurt. Ik woon op 5 minuten fietsen bij campus Groenenborger en ongeveer 15 minuten bij campis Drie Eiken vandaan. Dit zijn de 2 campussen waar je les gaat hebben, Drie Eiken wrs iets meer dan Groenenborger.

Hee buurvrouw :D

Hee buuf :D :Y)

StableDoor

Re: Benodigdheden voor op kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:04

Ik heb mijn kamer gevonden via bokkers Futurevet en leintje_ :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 23:28

StableDoor schreef:

Leuk! Zitten zij ook in Antwerpen op Kot?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:30

Ze hebben beide al in dit topic gereageerd! Futurevet was mijn ene buurvrouw, maar zij studeert nu in Utrecht, Leintje_ is mijn andere buurvrouw, dus ook in Antwerpen op kot :)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:57

emilyslaluna schreef:
StableDoor schreef:

Leuk! Zitten zij ook in Antwerpen op Kot?

:j zoals Stabledoor al zei, wij wonen naast elkaar in hetzelfde studentenhuis

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 00:04

Oh oeps, ik onthou de boktnaampjes niet zo goed Hihii.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 00:05

Wat adverseren jullie kwa kamer soorten? Het liefst wilde ik een eigen wc maar opzich vindt ik het niet erg om een badkamer te delen zolang er niet te veel mensen zijn...

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:07

Ik had mijn kot in Antwerpen ook gevonden via kotweb, zelfs verschillende waar ik ben gaan kijken en dan degene gekozen die me het meeste lag. Ik heb in Wilrijk gezeten (ook diergeneeskunde). Februari is echter nog een beetje vroeg om een kot te zoeken. De meeste studenten weten tegen de paasvakantie of ze hun kot nog een jaartje houden of het terug verhuurd kan worden.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 00:09

dollyspikkel schreef:
Ik had mijn kot in Antwerpen ook gevonden via kotweb, zelfs verschillende waar ik ben gaan kijken en dan degene gekozen die me het meeste lag. Ik heb in Wilrijk gezeten (ook diergeneeskunde). Februari is echter nog een beetje vroeg om een kot te zoeken. De meeste studenten weten tegen de paasvakantie of ze hun kot nog een jaartje houden of het terug verhuurd kan worden.

Klopt, maar ik ben bang dat ik anders niks op tijd vind. Zeker omdat reizen straks echt niet te doen is. Studeer je nog steeds of ben je al klaar?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:16

eigenlijk heel basic, rest is extra en kun je rustig tzt via rommelmarkten scoren:

- bed
- bureau of tafel
- stoel/bank
- boekenkast, liefst ruim formaat zodat je er ook andere spullen in kunt doen
- kledingkast/kledingrek
- vuilnisbak (neem een die goed sluit, want als je m een keer vergeet te legen voor je zomers in een weekend naar huis gaat, kun je je lol op).

serviesgoed: minimum 2 grote borden (ontbijtbordjes kunnen wachten met 2 zit je altijd safe, kan er ook iemand mee eten), 2 kommetjes, 1 bestekset (van 6), snijplank, messenset, set pannen of tenminste 1 koekenpan, 1 grote pan, 1 steelpannetje.

waterkoker/koffiezetaparaat.
1 emmer,

paar theedoeken.

---

eigenlijk gewoon hetzelfde lijstje als wat moet je minimaal meenemen als je gaat kamperen,
maar dan met meubels. rest kun je altijd nog aanvullen

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:19

emilyslaluna schreef:
dollyspikkel schreef:

Klopt, maar ik ben bang dat ik anders niks op tijd vind. Zeker omdat reizen straks echt niet te doen is. Studeer je nog steeds of ben je al klaar?

Ik studeer momenteel in Merelbeke (master diergeneeskunde). Nu lijkt het inderdaad dat er niet zoveel koten beschikbaar zijn en je hierdoor niets zal vinden, maar later zul je meer koten beschikbaar vinden (dit zijn dan meestal ook de 'betere' heb ik uit ervaring geleerd).

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 00:25

dollyspikkel schreef:
Ik studeer momenteel in Merelbeke (master diergeneeskunde). Nu lijkt het inderdaad dat er niet zoveel koten beschikbaar zijn en je hierdoor niets zal vinden, maar later zul je meer koten beschikbaar vinden (dit zijn dan meestal ook de 'betere' heb ik uit ervaring geleerd).

Dat kan ik me wel voorstellen. Misschien moet ik toch even geduld hebben. Leuk dat je al bezig bent met je master!! Hoe is de bachelor bevallen? Had je in het weekend tijd om naar huis te kunnen?

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:32

emilyslaluna schreef:
dollyspikkel schreef:

Dat kan ik me wel voorstellen. Misschien moet ik toch even geduld hebben. Leuk dat je al bezig bent met je master!! Hoe is de bachelor bevallen? Had je in het weekend tijd om naar huis te kunnen?

De bachelor is (natuurlijk) zwaar maar wel goed bevallen :) . Ik ben elk weekend naar huis gegaan behalve 2 keer niet in het 3e jaar maar dat was vanwege een groepsopdracht van school.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:56

emilyslaluna schreef:
Wat adverseren jullie kwa kamer soorten? Het liefst wilde ik een eigen wc maar opzich vindt ik het niet erg om een badkamer te delen zolang er niet te veel mensen zijn...

Ik heb zelf gezocht naar kamer met een eigen douche en toilet. Keuken delen vind ik niet zo'n probleem, maar een badkamer heb ik wel het liefst voor mezelf. Maar dat is per persoon verschillend, als jij het geen probleem vind om je badkamer te delen met een paar mensen zou ik die optie zeker meenemen in je zoektocht. Is het aanbod toch weer wat groter.