Gordijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Gordijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:13

Wat heb je voor bijzonder appartement dan? Je woont in een voormalig kasteel ofzo?

Ik zou dan gordijnen in 2 delen doen, zoals hiervoor ook al iemand zei. Dat je het bovenste deel gewoon continu dicht houd. Een gordijn van 3,80 hoog is niet meer hanteerbaar en waarschijnlijk ook te zwaar voor welke bevestiging ook. Wordt dus zowieso een heel kostbare zaak.

Heb je een foto van hoe die ramen eruit zien? Wellicht kunnen we met je meedenken.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:15

Dan wordt het sowieso geen schappelijke prijs. Ik denk dat je dan wel een duizendje of 1 of 1,5 kwijt bent voor zulke gordijnen en ophangsystemen. Ben wel benieuwd naar hoe het er dan uitziet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:18

Ik ben nu wel heel benieuwd naar een foto van waar je woont :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:21

Haha, de foto's houden jullie tegoed. Heb zelf nog geen foto's. Het is geen kasteel, maar een vrij modern en nieuw appartement. Zit op de begane grond. Alle andere verdiepingen zijn 3.1 metee hoog en de ramen dus max 3 meter hoog.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:29

Heeft er voor jou al iemand gewoond en zijn er meer appartementen op de begane grond? Je zou de buren en verhuurder eens kunnen vragen.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:31

beatje schreef:
Rena100 schreef:
Bij de kwantum/leenbakker enz kan je helaas niet terecht, dus kom je bij een duurdere woonwinkel/stoffenwinkel terecht. En dan zijn de prijzen niet meer schappelijk.
Mijn woonkamer is 3.05 en dat werd al lastig bij de leenbakker, aangezien zij gordijnstoffen kamerhoog leveren, dat is 3.00m. Daar moet van boven en onderzijde nog een boord langs, dus ik kwam nooit uit op 3 meter. Heb gelukkig bij de Ikea gordijnen kunnen vinden die 3.00m hoog zijn en dat past perfect.

Maar 3.80 is wel echt heel hoog, misschien inderdaad eens kijken of je wel de hele hoogte wil bedekken of alleen het raam? Of misschien een rolgordijn?

Bij de kwantum koop je toch gewoon per meter je stof, de meeste stof is 1.40 breed dus je kan je gordijnen zo hoog laten maken als je wilt.Of dit moet alleen in Belgie zijn.

En anders kijken waarneer er een stoffenmarkt of zo is als je zelf goed kan naaien.Ik heb 2x nu gordijnen van de kwantum en was er erg tevreden van ik vond ze erg netjes genaaid.

Dat zou je denken he, maar ze leveren gordijnen op kamerhoogte, dus dat is onafgewerkt 3.00m. Ze leveren blijkbaar niet zoals bij een gewone stoffenwinkel lappen stof. Ik weet het ook niet, maar dit is wat ik te horen kreeg. Alhoewel ik bij de kwantum alleen heb gekeken en niet heb gevraagd, maar bij de Leen Bakker heb ik er echt naar gevraagd en die konden mij niet helpen.[/quote]

Laat mij nou bij de Kwantum gewerkt hebben op de gordijnafdeling ;)

Vitrage en inbetween stoffen zijn kamerhoog. Jouw hoogte dus niet mogelijk.

Maar de gewone gordijnstoffen zitten gewoon op rol van 1.40 / 1.60. Kies voor een niet al te dikke stof. Ga echt kijken en voelen bij de stoffen + laat je adviseren over wel/niet verduisterend. Er hangen wel wat 'lichtere' verduisterende stoffen tussen. Tip, neem stof zonder patroon. Bij het maken zal dit stof schelen. Maar met deze afmetingen zit je al snel op een hoger bedrag. Nog een tip, van de stoffen op de stoftafels die op rol liggen in de winkel kun je ook gordijnen laten maken. Deze stoffen zijn goedkoper (€2,50 - €5 per meter ipv €15 ofzo) ! Zit wel weinig verduisterends bij als je op de stoffentafel kijkt.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:38

Ah, ik was inderdaad opzoek naar inbetween. Dus misschien lag het daaraan. Maar maakt ook niet uit, ik heb wat ik wilde nu.

Nu TS nog helpen aan gordijen :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:42

Rena100 schreef:
Ah, ik was inderdaad opzoek naar inbetween. Dus misschien lag het daaraan. Maar maakt ook niet uit, ik heb wat ik wilde nu.

Nu TS nog helpen aan gordijen :)

Ja dat klopt haha.
Inbetween en vitrage is te dun om in banen aan elkaar te naaien, vandaar dat 3 m vaak de hoogte is.
Maar gordijnstoffen kunnen uiteraard wel in banen (met naden) aan elkaar.

TS als je nog vragen over iets van de Kwantum hebt, stel ze gerust :P

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:49

Ik werk ook bij de Kwantum op de gordijnafdeling. Je kan gewoon eens langs gaan en dan je maten opgeven en een gordijnstof uitzoeken en dan kunnen ze een prijsberekening maken! Er zijn ook een aantal gordijnen gratis gemaakt, 1 voorwaarde is dat er dan wel een dubbele plooi in moet!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:28

@xxxmh en omdat bij een gordijnstof in de gratis gemaakt optie met dubbele plooi moet zou ik dus adviseren dit niet te doen. Dubbele plooi neemt meer stof dan enkele plooi, wat dus veel te zwaar kan worden bij zo'n breedte ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:34

Toch vraag ik me af of juist bij zo'n lang gordijn een dubbele plooi oftewel een vlinderplooi niet beter is,je gordijn hangt veel mooier als met een enkele plooi.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een foto van je ramen kan me nu geen voorstelling erbij maken.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:52

Lisaapee schreef:
@xxxmh en omdat bij een gordijnstof in de gratis gemaakt optie met dubbele plooi moet zou ik dus adviseren dit niet te doen. Dubbele plooi neemt meer stof dan enkele plooi, wat dus veel te zwaar kan worden bij zo'n breedte ;)

Jaa dat weet ik! Maar ik zei dat omdat er al eerdere reacties waren dat er bij de Kwantum gratis gemaakt waren en mensen vaak niet weten dat er die voorwaarde aan zit :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:52

Dank allemaal! Foto houden jullie echt tegoed!
Denk dat ik me eens ga verdiepen in paneelgordijnen. Lijken me een stuk minder zwaar dan stoffen gordijnen. Of zeg ik nu iets heel geks?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:13

Paneelgordijnen zijn niet verduisterend toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:23

Is de hele wand kunststof kozijn? Normaal gesproken hang je gordijnen niet op aan het kozijn, maar komen ze voor het kozijn. Ofwel met een gordijnrail aan het plafond, ofwel met een roede die je of aan het plafond, of aan de muur naast het kozijn bevestigd.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:44

Ik denk dat paneelgordijnen wel verduisterend te krijgen zijn!
Niet de hele want is kunststof kozijn. De gordijnen zullen inderdaad aan het railing/roede aan het plafond worden bevestigd.