buurman zijn wekker..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:15

idd gewoon zeggen. Een normaal mens wordt daar niet boos om. En misschien heeft hij wel last van jouw muziek, maar vindt hij het net als jij moeilijk om er wat van te zeggen en bied je hem daardoor ook de opening daar wat van te zeggen. Het vervelende van dingen niet uitspreken is dat je er steeds meer op gefocust raakt en op een punt komt dat het er op een hele foute manier uitkomt. Dan ben je nog verder van huis.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:18

Een van mijn buurjongens heeft een super wekker.
Arme jongen kan anders zijn bed niet uit komen.
Ondanks dat wij een vrijstaand huis hebben, en wij aan de andere kant liggen, kunnen wij, als wij heel goed luisteren zijn wekker horen. Niet storend, maar als ik in de huiskamer zit, hoor ik hem duidelijk.
Ik heb er verder geen last van.

Maar.... als het een 2 onder 1 kap was geweest, dan zeker wel.

This sneu... dat je zo'n wekker nodig bent, die het hele gezin wakker maakt. Maar dat is niet anders.
Ik moet er wel om lachen, als ik in de ochtend de deur uit stap en dat ding hoor miepen....

Rennie89

Re: buurman zijn wekker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 13:21

Ik vind het wel grappig dat er mensen zijn die zeggen dat ik geen recht van klagen heb omdat ik muziek draai. Maar het verschil is dat dit niet elke avond is, het hangt geheel van af wat voor dienst ik heb. Ben ik vrij, is het vaak tot wat later, maar ook weer afhankelijk welke dienst ik de volgende dag heb. Ik draai diensten van 13:45-22:45 bijv of ook weer diensten van 03:45-12:15 of 22:30-08:00 of 05:15-14:00. Oftewel het wisseld heel erg en ook wanneer ik muziek draai. Vaak genoeg ook alleen overdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:23

lifaya schreef:
Betreft het gesprek met mijn buurman, ik vind het moeilijk om dan niet te bot te klinken (of hypocriet omdat ik dus zelf ook muziek aan heb in de avond uren)

Is niet hypocriet. Er zit een verschil tussen dingen van elkaar horen, en er last van hebben.
Jouw buurman hoort jouw muziek misschien wel, maar zal er wel geen last van hebben anders had hij het wel gezegd (of voelt hij zich tijdens jullie gesprekje vrij genoeg om dat te doen).
En jij hebt LAST van die wekker. Dus dat is echt wat anders.

Gewoon doen hoor, het gesprek aangaan. Ik zou het willen weten, als mijn buren last van me zouden hebben. En als ik iets niet weet, kan ik er ook niets aan doen om het te veranderen...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:24

Gewoon even aanbellen en het zeggen. Ik vond op de koffie gaan (of uitnodigen) voor zoiets altijd wel een beetje overdreven. Hier is het ook een keer gebeurd. Wekker van mn ex was iets van 1,5 uur aan het afgaan en hij bleef gewoon doorslapen. Toen ik 's middags thuiskwam, kwam daarna ook de buum ff aan de deur om het met een grote lach door te geven. Prima toch :). Zou het zelf ook niet fijn vinden om door zoiets uit mijn slaap gehouden te worden.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:25

Je kunt toch gewoon naar je buurman gaan en zeggen dat je er last van hebt? Dat kun je best op een vriendelijke manier.

Snap je probleem niet zo, ik ben ook wel eens naar de buren geweest en dan houden ze er rekening mee. Klaar toch?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:25

Zijn wekker en haar muziek hebben toch geen F*** met elkaar te maken. Als hij last had gehad van de muziek dan had hij het kunnen zeggen, net zoals zij het nu kenbaar gaat maken dat de wekker wat overdreven doet. Misschien zegt de buurman dan iets van de muziek. Nou dan moet ze er wat aan doen, anders lekker de honden laten slapen. We hoeven niet roomser te zijn dan de paus

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:27

Ik zou gewoon even in gesprek gaan met je buurman. Ik begrijp dat je normaal contact hebt met hem, dan kun je deze dingen best vragen. Hij heeft waarschijnlijk niet eens door dat zijn wekker jou ook wekt. Ik denk dat jullie er gewoon gaan uitkomen. Kun je anders tegen die muur een grote kast zetten of een voorzetwand, zo probeer je het maximale uit het geluidsoverlast te halen.
Wij hebben een heel goed contact met onze buurvrouw en af en toe vragen we of de scharnieren van de deuren gesmeerd kunnen worden, deze piepen wel eens, zelf hebben we niet door dat het zo doorklinkt. Nu natuurlijk wel :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:33

misschien moet de wekker van de buurman zo hard omdat hij met oordoppen slaapt voor jou muziek?
nee hoor grapje!
Maar gewoon vragen, goh buurman ik hoor elke dag uw wekker en vrij lang op sommige dagen, kunnen we iets doen waardoor ik hem niet meer hoor? Dan krijg je vanzelf een gesprek.
Laat vooral blijken dat je samen naar een oplossing wilt komen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:42

Ik denk dat je het zelfs als voordeel kan gebruiken dat je regelmatig muziek luistert.
Dat je begint met vragen of hij echt geen last van je muziek hebt, dat je hierover twijfelt omdat jij zijn wekker zo goed hoort...
Grote kans dat hij dit helemaal niet door heeft gehad.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:23

lifaya schreef:
bruintje123 schreef:
Elke week dus.
Nou ik denk niet dat jij recht van spreken hebt.
Door de weeks tot 10 zou ik in een gehorig huis ook niet doen.
Nee ik vind op basis van deze informatie dat je geen rekening houd met de buren.

"recht van spreken" ? :') Ik heb DUIDELIJK bij al mijn directe buren aangegeven dat als er ook maar enige last word ondervonden van mijn muziek dat ze dit gewoon moeten zeggen. Het is niet dat ik het echt knoeperhard heb aanstaan dat de vloer mee danst hoor :P maar gewoon wat luider. Ik draai ook niet elke avond muziek. Ik werk vandaag tot 22:45 dan zal ik thuis komen rond 23:30 en dan eff een filmpje kijken en slapen. Muziek doe ik dan niet meer.
Die wekker daarentegen gaat élke ochtend af, of die nou thuis is of niet :+

Alleen dat er niemand klaagt wil niet zeggen dat er geen overlast is. En je kunt gerust zeggen dat ze bij je mogen komen, het daadwerkelijk doen is voor veel mensen vaak een stap te ver omdat ze niet willen zeuren en jou best je muziekje gunnen.
En als jij idd vaker om 10 's avonds nog luide muziek aan hebt en in het weekend regelmatig tot 12 uur, dan vind ik ook dat je weinig rekening houd met je buren. Je weet immers zelf hoe gehorig het is, als jij al wakker wordt van de wekker van de buurman, hoe moeten zij dan slapen met jouw muziek aan?
Als je buurman de wekker heeft staan om 5 uur, zal die dus rond 10 uur 's avonds gaan slapen, dus je zult hem ws ook regelmatig storen in zijn nachtrust.
Dat jij twijfelt of het hypocriet is om er wat van te zeggen, geeft al aan dat je verwacht dat ze er overlast van hebben.

Wat je kunt doen is een gesprek beginnen met 'buurman heeft u weleens last van de muziek die ik aan heb 's avonds?' Dan kun je nee als antwoord krijgen, of hij geeft aan dat het idd weleens vervelend is. Daar kun je iets over afspreken bv dat jij op de tijd let of dat hij jou een seintje geeft als hij last heeft. Daarna kun je dan het probleem met de wekker aankaarten en hem vragen of hij eraan wil denken hem uit te zetten als hij van huis is. De wekker helemaal weg doen zal hem niet worden uiteraard, maar de dagen dat hij 2 uur staat te piepen zijn ook niet nodig.
Op die manier zit je altijd safe.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:56

anneliesdj schreef:
lifaya schreef:
"recht van spreken" ? :') Ik heb DUIDELIJK bij al mijn directe buren aangegeven dat als er ook maar enige last word ondervonden van mijn muziek dat ze dit gewoon moeten zeggen. Het is niet dat ik het echt knoeperhard heb aanstaan dat de vloer mee danst hoor :P maar gewoon wat luider. Ik draai ook niet elke avond muziek. Ik werk vandaag tot 22:45 dan zal ik thuis komen rond 23:30 en dan eff een filmpje kijken en slapen. Muziek doe ik dan niet meer.
Die wekker daarentegen gaat élke ochtend af, of die nou thuis is of niet :+

Alleen dat er niemand klaagt wil niet zeggen dat er geen overlast is. En je kunt gerust zeggen dat ze bij je mogen komen, het daadwerkelijk doen is voor veel mensen vaak een stap te ver omdat ze niet willen zeuren en jou best je muziekje gunnen.
En als jij idd vaker om 10 's avonds nog luide muziek aan hebt en in het weekend regelmatig tot 12 uur, dan vind ik ook dat je weinig rekening houd met je buren. Je weet immers zelf hoe gehorig het is, als jij al wakker wordt van de wekker van de buurman, hoe moeten zij dan slapen met jouw muziek aan?
Als je buurman de wekker heeft staan om 5 uur, zal die dus rond 10 uur 's avonds gaan slapen, dus je zult hem ws ook regelmatig storen in zijn nachtrust.
Dat jij twijfelt of het hypocriet is om er wat van te zeggen, geeft al aan dat je verwacht dat ze er overlast van hebben.

Wat je kunt doen is een gesprek beginnen met 'buurman heeft u weleens last van de muziek die ik aan heb 's avonds?' Dan kun je nee als antwoord krijgen, of hij geeft aan dat het idd weleens vervelend is. Daar kun je iets over afspreken bv dat jij op de tijd let of dat hij jou een seintje geeft als hij last heeft. Daarna kun je dan het probleem met de wekker aankaarten en hem vragen of hij eraan wil denken hem uit te zetten als hij van huis is. De wekker helemaal weg doen zal hem niet worden uiteraard, maar de dagen dat hij 2 uur staat te piepen zijn ook niet nodig.

Hier sluit ik mij bij aan.
Mijn wekker gaat ook om 5.45 uur en lag vorige week wakker van de muziek van 1 van de buurjongens.Wakker liggen om het geluid dat een ander "veroorzaakt" vind ik toch wel erg naar.
Toch ga ik er niet om klagen (weet niet eens welke buurjongen het precies is)omdat het hooguit 1 x in de maand voorkomt .
Bij iedere week of meer hou je mij niet lang te vriend i.v.m opvliegerig worden door slaap gebrek.
Je geeft aan zelf je nachtrust hard nodig te hebben maar dat is voor de buurman waarschijnlijk niet anders.
Ga het gesprek open aan en er is dan vast een oplossing.
Een tetterende wekker die je zelf niet uit kunt zetten is ook erg vervelend en frustrerend :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:02

Ik zou het gewoon ter sprake brengen, waarschijnlijk gaat hij er dan echt wel op letten dat zijn wekker niet zomaar 2 uur lang af gaat. en dan kun je altijd je eigen muziek ook nog benoemen. Ik vind tot 0.00 uur ook wel erg laat trouwens, maar goed als je t gevraagd hebt dan kunnen mensen t altijd aangeven als ze er wel last van hebben.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:11

anneliesdj schreef:
Wat je kunt doen is een gesprek beginnen met 'buurman heeft u weleens last van de muziek die ik aan heb 's avonds?' ..... Daarna kun je dan het probleem met de wekker aankaarten en hem vragen of hij eraan wil denken hem uit te zetten als hij van huis is. .....

Dit zou op mij dan weer over kunnen komen als 'ik vraag naar jouw situatie, maar echt geïnteresseerd ben ik niet, want ik wil eigenlijk gewoon zelf wat kwijt.'
Niet dat ts niet geïnteresseerd is, maar zo zou ik het kunnen opvatten. Dan zou ik gewoon gelijk beginnen met de klacht en dan daaropvolgend eventueel vragen of hij echt geen last van de muziek heeft.

Ik denk eigenlijk dat de buurman totaal niet doorheeft dat die wekker zo hard staat, dus het lijkt me dat 'ie het geen probleem vind als je daar over komt 'klagen' ts.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:15

Als je gelijk begint met je klacht heeft de buurman een reden om boos te worden 'je klaagt over mijn wekker terwijl ik x per week wakker lig van jouw muziek' en zie dat dan nog maar goed te praten.
Als je eerst over de muziek begint tackel je daarmee dat probleem. En dan ook werkelijk geintresseerd zijn en niet maar met een half oor luisteren en beginnen over de wekker. Ja dan denkt hij dat je niet werkelijk geintresseerd bent.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:23

Als die buurman zo'n aardige vent is gewoon een praatje maken met hem en dan vriendelijk vertellen dat het door blijven piepen van de wekker je wakker houdt.
Waarschijnlijk heeft hij er niet bij stil gestaan dat jij er zo'n last van hebt en zal er wat aan gedaan worden.

Snap niet zo goed wat het probleem is als je nog niet met elkaar gepraat hebt hierover. Het is echt heel normaal om gewoon vriendelijk met elkaar te praten en dit soort dingen te bespreken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:48

Even zonder dollen hoor.
Maar een heftige piep piep piep van de wekker is toch vele malen irritanter dan muziek.
Ik zou met luide muziek gewoon nog kunnen slapen
Maar met een piepende wekker dus echt niet

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:50

ponyparadijs schreef:
Even zonder dollen hoor.
Maar een heftige piep piep piep van de wekker is toch vele malen irritanter dan muziek.

Maar dat is toch heel persoonlijk?

Ik bv slaap rustig door mijn wekker heen, maar wordt wakker van de tv beneden als die "te hard" staat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:53

ponyparadijs schreef:
Even zonder dollen hoor.

Ieder zo zijn ding natuurlijk. Onze buren draaien dagelijks rampetampmuziek en dan ook niet een beetje zachtjes. We hebben de strijd inmiddels opgegeven en gaan gelukkig over een paar maanden dus nu is het een kwestie van uitzitten, maar op een gegeven moment ben je daar ook echt wel klaar mee hoor.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:55

Jolien87 schreef:
Onze buren draaien dagelijks rampetampmuziek en dan ook niet een beetje zachtjes.

Barry White op tien? :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:59

Ir111 schreef:
Jolien87 schreef:
Onze buren draaien dagelijks rampetampmuziek en dan ook niet een beetje zachtjes.

Barry White op tien? :')

Haha nee, meer van die 'schudden met je kont'-muziek. :')
We hebben al meerdere malen vriendelijk gevraagd of het wat minder mag en de muziek gaat dan "keurig" 1 tikje zachter, waarna het 10 minuten later 5 tikjes harder gaat.
Redelijk hopeloos dus. Gelukkig zijn we hier snel weg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:02

Joh wat is nou het probleem om ff langs te gaan en aan te kaarten dat hij er waarschijnlijk niet aan denkt dat hij z'n wekker aan laat staan als hij er niet is, maar dat hij dan een uur staat te loeien. Lijkt me niet zo ingewikkeld.....

Mijn vriend heeft ook zo'n wekker. Heel onhandig en je vergeet het inderdaad om hem uit te zetten. Ik moet mijne bijv. elke avond opnieuw aanzetten.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:08

Misschien een stom idee, maar je zou het gesprek kunnen beginnen met de vraag of hij last heeft van je muziek omdat je door zijn wekker gemerkt heb dat het erg gehorig is? Dan zijn beide onderwerpen gelijk bespreekbaar, zonder verwijten te kunnen maken/krijgen.

Ik ken het probleem van lawaaierige/gehorige huizen, al is het hier de bovenbuurman en zijn vriend die om 4u 's nacht luidkeels lopen te zingen en te roepen op de trap. Al hebben de klachten van mij en de medebewoners er wel voor gezorgt dat ze hun opzeg hebben gekregen, nadeel is alleen dat het nu nog een dubbel zo erg is omdat ze toch weg moeten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:21

Mijn buren houden ook van een lekker muziekje op ongepaste tijden. Heb ze toch wel even duidelijk gemaakt dat er tegenwoordig waanzinnige draadloze headsets zijn met heel mooi geluid Nu hoor ik het alleen nog als ze er een dansje bij maken :+

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:27

Misschien zit buurman ook wel radeloos op een forum te bedenken hoe hij jou aan kan spreken :') Nee onzin, ik heb precies hetzelfde TS en iedere keer als ik er in de ochtend wakker van lig bedenk ik me dat ik hem echt aan moet spreken, maar dat vergeet ik vervolgens als ik bij mijn vriend ben en pas 3 dagen later weer thuis slaap.. Soms gaat het weken goed, soms lig ik 2 uur te luisteren naar Piep Piep Piep Piep -O-