Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lifaya schreef:Betreft het gesprek met mijn buurman, ik vind het moeilijk om dan niet te bot te klinken (of hypocriet omdat ik dus zelf ook muziek aan heb in de avond uren)
. Zou het zelf ook niet fijn vinden om door zoiets uit mijn slaap gehouden te worden.
lifaya schreef:bruintje123 schreef:Elke week dus.
Nou ik denk niet dat jij recht van spreken hebt.
Door de weeks tot 10 zou ik in een gehorig huis ook niet doen.
Nee ik vind op basis van deze informatie dat je geen rekening houd met de buren.
"recht van spreken" ?Ik heb DUIDELIJK bij al mijn directe buren aangegeven dat als er ook maar enige last word ondervonden van mijn muziek dat ze dit gewoon moeten zeggen. Het is niet dat ik het echt knoeperhard heb aanstaan dat de vloer mee danst hoor
maar gewoon wat luider. Ik draai ook niet elke avond muziek. Ik werk vandaag tot 22:45 dan zal ik thuis komen rond 23:30 en dan eff een filmpje kijken en slapen. Muziek doe ik dan niet meer.
Die wekker daarentegen gaat élke ochtend af, of die nou thuis is of niet
anneliesdj schreef:lifaya schreef:"recht van spreken" ?Ik heb DUIDELIJK bij al mijn directe buren aangegeven dat als er ook maar enige last word ondervonden van mijn muziek dat ze dit gewoon moeten zeggen. Het is niet dat ik het echt knoeperhard heb aanstaan dat de vloer mee danst hoor
maar gewoon wat luider. Ik draai ook niet elke avond muziek. Ik werk vandaag tot 22:45 dan zal ik thuis komen rond 23:30 en dan eff een filmpje kijken en slapen. Muziek doe ik dan niet meer.
Die wekker daarentegen gaat élke ochtend af, of die nou thuis is of niet
Alleen dat er niemand klaagt wil niet zeggen dat er geen overlast is. En je kunt gerust zeggen dat ze bij je mogen komen, het daadwerkelijk doen is voor veel mensen vaak een stap te ver omdat ze niet willen zeuren en jou best je muziekje gunnen.
En als jij idd vaker om 10 's avonds nog luide muziek aan hebt en in het weekend regelmatig tot 12 uur, dan vind ik ook dat je weinig rekening houd met je buren. Je weet immers zelf hoe gehorig het is, als jij al wakker wordt van de wekker van de buurman, hoe moeten zij dan slapen met jouw muziek aan?
Als je buurman de wekker heeft staan om 5 uur, zal die dus rond 10 uur 's avonds gaan slapen, dus je zult hem ws ook regelmatig storen in zijn nachtrust.
Dat jij twijfelt of het hypocriet is om er wat van te zeggen, geeft al aan dat je verwacht dat ze er overlast van hebben.
Wat je kunt doen is een gesprek beginnen met 'buurman heeft u weleens last van de muziek die ik aan heb 's avonds?' Dan kun je nee als antwoord krijgen, of hij geeft aan dat het idd weleens vervelend is. Daar kun je iets over afspreken bv dat jij op de tijd let of dat hij jou een seintje geeft als hij last heeft. Daarna kun je dan het probleem met de wekker aankaarten en hem vragen of hij eraan wil denken hem uit te zetten als hij van huis is. De wekker helemaal weg doen zal hem niet worden uiteraard, maar de dagen dat hij 2 uur staat te piepen zijn ook niet nodig.
Op die manier zit je altijd safe.
anneliesdj schreef:Wat je kunt doen is een gesprek beginnen met 'buurman heeft u weleens last van de muziek die ik aan heb 's avonds?' ..... Daarna kun je dan het probleem met de wekker aankaarten en hem vragen of hij eraan wil denken hem uit te zetten als hij van huis is. .....
Op die manier zit je altijd safe.
ponyparadijs schreef:Even zonder dollen hoor.
Maar een heftige piep piep piep van de wekker is toch vele malen irritanter dan muziek.
Ik zou met luide muziek gewoon nog kunnen slapen
Maar met een piepende wekker dus echt niet
ponyparadijs schreef:Even zonder dollen hoor.
Maar een heftige piep piep piep van de wekker is toch vele malen irritanter dan muziek.
Ik zou met luide muziek gewoon nog kunnen slapen
Maar met een piepende wekker dus echt niet
Ir111 schreef:Jolien87 schreef:Onze buren draaien dagelijks rampetampmuziek en dan ook niet een beetje zachtjes.
Barry White op tien?

Nee onzin, ik heb precies hetzelfde TS en iedere keer als ik er in de ochtend wakker van lig bedenk ik me dat ik hem echt aan moet spreken, maar dat vergeet ik vervolgens als ik bij mijn vriend ben en pas 3 dagen later weer thuis slaap.. Soms gaat het weken goed, soms lig ik 2 uur te luisteren naar Piep Piep Piep Piep