Ben ik duizendmaal te kieskeurig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Re: Ben ik duizendmaal te kieskeurig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:58

Ik ken deze situatie. Mijn ex was meer jou en ik was meer die jongen. Bespaar de verdriet en begin er niet aan. Zeker omdat je twijfelt. Bij twijfel altijd nee ;)
Daarbij kom je heel neerbuigend over tegenover hem. Niet zo netjes, vind ik.

Als je de juiste tegenkomt dan vergeet je direct je lijstje. Echt waar :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 21:47

Wat een reacties! :') Veel verloren zusjes, me dunkt.

Ach, ik heb écht geen lijstje. Het enige dat ik noemde was lezen, en eigenlijk is het dat niet specifiek. Het is niet goed kunnen spellen, het is geen nieuwe informatie willen opzoeken. Eigenlijk een offspin van altijd hetzelfde liedje - niet nieuwsgierig zijn of doelen voor ogen hebben. Ik heb heel erg lang een crush gehad op iemand die enorm op mij leek, maar dan nog tienduizend keer geslotener als het op het uitdrukken van gevoelens aankomt. Ook helemaal niet wat ik wilde, maar ja, als het je overkomt...

Ik denk dat dit een beetje de situatie was waardoor je zeker weet wat je wél wilt.

Om even meer info te geven - hij vroeg me uit, begon met giga veel uiterlijk-gebaseerde complimentjes te geven en dan viel mijn frang, zoals ze dat zeggen. Ik zei nee, ik had geen zin in een date, en meneer flipte door vijf smsjes achter elkaar aan te sturen. "Wat was er mis" "Er moet iets mis zijn" "Waarom" "Kom op ik ben leuk" enzovoorts. Ja lap, het was er zo eentje. Als we eventjes vrienden zijn en ik lief ben tegen haar dan verdien ik een beloning - aka een relatie. Ja doei, bol het eens even af.

Ach, een ander een beter, zoals er gezegd is geweest!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:59

Ik herken mezelf in jou!
(mensen vinden mij vaak ook bot, omdat ik zo direct ben en er geen doekjes om wind.)
Los daarvan;
Ik heb eenzelfde type gedate.
Maar ik trok het niet, het irriteerde me ontzettend dat ik alles was in zijn wereld.
En dat iemand continu bevestiging zocht en romantische kreten wilde horen en zei als die jij inderdaad noemt. :=
Heb m'n best er voor gedaan, maar er zat gewoon echt niet zo veel in die jongen. En dat is prima, maar niet voor mij.
Ik zou hem dus op afstand houden.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:19

Ik vind niet dat je kieskeurig bent hoor. Als je geen conversatie kan voeren met iemand dan houdt het gewoon op. Ik kan me heel goed voorstellen hoe frustrerend het is om een discussie te willen voeren en de andere brengt gewoon niks aan. Dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat hij niet leest en geen kennis opdoet over bepaalde zaken. Het komt er gewoon op neer dat jullie niet op dezelfde lijn zitten.

Wat ik me dan wel afvraag. Dit zijn redenen waarom je geen relatie wil met hem, maar stoort dit je dan niet gewoon als vriend? Want je zegt dat je hem wel een erg toffe jongen vindt? Of je bedoelt misschien een toffe jongen voor iemand anders? :P

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 23:33

Haha, een toffe jongen voor iemand anders! Blijkbaar vinden sommigen het achter mijn rug crimineel dat ik altijd de "superaardigen" laat gaan, maar ja. Een beetje persoonlijke smaak ook denk ik. :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:43

Tjah dat er een klik is lijkt me wel de basis voor een relatie en die is er dus niet.
Maarehm, ik vind het klinken alsof je autistisch bent, daar al eens over nagedacht? :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 14:08

Euh, ik ben aboluut niet autistisch. Waaraan denk jij te zien dat ik autistisch ben? Ik geef maar een paar voorbeelden van wat ik niet fijn vindt, in welke mate ik iets niet fijn vindt staat er helemaal niet bij. Dat is toch wreed snel conclusies nemen. :/

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:55

Ik leid het af uit alles wat je zegt; je bent bot, enkel beleefd omdat het moet, geen gevoel voor romantiek, in sociale situatie's babbel je vooral veel en je voelt wel een sterke connectie met dieren.

Ik bedoel het ook niet vervelend, het viel me alleen op.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:00

anneliesdj schreef:
Ik leid het af uit alles wat je zegt; je bent bot, enkel beleefd omdat het moet, geen gevoel voor romantiek, in sociale situatie's babbel je vooral veel en je voelt wel een sterke connectie met dieren.

Ik heb een relatie met een autist, en die is wel hopeloos romantisch. Om maar even te zeggen dat er zoveel verschillende mensen, en verschillende soorten autisme zijn.

TS, ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om niet mee in zee te gaan. Jij hebt gewoon iemand nodig met zijn voeten aan de grond. :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:03

Oh herkenbaar zeg :D :j

Ik ben het weliswaar in iets mindere mate, maar ook hier bot, en meer affectie voor dieren dan voor mensen. Heb helemaal niks met knuffelen of ander lichamelijk contact en heb echt haat aan die verplichte hand en drie kussen op verjaardagen of andere feestjes :')

Houd ik niet van mensen? Nee hoor, ben dol op mijn vriendinnen en mijn ouders en zussen. Ik ga graag met ze om, kan uren kletsen met ze of hele serieuze gesprekken hebben, maar ik heb gewoon niks met de romantische/knuffelige gedoe wat andere mensen blijkbaar (in overvloed) hebben :n

TS, ik zou gewoon eerlijk tegen hem zijn. Voor jou is het gewoon een leuke jongen om mee om te gaan. Maar zeker niet voor meer.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:57

Palmera schreef:
Na het lezen van je tweede alinea denk ik dat wij familie zijn. :D Ik ben precies zo namelijk.

En ik ga je niet vertellen wat je moet doen. Ik kan alleen opbiechten dat al mijn relaties met lieve mannen op de klippen zijn gelopen. Omdat ik me dusdanig irriteer aan al dat gezwijmel omtrend mijn persoon dat ik recalcitrant als een trein over ze heendender. En als ze zelfs daarvoor nog begrip tonen dan explodeer ik.

Mijn advies: er bestaan mannen voor je wie je echt wat moet doen. Mannen die met een vuist op tafel durven te slaan en de deur uit durven te lopen. Mannen die je in je gezicht vertellen dat ze het niet met je eems zijn.
Ze bestaan, bij mij werken dergelijke mannen veel beter. Wellicht bij jou ook. :)

Dit had ik kunnen typen :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:19

Sonja schreef:
Als je echt zo zou zijn als je hier beschrijft te (willen/lijken) zijn, dan had je 'm al lang onomwonden verteld dat jullie geen match zijn ;)
Dus érgens is er 'iets' niet helemaal zoals je 't zelf omschrijft. Aan jou de uitdaging om te vinden wat dat iets is... Misschien ga je jezelf nog wel verbazen :)

Oe deze vind ik knap raak eigenlijk..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:27

Skyefate schreef:
Ja, want zo'n vragen stel je op een forum omdat je dan daadwerkelijk een mening krijgt van mensen met elk een ander standpunt. Ik zit wat vast.

Om een lang verhaal kort te maken - Ik ben een bot, relatief hard persoon en ben enkel beleefd lief tegen mensen. Heel erg lief/romantisch ga ik nooit zijn, en dat weet ik. Ik ben zo'n mens dat veel te lief is tegen haar dieren, en over het algemeen zijn mensen een secundaire zaak. Wilt niet zeggen dat ik niet sociaal ben, want ik ben luid en babbel graag, maar daar stopt het ook.

Ik ben ondertussen zo'n drie weekjes enorm aan het praten geraakt met een hogerejaars in de universiteit. Het is allemaal heel fijn en grappig, maar serieus? Nope. Blijkt nu dat we elkaar wel aantrekkelijk vinden en best aardig, maar voor mij stopt het daar een beetje. Ik haal would-be vriendjes niet door een checklist, maar sommige dingen knagen gewoon aan me dat het niet mooi meer is.

Hij is heel, heel erg lief. Het equivalent van een tas chocolademelk die voor de helft gevuld is met karamel. Nu, ik smelt dus écht niet van dingen als "Ik zou zo graag nu bij je zijn" of iets dergelijks. Hij is giga romantisch, en ik ben dat absoluut niet. Wat me nog enorm irriteert is dat hij niét leest, niet zo fantastisch kan spellen en ja... ultiem? Geen passie heeft. Niets waar hij superenthousiast over wordt, niets waar zijn ogen van oplichten als hij erover praat.

Ik wil hem echt geen pijn doen want het is een superlieve jongen, maar als ik een schoothond wilde ging ik wel naar het asiel. Het is zo'n jaknikker... en ik discussieer enorm graag. Aan jaknikkers heb ik niets.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Ik heb het romantisch gevoel van een steen maar wil hem niet echt pijn doen, aangezien het echt een toffe jongen is. Ik voel me alleen zo enorm kieskeurig, alsof ik de fouten gewoon wíl zien.

Wauw.. Alsof ik mezelf hoor praten.. :))

Zou t hem gewoon duidelijk maken.. Beter dan valse hoop geven.. Vooral vlak voor kerst.. :')
Grammaticale fouten kan ik me ook enorm aan storen.. Voor mij al een grote afknapper.. :p

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:32

Jij hebt je gelijke nog niet gevonden, nu al irritatie is een no go!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:35

Sonja schreef:
Als je echt zo zou zijn als je hier beschrijft te (willen/lijken) zijn, dan had je 'm al lang onomwonden verteld dat jullie geen match zijn ;)
Dus érgens is er 'iets' niet helemaal zoals je 't zelf omschrijft. Aan jou de uitdaging om te vinden wat dat iets is... Misschien ga je jezelf nog wel verbazen :)

Deze reactie is mooie stof tot nadenken voor TS.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:17

anneliesdj schreef:

Dus... Omdat je dan niet veel met mensen op hebt, maar wel met dieren, word je meteen verdacht van autisme??? >;)
Apart.. Waar baseer je dat op?

Ik ben van mezelf uit ook niet de meest subtiele persoon.. Vaak genoeg ook gewoonweg een botte hork en t kan me ook niet bepaald verrotten wat mensen van me vinden..

Dus dan zou ik ook meteen getest moeten worden op autisme? Echt heel apart..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:08

Ik ben tien keer liever samen met dieren dan met mensen maar verder perfect normaal, nog nooit pilletjes hoeven slikken. Alleen heel kieskeurig wie ik tot mijn cirkeltje toelaat.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:19

Lees in je OP en in de andere berichten niet zo veel wat je positief vind aan hem.
Wel schrijf je dat je hem geen pijn wilt doen omdat hij een toffe jongen is.

Dus of je vind hem eigenlijk niet zo tof, maar denkt dat er iets mis met jou is omdat hij volgens de geldende normen een toffe jongen is en jij daar toch anders over denkt.
Of je vind hem wel tof, maar twijfelt omdat hij volgens jou normen eigenlijk niet volledig aan de eisen van een toffe jongen voldoet.

Zou gewoon vooral je gevoel volgen. Heb je zin om hem te zien en/of met hem af te spreken? Doe dat. Geen zin in? Doe dat niet.
Denk namelijk niet dat je te kieskeurig bent. Wel dat je er teveel over piekert.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:21

Hoppakee, ben je net iets anders en dan staan ze direct met een etiketje klaar...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:25

8-) := Je bent kennelijk niet verliefd op deze man, nou en, dat is toch niet erg, het is toch niet verplicht om een relatie te nemen? Ik zou er wel duidelijk over communiceren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:31

Mijn laptop doet wat vaag, maar wauw je weet er echt een kort verhaal van te maken :')
Afbeelding

Nee zonder gein, wees gewoon duidelijk naar hem en dan is er toch niks aan de hand?

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:49

Ik ben het eens met Sonja.

Als je echt bent zoals je in je 1e post beschrijft, dan had het je niet uitgemaakt om het hem recht voor zijn raap te zeggen, leuk of niet. dan had je op zijn minst zelf een manier kunnen bedenken om het te zeggen zonder al te blunt/onbeschoft te zijn en dan had ie dat echt niet erg gevonden als hij zo lief is.

Dus ergens ben je toch niet helemaal eerlijk naar jezelf over wie je (onbewust?) bent en ben je onzeker over hoe hij zal reageren als je hem af gaat wijzen. Dat is in feite niet onzeker zijn over hem, maar over jezelf.

Inderdaad aan jou de uitdaging om een beetje soul searching bij jezelf uit te voeren.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 21:46

Hihi, vind de meeste antwoorden hier wel best grappig eigenlijk. Ik wilde meerdere opinies en dat kreeg ik - daar is bokt zeker gekend voor!

Om even uitleg te geven zonder heel mijn persoonlijkheid open te smijten (ja, sommige details over mezelf liet ik vallen, want die zijn in principe irrelevant voor deze discussie) - Ja, ik ben wie ik zeg dat ik ben. Je hoeft heus niet elke bocht om enorm bot te zijn, want zo zitten mensen niet in elkaar. Als we altijd dezelfde trekjes in onze persoonlijkheid doordreven, zou er oftewel áltijd chaos in de maatschappij zijn of pure orde. Vergeet niet dat mensen niet zo simpel werken!

Ik ben zelf een ongelofelijk botte dame, maar ik ben bang om nee te zeggen als ik mij niet meteen bedreigd voel door jongens. Er zijn genoeg jongens die te pushy met mij zijn geweest, en hoewel ik een paar rake meppen kan verkopen ben ik nog steeds geen match voor iemand van een kop groter. Het is eerder instinct dat roept "Dit is een no go", maar ik vertrouw mijn instinct soms niet al te graag omdat er veel mensen (zowel vrienden als familie) het ingedramd hebben dat ik te kieskeurig ben. Hoe bot je ook bent, dat laat een nadruk achter.

Om wel één discussiepunt te kunnen eindigen - Ik heb meerdere malen nu tegen hem gezegd dat ik geen zin heb om uit te gaan of zoveel berichtjes te krijgen (1 per vijf minuten), maar hij hoort er niks van. Hij blijft zeggen dat hij "verward" is, dat hij het niet snapt, dat het niet logisch is dat ik nee zeg. Mijn instinct was dus toch correct...

Ikeje sloeg de nagel op de kop trouwens - Volgens de geldende normen zou ik een dom wicht zijn niet voor hem te gaan. Onderschat peer pressure niet. We zitten ondertussen dicht tegen kerst aan en mijn familie is het gewend dan wat meer druk uit te oefenen op me om een vriend te zoeken.

Hoop dat ik zo dingen een beetje opklaar. Ik hoop allensinds dat hij het opgeeft, want ik wordt er absoluut gek van nu, maar tenzij de nood echt hoog is en hij mij werkelijk forceert iets te doen, kan ik niets verder uitvoeren dan hem te negeren en nee te sturen. Er zijn genoeg incidenten geweest waar ze de schuld op mij staken als ik uit provocatie iemand een mep heb verkocht, en dan zat ik altijd met uitsluiting/straf/nablijven. Weet niet hoe dat zit in een unief, maar ik ben niet zo happig om het te ontdekken. De jongens kregen altijd gelijk...

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:00

Wat een drammerd dan... Helemaal negeren lijkt me dan het beste... Misschien met een statement vooraf....? "Zeg kerel, als je nu al zo moeilijk doet en geen nee voor antwoord kunt nemen, hoe denk jij dan dat een relatie met mij eruit gaat zien? Bij deze reageer ik dus voor de laatste keer: NEE! Verder wens ik er geen woord meer aan vuil te maken. Aan jou de keuze of je hierna nog een leuke vriendschap wilt of een vervelend einde van al het contact dat we hebben."

Zoiets...? Of ben ik nou bot...

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:12

Oh en trouwens, je mag best kieskeurig zijn. We leven in een maatschappij die dat soort gedrag min of meer afstraft, maar ik vind kieskeurigheid een must. Anders kom je tegen je wil/wensen in "noodgedwongen" te zitten met iets of iemand waar je niet echt achter staat en op een dag krijg je het dubbel en dwars terug.
Leg dat je ouders ook voor (en al die mensen die jou kieskeurig vinden), en vraag ze dan eens wat nou belangrijker is.
Met kerst een vriendje naar huis brengen of een leuk leven hebben juist omdat je kieskeurig bent en goed voor jezelf wilt zorgen!!