Rommelend ogend huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:19

Ik vind het ook wat rommelig ogen op foto's maar aan de andere kant, als je het niet had gezegd was het me echt niet opgevallen. Ik denk dat er twee problemen zijn:
1) Je meubels matchen niet bij elkaar, en dan valt ieder prulletje extra op want dat matcht ook weer niet. Als je overal dezelfde kleur accessoires oplegt en bijvoorbeeld de muur ook die kleur verft, dan lijkt het ineens een geheel
2) Het contrast tussen je meubels (met spulletjes erop) en de compleet kale muur en vloer zijn nogal groot. Iets aan de muur of een kleed kan een hoop schelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:20

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-15 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Re: Rommelend ogend huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:21

Kijk ook eens op MP bij gratis. Vaak vind je daar een bankstel of vloerkleed voor niets.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:25

Sorry,maar ik kan geen rommel ontdekken hoor.Kom hier maar eens kijken.Aan een rommelig huis kun je zien dat er geleefd wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:27

Het geheel lijkt wat onsamenhangend, maar verder imo wel gezellig :)

Wtf is er met je bank gebeurd? :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:33

Bij de kringloop kan je ook heel leuk en goedkoop winkelen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:36

Dit is echt niet rommelig hoor! Eerder nog een beetje kaal, en het past niet allemaal even goed bij elkaar. Maar joh, het hoeft niet meteen perfect te zijn hoor.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:41

Ik vind het eerder kaal :')

Lijkt ook net of je bank ontzettend ver van je tv af staat?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:44

Vind alleen de kat op de stoel rommelig. Die had ik perfect gepositioneerd op de krabpaal.

YomJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:44

het is onsamenhangend :D

en het lijkt alsof je een hoog plafond hebt? Dat komt wat kaal over

Dus idd wat dingen in kleur gaan matchen. Kaarsjes op je tafel met kussentjes op je bank e.d.

Een leuk schilderij (action) aan je muur misschien, of een paar appelkistjes aan je muur met een verbindingspad er tussen voor je kat

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:46

Goede tips van Jolien ;) ik zou het met blauw doen aangezien de deken op de bank ook blauw is. Bij de action kan je echt zat kleine decoratiedingen halen die niet duur zijn. Het maakt je huis wat warmer, want dat is meer wat ik mis.

Enne: Ik vind je schildpad cool :D

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:03

Als jij blij bent met je huisje moet je je niks aantrekken van anderen. Tenslotte woon jij er.
Het is als je net begint heel logisch dat het allemaal niet perfect bij elkaar past en dat het nog wat kaal is.
Eer je 3jaar verder bent ziet het er al heel anders uit.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:14

PureSG schreef:
[ [url=m/w7814X.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f2RMxU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn bank is flink doorgezakt, dus dat zal zeker meespelen. :')
De turtle ligt normaal niet op de bank, maar ik heb even gauw een foto gemaakt voor jullie. :+

Eerder stoorde het me compleet niet, maar het heeft me gewoon aan het twijfelen gebracht omdat ik juist zo trots ben op mijn eerst eigen huisje. :D

Huh, wat mankeert daaraan? Hartstikke netjes toch?

Jeetje we hebben niet allemaal het geld om alles door stylist in te laten richten.

Ik vind dat je een hartstikke leuke kamer hebt!

Laat je niet gek maken zeg.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:35

Nou het ziet er netjes opgeruimd uit hoor. Eerder juist een beetje kaal, maar zoiets bouw je in de loop der tijd op als je niet in 1 keer een hoop geld te besteden hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:35

Mwahh hier kan een blind paard nog geen kwaad, wat netjes. :o bijna Spartaans.
Als dat een rommeltje is dan is er bij mij een atoombom ontploft. Er is een verschil tussen leven en rommel. En de samen bij elkaar gezochte verzameling meubels komt vanzelf in het goede spoor.
Je begint net en dan ben je blij met wat je krijgt of opduikt.
De rest komt vanzelf. Als je dit over 10 jaar nog hebt mag je op je hoofd gaan krabben of je ergens woont of aanwezig bent.
Meubels kosten geld, laat je niet gek maken.
En wat Joolien zegt is een hele goede, wat kaarsjes en kussens doen wonderen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:49

Ben het er wel mee eens dat het wat onsamenhangend en kaal is.

Ik zou het vooral een heel stuk gezelliger maken, hoe gezelliger hoe minder rommel namelijk opvalt (mocht je dan toch graag een keer rommel maken).
Mijn kamer is echt behoorlijk vol, en het meubilair is ook nog eens vet onsamenhangend, maar omdat er een stuk of 7 planten verspreid staan, schattige schilderijtjes en kunstwerkjes aan de muur hangen, allemaal kaarsen staan en heel veel mooie stukken steen en hout (ik heb zelfs 2 boomstammetjes als tafeltjes naast mijn bed :Y) ) wat ik graag verzamel uit het buitenland en de natuur vormt het juist een heel mooi en warm geheel.

Ik heb nog nooit gehoord dat mijn kamer rommelig is, terwijl bijna alles volstaat :+ Ik heb eigenlijk geen enkel stukje muur waar geen kast of krat tegen aan staat. Maar ik heb nog nóóit gehoord dat mijn kamer rommelig is, maar vooral heel gezellig, fijn en warm.

Maar zoals hierboven ook word gezegd, er is een verschil tussen leven en rommel. Ik heb werkelijk waar bijna alles in mijn kamer gekregen, bij de stort gefikst of 2e hands op de kop getikt en er zelden geld aan uitgegeven. Dat had ik ook echt niet binnen 1 maand bij elkaar. :') Kijk lekker wat je tegenkomt, struin marktjes en winkeltjes af, en je kamer zal vanzelf volledig en warm worden. :D

Leuke tip voor goedkope opbergruimtes: kratten! Kan je super leuk aan de muur hangen of simpel opstapelen. Kun je fiksen op markten of vragen bij een groenteboer oid.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:50

Je huisje is niet rommelig in mijn ogen.
Wel mis ik sfeer en gezelligheid.
Maar dat komt vanzelf als je er langer woont.

Ik vind het vreselijk als mensen een eettafel, bijpassende salontafel en bijpassend dressoir hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:55

Omg als dat al rommelig is!
Laat hem /haar maar bij mij langs komen, dan is jouw huis gelijk steriel te noemen:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:56

Hartstikke netjes bij jou hoor. Ik heb kinderen, mijn huis is een duplo en LEGO opslagplaats

Zou die gele kaarsen eruit gooien en de snoeren van de tv wegwerken en dan accessoires in een warme kleur. Geen mintgroen dus haha. Gewoon doen wat je mooi vindt en bij je past.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:03

Ik vind de titel van dit topic zo leuk. 'Rommelend' ogend huis. Ik kreeg hele rare visioenen. :')

En verder vind ook ik het reuze meevallen. :) Er zijn imo al wat goede tips gegeven.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:08

ik heb dezelfde vloer haha :D ik vind het wel meevallen ik denk dat een leuk kleed het al een stuk voller maakt, bij ons was het ook echt kaal en sinds wij er 1 hebben staat het een stuk beter nu zijn we aan het sparen voor een bank en wat leuks aan de muur :P

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:11

En deze ophangen natuurlijk

Afbeelding

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:16

rommelig :') ik ken er dan veel waar dan een bom is ontploft.

als je er iets van moet zeggen zou het idd kaal ogen.. maar dat was bij mij net zo in het begin toen ik net op mezelf woonde. er komt vanzelf wat bij.

bij mij had iedereen commentaar dat het zo leeg leek. ook mensen/klanten van buiten dachten dat het huis leeg stond. Ik had bijvoorbeeld niks in de vensterbanken. nu maar 1 (nep)plant neergezet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:20

Maar maar maar, waar zijn jullie spulletjes? Boeken, dvd's, box of memory's, fotoalbums, hobbyspullen,... :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:21

Als je voor het eerst op jezelf gaat wonen is het héél normaal dat het eerst allemaal een beetje 'leeg' oogt, zoals nu nog bij jou het geval is, maar ik vind het totaal niet rommelig ogen hoor! Mooi plekje trouwens :)