Leven op je telefoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:38

Herkenbaar, ik zit ook veel op mijn telefoon. Wel heb ik alles op stil staan en krijg ik pas meldingen binnen als ik de app open, zodat ik toch minder geneigd ben m'n telefoon elke keer te pakken omdat ie piept.
In gezelschap probeer ik hem ook weg te laten en zo min mogelijk te kijken, maar soms wil je ook juist dingen laten zien die op je telefoon staan :))

Cynn
Fotograaf

Re: Leven op je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:52

Mijn telefoon is mijn muziek = zonder muziek ga ik nergens heen! Lekker met reizen.
Maar voor de rest.. Ik heb hem sowieso eigenlijk wel op stil met gezelschap en ik probeer hem eigenlijk zo vaak mogelijk gewoon in mijn zak te houden. Vind er geen zak aan als iedereen maar constant met dat ding bezig is.. dus dan doe ik het ook niet (en zoveel berichten van mensen krijg ik niet dus dat scheelt :Y) )

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:57

Inderdaad, heel grappig dat het weer "de jongeren" zijn. En dat terwijl mijn ouders standaard hun iPhones meer dan eens bovenhalen als we aan tafel zitten, terwijl die van mij en mijn broer netjes in onze broekzak blijft zitten.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:14

Ik heb tegenwoordig de gewoonte om wifi en data gewoon uit te zetten.
Heerlijk die rust :D

Ik stoorde mij er ook aan dat ik in dienst leek te staan van mijn telefoon.
Op deze manier in het mooi opgelost en geniet ik echt van niet meer paraat staan voor alles en iedereen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:20

Mij gaat het helemaal niet om jongeren of niet, maar om het gebrek aan communicatie. "Vroegah" raakte je, als je een terrasje deed bijvoorbeeld, of op de trein/ in de wachtkamer van de dokter/ in de speeltuin op de bank met andere ouders,... veel eenvoudiger met iemand in gesprek. Tegenwoordig zit ieder voor zich op zijn schermpje te staren. Zo wordt het wel erg moeilijk om nieuwe contacten te leggen.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:38

Ik ben het wel met je eens. Maar inderdaad, het zijn niet alleen de jongeren. Op mijn werk in de pauzes zit ook iedereen met zijn mobiel, maar word er ondertussen ook met elkaar gepraat.

Als ik samen met vriendinnen ben gebruik ik mijn telefoon amper, kijk ik hooguit af en toe even op whatsapp als ik een berichtje heb.
Als ik samen met mijn vriend ben dan kijk ik eigenlijk helemaal niet op mijn mobiel.

Maar om heel eerlijk te zijn? Het stoort mij eigenlijk niet zo erg.

Als jij met anderen bent en die zitten constant op hun mobiel, kun je er wat van zeggen toch?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:48

saffire schreef:
En toch vind ik het er op lijken, zeker de jeugd dat ze echt praten niet meer kunnen?

Denk maar niet dat dit vooral jeugd is hoor :D ik werk in een restaurant, volwassenen zijn in die setting veel erger :))

soesita schreef:
Tegenwoordig zit ieder voor zich op zijn schermpje te staren. Zo wordt het wel erg moeilijk om nieuwe contacten te leggen.

Nee joh, nieuwe contacten leggen is alleen maar makkelijker geworden! De manier waarop is alleen veranderd ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:52

Op visite heb ik mijn telefoon altijd op stil, ik bepaal wanneer ik bereikbaar ben. Vaak heb ik de telefoon niet eens mee haha. En als ik een gesprek voer met iemand (die ik dus wel ken) die de hele tijd de telefoon erbij pakt dan maak ik er wel een opmerking over of vraag of er wat is omdat de telefoon zo vaak piept. Ze hebben het vaak gewoon niet door omdat het een gewoonte is. Communicatie komt van twee kanten en ook gebruik van telefoon tijdens een gesprek kun je gewoon bespreekbaar maken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:55

Hier een ouderwetse mobiel zonder internet enz. Ik vind het ronduit asociaal hoe vele mensen constant op dat ding zitten te kijken. Op verjaardagen, clubverband, uit eten enz.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:01

Wilawander schreef:
Hier een ouderwetse mobiel zonder internet enz. Ik vind het ronduit asociaal hoe vele mensen constant op dat ding zitten te kijken. Op verjaardagen, clubverband, uit eten enz.

Dit dus. Ik wil echte mensen leren kennen, die me in de ogen kijken en die ik sympathiek of antipathiek kan vinden door met hen om te gaan. Reeel, niet virtueel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:14

Lang leve de telefoon, zo ben ik in het openbaar ten minste niet verplicht te communiceren met mensen als ik dit niet wens. En in gezelschap met mensen waarmee ik wel wil communiceren blijft de telefoon in de zak. Simpel zat.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:17

Ik vind het ook vervelend, maar als je er wat van zegt worden de meeste mensen boos :+ Over verslaving gesproken!
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 04-12-15 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:17

Hihihi.

Hier dus een 44+er, die toen ze haar eerste en nog steeds huidige Iphone kreeg, uitleg over de werking moest krijgen van haar 60 jarige moeder!! :o :D

Maar ook ik erger mij mateloos aan sommige mensen (toevallig een stuk jonger dan ikzelf) die even gezellig bij je thuis komen buurten, om vervolgens alleen maar in hun mobiel te klimmen. Maar die persoon moest ik ook echt opdracht geven om haar mobiel thuis te laten als we gingen wandelen met mijn paarden, was gewoon onverantwoord anders. Flikker dat ding van haar echt nog een keer het raam uit...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:18

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:27

Ik kan me er ook vreselijk aan storen. Sinds kort hebben we een nieuwe regel als we met vrienden uit eten zijn: wie als eerste zijn telefoon op tafel legt moet de hele rekening betalen. En het werkt! Het slaat alleen nergens op dat je mensen zowat in hun portemonnee moet zitten voordat ze dat ding eens weglaten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:40

antje_vip schreef:
Ik vind het ook vervelend, maar als je er wat van zegt worden de meeste mensen boos :+ Over verslaving gesproken!

Is ook wel een kwestie van goed brengen, ik heb nog nooit een negatieve reactie erop gehad :n ja van 1 maar die zit zo vol in de puberteit dat telt niet haha, die vindt alles wat ik zeg al stom :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:55

EvaC schreef:
Ik kan me er ook vreselijk aan storen. Sinds kort hebben we een nieuwe regel als we met vrienden uit eten zijn: wie als eerste zijn telefoon op tafel legt moet de hele rekening betalen. En het werkt!

Die regel gebruiken wij ook, werkt perfect :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:58

Doubtless schreef:
EvaC schreef:
Ik kan me er ook vreselijk aan storen. Sinds kort hebben we een nieuwe regel als we met vrienden uit eten zijn: wie als eerste zijn telefoon op tafel legt moet de hele rekening betalen. En het werkt!

Die regel gebruiken wij ook, werkt perfect :D

Toch wel erg dat je er regels voor moet hebben en dat mensen het niet doen uit fatsoen

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:01

Ja ik snap het heel goed.
En dan maken mensen screenshots en roddelen over elkaar en maken elkaar zwart.

Ik zat er al over na te denken om facebook te gaan verwijderen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:02

Ik ben ook wel redelijk verslaafd aan mijn telefoon, zeker nu ik op bed lig bij te komen van een operatie.

Maar ik erger me aan telefoons in gezelschap, dus nee, dan laat ik hem links liggen.

Telefoons maken de wereld wel asocialer denk ik...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:09

Ik ben ook vrij verslaafd aan mij telefoon, en eerlijk? Ik irriteer mij dood aan de mensen die er zo veel om lopen te zeiken.
Wen er maar aan, het is gewoon hoe het gaat en hoe de jeugd ermee opgroeit. Het zal waarschijnlijk alleen maar erger worden in de toekomst ;)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:11

Volgens mij ben ik ook ouderwets. Gisteren toevallig knallende ruzie over gehad. Ik ben slecht brereikbaar volgens een vriendin. Nou binnen twee uur reageren als je random een bericht stuurt is in mijn opinie vlug.(ik werk overdag tussen 9en 7) Dus ik zou geen contract meer met haar willlen. En ik had niet binnen het kwartier gereageerd dus was ik aan het negeren. Even duidelijk gemaakt dat ik niet aan dat poedersuiker ding vastgelijmd zit.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:19

Ik vind het verschrikkelijk als ik met vriendinnen ben die vervolgens alleen maar op hun telefoon zitten te kijken, ronduit asociaal en een gebrek aan je opvoeding.
En ik vind mensen ook niet ouderwets als ze niet alleen maar op je telefoon zit te kijken en geen smartphone hebben.
Je moet gewoon weten wanneer het wel gepast is om op je telefoon te kijken en wanneer niet. bijvoorbeeld als je in gezelschap ben.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:46

Hangt het niet gewoon af met de mensen met wie je ben.
Ik kan heerlijk kletsen met vriendinnen of zusje zonder dat er een telefoon bekeken met worden.
Als ik repeteer met mijn orkest ligt mijn telefoon ergens onder in mijn tas.
Maar wel handig om groepsappen te hebben, bij orkest en familie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:54

dnieSz schreef:
Je moet gewoon weten wanneer het wel gepast is om op je telefoon te kijken en wanneer niet. bijvoorbeeld als je in gezelschap ben.

Dat heeft niets wat met opvoeding te maken hoor... die heb ik goed (en ouderwets) gehad.

Ik heb bv 3 kids thuis (of op school 22 km vanaf huis) zitten en mijn man moet bereikbaar zijn voor zijn werk.
Dus ja, als ik of hij een berichtje van mijn kids en hij van zijn werk binnen krijg zullen we direct kijken.

Moet wel zeggen dat wij niet in drukke groep-apps zitten die continu piepen.
Heb er wel eens 1maal ingezeten, maar dan zet ik voor die bepaalde groep het geluid uit.