Daarnaast krijg je bij de super 's avonds meer, weekends en feestdagen een percentage meer etc. Had graag bij mijn horeca baantje in de uren van 17.00 tot 2.00 200% verdient, maar die afspraken zijn er gewoon niet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoe_97 schreef:klopt, de minimumjeugdlonen liggen in Nederland echt absurd laag. Voor een baas is 't een lachertje.ligt het nu aan mij of zijn de lonen in nederland wel veel lager dan in België?
Ik werkte in een Bakkerij toen ik 16 was (eerst in het zwart, half jaar later in het wit). Ik kreeg daar tijdens mijn inwerkperiode 7 euro per uur, erna 8. Toen ik gelijkertijd in een cafetaria stond kreeg ik daar 9 euro per uur.
Deze zomer als 18-jarige postbode geweest bij bpost kreeg daar per periode betaald, niet per uur odat ik geen vaste uren werkte (ene dag a 2 uur klaar, andere dag pas na 6 uur werken). en daar kreeg ik bijna 2000 euro voor
Sunrise19 schreef:melanie0906 schreef:Ik ben 16 en verdiende 3 euro per uur als serveerster. Geen fooi of wat.
Een baas die jou niet je fooien laat houden is gewoon een hork! En tevens ook een voorbeeld aan een baas die je moet mijden. Niet netjes.
Fortitude schreef:klaas30 schreef:Amai in Nederland ligt het loon laag.
Hier in België ligt het gemiddelde voor een vakantiejob rond de 8 a 9 euro per uur.
Pfoeh. Vakvolwassen horeca loon is bij ons 9.95, is dat in Belgie ook zoveel hoger of zit dat verschil echt in het jeugdloon?
Fink schreef:Het is zwart en geen idee hoe het zit met vakantiegeld etc...
Denk dat ik 4,- per uur ga voorstellen of misschien 10,- per avond; als ik 3 uurtjes werk heb ik voor 3,30 gewerkt per uur, met twee uurtjes 5,-.