Jaarwisseling vieren als single, hoe dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:43

Toen ik nog een drukke baan en veel sociale contacten had, was ik soms zelfs blij als niemand vroeg of ik kwam met oud & nieuw O:)
Had ik eindelijk een hele dag voor mezelf :D

Heerlijk in joggingbroek op de bank hangen, met lekkere hapjes en goede drank (zonder gezeur dat mensen dingen niet lusten...). Stel dvd's of de BBC-specials, katten op schoot en genieten maar :))

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:52

Oh ik snap je wel ts :j zo leuk om tussen de kleffe stelletjes (met kinderen -O- ) te zitten. Of zoals ik elk jaar verplicht bij familie opgedirkt zitten en leuk doen, verplicht worden om bij de kinderen te gaan zitten in de keuken en spelletjes te spelen (ik heb haat aan spelletjes :') ) en met als verschrikkelijkste moment het aftellen en alle mensen verplicht feliciteren en drie kussen geven. Ik vind een hand geven meer dan genoeg maar volgens mijn familie moet ik mij niet aanstellen en dus zo'n 12 tot 17 mensen een hand en drie zoenen geven.

Vuurwerk erna vind ik wel erg leuk om te kijken en te fotograferen. En de traditie om daarna nog te eten van een lopend buffet is ook leuk als ik het bij familie vier.

Dit jaar weet ik niet wat ik doe. Misschien blijf ik alleen thuis en maak ik zelf wel een 1 persoons lopend buffet en ga ik films kijken en daarna vuurwerk fotograferen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:53

Ik werk altijd met oud en nieuw. Dus houd me bezig. Komt erbij dat ik weinig geef om de feestdagen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:57

Zoals het lijkt ben ik straks voor de 3de keer oud en nieuw op rij single. En ik haak gewoon lekker bij de stelletjes aan. Afgelopen jaar had ik zelfs als voor de vriendjes de drie zoenen te pakken (door hun trouwens, ik ben niet met mijn bakkes tussen de stelletjes gaan hangen).

Dit jaar dus weer met vrienden en ach, ik zie wel hoe het loopt. En anders doe ik het volgende *sarcasmemodus*:
Zet je linkerhand op je rechterschouder en je rechterhand op je linkerschouder. Even stevig aan drukken en e voila, u heeft uzelf gelukkig nieuwjaar geknuffeld *\o/*

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:01

Ik zit sowieso thuis aangezien ik 3 katten heb en ik niet wil dat ze alleen zijn met het vuurwerk.

Verder komt dit jaar het petekindje van m'n vriend logeren met oud&nieuw zodat zijn ouders lekker uit kunnen gaan, en ik heb een hekel aan kinderen :')

Mochten er Bokkers zijn die er iets aan hebben, mijn deur staat ook open voor gezellig bezoek :j (Belgisch Limburg)

Als je ook nog weet hoe je een 3-jarige entertaint ben je al helemaal welkom _O-

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:01

Ik heb vorig jaar voor een lastige keuze gestaan. Vind er persoonlijk niet veel aan, maar om nou om 10 uur in bed te liggen vind ik ook zo mutserig. Vrienden gevraagd, iedereen had al wat anders, op 1 vriendin na. Die zou komen, wat hapjes mee en gewoon gezellige avond. Ben ik ziek... Dus 's ochtends vriendin gebeld dat ik ziek was en meer boven de pot hing dan dat ik op de bank kon zitten. Vond het zooooo banketstaaf, maar ze is niet geweest en was hierdoor alleen. :( We zullen zien wat het dit jaar weer word.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:03

Ik lees even mee.
Zal op dat moment 35 weken zwanger zijn en vl zou heel graag de deur uit willen om de hele avond te feesten.
Kan hem wel thuis houden, maar die gaat zich kapot vervelen. En om de hele avond iemand om je heen hebben hangen die geen 2 seconde stil zit, zit ik ook niet op te wachten :+
Misschien houd ik hem wel thuis, misschien laat ik hem wel gaan. Weet het nog niet zo goed.
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 02-12-15 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:03

Hier ook sinds lange tijd alleen en single met oud en nieuw... Bizar. Wel genoeg waardevolle mensen om me heen maar geen grote groep om nou eens lekker mee uit mijn plaat te gaan tijdens het stappen. Ergens heb ik wel zin om even lekker "los te trekken", andere kant.... om 8:00 gaat mijn wekkertje alweer de volgende dag om te werken. Honden vinden het vuurwerk ook niet leuk... dus wie weet pak ik ook wel mijn auto en ga ik lekker rond touren... eigenlijk helemaal geen slecht idee!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:04

Catnip schreef:
Als je ook nog weet hoe je een 3-jarige entertaint ben je al helemaal welkom _O-

Op bed leggen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:07

Sammie schreef:
Mijn ideale jaarwisseling? Thuis op de bank de hele avond cabaret en dan ff naar vuurwerk kijken en naar bed. Dat verplichte gekus en gefeliciteer mag van mij gestolen worden :=

Ik haal niet eens het vuurwerk. Lig steevast al te slapen dan. :+

Met paarden aan huis die s'ochtend op tijd hun eten willen en dat luidruchtig laten merken is uitslapen dus een utopie. Ik ga dan gewoon op tijd naar bed na een avondje lekker eten en gezellig op de bank naar een goede film of iets anders kijken dat mij bevalt met de kat op schoot.

Voor mij de ideale jaarwisseling. :j

Yv_

Re: Jaarwisseling vieren als single, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:10

Wij vieren het echt al jaar en dag met dezelfde vriendengroep. Ene jaar wat meer dan het andere jaar gezien er dan weer eentje een nieuwe vriend of vriendin heeft of er juist eentje (net) weer single is, maar verder nooit problemen van terugtrekkende mensen. Altijd erg gezellig en meestal toch wel rond een mannetje of 20. Overigens gaan wij de laatste 3 jaar niet meer naar feestjes, was altijd zo'n gehaast om nog op tijd binnen te zijn, dat we nu lekker tot de vroege ochtendjes gewoon bij diegene waar het dat jaar gevierd wordt blijven hangen. Zou het niet anders willen <3.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:12

Koop een kaartje voor een leuk feest. Toen ik nog in Groningen woonde ging ik meestal rond een uur of half 1 naar een van de feesten in de stad. Van te voren wel kaartjes kopen, maar dat is vaak heel gezellig!

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:17

Bij mij gaat het waarschijnlijk een akward nieuw haar worden.. ben sinds 3 weken weer single, deel de zelfde vriedengroep als mijn ex en het nieuw jaars feest is bij hem thuis. IK weet dus nog niet wat ik ga doen...

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:19

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:38

Volgens mij is er vorig jaar ook zo'n soort topic geweest. Of dat was met kerst? Was van Bellatrix?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:39

Wij vieren al jaren oud&nieuw met 1 vriend. Al onze vrienden hebben verder nog geen kinderen dus die gaan stappen.

Vind dat trouwens ook veel gezelliger. Niet opgedirkt te moeten zijn enzo. Kleine lekker naar bed en daarna drankjes en hapjes op tafel. Her en der komt er nog een verdwaalde vriend, vriendin of familie lid langs :')

Je kan het net zo gezellig maken als jezelf wilt. Jaren terug ben ik ook eens alleen naar een feestje gegaan omdat anderen zo eigenwijs waren naar Utrecht te willen zonder kaartjes. Was super gezellig en kwam genoeg bekenden tegen. Kwam daar elke week dus een kaartje apart laten leggen haha.

Dit jaar vieren we het met die vriend en zijn nieuwe vriendin. Wij zijn overigens helemaal niet zo klef althans... Hij komt nog steeds elk jaar terug en elk weekend ook zonder vriendin :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 14:40

Ja, zag het topic, maar dat is te ver voor mij helaas.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:44

Ik vind oud en nieuw niet leuk. Veel te laat voor zo'n vroege vogel als ik.

Denk dat ik om een uur of 8 de kippen in de douche zet. Om te zorgen dat niet weer net goed gaat. (paar jaar terug bijna gegrillde kippetjes)
En dan ga ik lekker pitten tot de volgende ochtend.

Haal ik de kippen uit de douche en zet ze weer buiten. Kan ik daarna mooi de douche soppen :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:56

Ik vier dit jaar ook Oud & Nieuw voor het eerst in mijn uppie :D Ik vind het helemaal niet erg hoor, want ik heb bewust een punt achter de relatie gezet en dus zou ik hem ook absoluut niet bij mij willen hebben! :') Wel jammer dat mijn vriendinnen allemaal relaties hebben, dus die zitten daar. :j Ach, ik blijf gewoon lekker thuis. Ik ben toch al niet van het pardy-hardy *\o/* en zit net zo gezellig tussen mijn ouders en kennissen in :j

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:09

Ik voel me thuis in dit topic _O-

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:03

LZP >> PF

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:07

Eerder was ik altijd overal en nergens een beetje tussen waar ik nu woon en waar ik eerder woonde in. En dan tegen de avond ging ik altijd naar mijn oude buurmeisjes/vriendinnen (inmiddels zijn we allemaal rond de 20/21) en deden we bij iemand thuis een drankje met wat andere vrienden. En dan iets voor 12 uur ging ik richting huis waar mijn ouders met wat buren gezellig bij iemand thuis zaten, na 12 uur ging ik weer of naar die vriendinnen of gezellig met alle buurtjes.

En iedereen die je de hele dag tegenkomt of aan komt waaien.. gezellig!

Toen 3 jaar een relatie gehad. 1e 2 jaar bij mij huis gevierd waar de traditie gewoon door ging en ik hem overal mee naar toe nam, en vorig jaar bij zijn oma gevierd met zijn ouders en broer.

Nu zijn we uit elkaar dus denk ik dat ik weer alleen op pad ga, ook al hebben de 2 vriendinnen een relatie de halve buurt is daar altijd. (Dus mijn oude buren)
Laatst bijgewerkt door Kimmm_1 op 02-12-15 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:13

Toen ik single was, vierde ik oud en nieuw met mijn moeder en broertje, op de bank, met oliebollen en andere snacks. Even vuurwerk kijken, elkaar gelukkig nieuwjaar wensen en naar bed.

Vorig jaar voor t eerst met mn vriend gevierd. Beetje hetzelde principe :') ben niet zo van de feestjes en blijf liever thuis bij de hond :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:15

Vroeger vierden wij het met onze vriendenkring. Later toen ik als enigste van die groep singel was ging ik naar de plaatselijke uitgaansgelegenheid waar ik in het weekend kwam. Je staat versteld hoe druk het dan nog is.

Of zelf mensen uitnodigen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:20

Wat een huismusjes hier allemaal zeg ;). Mijn katjes overleven oud en nieuw prima zonder mij dus ga toch liever op pad.