Problemen met een vriend, situatie loopt uit de hand.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:27

TS, tip voor volgende keer; deel niet al je lief en leed met een simpele scharrel. Scharrels zijn voor de fun en niet meer dan dat.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:29

Kentaro schreef:
Zijn bloed wordt dan op totaal andere dingen gecheckt -O-

Wel fijn dat jouw bloed goed was!

Mag ik even iets heel off topics vragen? Mag ook via pb antwoorden hoor maar wat zijn dat voor coole honden op je profiel?!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:33

Is dit topic echt serieus? Zo ja vind ik je echt heeeeeeel erg naïef! Maakt niet uit, waren we allemaal wel eens, maar dit is echt foute boel. Er gaan bij mij aan alle kanten alarmbellen af zoals jij het neerzet hier. Manipulateurs zijn mijn insziens de gevaarlijkste mensen omdat ze je een idee implanteren, je laten geloven dat het van jou komt. Maar kom op, hij fotografeert al dan niet minderjarige meiden die hij eerst dronken voert? En jij vind het prettig in die wetenschap met die persoon geslachtsgemeenschap te hebben? (met alle risico's van dien) Nee echt foute boel joh... En inderdaad, veilig (!)scharrels hebben is leuk, maar juist een manier om je gedachten van je problemen af te houden, niet om lief en leed of andere problemen mee te delen, daarvoor kun je het beste naar een therapeut.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:33

Awwijk24 schreef:
Maar laten we even eerlijk zijn. Tis een jaar geleden en wat ik er van begrijp deed ts hem toen nog niet.

Zeggen wij in een ruzie of boze bui niet allemaal wel eens dingen die we helemaal niet zo bedoelen of zeggen omdat we kwaad zijn. Zegt niet iedereen wel eens iets wat super gemeen is? Ik denk het wel en ik weet dat mensen gaan zeggen "maar zo erg als dit niet" maar dat is onzin want wij hebben allemaal wel eens iemand gekwetst die we lief hebben/hadden. Waren jullie toen niet blij als je een 2e kans kreeg?.

Tis een jaar geleden en zoals je zegt zijn jullie beide niet verliefd maar is hij gewoon je maatje. Iedereen zegt wel eens wat waar die spijt van heeft. Ik zou er over praten en het hem goed laten maken/aangeven dat je teleur gesteld bent. Je kan het best een beetje op de spits drijven en hem ff laten zweten zodat die na denkt en zoiets nooit weer achter je rug om zegt maar sorry als je goeie sex hebt en geen gedoe verder plus dat jullie maatjes zijn, ik zou dat niet voor iets wat ruim een jaar geleden is kapot laten gaan.

Het probleem is dat de sex dus eigenlijk helemaal niet zo goed is, ik geef al sinds mei aan weer gewoon vrienden te willen zijn zonder sex, maar omdat hij me dan telkens het idee geeft dat er 'niets meer van de vriendschap overblijft als we niet samen slapen, of knuffelen of samen douchen' denk ik steeds; oké, we kunnen wel als vrienden intiem zonder sex.
Het probleem is dat ik als ik aangeef, nee hier is de grens, hij die vaak een tweede en derde keer verkent, en ik uiteindelijk maar toegeef omdat hij anders toch blijft proberen. Dan is het voor mij makkelijker om het maar gewoon te ondergaan, dan hem telkens af te wijzen.
Ik geef dus grenzen aan, maar ik blijf er niet consequent in. Hij weet dat, want hij zei ooit tegen me toen ik aangaf dat hij mijn grenzen dient te respecteren; Ja maar soms draai je wel bij...

Ik wil zijn vriendschap, het wandelen,het stenen zoeken, grotten bezoeken, foto's maken van planten en dieren, het uit eten, de gesprekken, de liefde, de films, de gezelligheid. Maar ik wil de sex niet.
Blijkbaar ben ik in zijn ogen zijn vriendin (omdat we dus al zolang met elkaar omgaan) en hij zegt dus ook tegen me dat als de intimiteit stopt ; wat blijft er van de vriendschap nog over?
Ja, voor mij de bovenstaande dingen, maar voor hem dus niet. Dus om die "leuke" dingen niet te verliezen, accepteer ik de negatieve dingen ook wel eens.
Meestal drinken we alcohol, geef ik aan geen sex te willen, maar gebeurt het door de alcohol weer wel. De volgende dag heb ik een blackout en weet ik van niks meer, maar volgens hem hebben we dan goeie sex gehad waar ik volop aan meedeed, zonder dat ik daar enige herinnering van hem (enkel het wakker worden zonder kleding is voor mij het bewijs dat het gebeurt is) Mijn verstand schakelt zich uit en ik beland in een automatische modus waar ik zelf geen besef van heb.

Ik schaam me dood, want ik weet dat het niet normaal is, maar toch. Voor zijn "liefde" ging ik erg ver.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:35

cooper schreef:
Ik wil zijn vriendschap, het wandelen,het stenen zoeken, grotten bezoeken, foto's maken van planten en dieren, het uit eten, de gesprekken, de liefde, de films, de gezelligheid. Maar ik wil de sex niet.
Blijkbaar ben ik in zijn ogen zijn vriendin (omdat we dus al zolang met elkaar omgaan) en hij zegt dus ook tegen me dat als de intimiteit stopt ; wat blijft er van de vriendschap nog over?
Ja, voor mij de bovenstaande dingen, maar voor hem dus niet. Dus om die "leuke" dingen niet te verliezen, accepteer ik de negatieve dingen ook wel eens.
Meestal drinken we alcohol, geef ik aan geen sex te willen, maar gebeurt het door de alcohol weer wel. De volgende dag heb ik een blackout en weet ik van niks meer, maar volgens hem hebben we dan goeie sex gehad waar ik volop aan meedeed, zonder dat ik daar enige herinnering van hem (enkel het wakker worden zonder kleding is voor mij het bewijs dat het gebeurt is) Mijn verstand schakelt zich uit en ik beland in een automatische modus waar ik zelf geen besef van heb.

Nav bovenstaande zou ik zeggen: blokkeren die gast en ga goede hulp zoeken. Je hebt geen idee hoe je met jezelf en relaties om moet gaan zo te lezen. Zorgelijk!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:37

Goof schreef:
TS, tip voor volgende keer; deel niet al je lief en leed met een simpele scharrel. Scharrels zijn voor de fun en niet meer dan dat.

Het ontstond eigenlijk uit een vriendschap.
We waren bevriend, hij flirtte, ik was gevleid, dat escaleerde... enorm.

Ja, ik ben naïef, ja ik ben dom en niet slim en niet voor mezelf opgekomen (hoe duidelijk ik ook riep waar de grens was, het geen relatie was)... Ik hou van hem als vriend en die vriendschap kwijtspelen was voor mij onmogelijk omdat hij veel voor me betekent.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:41

Foaly schreef:
cooper schreef:
( zo is hij fotograaf, en voert hij dus meiden dronken om foto's van hen te nemen, is hij een stuk ouder en een soort van charismatisch persoon dat jonge gebroken meiden aantrekt en de rol van vaderfiguur op zich neemt totdat die meisjes met hem naar bed gaan en emotioneel afhankelijk worden)

:wow: :wow: :wow:

Meid, dat klinkt echt als een hele foute gast. Wegwezen, en wel nu :=

Sorry maar iemand die zoiets doet ,hoe kun je die in je leven laten ? Iemand die
p zulke manieren misbruik van andere maakt is gewoon niet zuiver. Dit komt lichtrlijk loverboyachtig op mij over.
Laatst bijgewerkt door speedfiets_2 op 01-12-15 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:42

Nou ga ik iets zeggen wat ik echt niet banketstaaf bedoel maar volgens mij heb je gewoon Hulp nodig. Sorry maar je laat je toch niet doen terwijl je niet wil. Waarom wil je vriendschap van iemand die jou blijkbaar niet respecteert. Wat ik me afvraag is of jij jezelf wel respecteert.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:44

Goof schreef:
cooper schreef:

Nav bovenstaande zou ik zeggen: blokkeren die gast en ga goede hulp zoeken. Je hebt geen idee hoe je met jezelf en relaties om moet gaan zo te lezen. Zorgelijk!

Ik heb weer een afspraak gemaakt met een therapeut.
Door een aantal gebeurtenissen ben ik de laatste weken echt gaan beseffen dat dit mega ongezond is, en ik door onverwerkte dingen in mijn verleden, in een soortgelijke situatie ben beland.
Ik heb nooit geleerd mijn grenzen te respecteren , laat staan dat anderen dat zouden doen.
Grotendeels is het mijn schuld, ik liet het gebeuren. Maar ik heb vaak genoeg aangegeven ; Ik wil dit niet meer, ik wil je gerust gezelschap houden maar geen sex, moest ik daar op wat voor manier dan ook als ik dronken ben, suggesties toe maken, dan wil ik dat je me helpt en nee zegt.
Maargoed, de volgende dag heb ik blijkbaar zo aangedrongen, dat het weer gebeurt is, en ik er dus niets meer van weet....
Dat ik in therapie moet is wel duidelijk.

Jammer eigenlijk dat ik daar echt heel lang blind in geweest ben.
Het heeft lang geduurd voor ik de stap durfde zetten om eerlijk te zijn, en te kijken naar; dit is niet wat ik wil en beter geen vriendschap, dan deze vriendschap.
Ik lijk wel een dom pubermeisje.
Terwijl ik helemaal niet dom ben.
Op dit vlak was ik alle controle kwijt omdat ik echt emotioneel afhankelijk ben/was

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:46

Jeetje TS wat een verhaal.. Ik zou het contact verbreken. Stopt hij niet gewoon iets in je drankje? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je na wat alcohol ineens zelf erop gaat aandringen en vervolgens niets meer weet, terwijl je daarvoor niet wilde..

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:52

Ik heb mezelf die vraag ook al gesteld: Word ik gedrogeerd?
Want ik kan zelfs bij een halve fles cava een blackout krijgen.
Maargoed, we drinken soms ook heel erg veel.
Het is zo dat als ik dronken ben en hij avances maakt, ik me ergens wel gevleid voel / of geliefd.
Maar ik heb dat ook zo aangeleerd gekregen, in mijn jeugd.
Jarenlang ben ik in therapie geweest, toen ging het beter (maar blijkbaar heb ik ipv te verwerken , gewoon weggestoken, waardoor ik in een situatie beland ben die erg lijkt op de situatie die ik niet wil erkennen)

Het is geen slechte man, dus ik laat het maar gebeuren.

het is namelijk geen verkrachting hé, ik ben degene die uiteindelijk wel toelaat.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:58

cooper schreef:
Het probleem is dat ik als ik aangeef, nee hier is de grens, hij die vaak een tweede en derde keer verkent, en ik uiteindelijk maar toegeef omdat hij anders toch blijft proberen. Dan is het voor mij makkelijker om het maar gewoon te ondergaan, dan hem telkens af te wijzen.
Ik geef dus grenzen aan, maar ik blijf er niet consequent in. Hij weet dat, want hij zei ooit tegen me toen ik aangaf dat hij mijn grenzen dient te respecteren; Ja maar soms draai je wel bij...

Maar gebeurt er op zo'n moment niet iets met je dat lijkt op: >;) ?

cooper schreef:
het stenen zoeken

Hij gaat maar lekker in zijn eentje stenen zoeken.

cooper schreef:
Blijkbaar ben ik in zijn ogen zijn vriendin (omdat we dus al zolang met elkaar omgaan)

Nee hoor.

cooper schreef:
Dus om die "leuke" dingen niet te verliezen, accepteer ik de negatieve dingen ook wel eens.

Dat doe je allemaal wel eens. Maar de gebeurtenissen die je hier beschrijft zijn niet alleen maar negatief, ik vind het naar misbruik neigen.

cooper schreef:
Meestal drinken we alcohol, geef ik aan geen sex te willen, maar gebeurt het door de alcohol weer wel. De volgende dag heb ik een blackout en weet ik van niks meer

Van alleen alcohol?
Waarom drink je dan zóveel? Voor je een black out hebt, heb je wel wat naar binnen gehesen.

cooper schreef:
Ik schaam me dood, want ik weet dat het niet normaal is, maar toch. Voor zijn "liefde" ging ik erg ver.

Jij hoeft je niet dood te schamen, leer er van.
Stel dat een vriendin je dit zou vertellen, wat zou je haar dan adviseren?
Hij heeft geen liefde voor jou, sorry. Hij is een manipulatieve narcist die op macht belust is en hij heeft dat over jou. Ik ben er ook ooit in gestonken.
Chin up, neem afstand en bedenk eens goed wat er allemaal gebeurd en gezegd is, praat daar ook over. Hopelijk kun je dan voor jezelf wat meer op een rij zetten en het voorgoed afsluiten.
Dat zal heus vervelend zijn en je zal je ongelofelijk naar voelen, maar het wordt echt beter. Heel veel beter :(:)
En dan verras je jezelf, hoe sterk je bent, hoe je voor jezelf kan kiezen en dat je in gaat zien dat je zoveel meer waard bent. Heb je niet de juiste mensen om mee te praten, kun je inderdaad eens met een therapeut in gesprek gaan.
Dat maakt je niet gek, mensen hebben het gewoon nodig. Al zegt diegene niets terug, het kan een spiegel voor je zijn.

Kop op meid, dit laat je toch niet zomaar over je heen komen?!
Je bent veel meer waard dan die zak patat.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:59

cooper schreef:
Het is zo dat als ik dronken ben en hij avances maakt, ik me ergens wel gevleid voel / of geliefd.
Jarenlang ben ik in therapie geweest, toen ging het beter (maar blijkbaar heb ik ipv te verwerken , gewoon weggestoken, waardoor ik in een situatie beland ben die erg lijkt op de situatie die ik niet wil erkennen)

het is namelijk geen verkrachting hé, ik ben degene die uiteindelijk wel toelaat.

Met jouw laatste stuk ben ik het totaal niet eens! Lees eens terug wat hij met jou gedaan heeft. En andere meiden dronken voeren zodat ze van hem afhankelijk worden is in mijn ogen ontzettend slecht! En op een meidje inpraten zodat ze het toch doet vind ik lichtelijk misselijkmakend. Voor mij zijn dit kenmerken van een slechte vent.

TS ga alsjeblieft bij hem weg en zoek iemand die het wel waard is om energie in te steken
Laatst bijgewerkt door speedfiets_2 op 01-12-15 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:00

cooper schreef:

Ik zou dat geen toelaten willen noemen, maar eerder het besef niet meer hebben om 'nee' te kunnen zeggen.

Zodra je zover heen bent (dankzij hem, heb ik het idee, hij weet nl dondersgoed wat er gebeurt als hij jou alcohol voert) maakt hij wel degelijk misbruik van de situatie door toch seks met je te hebben. Of het verkrachting is wil ik me niet over uitspreken, maar zuiver is het absoluut niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:04

Het is toch geen Bokker, mag ik hopen?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:07

Ik heb vaak zoiets van; Hé? Dit klopt toch niet?
Maargoed, ik heb aangeleerd dat mijn waarnemingen altijd fout zijn en ik daarop niet mag vertrouwen, en de ander zal wel gelijk hebben.
Toen ik aangaf dat ik geen sex meer wilde door de blackouts, en ik dus absoluut niet meer wilde dat het gebeurde, is het diezelfde nacht weer gebeurt. Ik ben daar heel boos over geweest, maar toen ik na een week herhaalde dat dat niet oké is, was zijn antwoord; dat is al lang geleden, vorige week. Dat heb je nu al wel moeten loslaten.

We kunnen veel drinken, dat geef ik toe. Makkelijk dat er een fles cava of twee doorheen gaat. Hoewel de hoeveelheid dus niet zorgt voor die blackout, want ik kan die ook hebben als ik bv maar twee of drie glazen drink.
Maargoed, die alcohol heb ik op dat moment wel nodig om aan te kunnen wat er gaat gebeuren. (Ergens vind ik het ook wel leuk dan, om 'geliefd' te zijn, dus ik kan het hem niet kwalijk nemen want een deel van me doet vrolijk mee, het is achteraf als ik nuchter mezelf ben, dat ik dénk oliebol, niet weer!)

Maar ik moet inderdaad gewoon best afstand nemen.
Dankje Lisitano.
Ik weet ergens ook wel dat hij gewoon profiteert van mijn zwaktes, maar ik wil hem niet als de slechterik zien dus ik heb mezelf al die tijd gewoon de schuld gegeven. ( en dat is het ook, want ik had evengoed gewoon niet meer naar hem toe moeten gaan, maarr dat is het moeilijke als je afhankelijk bent geworden van iemand en je het idee hebt dat hij de enige is die je graag ziet)
Het gekke is dat ik gewoon een jongvolwassen realistische dame ben, maar op zo'n vlak verlies ik gewoon alle voeling met mezelf en zink ik gewoon in de mooie praatjes. Ik praat het wel weer goed, hij bedoelt het niet zo... Ik vat het verkeerd op, ik maak van een mug een olifant, het is zo erg allemaal niet.
Hij zei ook; hoe kan je je er zo rot bij voelen als je er toch niets meer van weet?
Natuurlijk gaan die alarm bellen af, maar oké... hij zal wel niet bedoelen wat ik interpreteer

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:08

Sammie schreef:
Het is toch geen Bokker, mag ik hopen?

Niet dat ik weet nee :)
Heeft zelf niets met paarden.
Als het een bokker zou zijn is het er eentje geworden sinds kort.... Maar dat denk ik dus niet

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:18

Ik ben echt in shock.
Hoe kun je nou van zo iemand denken dat het een goede vent is? Al vind je jezelf blijkbaar niet belangrijk genoeg, is het feit dat hij als fotograaf hetzelfde flikt met andere meiden als met jou (dronken voeren om zijn zin te krijgen), niet genoeg om in te zien dat dit een echt slechte persoon is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:18

Poeh ik vind je verhaal steeds zorgwekkender worden. geen seks willen maar door de alcohol wel en er dan niks van herinneren is imo misbruik. Want je bent er eigenlijk niet bij.
Ik vind het ook zorgelijk dat je het toelaat. Nogmaals, ga eerst leren van jezelf te houden en op jezelf te vertrouwen want anders zul je een makkelijke prooi blijven voor dit soort mannen.
Ik vind jullie relatie namelijk heel ongezond en tegen misbruik aan hangen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:21

Ik heb alles ff doorgelezen, en ik schrik er van!
Die vent is totaal niet goed (voor jou).

Hij heeft misbruik van je genaakt in meerdere opzichten en hoe moeilijk het ook is, contact verbreken met hem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:22

cooper schreef:
Toen ik aangaf dat ik geen sex meer wilde door de blackouts, en ik dus absoluut niet meer wilde dat het gebeurde, is het diezelfde nacht weer gebeurt.

Weet je wat ik nou niet snap he; als je boos bent en je wil het niet meer, waarom waren jullie dan in hetzelfde huis en hebben jullie weer samen gedronken?

In zo'n geval is het toch heel simpel een kwestie van man eruit, deur dichthouden en niet meer binnenlaten?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:27

Kinke schreef:
Ik ben echt in shock.
Hoe kun je nou van zo iemand denken dat het een goede vent is? Al vind je jezelf blijkbaar niet belangrijk genoeg, is het feit dat hij als fotograaf hetzelfde flikt met andere meiden als met jou (dronken voeren om zijn zin te krijgen), niet genoeg om in te zien dat dit een echt slechte persoon is?

Ik heb wel foto's gezien, maar ik wist pas gister dat hij op dezelfde manier met die meiden is omgegaan, als met mij. Ik wist eerst niet dat die meiden ook dronken gevoerd werden. Maar toen ik tijdens dat gesprek hoorde dat dat meisje bv ooit een filmpje van zichzelf liet maken waar ze zich zo voor schaamde, en dat dus verwijderd moest werden omdat ze het vreselijk vond, maar ze zo dronken was, toen besefte ik ineens ; dit is foute boel. Ze kwam namelijk met exact dezelfde gevoelens naar mij toe, zonder dat ik de mijne naar haar toe had uitgesproken.

Daarom dus ook dat ik dit nu schrijf, ik raak in conflict, want mijn manier om ermee om te kunnen is hét gebeurde goedpraten en de fout bij mij leggen, maar als hij dit niet alleen bij mij deed maar bij elk ander meisje, dan kan ik die fout niet bij mij leggen en dan moet er echt wat mis zijn met hem...
Daarbij is hij dus ziek, en mijn schuldgevoel word daardoor nog eens extra getriggerd.

Het is ondertussen echt een fiets up situatie geworden, zodanig dat ik mijn ogen er niet voor kan sluiten en dus wel besloten heb om weg te gaan.
Maar ik zit dus met dat innerlijk conflict van; Het is je eigen schuld, je zal het zelf wel uitgelokt hebben, je bent niet duidelijk genoeg geweest (terwijl ik hem vaak genoeg van me weggeslagen heb) maar k ging uiteindelijk overstag, alles voor de liefde.
Ik geloof véél, omdat ik ervanuitga dat mensen niet zo geslepen en gemeen kunnen zijn.
Maar als ik de puzzelstukjes nu leg vraag ik me af of hij werkelijk zo'n goeie vent is, en of hij echt slecht voor me is, interpreteer ik het fout, of zit mijn gevoel juist?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:29

Citaat:
Maar als ik de puzzelstukjes nu leg vraag ik me af of hij werkelijk zo'n goeie vent is, en of hij echt slecht voor me is, interpreteer ik het fout, of zit mijn gevoel juist?

TS, wat betreft je laatste zin. Hoe vaak moeten we het nog zeggen en hoe vaak wil je het nog horen? :)
Deze man is fout. Klaar! Ban hem uit je leven en ga aan jezelf werken. Zoek professionele hulp.
Ik heb het idee dat je het gewoon niet wilt zien of het fijn vind om het 100 keer te moeten horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:30

Helemaal eens met Lisitano.

TS, blok hem. Zoek hulp..
Dit is echt geen gezonde situatie.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:31

Goof schreef:
cooper schreef:
Toen ik aangaf dat ik geen sex meer wilde door de blackouts, en ik dus absoluut niet meer wilde dat het gebeurde, is het diezelfde nacht weer gebeurt.

Weet je wat ik nou niet snap he; als je boos bent en je wil het niet meer, waarom waren jullie dan in hetzelfde huis en hebben jullie weer samen gedronken?

In zo'n geval is het toch heel simpel een kwestie van man eruit, deur dichthouden en niet meer binnenlaten?

Emotioneel is dat helemaal niet zo simpel.
Ik ga op bezoek, voor iets leuks te doen. Allemaal gezellig.
Hij schenkt drinken uit voor zichzelf, giet mij een glas uit.
Ik geef aan dat ik enkel drink als er verder niks gebeurt en we gewoon vriendschappelijk naar de film gaan kijken, waarna uiteindelijk door het drinken, de situatie escaleert.

Ik wilde zo graag vrienden met hem blijven, dus ik probeerde vriendschappelijk met hem om te gaan.
Dan konden we vier keer zonder problemen met elkaar afspreken, en de vijfde keer gebeurde het weer, waarna er ruzie ontstond, het een tijd rustig bleef, en het dus opnieuw begon.

Als je emotioneel in de knoop zit en de fout bij jezelf legt, is het echt niet zo simpel om te zeggen; dag ik ben weg... Ik maakte mezelf wijs dat ik wss alles fout interpreteer en het mijn fout is, niet de zijne.