Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:Maar hebben we niet altijd al in een maatschappij geleefd die 'recht van de sterkste' is, ik vind dat juist nu veel minder sterk dan vroeger? Tegenwoordig is er een groot vangnet voor mensen die het zelf om wat voor reden dan ook niet redden in de maatschappij, zijn er allerhande toeslagen etc. waar heel veel mensen voor in aanmerking komen. Als je 200 jaar geleden kijkt was dat er nog niet, ieder voor zich en God voor ons allen. Ook mensen die zeg 100 jaar geleden nog weggestopt zouden zijn in een gesticht of eeuwig thuis zouden blijven (mensen met geestenziektes, syndroom van down etc.) hebben tegenwoordig een volwaardige plek in de maatschappij. We houden rekening met alles, maar ja, als je carriere wilt maken dan geldt het rechtst van de sterkste weer. Logisch toch?
Ik weet nu via social media dat de vader van een vriend van me is overleden. Ik kan hem condoleren, via halmark.nl direct een kaartje sturen en zijn uitvaart in mijn digitale agenda zetten zodat vrienden weten dat ik dan niet beschikbaar ben.
Mijn vrienden in Ierland kunnen direct reageren op de foto's van mijn nieuwe huis (en ik op de foto's van hun nieuwe kapsel). Zonder social media zou dat contact volledig verwaterd zijn.
Ik zie heel veel positieve kanten aan social media, en veel minder negatieve. In mijn vriendengroep is het totaal niet gebruikelijk om constant op je telefoon te kijken, die dingen gaan gerust hele weekenden aan de kant. Maar doordat we ze wel allemaal hebben, hebben we dit weekend met de verjaardag van 1 van de meiden spontaan 's avonds op een larp mee gaan doen in een gevecht, waardoor we niet alleen zelf een geweldige tijd hebben gehad, maar ook de spelers een geweldige verrassing hebben bezorgd.
saffire schreef:De laatste tijd kijk ik om me heen,en ik zie dat mensen alleen maar naar zichzelf kijken.
Ik wil dat, dus dat klopt
Ik geloof dat dus dat klopt
ikke ikke ikke
Persoonlijk vind ik dat best wel erg, ik ben best wel begaan met mensen,en ga niemand aanvallen omdat hij/zij ergens anders over denkt, of gelooft
En toch merk ik dat doordat ik ergens anders in geloof vaak word aangekekeb met een "die spoort niet"
Word de wereld steeds.egoistischer of ben ik nu gek?

Wil je soms te hard je eigen gedachte uitgelegd en begrepen krijgen misschien?
lieveli schreef:saffire schreef:De laatste tijd kijk ik om me heen,en ik zie dat mensen alleen maar naar zichzelf kijken.
Ik wil dat, dus dat klopt
Ik geloof dat dus dat klopt
ikke ikke ikke
Persoonlijk vind ik dat best wel erg, ik ben best wel begaan met mensen,en ga niemand aanvallen omdat hij/zij ergens anders over denkt, of gelooft
En toch merk ik dat doordat ik ergens anders in geloof vaak word aangekekeb met een "die spoort niet"
Word de wereld steeds.egoistischer of ben ik nu gek?
Dit is de openingspost. En ineens bedoelde TS dat mensen aan hun telefoon zitten vastgeplakt. Schiet mij maar lek.
saffire schreef:@ loempia,
Kijk dat bedoel ik waar is die tijd van praten gebleven,allemaal vasgekleefd achter je telefoon