Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Esaqar schreef:aishcream schreef:Opzich best knap toch, je paard zo rond kunnen rijden. Ik durf te wedden dat menigeen die in dit topic reageert of hier een mening over heeft niet op adelinde-niveau rijdt.
Haar paard loopt onzuiver.
Ik moet zeggen dat nette proeven kan rijden, maar dit wil ik niet eens kunnen.
Eileen_ schreef:Ja dit is dressuur.
En dit is precies de reden dat ik dressuur walgelijk vind en overgestapt ben op western, en trainen op een horsemanship manierNu ik een filmpje van dressuur zie nadat ik zo ontzettend veel heb geleerd hier in Canada, ben ik er nóg zekerder van dat ik geen betere keuze heb kunnen maken. Als ik niet had nagedacht en naar mn gevoel had geluisterd, had ik nu ook op zon manier gereden (niet op zon "hoog" niveau dan natuurlijk).
safina schreef:Weet je...het heeft mijns inziens zo weinig zin om zulke filmpjes te plaatsen. Dit is zo negatief allemaal. Het meeste leer je van zien hoe het wel moet.
Dus TS, misschien kan jij er een filmpje naast zetten van iets dat volgens jou de naam "dressuur" verdient? En het verschil uitleggen?
vonneke schreef:Ik vind het schitterend. Een vijfkoppig internationaal jurycorps plaatst haar tweelmaal in de top 3 (2e en 3e) en hier zien de toppers haar paard steeds kreupel lopen en allerlei andere fouten in de africhting.
Ik zou zeggen: mail der of je een lesje mee mag helpen om de africhting te verbeteren!
Volg met een bakje thee!
Nirvana_ schreef:Ja, dit is dressuur.... Maar niet zoals deze bedoeld is. Onze eigen topsport grenst aan paardenmishandeling, en alles wat we daartegen doen is 'niks, want wij rijden niet dat niveau'. Het zijn kunstjes die op geen enkele manier meer stroken met de FEI voorschriften. En het wordt nog beloond met een derde plaats ook.
https://www.youtube.com/watch?v=ByS6VNo5cgk
Als je de huidige dressuur vergelijkt met dit. Dan is toch 1. het ondenkbaar dat we zo'n pas de troix (met de huidige top 3 ruiters) kunnen herhalen, en 2. dit toch veel fijner en leuker om naar te kijken?
Nirvana_ schreef:https://www.youtube.com/watch?v=ByS6VNo5cgk
Als je de huidige dressuur vergelijkt met dit. Dan is toch 1. het ondenkbaar dat we zo'n pas de troix (met de huidige top 3 ruiters) kunnen herhalen, en 2. dit toch veel fijner en leuker om naar te kijken?
Mioux schreef:Ben benieuwd naar een reactie van ts?
ElCid schreef:Mioux schreef:Ben benieuwd naar een reactie van ts?
Bij deze, op veler verzoek![]()
Een tijdje geleden was er een programma op TV; de Keuringsdienst van Waarde, daarin werd bekeken hoe kippenbouillon blokjes werden gemaakt.
Hieruit bleek dat die bouillon blokjes "maar liefst" 4% "kippenpoeder" bevatten, een smakeloos poedertje gemaakt van gedroogde kip.
De "kipsmaak" van de bouillon blokjes komt van geroosterde gist, die volgens de presentator inderdaad en "kipsmaak" had. Er was ook een bedrijf wat echte kippenbouillon maakte, getrokken van echte kip.
Vreemd genoeg vinden de meeste mensen die laatste bouillon niet maar kip smaken, maar de 1e wel......waar dus nauwelijks kip aan te pas is gekomen en wat er qua kip aan te pas kwam smaakt nergens naar. Dus wat vrijwel iedereen denkt dat "kipsmaak" is, is in feite geroosterde gist.
Dat is vergelijkbaar met wat er met "dressuur" aan de hand is, het wordt zo genoemd, het lijkt
op "dressuur" want er loopt een paard in een "dressuur arena", er zit een ruiter op in een dressuurpakjeen er worden bewegingen gemaakt die op dressuur lijken........maar eigenlijk is het geen dressuur. De 4% "kip" in dit verhaal is het paard ( het enige onderdeel wat echt is, maar absoluut geen rol speelt in het geheel) , de rest is geroosterde gist.
Op zich is het knap om de wereld iets te "verkopen", iets wat bijna niets met het oorspronkelijke product te maken heeft, als zijnde het oorspronkelijke product. Kwestie van marketing en inspelen op de onkunde van mensen en de angst om een andere mening te hebben dan de meerderheid (die altijd ongelijk heeft [size=7]doordenkertje[/size]