Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:30

Als je de voorwaarden las wist je dat dat een indicatie is. Je hebt je verzendbewijs dus svhuld ligt gewoon bij het verzendbedrijf. Hier altijd alles goed verpakt en op tijd binnen gekregen :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:29

Andra_S schreef:
Ik zou me er niet al te druk over maken… zonde van je humeur en energie, toch? Misschien blijft Bol hiermee inderdaad in gebreke, nou ja, so be it. Het wordt wat anders als je een hele week moet wachten of het helemaal niet geleverd wordt. Maar het blijft irritant, natuurlijk. Vooral als je erop gerekend had, dat snap ik ook ;-)

Ook mijn gedachte..
Foutje, kan gebeuren. Ik weet toevallig dat het nu topdrukte is bij Bol en dus hoogst waarschijnlijk ook bij PostNL. Dus geduld is een schone zaak.

Veulen84

Re: Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:38

Heb je geen briefje ontvangen in je brievenbus? Bv dat het niet paste?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:17

Ik werk bij bol.com. Helaas kan het voorkomen dat met de Sinterklaasdrukte artikelen wel op tijd verzonden worden, maar door PostNL niet op tijd geleverd. Mocht er behoefte aan zijn kan ik maandag op kantoor eventueel navragen waar het fout gegaan is?

Is het pakket (heb je een tracknummer) of brievenbuspost geweest?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:20

Silvia schreef:
Bol.com belooft dat de zending de volgende dag geleverd wordt. Als Post.nl in gebreke blijft en de zending blijft daar hangen is het in mijn ogen nog steeds de verantwoordelijkheid voor Bol.com
Zij beloven wat en als zij derden inschakelen waardoor de belofte niet nagekomen kan worden dan heb ik met die derde partij niets te maken.

Nee joh! Zou mooi worden. :')

Ik vind je vreselijk overdrijven, het is inderdaad vervelend als je je op die boeken hebt verheugd. Maar het is niet het einde van de wereld en ook niet meer op te lossen voor dinsdag.

Er zijn ergere dingen om je druk om te maken. ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:24

Silvia schreef:
Laat Bol.com er dan neerzetten dat ze er naar streven om de volgende dag te bezorgen. En niet zo stellig dat het de volgende dag wordt geleverd.

Zal er heus wel staan in kleine letters :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:28

Mijn zoon baalde ook al, had Harry Potter boeken besteld maar ontving een huistelefoon. Twee handsets, dat dan weer wel :) telefoon Is retour gestuurd, nu met smart wachten op zijn leesvoer. De verpakking was trouwens ook nogal gammel, ingedeukte doos, we hebben er maar wat ducttape op geplakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:29

Toch snap ik de frustratie wel. Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt - op woensdag besteld om zaterdag cadeau te geven... maar het kwam pas de dinsdag daarna. Terwijl ik toen wel speciaal had gezocht naar snelle bezorging, het is wel iets waar ze uitdrukkelijk mee adverteren.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:34

Ik heb het eigenlijk altijd wel de volgende dag in huis...tenzij ik in het weekend bestel natuurlijk.
Maar als het een brievenbus zending is valt het bij post nl onder 48 uurs post.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:42

Heb je het toevallig bij een PostNL afhaalpunt laten bezorgen?
Ik had dat laatst ook, kreeg maar geen mail dat het bezorgd was. Uiteindelijk via de track&trace van PostNL zelf gekeken, stond dat het toch bezorgd was. Langsgegaan bij het afhaalpunt, afgehaald en de dag erna kreeg ik de mail dat het klaarlag pas :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:46

Zoe_97 schreef:
Als je de voorwaarden las wist je dat dat een indicatie is. Je hebt je verzendbewijs dus svhuld ligt gewoon bij het verzendbedrijf. Hier altijd alles goed verpakt en op tijd binnen gekregen :D

Ehh, 'schuld' ligt in dit geval bij de TS omdat ze de voorwaarden niet goed gelezen heeft. Het verzendbewijs treft geen blaam.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:57

Heb 1 keer echt dubbel gelegen om een pakketje . Had als cadeau voor iemand een pannenkoeken boek besteld. Zat alleen in de verpakking breien en haken. Het is dat ik het thuis eerst open maakte. Moet je nagaan hoe hilarisch het zou zijn geweest als ik hem zo cadeau had gedaan aan een oom.

Verder gaat het altijd goed soms wel dag te laat maar het wordt geleverd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:26

Ik verstuur zelf vrij veel en veel pakketten en brievenbus post komen later aan als normaal door de drukte voor de feestdagen. Post.nl waarschuwt hier ook voor.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:36

Ik heb vanavond een dvd besteld bij bol.com (bibi en tina) om volgende week zaterdag cadeau te doen aan mijn dochter voor sinterklaas. Ik hoop maar dat hij er op tijd zal zijn. Er stond dat hij naar verwachting dinsdag zal worden afgeleverd. We wachten het maar af. Ik kan wel begrijpen dat het nu drukker is met het bezorgen, maar goed, een week moet toch wel genoeg tijd zijn hoop ik.

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:44

Bijna altijd krijg ik het wel op tijd binnen, maar ik neem aan dat je begrijpt dat rond sinterklaas en kerst webwinkels én bezorgers het superdruk hebben, dus dat die van jou er net buiten is gevallen vanwege grootte van de doos en locatie waar je woont.

Als je wel de verzendbevestiging hebt gehad lijkt het meer aan de bezorging te zitten en dan heb je gewoon pech dat het nu weekend is, ik snap natuurlijk dat het wel jammer en vervelend voor je is als je zooo veel zin hebt om het pakketje in je armen te sluiten.. :(:)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:49

Volgens mij staat er ook ergens op de site iets over de levertijd met Sinterklaas. Vind het nu al sneu voor de klantenservice van bedrijven als Bol of Greetz, die krijgen ook weer van de overspannen mensen aan de lijn omdat hun pakketje of kaart er later is dan ze gewend zijn. Ze zijn nog altijd afhankelijk van de bezorger, wat meestal ook de site aangegeven staat maar waar de klant overheen leest (en nee ik heb geen aandelen)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:49

Ik heb ook al een aantal slechte bezorgervaringen.

Dan staat er bij het product 'voor 23.00 besteld morgen in huis', maar moest ik er ook meerdere dagen op wachten.
Heb ook al een paar keer mijn klacht hierover gemaild en laatste keer als compensatie een kadobon voor een klein bedrag ontvangen.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:54

Gisteren 4 bestellingen gedaan bij Bol, keurig bevestigd via e-mail. Ik kreeg van alle 4 keurig een mail dat de bestelling gedaan is, verzonden is en dat het bij de buren was afgeleverd. Alles binnen 24 uur. Alle kadootjes zijn voor sinterklaas <:) :){ , dus ik ben heel erg optijd *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:36

Toch denk ik dat het ergens bij de post is blijven steken, want als ik bij bol.com bestel en ik krijg een berichtje dat het is verstuurd, heb ik het meestal dezelfde dag nog in huis. Als jij dat gisteren al hebt gekregen, snap ik niet waarom je ze vandaag nog niet binnen hebt.

Maar idd, het is een indicatie. Ik vind bol.com juist altijd hele fijne service hebben :) Zo had ik laatst een oplader voor mn laptop besteld, werd ik een kwartier later gebeld. Ze vroegen naar het type laptop dat ik had, want de opladers wilde wel eens niet altijd op alle Samsung laptops passen. En dat was 's avonds laat nog, net na 23:00 besteld. Volgende dag had ik het ding in huis!

Ik bestel best veel via bol en heb nog maar een enkele keer gehad dat er iets niet goed was gegaan bij mn bestelling. Dus al met al vind ik het best een betrouwbare webshop :)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:44

Als het brievenbuspakjes zijn weet je zeker dat ze in de brievenbus passen?
Ik weet dat Bol.com vaak aan de max. formaat voor een brievenbuspakje zit en in veel brievenbussen passen deze dan niet, het vervelende is dat het dan vervolgens met de pakketpost meegaat als jijzelf en/of je buren niet thuis zijn om het pakje aan te nemen en dat duurt weer een aantal dagen langer... -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:49

Laatst ook gehad met iets wat ik besteld had. Duurde ook langer dan het zou moeten duren voordat ik het in huis had. Het bedrijf had netjes alles gedaan wat ze beloofde.
Maar dat de bezorgdienst er een potje van maakte kon het bedrijf ook niets aan doen. Ze hebben de bezorgdienst ook niet aan een touwtje.

Kijk ik snap het wel dat je ervan baalt dat je het nog niet binnen hebt. Want je kan je er zo op verheugen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:00

1 keer gehad, bestelling gedaan die 3-5 werkdagen later er zou zijn, heb even in mijn mail gekeken, dat was op 5 januari. Op 11 januari kreeg ik een mail dat het helaas vertraagd was, en verwachte levertijd uiterlijk 12 maart.....en dan kijk je op de site, staat er "vandaag voor 22:30 besteld, morgen in huis". Dus vertraagd maar op de site een snellere levertijd?
Heb toen diezelfde dag een mail gestuurd hoe dat kon, kreeg een antwoord terug dat ze afhankelijk waren van de info van de leveranciers, en dat ze dan zo snel mogelijk de website aanpasten. Totaal onlogisch antwoord, want het was bekend dat levertijd langer was en vervolgens veranderen ze de levertijd in nog korter.
En een dag later, 12 januari kreeg ik ineens een mail dat ie verzonden werd. Ik blij, want het ging wel om een keukenmachine met een bedrag van 349 euro.
Verder altijd goede levering gehad, dit is de enige keer dat ze de levertijd niet nakwamen. En ik bestel veel bij Bol.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 07:13

Ik had het laatst ook alleen de fout lag niet bij bol maar bij post.nl Daar gaat rond deze tijd ook veel mis :j

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 07:44

Heb toevallig woensdag nogwat besteld bij bol.com, volgens mij vrijdag binnen gehad. Stond bij 1-3 werkdagen, en bij de status op de website stond dat het 28-11 aan zou komen, dus wel tevreden verder.

M'n vriend heeft toevallig gister ook nog wat besteld voor sinterklaas. Zou maandag bezorgd worden maar omdat we er niet zijn, het bezorgmoment op dinsdag laten zetten. Wel prettig dat je dat kan aanpassen :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 07:58

Bol.com wat een verschrikking. Vorig jaar een boek besteld zou de volgende dag in huis zijn. Berichtje wordt een paar dagen later. Kan gebeuren was geen simpel boek. Toen een berichtje dat het ongeveer 2 weken ging duren. Op hun website laten ze gewoon staan dat het er is en de volgende dag in huis is. Ik vind dit pure misleiding van de klant. M'n geld terug gevraagd en het boek bij Amazon besteld. 2 dagen later in huis.