Ik ben behoorlijk allergisch voor mensen die zich bij de minste dwarse scheet ziek melden en dan het liefst als het ook om andere redenen goed uitkomt. En ik ben dubbel allergisch als ze zonder een greintje schuldgevoel dan wel op stap gaan
Maar puur baserend op jouw verhaal zoals jij het hier verteld vind ik het een andere situatie. Je was hondsberoerd, maar voelt je nu fit genoeg voor een etentje die al een tijd vast staat en ook niet even te verzetten is. En zo te lezen ben je niet iemand die te gemakkelijk denkt over even ziekmelden, omdat het je dag niet helemaal is.
Ik zou zeggen, gaan en veel ijs eten voor je keel. Morgen gewoon rustig aan zodat je maandag ook weer zo fit mogelijk op je werk komt.
No_No, dat zou bij mij afhangen welke collega het is. Je kan je collega's goed genoeg kennen om te weten of ze zich te gemakkelijk ziek melden of er gewoon altijd zijn, ook bij een flinke verkoudheid en het nu even een samenloop van omstandigheden was, net als bij TS.
Ik heb mij in de laatste 5 jaar een dag ziek gemeld, omdat ik 's nachts ongeveer kruipend naar de spoedpost ben geweest omdat er gruis in mijn urineleider zat waardoor ik totaal verkrampte. Ik weet nu wat voor wondermiddel buscopan is. Overdag was ik echt niet fit na een nacht niet slapen en de nakrampen om de hele dag in een auto te rijden, maar 's avonds was ik er alweer een stuk beter aan toe. Ik had die avond niks en zou ik niet zomaar de deur uit zijn gegaan. Maar voor een niet alledaagse gebeurtenis zou ik het wel gedaan hebben.