sommige mensen vieren feest!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:07

Ik vind ook dat amerika wraak moet nemen!
Anders komt er weer een aanslag, maar dan moeten ze eerst precies weten wie het gedaan heeft (als ze daar nog eens achter willen komen Gaaaap ) En niet maar ff op irak, en op iran, en op die, en op die..

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:09

Nogmaals als je er voor kiest om in een kapitalistisch land als nederland wil wonen, die bondgenoot is van amerike, ga je niet op straat een feestje vieren als duizenden onschuldige mensen het leven moeten laten. dan vind ik idd schop onder je kont terug naar afrika!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:34

Wat een onzin om het maar goed te praten, vanwege opvoeding, cultuur, hersenspoelen en noem maar op.
Inderdaad heeft Bart gelijk dat het allemaal niet zo simpel ligt.
Maar feesten????? Bijna nog meer bizar dan die aanslag zelf!
En nee...zelfs in 1946 geloof ik niet dat hier honderden mensen op straat hadden gefeest als er in Duitsland zoiets was gebeurd.
Maar een echte oorlog is zo bizar, het gaat feitelijk om politieke meninsgsverschillen die nogal ver worden doorgevoerd. Het gewone volk denkt meestal nog wel aan het andere gewone volk. In feite staan wij er allemaal buiten.....
Maar toch is het erg. Al haat je iemand nog zo erg, ik kan me niet voorstellen dat je staat te proosten op iemands dood.
En de palesteinen op tv die stonden te feesten, verkloten het helaas voor de rest van hun land, want je krijgt toch zoiets van 'vluchten daar...blijf maar...eigen schuld dikke bult!' Terwijl er ongetwijfeld heel veel goede mensen zitten, die dit gedrag veroordelen....waarschijnlijk het grootste deel.
Als in Duitsland zoiets zou gebeuren en ze zenden beelden uit van Nederlands skinheads die het prachtig vinden, dan zijn wij ook die k*t nederlanders.
Het enige wat ik verwerp is het rechtpraten ivm opvoeding. Ga toch gauw weg.
Dat vind ik hetzelfde als een seriemoordenaar, die zo'n zware jeugd heeft gehad.
Mensen...zoveel mensen hebben het zwaar gehad en gaan ook niet van die rare dingen doen....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:44

Ik vind ook niet dat je hele bevolkingsgroepen kunt vergelijken met een aantal seriemoordenaars of verkrachters. Zulke mensen groeien op in een gemeenschap waar ook 'normale' mensen leven. Zij zien dus hoe het ook kan (in het midden gelaten hoe ze daarmee omgaan). Mensen die in een gemeenschap opgroeien waar geen andere mening wordt geduld dan het idee dat de hele westerse wereld verrot is, die weten niet anders, die zien niet dat het ook anders kan. DIT is hun denkwijze, ze weten echt niet beter. Immers, ze komen niet met westerse denkbeelden in contact. Ja, ze horen dat die slecht zijn, maar worden ze er rechtstreeks mee geconfronteerd? Nee. Hun denkwijzen zijn doordrenkt met anti-westerse ideeën. Indoctrinatie, zoals Dimmelim dit noemde in een ander topic.

En nee, ik praat het ook niet goed. Maar als je in zo'n cultuur opgroeit, dan weet je nou eenmaal niet beter dan dat wat in jouw straatje gebeurt het enige juiste is...

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:46

belachelijk dat die mensen blij zijn is altijd met een begin van een oorlog of oorlog maarja toch..

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 07:54

Citaat:
Op 2001-09-12 20:09, schreef PUCK:
Nogmaals als je er voor kiest om in een kapitalistisch land als nederland wil wonen, die bondgenoot is van amerike, ga je niet op straat een feestje vieren als duizenden onschuldige mensen het leven moeten laten. dan vind ik idd schop onder je kont terug naar afrika!

Huh? Jemig ben ik dan zo onoplettend geweest? Ik dacht dat het beelden waren van Palestijnen in hun eigen land...

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:32

ik had het over marokkanen die graag in nederland willen wonen en vervolgens feest vieren vanege het drama in amerika. snap je het nog?

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:52

Naief = volgens de Dikke van Dale: onnozel. getuigende van beperkt begrip. Ik denk dat dus mijn hersencapaciteit te gering is om jouw logische gedachtengangen te volgen. Sorry.

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:53

ik denk het ook, het spijt me voor je Haha!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:56

He Lot, volgens mij bevind je je in goed gezelschap hoor! (Bart, Zep...) De intelligente Puck verlaagt zich niet tot ons niveau en heeft weinig zin uit te leggen waarom WIJ nou naief zijn, maar who cares? Als iemand zich zo makkelijk ervan af maakt door een oordeel te vellen en het dan niet toe te lichten, dan kunnen we denk ik veilig veronderstellen dat er geen enkele logische gedachte achter die veroordeling zat.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:03

Hoi Puck: je begrijpt dus alles? Hoe vaak ben je in het Midden-Oosten geweest? Hoe vaak heb je een machinegeweer op je gericht gehad? Hoeveel familieleden van jou zijn om zeep geholpen door zinloos geweld?

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:05

Ik heb arafat een hand geschud toen ik de jordaanoever bezocht.......
ik denk dat ik de situatie daar dus wel begrijp

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-09-13 10:09 ]</font>

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:12

Citaat:
Op 2001-09-13 10:03, schreef joostvangestel:
Hoi Puck: je begrijpt dus alles? Hoe vaak ben je in het Midden-Oosten geweest? Hoe vaak heb je een machinegeweer op je gericht gehad? Hoeveel familieleden van jou zijn om zeep geholpen door zinloos geweld?

Wat willen jullie nou eigenlijk bereiken met dit gezeik? Jullie willen zo vreselijk graag gelijk hebben en kunnen niet inzien dat anderen er een andere mening over hebben. Ik vind het vreselijk als mensen feest vieren terwijl er zoveel onschuldige mensen zijn dood gegaan. Niets kan dat goed praten. En als jullie vinden van wel, moeten jullie dat maar lekker zelf weten.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:13

Neem mijn woorden weer terug. Dit soort info helpt dus wel. Toch vreemd hoe je hier zo ageert.

Maar goed, de vraag is begrijp je alles en het antwoord is waarschijnlijk net zo min als ik. Althans, ik vind de meeste gebeurtenissen onbegrijpelijk de laatste dagen.

Als je wel alles begrijpt, dan stel ik voor dat je nu naar het hoofdkwartier van de NAVO gaat. Daar hebben ze wel mensen nodig die alles begrijpen.

er is ook een groot verschil in het begrijpen van iemands reakties of die goedkeuren. Ik kan begrijpen, maar niet goedkeuren. Is dat misschien wel duidelijk?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:15

[edit:BartVB]Mega quote verwijderd[/edit]

Voor mij wel. Ik redeneer namelijk exact zo als jij. Ben ik nu ook dom, naief of wat dan ook?

[Edit Karin] sorry Bart, vergeten zelf te doen... [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-09-13 10:16 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-13 10:21 ]</font>

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:20

Al deze discussies begonnen gewoon met het feit dat die mensen feest stonden te vieren op straat terwijl er allemaal mensen zijn omgekomen. Dat dat gewoon heel erg is om te zien. En nu komen er allemaal reacties dat het op een bepaalde manier wel goed is te praten, om het verleden etc.

Waarom mogen anderen niet een andere mening hebben? Ik snap het echt niet hoor. Is het nou zo erg dat iemand er anders over denkt?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:22

Citaat:
Wat willen jullie nou eigenlijk bereiken met dit gezeik? Jullie willen zo vreselijk graag gelijk hebben en kunnen niet inzien dat anderen er een andere mening over hebben. Ik vind het vreselijk als mensen feest vieren terwijl er zoveel onschuldige mensen zijn dood gegaan. Niets kan dat goed praten. En als jullie vinden van wel, moeten jullie dat maar lekker zelf weten.

Ik wil geen gelijk krijgen, maar wel probeer ik te discussieren. Onze standpunten wijken niet zo heel veel van elkaar af. Het is vreselijk als er mensen feesten.

De interessante punten zijn meer: wat doen we eraan? In geen honderdduizend jaar kan jij het gedrag van andere mensen bepalen, tenzij je terug wil naar de tijd van de Spaanse Inquisitie. Dus de opties die we hebben:

1) Veroordelen (doen we volgens mij allemaal)
2) Opsluiten (hoe doen we dat?)
3) Doden (een beetje radikaal)
4) Hoofd in het zand steken (beetje dom)
5) Een structurele oplossing voor het probleem zoeken.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:26

Inderdaad, in principe is iedereen het voor een deel met elkaar eens. De een kijkt alleen verder naar de achtergrond van deze mensen en waardoor ze dit gedrag vertonen en de ander (ik bijvoorbeeld) kijkt alleen naar het gedrag op dit moment en hoe erg het is dat dit gebeurt. Dat is het hele verschil.

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:31

Joost, wel eens met arafat gesproken?

Spades

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:33

En ik denk dat het juist heel gevaarlijk is om alleen die beeldne van dansende Palestijnen in je achterhoofd te houden, dat is namelijk precies hoe de soort groepen aan hun beelden over het westen komen. Zij hebben geen twintig TV kanalen die allemaal Live beelden hebben van wat er gebeurt. je kunt er donder op zeggen dat de plaatselijke leiders bepalen wat ze wel en niet te zien krijgen van het decadente westen en reken maar dat het niet best is. Dus als jij, tussen alle islamieten die dit vreselijk vinden, toch die beelden van dansende palestijnen eruit pikt om ze te veroordelen, Probeer je dan eens voor te stellen hoe je tegen de situatie aan zou kijken als werkelijk alles wat je over islamieten kreeg voorgeschoteld negatief was. Zou het dan niet fijn zijn als Mekka, de thuisbasis van alle terrorisme morgen nog werd platgesmeten ? Niet omdat het duizenden mensenlevens zou kosten, maar omdat het een klap is in het gezicht van de godsdienst van het terrorisme.

Zoals een oude manager van me ooit eens zei,
'It doesn't matter what people see, it's what they perceive that counts'

and in the darkness bind them

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spades op 2001-09-13 10:34 ]</font>

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:36

nogmaals ik veroordeel niet ALLE palestijnen, lees verdomme eens wat er geschreven wordt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:38

Puck: nee, nooit met Arafat gesproken. Waarschijnlijk ook niet meer zo relevant. Ik heb het gevoel dat die man al met een been in het graf staat. Arafat is zeker ook geen frisse man geweest in het verleden, maar is op dit moment zeker een van de meer gematigden onder de Moslims.

Ik denk dat Arafat zich een aap geschrokken is en zich terecht heel veel zorgen maakt over de toekomst van zijn volk.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:40

Puck: ik weet zelfs niet of hier ook maar een Palestijn bij betrokken is. (Anders dan dat er veel sympatizeren met de daders).

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:45

ik geeft het op, maken jullie er lekker jullie topic van, maar koop een goede leesbril, want jullie commentaar slaat echt helemaal nergens mee op. JOost: die feestvierende mensen waren palestijnen....hoeze weet je niet of het palestijnen waren. wil je per se gelijk hebben? dat mag. en arafat staat niet in het graf en is nog veel actiever dan de westerse werled ook maar vermoed.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:56

Puck: ik had het over de daders.. degenen die deze ellende veroorzaakt hebben, niet over de feestvierders.

Verder: als een goed Westers staatsburger vind ik nog steeds dat iemand onschuldig is, tot het tegendeel bewezen is.

Als zelfs de Nederlandse politie niet een groepje feesvierende Marokkanen kan tegenhouden, dan moeten we ons wat vragen stellen. Wat is een democratie nu eigenlijk? Wat proberen we hier te beschermen? Willen we van Nederland een politiestaat maken?